Stránka 2 z 3

Napsal: sob 16.01.2016 15:33
od TANN3R
Nejlepší pro tebe bude, když si v okolí najdeš někoho, kdo má nebo zná M62. Pak zjistíš, že je to normální stav, u tohoto motoru..

Napsal: sob 16.01.2016 21:48
od ACDC
Tak hadice budou tvrdé. Co teplota v skrytém menu. Jinak bych řekl, že z každýho bawa, kterýmu sundáš víčko hned po jízdě, poteče voda. Nám to dělalo taky-vyloženě stříkala a bylo jenom blbé víčko. Už 5 let je pokoj.

Napsal: ned 17.01.2016 19:35
od alt192
Tak víčko je tam nové,tím to není...

Každopádně jsem dnes po jízdě těch 10 min. počkal a pak šel sundat to víčko. Jen si to odfouklo a víčko šlo v pohodě sundat. Žádná voda z toho nešla.

Hadice opět tvrdá,ale ne jak kámen. Není tady někdo z okolí HK,že bychom to porovnali?

Napsal: ned 17.01.2016 20:48
od Jaris330D
Nechci Vám do toho nějak kecat, ale pokud je provozní teplota 105°C, tak to bude tlakovat pokaždé. Už z Fyziky vím, že pokud nechci, aby voda vařila při 100 °C, tak musím zvýšit tlak. Zvýšená teplota v chladící soustavě je asi z důvodu zvětšení účinnosti motoru. Takhle stejně funguje papinův hrnec.

Napsal: ned 17.01.2016 21:31
od TANN3R
Však to tady píšu celou dobu..

Napsal: ned 17.01.2016 22:41
od alt192
To je mi jasný,tlak tam bude. Ale jaký tlak je normální? Já bohužel vycházím z toho,co řekl mechanik :/ Že to nějak moc tlakuje a že není normální,když po sundání víčka jde hned voda ven.

K mechanikovi to šlo proto,že 540 z ničeho nic vyhodila vodu,přestala topit a teplota vody lítala nahoru a dolů. Udělala se vodní pumpa,pár hadic a trubek a pak to pořád netopilo. Tak jsem si to odvzdušnil sám a od té doby pohoda.

Už jen zjistit,jak moc tvrdá hadice je normální...

Napsal: pon 18.01.2016 09:04
od Foldas
nehledej problém tam kde není

Napsal: pon 18.01.2016 12:13
od alt192
OK, díky za rady. Snad je to fakt v pohodě. Když tak se ještě ozvu :-)

Napsal: pon 18.01.2016 12:20
od zzeli
Jinac Skodovka (treba fabie) ma teplotu okolo 90C, takze o 15C mene. Takze servisak Skody je holt zvykly na mekci hadice asi.

Napsal: pon 18.01.2016 12:44
od Foldas
na vw umí víčko expanzky dělat taky solidní bordel

Napsal: pon 18.01.2016 13:26
od honzabiker1
Po otevreni vicka za tepla nema vytekat chladici kapalina. Delalo mi to a bylo to spatnym vickem (drzelo tlak, ale ne tolik, kolik melo). Ale pokud jsou hadice pred otevrenim uplne tvrde, tak to asi tvuj pripad nebude..

Napsal: pon 18.01.2016 15:48
od alt192
V servisu Škoda jsem byl jen proto, aby mi tam změřili CO2 ve vodě (měli tam ten přístroj). Zkoušeli to 2x a nic nenaměřili.

Jinak ten servisák ze škodovky říkal, že tam tlak být musí. Jen nevěděl, jaký tlak je u 540 normální.

O vysokém tlaku v mé soustavě říkal mechanik, který tam měnil tu vodní pumpu, hadice, atd.

Napsal: pon 18.01.2016 21:04
od TANN3R
TANN3R píše:
alt192 píše: ..Jenže mechanik říkal, že se mu zdá, že to dost tlakuje..
A kolik M62 motorů ten tvůj mechanik v životě viděl?..
Ptal jsem se tě už na minulé stránce, přímo si na to neodpověděl, tak si odpovím sám :D . Tvůj mechanik neviděl/neservisoval ještě žádnou jinou M62, proto ho ty natlakované hadice zarazily, což je správně, protože u 95% aut to značí problém. M62 ale spadá právě do těch 5%, kdy to tak má být. Ještě jednou, pracovní teplota tohoto motoru je reálně kolem 108°C, takže tlak v hadici je opravdu velký. Proto je taky doporučováno zrovna u těchto motorů, vyměnit po letech hadice i chladič preventivně..

Btw. chtěl jsem ti napsat, že spolehlivý způsob, jak zjistit tlakování ze spalováku je test spalin ve vodě, což jsi už podstoupil s negativním výsledkem...

Napsal: úte 19.01.2016 09:09
od alt192
O pracovní teplotě tohoto motoru vím, mechanikovi jsem o tom též říkal. Pravdou ale opravdu je, že 540i dělal poprvé. 530i i 530d ale zná a dělá.

Všem díky za rady!

Napsal: stř 20.01.2016 14:38
od Misanek
M62 a cokoliv benzinového jde mimo mě už pěknou řádku let, nicméně když tady čtu tohle téma, tak jsem narazil na zajímavé čtení, kde je mimo jiné i celkem dávající smysl vysvětlení, přoč m62 tak tlakuje :wink:
http://modbmw.com/thermostat-mod-m62/

Napsal: stř 20.01.2016 15:16
od alt192
Dobrý čtení, díky za odkaz. Přemýšlím, jestli by se náhodou nemohl použít rovnou jiný termostat, třeba ze 640i nebo 645i. Nebude tam náhodou stejný?

Tohle by mohl třeba vědět TANN3R. Neřešil to už někdo?

Napsal: stř 20.01.2016 17:24
od RomanM3
existuje origimál termostat co pasuje a je na nižší teploty....tuším je to z 840i

Napsal: stř 20.01.2016 18:24
od TANN3R
Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.

Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar :D

Napsal: stř 20.01.2016 20:03
od Misanek
TANN3R píše:Ano, termostat jde nahradit tím z E31 840i, po menší úpravě. Osobně bych to ale neřešil. V běžném provozu teplota kolem 108° ničemu nevadí a při velké, déletrvající zátěži teplota spadne na na snesitelnější hodnotu, někde nad 90°.

Předělávat teplotu na stálých 90° má dle mě smysl jen v případě extrémního použití auta, třeba na okruhu. Nevěřím ale, že někdo provozuje, nebo by chtěl provozovat 540i jako trackcar :D
No podle toho, co jsem se dočetl, tak právě zvýšená provozní teplota (a tudíž i tlak) u m62 oproti jiným motorům je v podstatě jenom kvůli snížení emisí a možná i spotřeby, naopak motoru i jeho těsnění (včetně teda pevnosti chladícího okruhu vystavovaného vyšším tlaků) tyhle teploty nijak extra na životnosti nepřidávají, jak je uvedeno v odkazu viz. výše. Takže si myslím, že snížení provozní teploty za pomoci alternativně instalovaného termostatu je ve finále jedině k dobru všeho.
Ale jak jsem řekl - má osobní zkušenost žádná. Tuhle mou teorii stavím pouze na základě informací ze zdroje, který jsem již uvedl

Napsal: stř 20.01.2016 21:42
od ACDC
Ale vyplatí se srazit teplotu a ne že ne. Můžu pak bez obav třeba do tropů a nečekat, co rupne. Je to ekologická zhovadilost. Rok jsem jezdil s trvale zapnutým ohřevem termostatu, teď dělám rozvody a předělám i termostat.