Stránka 2 z 2

Napsal: úte 19.02.2008 16:36
od tds
po 400 tis.km a tlacích 20 barů máš z Bavora prostě Škodu hunderttwenty,s tím se musíš smířit :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte 19.02.2008 20:32
od gyrous
přesně tak myslíte si, že po 400tkm vydrží na obr. 3RS(pístní kroužky) pořád jako nové?
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1452/

Jediná ochrana, proč netůruje, že se pomocí čidel sám oblbuje, protože se ta nafta nespálí, začne auto čoudit a čidla zpozorní a zjistí, že tam jde zbytečně příliž nafty a ubere si. Jenže výkon ten je ten tam.
Třeba bude stačit vyměnit zapečené pístní kroužky, nebo udělat výbrus, vyměnit písty. A pak to pojede jako oheň. Ale nejprve jak jsem zprvu tipoval, nejjednodušší je otevřit víčko, zjistit, jestli fouká. A jak nefouká, tak je to něco jiného. 8)

Napsal: úte 19.02.2008 22:41
od Kaspi
gyrous píše:přesně tak myslíte si, že po 400tkm vydrží na obr. 3RS(pístní kroužky) pořád jako nové?
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1452/

Jediná ochrana, proč netůruje, že se pomocí čidel sám oblbuje, protože se ta nafta nespálí, začne auto čoudit a čidla zpozorní a zjistí, že tam jde zbytečně příliž nafty a ubere si. Jenže výkon ten je ten tam.
Třeba bude stačit vyměnit zapečené pístní kroužky, nebo udělat výbrus, vyměnit písty. A pak to pojede jako oheň. Ale nejprve jak jsem zprvu tipoval, nejjednodušší je otevřit víčko, zjistit, jestli fouká. A jak nefouká, tak je to něco jiného. 8)


Ne,vazne nejsou krouzky jako nove,ale pokud to extremne nezere olej,ma to stejny tlaky na valcich vetsi nez 20baru,turbo tlaci to co ma tak to musi jet uplne v pohode.Je jasny,ze pri mensim tlaku na valcich bude mensi vykon,ale ten ubytek nebude tak drasticky jak popisujes.S 20kW bych byl na kopci pesky driv nez auto. :D
Do motoru bych se nemontoval,stoji to moc penez :) Co funguje na to nesahat. :D
Problem je,ze jak neco neni v rozsahu hodnot ridici jednotky,okamzite to pada do nouzovyho rezimu.Napriklad predvstrik,at uz z duvodu vytahanych rozvodu,horsiho a tovarne nastavenyho cerpadla,ktery by potrebovalo trosku pridat na predvstriku.Vetsinou se u TD/TDS toci problemy porad kolem cerpadla a rozvodu.Nejhorsi je,ze kdyz to ma hodne nalitano tak se sejde nekolik problemu najednou a je z toho katastrofa.

Napsal: stř 20.02.2008 08:43
od tds
gyrous píše:přesně tak myslíte si, že po 400tkm vydrží na obr. 3RS(pístní kroužky) pořád jako nové?
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1452/

Jediná ochrana, proč netůruje, že se pomocí čidel sám oblbuje, protože se ta nafta nespálí, začne auto čoudit a čidla zpozorní a zjistí, že tam jde zbytečně příliž nafty a ubere si. Jenže výkon ten je ten tam.
Třeba bude stačit vyměnit zapečené pístní kroužky, nebo udělat výbrus, vyměnit písty. A pak to pojede jako oheň. Ale nejprve jak jsem zprvu tipoval, nejjednodušší je otevřit víčko, zjistit, jestli fouká. A jak nefouká, tak je to něco jiného. 8)

Ne ne to je hloupost!zapečené pístní kroužky?Ježiš jaké zapečené pístní kroužky víš co se musí stát aby se zapekly kroužky???? to by jsi v motoru musel mít místo normálního oleje fritovací a taky na něj jezdit a ještě to k tomu to minimálně uvařit. dřív než se zapečou kroužky tak odejde jako první turbo, potom hlava (z důvodu uvaření motoru) a potom MOŽNÁ kroužky.tady tyhle věci jsou hloupost,pokud mu chceme poradit tak já radím: diagnostika,kontrola rozvodů (jelikož fotobobo se kdysi zminoval že mu cosi hrká v motoru tudíž typuju rozvody), nastavení čerpadla (po rozvodech),kontrola vstřiků a kontrola tlaků motoru a nakonec kontrola plnícího tlaku (jen tak)v tomhle sledu na chybu jistě dojde! bohužel si to asi neudělá sám.

Napsal: stř 20.02.2008 09:13
od gyrous
Obávám se, že 20bar tu nebude mít nikdo, to by už nerozjel.
Nové BMW 525TDS má tlaky 35bar.
Do 23 bar to je takový rozdíl, že tam díky tlakům nedojde teplota dostatečná pro vznícení a pokud bude pět pod nulou tak 100% nenastartuje ani s půl hodinovým žhavením.
Pokud má 28bar, a v provozní teplotě se mu ty tlaky samozřemě zlepší asi na 30, tak při každém baru to zvedne nejmíň o 10kW, a proto ten rozdíl. Řidič si rychle zvykne na to jak to tahá za tepla, a za studena se pak zdá, že to netahá vůbec. A proto se sázím, že to jsou slabší tlaky. Pod 30bar už jde poznat znatelně každý stupeň, ale furt to nebude ono a honit se za studena čiplým Tdičkem, to de, ale ať není nový a nebo co nemá najeto ani 100tkm.
Zapečené pístní kroužky? a proč ne, dotyčný se zmiňuje o něčem, že se to uvařilo a první odejdou pístní kroužky. Zahřátá hlava nepraskne, ta praskne až je prudce ochlazená, to znamená, že by tam nalil ihned studenou vodu. A pístní kroužky můžou být rozpadlé, zlomené, ale na tlaky jsou pro motor životně důležité.

Napsal: stř 20.02.2008 11:52
od Kaspi
gyrous píše:Obávám se, že 20bar tu nebude mít nikdo, to by už nerozjel.
Nové BMW 525TDS má tlaky 35bar.
Do 23 bar to je takový rozdíl, že tam díky tlakům nedojde teplota dostatečná pro vznícení a pokud bude pět pod nulou tak 100% nenastartuje ani s půl hodinovým žhavením.
Pokud má 28bar, a v provozní teplotě se mu ty tlaky samozřemě zlepší asi na 30, tak při každém baru to zvedne nejmíň o 10kW, a proto ten rozdíl. Řidič si rychle zvykne na to jak to tahá za tepla, a za studena se pak zdá, že to netahá vůbec. A proto se sázím, že to jsou slabší tlaky. Pod 30bar už jde poznat znatelně každý stupeň, ale furt to nebude ono a honit se za studena čiplým Tdičkem, to de, ale ať není nový a nebo co nemá najeto ani 100tkm.
Zapečené pístní kroužky? a proč ne, dotyčný se zmiňuje o něčem, že se to uvařilo a první odejdou pístní kroužky. Zahřátá hlava nepraskne, ta praskne až je prudce ochlazená, to znamená, že by tam nalil ihned studenou vodu. A pístní kroužky můžou být rozpadlé, zlomené, ale na tlaky jsou pro motor životně důležité.


No tak ja sem jezdil 3 roky s Renaultem 19 1,9D kterej ma tlaky 11baru za tepla z duvodu hlavy z TD.Ano,rano to spatne startovalo,do 0 stupnu bylo potreba 2x nazhavit,pod -10 bylo lepsi dat baterku do tepla,ale jezdilo to uplne v pohode krome ranniho startu v zime.Nehulilo to,na vykonu bylo poznat prd,dobra silnice 150 nebyl problem.Podle tebe bych to nemel vlastne vubec nastartovat a kdyz nahodou tak bych to musel jeste tlacit protoze vykon by to melo tak 2kW :smich2: Tak me porad necpi,ze 20baru je malo,poznas krome extremni zimy uplny prd.

Napsal: stř 20.02.2008 13:10
od tds
tak tak

Napsal: čtv 21.02.2008 08:41
od gyrous
To mi jako chceš říct, že při polovičním kompresním poměru než je udávaný výrobcem, se ve válci dokáže vznítit nafta a navíc za studena, když stěny válce se ohřát žhavičkama nedají?
To není přece benzín, který má svíčky.
Přeci pokud je válec netěsný a unikají tlaky, tak buď za prvý přece nemůže být dostatečně vysoká teplota na shoření nafty, nebo za druhý, píst nebude mít sílu se vrátit zase do místa vznícení, odkud by nabral tu sílu, od druhého válce, který má stejný problém s tlakem menší než polovina? Přece při tak slabých tlacích, bude mít ten motor co dělat, aby se udržel při chodu, natož aby rozjel auto...

Napsal: čtv 21.02.2008 13:13
od Kaspi
gyrous píše:To mi jako chceš říct, že při polovičním kompresním poměru než je udávaný výrobcem, se ve válci dokáže vznítit nafta a navíc za studena, když stěny válce se ohřát žhavičkama nedají?
To není přece benzín, který má svíčky.
Přeci pokud je válec netěsný a unikají tlaky, tak buď za prvý přece nemůže být dostatečně vysoká teplota na shoření nafty, nebo za druhý, píst nebude mít sílu se vrátit zase do místa vznícení, odkud by nabral tu sílu, od druhého válce, který má stejný problém s tlakem menší než polovina? Přece při tak slabých tlacích, bude mít ten motor co dělat, aby se udržel při chodu, natož aby rozjel auto...


Vis,teorie a praxe je uplne neco jinyho :wink:

Napsal: stř 12.03.2008 13:47
od fafejta
No existuje taková bezdemontážní metoda jak zjistit jak na tom motor je z hlediska vydechnutí a to povolit nalevácí víčko oleje a nemělo by se hnout.Pakliže ho motor odfoukne za volnoběhu, tak od takovýdleho motoru radši pryč.

Napsal: pát 14.03.2008 21:01
od Caris
tds píše:to si nejsem jistý,jelikož úpravy kvůli praskání hlav se začali řesit v r. 93 a po tomhle roce ji jistě mají,ale před tím za to ruku do ohně nedám.


mam 92 a myslim ze kdybch chtel tak bych mu mohl nalozit hned za studena. Nemyslim ze tam je omezovac v zavislosti na teplote

Napsal: pát 14.03.2008 21:12
od tds
To vyzkoušej :)

Napsal: pát 14.03.2008 21:20
od Caris
tds píše:To vyzkoušej :)


necham to na nejakeho strelce. ja v nedeli delal prasklou hlavu na dvou valcich 5a6

Napsal: pát 14.03.2008 21:28
od Marten
Nevíte někdo jestli tohle omezení má i Opel Omega TD rv99 ??

Napsal: pát 14.03.2008 21:41
od Caris
[quote="Marten"]Nevíte někdo jestli tohle omezení má i Opel Omega TD rv99 ??[/quotenetusim. opela jsem nikdy nemel. motor byl sice stejny ale jestli i rizeni a ochranu motoru pouzili nevim