Stránka 2 z 3
Napsal: ned 25.05.2008 21:44
od Dresic
Tak jsem zkusil "test" na čerpadlo jak sem si tu přečetl....jak bylo zahřátý, tak jsem na neutrál držel plyn cca ve 4000ot. ...po puštění pedálu to kleslo normálně na asi 700ot. co tam mám i na neutrál, a ručička se zhoupla asi třikrát, ale jen nepatrně, snad o milimetr...a pak nic zase....za jízdy na neutrál to stejný...
Napsal: čtv 26.06.2008 19:19
od janys
Vypadá to na stejný problém...
525TDS automat, už tady s tím otravuju pěkně dlouho...
Dojíždím na křižovatku, lehce přibržďuji a motor jako by se nedokázal vypořádat s trochu větší zátěží - otáčky lítají jak splašený. Stejně tak se zhoupnou, když zapnu světla, vytočím ventilaci na max apod. Kolísají i když stojím na fleku, zařazené D a noha na brzdě - celé auto se houpe, jak kdybych přidával plyn. Otáčky kolísají i když mám zařazené P.
A když přeřadím z D na R, ozve se dutá rána, celé auto sebou škubne a když mám štěstí, tak ani nechcípne a zařadí
No, jdu asi shánět čerpado
Napsal: čtv 26.06.2008 20:20
od tds
zde odkaz na ebay na nové čerpadlo dle mého za dobrý peníz při dnešním kurzu
http://cgi.ebay.de/Einspritzpumpe-BMW-5 ... dZViewItem
Napsal: pát 27.06.2008 15:40
od janys
Nedala by se sehnat jenom ta "vnitřní" část toho čerpadla? Ta elektronika, resp. ta část s tou odporovou dráhou, po které jezdí ten jezdec? Měli jsme to otevřené a buďto se to velice snadno zasere nebo už je to prostě "vylítaný". Fakt teď nemám prachy na fungl novou mašinu.
Napsal: sob 28.06.2008 22:09
od lenoch
janys píše:Nedala by se sehnat jenom ta "vnitřní" část toho čerpadla? Ta elektronika, resp. ta část s tou odporovou dráhou, po které jezdí ten jezdec? Měli jsme to otevřené a buďto se to velice snadno zasere nebo už je to prostě "vylítaný". Fakt teď nemám prachy na fungl novou mašinu.
Teď řeším tvůj problém... taky mám v prdeli el. část čerpadla. Bavil sem se s jedním borcem a ten mi to vysvětlil prostym způsobem. Ta el. část často odejde kvůli tomu, že se začíná zadírat objímka na vysokotlakym pístku. Tudíž když se koupí jen el. část na čerpadlo nová-origo stojí 12tis u Bosch bez DPH... tak se tím problém vyřeší na chvíli, než odejde znovu ta el. část... tudíš to fakt chce nový čerpadlo celý!!! Heleď ale zaslechl sem něco o Boschy v Pardubicích, že tam snad dělají G.O. čerpadel za 8tis... Já to teď vyřeším razantně-můj krasavec dostane mechanický čerpadlo. Se s ním už srát nebudu... až si zaslouží elektrický, tak do něj klidně zainvestuju, ale zatím je to rezežranej hajzl na peníze a sere mi...

Napsal: pon 30.06.2008 09:21
od vilejs
taky jsem to musel absolvovat..elekticka cast cerpadla..drahyyyy

Napsal: pon 30.06.2008 09:31
od jirikuchytil
Přetěsnění a generálka čerpadla stojí v boschservisu v Novém Městě na Moravě 5000,-
Josef Krupica, 603 755 468
Jen si ho musíte vyhodit z auta a trvá to asi dva dny. Dostanete záruku, doklad a máte klid.
Jiří
Napsal: pon 30.06.2008 14:26
od fafejta
To se takhle nedá paušalizovat.To čerpadlo může mít vyjetej vršek,že bude hlasit řj odlišnou polohu co ve skutečnosti je a pak ještě může mít vyběhlý axiální pístek v rozdělovací hlavě a do 5 tis. se nevejdou ani náhodou.A to nemluvím,když bude ojetá vačka či rolny či přidřenej přesuvník.To záleží kus od kusu v jakom zdravotním stavu to čerpadlo je,někdy ho stačí jen přetěsnit.Jo a na tom čerpadle samotnom,tak na něm toho taky moc neseříděj,tam tak změřej tlaky a chod přesuvníku vstřiku, a nastavěj jakš takš volnoběžné otáčky,které se stejně kolikrát musí doseřídit na motoru samotnom,protože každý motor je jinak vyběhlý či vydechlý.Tam taky nakrásno můžeš nechat regulérní 20 tis.

Napsal: pon 30.06.2008 16:40
od janys
No tak to je drsný... Mě to pomalu vyjde na víc peněz než celý auto :/ Už teď jsem do něj vrazil 15k za brzdy a ramena... Ale holt BMW, nic pro sociály jako jsem já
Mimochodem - to čerpadlo se může ještě nějak víc zk*rvit nebo to už horší nebude?
Napsal: pon 30.06.2008 17:42
od jirikuchytil
Horší už to asi nebude, maximálně nenastartuješ, nebo ti to po zahřání motoru chcípne, jinak víc se asi nestane, bohužel. Ale počítej tak 5-7K za repas, případně opravu.
Držím palce Jiří
Napsal: pon 30.06.2008 22:40
od lenoch
jirikuchytil píše:Horší už to asi nebude, maximálně nenastartuješ, nebo ti to po zahřání motoru chcípne, jinak víc se asi nestane, bohužel. Ale počítej tak 5-7K za repas, případně opravu.
Držím palce Jiří
To sem si taky říkal hoši, že víc už se stán nemůže. Holt jen budou kolísat otáčky ačím dál tím víc... jenže to je omyl!!! Časem budeš sledovat, jak ti z ničehonic začne auto motorem brzdit, ač máš skoro plnej plyn - a to při předjíždění kamionu nepotěší. A druhá věc, ktero já osobně můžu potvrdit - propálenej píst.... když je v prdeli totiž ta el. hlava na čerpadlo, tak ŘJ absolutně nemá páru, kolik nafty jde ve stutečnosti do motoru, hlava jí totiž kecá... no a tak jednotka klidně pošle 2x tolik nafty, než je pro ten motor přípustno... mohu dodat foto díry v pístu... původně sem myslel že je to od tekoucího vstřiku, ale není.... není to zas až taková sranda... jezdit se s tím samo dá, ale se zvýšenou opatrností:)))
Napsal: úte 01.07.2008 17:51
od Dresic
A co když to mám s čepadlem opačně, jakmile se auto zahřeje pěkně na 90, tak už nekolísá, ale když je studený motor tak to kolísne a následně zdechne... to je taky ta el. část čerpadla?
Napsal: stř 02.07.2008 14:51
od lenoch
Dresic píše:A co když to mám s čepadlem opačně, jakmile se auto zahřeje pěkně na 90, tak už nekolísá, ale když je studený motor tak to kolísne a následně zdechne... to je taky ta el. část čerpadla?
To bude taky ono - když je motor studenej, má větší odpor a to je to co to nesnáší - houpe to... ty čerpadla sou mrchy:((( Nejvíc mi na tom sere, že doteďka nevím, co přesně v tý hlavě odejde... to mi drtí... jelikož by se to dalo nějak zpravit, ale když nikdo neví co tam vlastně přesně odejde, tak je to v čudu... někdo říká že odchází nejčastěji ten servomotor..... ale co na něm?? Cívka?? Tu by nebyl problém za 200,- Kč nechat přemotat... proč hned kupovat celou hlavu za 12tis?? Chjo:/
Napsal: stř 02.07.2008 15:09
od fafejta
No ten servopohon alias otočný(max60°) elektromagnet,s tím jsem se nesetkal,to spíš drhla regulační objímka na pístku,ale řekl bych to snímání polohy toho elektromagnetu.Ty máš ten trafosenzor takže se musí od 0° do 60°postupně hýbat něco jako odpor nebo že by narůstalo napětí,chtělo by to odměřit v těch polohách,todle netuším u té nové hlavy jak přesně funguje,ale řekl bych,že spíše odpor.

Napsal: stř 02.07.2008 19:01
od lenoch
fafejta píše:No ten servopohon alias otočný(max60°) elektromagnet,s tím jsem se nesetkal,to spíš drhla regulační objímka na pístku,ale řekl bych to snímání polohy toho elektromagnetu.Ty máš ten trafosenzor takže se musí od 0° do 60°postupně hýbat něco jako odpor nebo že by narůstalo napětí,chtělo by to odměřit v těch polohách,todle netuším u té nové hlavy jak přesně funguje,ale řekl bych,že spíše odpor.

No, mám ten trafosenzor. Do těch tráfek je přivedeno napájecí napětí cca 3V o frekvenci 10MHz... Takže díky této frekvenci mají tráfka celkem velkou impedanci, která se v závislosti na natočení dosti mění... takže na výstupu mohu naměřit napětí od 1.7V do 5V... když sem to měřil, tak to bylo naprosto plynulé na úhlu natočení... žádnej ani nepatrnej skok... nemohl by jsi někde zjistit, v jakých napěťových mezích se to má pohybovat?? Dneska sem dal do Bosche mechanický čerpadlo, aby mi vyměnily ojetý futra na hřídeli a nejspíš ho tam fakt prdnu, protože na ty elektrický už nemám nervy a ani peníze... ta objímka je taky cítit, že uplně zlehka nejde... nadá se to nějak upravit? Zalapovat?? Nebo dá se sehnat jen samotznej ten pístek s objímkou? A poslední otázka... nevíš jak je regulován výkon motoru v závislosti na poloze plynu? Vím že to má min dva režimy... první je volnoběžný a druhý je ten normální... ty režimy se přepínají díky spínači v potenciometru plynu - jak je s potenciometrem plynu hnuto víc jak o 9 stupnů, sepne se a řízení přejde do toho druhého režimu... v tom druhém režimu mi totiž auto asi jako většině lidí s vadou kolísání otáček jede uplně normálně, ale v tom prvním - volnoběžném - to furt houpe... koukal sem, že ten druhej režim nejspíš jen sleduje, jestli je na snímací části ve stelwerku požadovaná hodnota, kterou vypočte ŘJ (prostě to drží přesný uhel natočení servomotoru stellwerku, který vyhodnotí ŘJ podle všech čidel včetně plynového). Ale ten první volnoběžný režim je mi záhadou.... sem myslel, že by to mělo regulovat na konstantní otáčky motoru, ale to je blbost... v čm je tedy jiný, než ten druhý režim?:)))
Napsal: stř 02.07.2008 22:08
od fafejta
lenoch píše:fafejta píše:No ten servopohon alias otočný(max60°) elektromagnet,s tím jsem se nesetkal,to spíš drhla regulační objímka na pístku,ale řekl bych to snímání polohy toho elektromagnetu.Ty máš ten trafosenzor takže se musí od 0° do 60°postupně hýbat něco jako odpor nebo že by narůstalo napětí,chtělo by to odměřit v těch polohách,todle netuším u té nové hlavy jak přesně funguje,ale řekl bych,že spíše odpor.

No, mám ten trafosenzor. Do těch tráfek je přivedeno napájecí napětí cca 3V o frekvenci 10MHz... Takže díky této frekvenci mají tráfka celkem velkou impedanci, která se v závislosti na natočení dosti mění... takže na výstupu mohu naměřit napětí od 1.7V do 5V... když sem to měřil, tak to bylo naprosto plynulé na úhlu natočení... žádnej ani nepatrnej skok... nemohl by jsi někde zjistit, v jakých napěťových mezích se to má pohybovat?? Dneska sem dal do Bosche mechanický čerpadlo, aby mi vyměnily ojetý futra na hřídeli a nejspíš ho tam fakt prdnu, protože na ty elektrický už nemám nervy a ani peníze... ta objímka je taky cítit, že uplně zlehka nejde... nadá se to nějak upravit? Zalapovat?? Nebo dá se sehnat jen samotznej ten pístek s objímkou? A poslední otázka... nevíš jak je regulován výkon motoru v závislosti na poloze plynu? Vím že to má min dva režimy... první je volnoběžný a druhý je ten normální... ty režimy se přepínají díky spínači v potenciometru plynu - jak je s potenciometrem plynu hnuto víc jak o 9 stupnů, sepne se a řízení přejde do toho druhého režimu... v tom druhém režimu mi totiž auto asi jako většině lidí s vadou kolísání otáček jede uplně normálně, ale v tom prvním - volnoběžném - to furt houpe... koukal sem, že ten druhej režim nejspíš jen sleduje, jestli je na snímací části ve stelwerku požadovaná hodnota, kterou vypočte ŘJ (prostě to drží přesný uhel natočení servomotoru stellwerku, který vyhodnotí ŘJ podle všech čidel včetně plynového). Ale ten první volnoběžný režim je mi záhadou.... sem myslel, že by to mělo regulovat na konstantní otáčky motoru, ale to je blbost... v čm je tedy jiný, než ten druhý režim?:)))
Já jsem se teda setkal jen s kompletem pístek s objímkou zasazeny v rozdělovácí hlavě,je to spárováný.Dávat jiný pístek do jiný hlavy jsem fakt neslyšel.No asi by to šlo,ale takovýdle experimenty jsem fakt nezkoušel,to snad jde jen provozovat na svém vozidle.Je to nesmírně přesný,snad dokonce i superfinišováno s max. možnou dostupnou drsností povrchu do hladka.Jestli vázne,tak bych snad jen experimentoval s leštěním flanelem,ale chtělo by to asi prohlídnout pod mikroskopem,co tam vlastně je.To by ti spíše řekli v Boschi,ale tam to mění,pochybuji,že by to nějak řešili,nevím.Regulace výkonu,nevím jestli tě uspokojím,ale řj to vypočítává z potenciometru plynu a z čidla otáček,které tím vyjadřuje zatížení motoru a tyhle souřadnice najde v 3D datové mapě kde je nahraná ta konkrétní velikost dávky v mg,která se pak nepatrně dopřesnuje vlivem čidel teploty vody,nafty a pak tlaku turba.Myslím,že asi úplně nejsem schopen ti toto až do takových detailů které by tě zajímali vysvětlit.Originální diagnostika Diss BMW dokáže zjistit stav toho stellwerku,co hlasí a co by měl správně hlásit.Myslím požadovanou a skutečnou dávku jestli je v regulačním pásmu odchylky atd.Zkus se jich na to zeptat v tom Boschi a pak poreferuj.
Napsal: čtv 03.07.2008 07:30
od lenoch
Ok - dík:) Na experimenty teď čas bude, když tam budu mít funkční mechanický:))
Napsal: čtv 03.07.2008 09:44
od fafejta
Takže mechanická regulace dávky a elektronicky řízenej předvstřik,dobréj kříženec,to jsem docela zvědavej jak to bude makat.Ale nějak nevím,že ta závada byla stejná i když si tam dal jinej stellwerk nebo jsem to špatně pochopil.A co ten potenciometr ten byl teda nakonec dobrý?
Napsal: čtv 03.07.2008 10:51
od lenoch
fafejta píše:Takže mechanická regulace dávky a elektronicky řízenej předvstřik,dobréj kříženec,to jsem docela zvědavej jak to bude makat.Ale nějak nevím,že ta závada byla stejná i když si tam dal jinej stellwerk nebo jsem to špatně pochopil.A co ten potenciometr ten byl teda nakonec dobrý?
ee... bude tam komplet mechanický čerpadlo - takže regulace předvstřiku žádná... max to přidá předvstřik pro start v zimě... pražští taxíkáři s tím prý normálně jezdí a žere jim to o půlitr víc. Jinak vše normální... no nejspíš sou v prdeli oba stellwerky... ty teplotní čidla a potenciometr byly v paměti závad proto, že sem s tím laboroval a několikrát je odpojil... no a z paměti závad se to neodstraní odpojením baterky... takže je to bez závad... jen mi vrtá v hlavě teplota tý nafty 79 stupňu... čidlo je ok... ale už se s tím frkat nebudu... nemám čas na další půlrok experimentů... časem snad vyšaším nějaký levnější čerpadlo, nebo nekde ozkouším svojí ŘJ... nechci do smrti jezdit s mechanickým čerpadlem...
Napsal: čtv 03.07.2008 13:08
od fafejta
Mechanický vstřikovací čerpadlo má regulaci předvstřiku pomoci odstředivého Watova regulátoru.Myslím,že je to nesmysl jezdit na jeden úhel převstřiku,o tom jsem fakt neslyšel,takhle to měly dělaný i traktory v 60 letech,odstředivou regulaci.