Stránka 2 z 2

Napsal: úte 05.02.2008 22:29
od Horys
Takze kdyz mam serizovani svetel(manualni) tak xenoni nemontovat? ostrikovacesvetel nemam.tak to me moc netesi chlapi teda.

Napsal: úte 05.02.2008 22:59
od milo
Slid píše:Taková nová Oktávie nebo Fabie oslňuje jak prase a to má automatickou regulaci, nepotkal jsem ještě ani jednu 2jkovou oktávku s xenony co by neoslňila.....


presne tak, fabii I s klasikou a oktavku II s xenonama poznam ve zpetnem zrcatku VZDY :roll:

Napsal: úte 05.02.2008 23:05
od Huska
chlapi trošku si tu pletete pojem seřízení a snižování.... u všech světel obyč i xenony se seřizuje směr paprsku světla manuálně přímo kolečky na světle !!!!
U origo xenonů se automaticky snižuje nebo zvyšuje paprsek v závislosti na naložení/zhoupnutí auta. U dobastlených je nutné snížení ručně. Problém na TK je odlišný v závisloti na jednotlivé stanici ...každý si to vykládá jinak :roll: . Ostřikovače jsou povinné od nějakého roku (tuším r.v.95) a jsou potřeba z důvodu malé teploty světla (při břečce dochází k zanesení paprsku.

Napsal: úte 05.02.2008 23:41
od Horys
Tak se do tech xenonu se radsi postet nemam jak to chapu je to vic zaporu nez kladu.

Napsal: stř 06.02.2008 09:02
od Slid
Huska píše:chlapi trošku si tu pletete pojem seřízení a snižování.... u všech světel obyč i xenony se seřizuje směr paprsku světla manuálně přímo kolečky na světle !!!!
U origo xenonů se automaticky snižuje nebo zvyšuje paprsek v závislosti na naložení/zhoupnutí auta. U dobastlených je nutné snížení ručně. Problém na TK je odlišný v závisloti na jednotlivé stanici ...každý si to vykládá jinak :roll: . Ostřikovače jsou povinné od nějakého roku (tuším r.v.95) a jsou potřeba z důvodu malé teploty světla (při břečce dochází k zanesení paprsku.


jj přesně tak, tak jsem to myslel i já, jinak ostřiky jsou od 96 a od 98 automatická regulace, ostřik je tam proto protože se sklo špiní a xenon paprsek svítí jinak, proto od špinavého skla se odrazí a vznikne jiný lom a může oslnit.

Horys: já bych je tam určitě dal a pokud nemáš ostřiky můžeš si je dodělat trysky v nárazníku nové v BMW stojí 800,- a hadice komplet nové taky nějak tak (pokud chceš BMW ) no a motorek. Mám tu i návod pro e39ku.

Napsal: stř 06.02.2008 10:04
od Black-Light
Huska píše:chlapi trošku si tu pletete pojem seřízení a snižování.... u všech světel obyč i xenony se seřizuje směr paprsku světla manuálně přímo kolečky na světle !!!!
U origo xenonů se automaticky snižuje nebo zvyšuje paprsek v závislosti na naložení/zhoupnutí auta. U dobastlených je nutné snížení ručně. Problém na TK je odlišný v závisloti na jednotlivé stanici ...každý si to vykládá jinak :roll: . Ostřikovače jsou povinné od nějakého roku (tuším r.v.95) a jsou potřeba z důvodu malé teploty světla (při břečce dochází k zanesení paprsku.


Mno stejně jsi to moc nevysvětlil :). Ty kolečka přímo na světle štelují paprsek horizontálně, pokud se nepletu, ale my se bavíme o vertikálním naklápění. A nějaké snižování a zvyšování, to je myslím blbost, ta výbojka tam necestuje nahoru a dolů, prostě jen může měnit úhel náklonu v závislosti náklonu auta, alespoň tak bych to viděl já jako nejlogičtější variantu.

Napsal: stř 06.02.2008 20:13
od dexter
myslím,že se steluji jak horizontálně,tak i vertikálně.Aspon na E38mě to tak je.Měl jsem rozebraný komplet světlomet a jsou ta 2 kolečka.Myslím že to co je blíž k blatníku (málo vyditelné) je na vertikalne a to co je teměř uprostred je na horizontálne.
:roll:

Napsal: stř 06.02.2008 21:30
od Slid
oba to tu mícháte hrušky a jablka :D
Holý světlomet je jedno zda má v sobě xenon nebo nemá, pokud jde o seřízení na regloskopu tak se paprsek šteluje dle správného lomu na regloskopu to se sešteluje za pomocí dvou tyček horizontálně tak vertikálně.
Čili je fuck co je vtom za světelný zdroj prostě oba musí na regloskopu ukazovat správnou hodnotu to je 1. Podmínka.
Pokud je tato podmínka splněna paprsek svítí správně a neoslňuje.Dále se bude lišit pokud jsou xenony origo od r.v.98 maj i automatickou regulaci výšky díky čidlům na nápravě, kde při zatížení čidlo dá signál a ta posune výšku svitu.Pokud automatická regulace není musí si člověk při zatížení sedaček kufru atd. na kolečku nastavit příslušnou hodnotu tak, aby neoslňoval, to samé, ale má člověk dělat i při halogenu a ne jen při dodatečné montáži xenonu HID.Xenon HID je konverzní sada, čili vše sedne jak má a ohnisko je stále zachováno.

Napsal: stř 06.02.2008 21:39
od dexter
:potlesk: tak,tak

Napsal: stř 06.02.2008 23:21
od Huska
Slide díky za zastání :wink: ... kluci vy si zkuste někdy otevřít kapotu auta a kouknout pořádně na světla ... od klávesnice to fakt nevymyslíte :-)

Napsal: sob 09.02.2008 21:25
od Black-Light
nojo :). Hele, kapotu jsem měl otevřenou :D, i jsem měl rozebrany světlo, ty 2 kolečka tam jsou, ale jen jsem nevěděl, že je tam i štelování na horizontální... Každopádně tohle štelování je "natvrdo"... To že se štelují světla i vertikálně natvrdo jsem fakt nevěděl, měl jsem za to, že jedno kolečko je na potkávačky a druhy na dálkovy a vertikální regulace se provádí jen přes kolečko v kabině případně přes auto. regulaci