Stránka 2 z 3

Napsal: úte 02.09.2008 15:36
od prase007
No motorem brzdit umí, ale rozhodně to nedělá tak dobře a často jako si to sám člověk ovládá s manuálem. Každopádně zbytek neduhů, jako je převytáčení když to nepotřebuješ a škubání si uživatel způsobuje sám tím, že neumí jezdit s automatem. Po chvíli používání si člověk umí s pedálem plynu pohrát tak, že automat slouží perfektně a bez těhle neduhů, stačí jen trochu předvídat a plánovat akce dopředu a jít tomu trošku "na ruku".

Napsal: úte 02.09.2008 20:44
od na_nervy_z_iDrivu
prase007 píše:No motorem brzdit umí, ale rozhodně to nedělá tak dobře a často jako si to sám člověk ovládá s manuálem. Každopádně zbytek neduhů, jako je převytáčení když to nepotřebuješ a škubání si uživatel způsobuje sám tím, že neumí jezdit s automatem. Po chvíli používání si člověk umí s pedálem plynu pohrát tak, že automat slouží perfektně a bez těhle neduhů, stačí jen trochu předvídat a plánovat akce dopředu a jít tomu trošku "na ruku".


:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Napsal: úte 02.09.2008 21:05
od Vlasta
AdaM5 píše:Mě například vadí to škubání při řazení, nebo skoro nulové brzdění motorem. A pak věci, které se sice dají vyřešit steptronicem, ale pokaždé to přehazovat je taky voser. Např. delší reakce při předjíždění nebo naopak zbytečné vytáčení rychlostích stupňů po předjíždění (tím myslim, že chci předjet rychle, ale pak zase zvolnit jízdu, ale než se převodovka srovná tak to ještě zbytečně točí.)

Ale neříkám, že je automat špatnej. Jenom mi prostě zatím nevyhovuje, ale chápu, že někomu ano.

Nevím, jestli mluvíš o automatu v E39 nebo o šestikvaltu v E60, mezi nima je propastnej rozdíl. Oproti manuálu si akorát musíš zvyknout na tu mírnou prodlevu při prudké akceleraci.

Napsal: stř 03.09.2008 12:37
od AdaM5
prase007 píše:No motorem brzdit umí, ale rozhodně to nedělá tak dobře a často jako si to sám člověk ovládá s manuálem. Každopádně zbytek neduhů, jako je převytáčení když to nepotřebuješ a škubání si uživatel způsobuje sám tím, že neumí jezdit s automatem. Po chvíli používání si člověk umí s pedálem plynu pohrát tak, že automat slouží perfektně a bez těhle neduhů, stačí jen trochu předvídat a plánovat akce dopředu a jít tomu trošku "na ruku".


Asi nejsem s automatem úplně v soužití, ale najezdil sem s nim už hodně km a stejně sem nepřišel na to, jak říct převodovce, že už výkon nepotřebuju (viz situace po předjetí). Určitě to chce praxi, ale úplně to vychytat nepůjde asi do doby propojení auta s lidskou nervovou soustavou, aby auto přesně vědělo co chci a co ne (tohle je víceméně problém všeho co se děje automaticky)

Vlasta píše:Nevím, jestli mluvíš o automatu v E39 nebo o šestikvaltu v E60, mezi nima je propastnej rozdíl. Oproti manuálu si akorát musíš zvyknout na tu mírnou prodlevu při prudké akceleraci.


Myslim ten v e60 a Audi A8 . e39 mám právě v manuálu.

Napsal: stř 03.09.2008 12:46
od Demostenes
AdaM5 píše:Mě například vadí to škubání při řazení,


Jestli ti skube, tak je neco spatne.

Napsal: stř 03.09.2008 13:26
od prase007
AdaM5 píše:stejně sem nepřišel na to, jak říct převodovce, že už výkon nepotřebuju


U mě stačí popustit plyn a do 2 vteřin mi tam šaltuje vyšší rychlost, ano, v manuálu bych to udělal sám rychlejš, ale neni to vůbec hrůza. Samozřejmě manuál má něco do sebe, o tom žádná, ale za sebe můžu říct, že se mi po manuálu zasteskne málokdy. Kdybych teď nasednul do manuálu, tak můžu říct, že by se mi zastesklo po automatu o dost častěji :)

Napsal: stř 03.09.2008 15:13
od AdaM5
Demostenes píše:
AdaM5 píše:Mě například vadí to škubání při řazení,


Jestli ti skube, tak je neco spatne.


To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)

Napsal: stř 03.09.2008 15:18
od AdaM5
prase007 píše:
AdaM5 píše:stejně sem nepřišel na to, jak říct převodovce, že už výkon nepotřebuju


U mě stačí popustit plyn a do 2 vteřin mi tam šaltuje vyšší rychlost, ano, v manuálu bych to udělal sám rychlejš, ale neni to vůbec hrůza. Samozřejmě manuál má něco do sebe, o tom žádná, ale za sebe můžu říct, že se mi po manuálu zasteskne málokdy. Kdybych teď nasednul do manuálu, tak můžu říct, že by se mi zastesklo po automatu o dost častěji :)


OK, já vim že to neni nic hroznýho (ikdyž u mě to trvá dýl), jen jsem napsal co u automatu neni jak bych si představoval. Možná, že za rok změnim názor a koupim automat. :)

Napsal: stř 03.09.2008 15:24
od Demostenes
AdaM5 píše:
To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)


Tak asi maji. Moje staricka e34 radila naprosto jemne, zadne skubani. Zmenu rychlosti jsi v podstate poznal jen zmenou akcelerace a padnutim/zvednutim otackomeru. A dost bych se divil, kdyby to u novejsich modelu bylo jinak.

Napsal: stř 03.09.2008 19:17
od AdaM5
Demostenes píše:
AdaM5 píše:
To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)


Tak asi maji. Moje staricka e34 radila naprosto jemne, zadne skubani. Zmenu rychlosti jsi v podstate poznal jen zmenou akcelerace a padnutim/zvednutim otackomeru. A dost bych se divil, kdyby to u novejsich modelu bylo jinak.


No teď jsem třeba jel s novou e65 740d a škube taky. Samozřejmě ne vždycky, ale občas prostě škubnutí co mi vadí. Taky jde o to co každej z nás považuje za škubání

Napsal: čtv 04.09.2008 10:37
od RuDoSh
AdaM5 píše:
Demostenes píše:
AdaM5 píše:
To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)


Tak asi maji. Moje staricka e34 radila naprosto jemne, zadne skubani. Zmenu rychlosti jsi v podstate poznal jen zmenou akcelerace a padnutim/zvednutim otackomeru. A dost bych se divil, kdyby to u novejsich modelu bylo jinak.


No teď jsem třeba jel s novou e65 740d a škube taky. Samozřejmě ne vždycky, ale občas prostě škubnutí co mi vadí. Taky jde o to co každej z nás považuje za škubání


taky nechapu co myslis :-) Jezdil jsem v patek e60 530xd a automat mi prisel super.... osma taky nejak neskube.... treba s tim neumis jezdit :-) je to taky o zvyku jak zachazet s plynem.... :-)

Napsal: čtv 04.09.2008 11:57
od AdaM5
RuDoSh píše:
taky nechapu co myslis :-) Jezdil jsem v patek e60 530xd a automat mi prisel super.... osma taky nejak neskube.... treba s tim neumis jezdit :-) je to taky o zvyku jak zachazet s plynem.... :-)


Nejspíš to bude tim, protože jiný vysvětlení nemám, ale zase zařadit D a šlápnout na plyn tak na 25% a pořád držet snad umim. Ono třeba z 1 na 2 to nebylo cítit ale ze 2 na 3 už jo (a to sem držel pořád stejně plynu). Občas to prostě nezazřadí úplně hladce jak bych si představoval. A stává se to nepravidelně při jakékoliv rychlosti.

Napsal: čtv 04.09.2008 16:45
od na_nervy_z_iDrivu
AdaM5 píše:
Demostenes píše:
AdaM5 píše:
To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)


Tak asi maji. Moje staricka e34 radila naprosto jemne, zadne skubani. Zmenu rychlosti jsi v podstate poznal jen zmenou akcelerace a padnutim/zvednutim otackomeru. A dost bych se divil, kdyby to u novejsich modelu bylo jinak.


No teď jsem třeba jel s novou e65 740d a škube taky. Samozřejmě ne vždycky, ale občas prostě škubnutí co mi vadí. Taky jde o to co každej z nás považuje za škubání



Musí škubnúť keď dáš naraz podlahu....

Mám e60 530dA a radí pekne hladko... Ano šklbne ale až mu naložíš a on si sám podradí aj o dva stupne.
To urobí aj manuál.

Je to všetko o zvyku ale automat je "klýdek, pohoda, tabáček" alebo ako sa to spieva,,,,,

Napsal: čtv 04.09.2008 18:18
od Hanz
AdaM5 píše:To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)
no asi to tak bude, protoze automat v Bmw fakt neskube, pokud nejsou nacate ci spatne spojky...

Napsal: pát 05.09.2008 15:42
od AdaM5
Hanz píše:
AdaM5 píše:To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)
no asi to tak bude, protoze automat v Bmw fakt neskube, pokud nejsou nacate ci spatne spojky...


Tak já jim to vyřídim, měli si koupit manuál, ten by se tak rychle nezničil. Nejvíc bude asi naštvanej ten s novou X5 najeto 2500km...

Napsal: pát 05.09.2008 15:44
od AdaM5
na_nervy_z_iDrivu píše:
No teď jsem třeba jel s novou e65 740d a škube taky. Samozřejmě ne vždycky, ale občas prostě škubnutí co mi vadí. Taky jde o to co každej z nás považuje za škubání
Musí škubnúť keď dáš naraz podlahu....

Mám e60 530dA a radí pekne hladko... Ano šklbne ale až mu naložíš a on si sám podradí aj o dva stupne.
To urobí aj manuál.

Je to všetko o zvyku ale automat je "klýdek, pohoda, tabáček" alebo ako sa to spieva,,,,,


Vždyť já taky nepsal, že automat škube při každém řazení :wink: , ale že jen občas. Mě to ani tak nevadí, jen jsem napsal co by se mohlo ještě vylepšit...

Napsal: pát 05.09.2008 16:57
od Vlasta
AdaM5 píše:
Hanz píše:
AdaM5 píše:To by ale i všichni moji kamarádi museli mít vadné převodovky :)
no asi to tak bude, protoze automat v Bmw fakt neskube, pokud nejsou nacate ci spatne spojky...


Tak já jim to vyřídim, měli si koupit manuál, ten by se tak rychle nezničil. Nejvíc bude asi naštvanej ten s novou X5 najeto 2500km...

A co poradíš mně, když není jiná volba.

Napsal: pát 05.09.2008 20:19
od AdaM5
Vlasta píše:A co poradíš mně, když není jiná volba.


To mě právě štve :? kdyby byla 535d v manuálu chtěl bych určitě tu. Takhle se musim spokojit s 530d. Nebo si budu muset do roka na ten automat zvyknout.

Jel si někdy s 530d? Je to velkej rozdíl oproti 535d? Zajímalo by mě to srovnání.

Napsal: pát 05.09.2008 21:38
od Vlasta
AdaM5 píše:
Vlasta píše:A co poradíš mně, když není jiná volba.


To mě právě štve :? kdyby byla 535d v manuálu chtěl bych určitě tu. Takhle se musim spokojit s 530d. Nebo si budu muset do roka na ten automat zvyknout.

Jel si někdy s 530d? Je to velkej rozdíl oproti 535d? Zajímalo by mě to srovnání.

S 530d jsem jezdil jen v E39 - pětikvalt a byl to můj první automat. Tenkrát jsem se zařekl, že už automat nechci. Pak jsem chvilku jezdil s 550i SMG a ve finále se smířil s 535d.

Napsal: sob 06.09.2008 18:18
od AdaM5
Vlasta píše:S 530d jsem jezdil jen v E39 - pětikvalt a byl to můj první automat. Tenkrát jsem se zařekl, že už automat nechci. Pak jsem chvilku jezdil s 550i SMG a ve finále se smířil s 535d.


Hmm asi si to někde vyzkoušim a pak se rozhodnu.