Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 31.07.2008 16:43
od lenoch
berkelay píše:tak nikoho jsem nesehnal, takže pokus o nastartování přes kabely jsem nemohl vyzkoušet, jeden nemá kabely a druhý zase někomu půjčil auto atd., no klasické výmluvy :)
Takže jsem mohl jen změřit napětí na baterce. Dává 12,1V bez zatížení. Nemohl jsem ji měřit během pokusu o startování, protože v jednom člověku se to dělá dost blbě :-) Ještě jsem vyzkoušel rozsvítit světla - svítí naplno, takže baterku jako příčinu asi musím zamítnout co :-( ? Ještě jsem zoufale vyzkoušel nastartovat a oproti včerejšku změna - startér se asi na 1 sekundu ozval, ale tak nějak ztěžka a pak už ani prd. Volal jsem ještě jednomu vzdálenému mechanikovi a ten tvrdí, že tohle dělá na 100% startér a špatné uhlíky v něm. Mám ho prý pobouchat kladívkem, že z něj prý určitě něco vypadne :-) Zítra snad už bude mít někdo čas a vyzkouším nastartovat přes kabely, případně se postarat o ten startér. Je lepší sehnat někde jiný (na fóru jsou asi dvě 535i na rozebrání) nebo raději repase startéru ? Na kolik ta repase asi příjde ?

Prosimtě... vem ten voltmetr co máš, otevři kapotu a jeden drát přidělej na kostru a druhej na +(+12 máš v levém motorovém prostoru - nad brzdovym posilovačem pod plastovou krytkou označenou +). Voltmetr pak polož na čelní sklo, ať vidíš co ukazuje z kabiny. Vlítni do auta a zkus zastartovat a koukej na voltmetr. Pod 11V by to klesnout nemělo... druhá věc je, že můžeš mít povolený přívodní silový kabel ke startéru. Tak za něj zkus zabrat a ujisti se že fakt drží. Pak zkus zase zastartovat - chvilku to drž a pak rychle vyběhni osahat dráty, jestli nejsou teplé (teplé=nedokonalý el. kontakt). V další fázi bych zkusil ještě proměřit napětí které je přímo na startéru při startování nebo prostě a jednoduše zkusil nastartovat ze startéru - propojit silový napájecí kabel + startéru s koncem el. mag. cívky na startéru - bacha... cívka má vyvedený jak plusový tak mínusový konec, tak to nešlusni - já už takhle svařoval... no a jestli se ani po tomhle propojení startér neroztočí, tak ho teprv vyndej a dej na repasi... repase = nový uhlíky - 250,- sjetí komutotoru na soustruhu + práce = celkově mě to stálo 500,- jestli teda nemáš něco víc hyn. To se pak možná už vyplatí koupit jetej startér za 1500,- a částečně zgenerálkovat...

Napsal: pát 01.08.2008 14:33
od bekkingcz
Podud si na baterce nameril JEN 12,1V, tak je to baterka. Baterka plne nabita a s dobryma clankama by mela davat 14,4V tzn. ze na jednom clanku je 2,4V. Clanku tam je sest, takze 2,4 krat 6. Pred tydnem jsem to resil u sestry v Audi A3. Davala 12,4V a vzdy jen cvaknuti, pres kabely to taky neslo. Pomohla az vymena baterie. Mela totiz uz nejakou dobu skoro suche clanky.

Napsal: pát 01.08.2008 14:38
od bekkingcz
SORRY, PŘEČETL JSEM SI JEN PRVNÍ STRÁNKU :-)

Napsal: pát 01.08.2008 15:46
od mario42
bekkingcz píše:Podud si na baterce nameril JEN 12,1V, tak je to baterka. Baterka plne nabita a s dobryma clankama by mela davat 14,4V tzn. ze na jednom clanku je 2,4V. Clanku tam je sest, takze 2,4 krat 6. Pred tydnem jsem to resil u sestry v Audi A3. Davala 12,4V a vzdy jen cvaknuti, pres kabely to taky neslo. Pomohla az vymena baterie. Mela totiz uz nejakou dobu skoro suche clanky.


Dvanáctivoltová baterka má sama o sobě dávat přes 14 volt? Tak to bude asi perpetum mobile, protože během dobíjení alternátorem mívá tak 13,6- 13,8V . Po vypnutí motoru mívá baterka napětí kolem 12,5 voltu. Není důvod, proč by mu to s 12,1 volt nemělo startovat, jedině že by to nedávalo dostatečný proud pod zátěží, to ale nemá s jejím napětím příliš velkou souvislost