Napsal: čtv 31.07.2008 16:43
berkelay píše:tak nikoho jsem nesehnal, takže pokus o nastartování přes kabely jsem nemohl vyzkoušet, jeden nemá kabely a druhý zase někomu půjčil auto atd., no klasické výmluvy
Takže jsem mohl jen změřit napětí na baterce. Dává 12,1V bez zatížení. Nemohl jsem ji měřit během pokusu o startování, protože v jednom člověku se to dělá dost blběJeště jsem vyzkoušel rozsvítit světla - svítí naplno, takže baterku jako příčinu asi musím zamítnout co
? Ještě jsem zoufale vyzkoušel nastartovat a oproti včerejšku změna - startér se asi na 1 sekundu ozval, ale tak nějak ztěžka a pak už ani prd. Volal jsem ještě jednomu vzdálenému mechanikovi a ten tvrdí, že tohle dělá na 100% startér a špatné uhlíky v něm. Mám ho prý pobouchat kladívkem, že z něj prý určitě něco vypadne
Zítra snad už bude mít někdo čas a vyzkouším nastartovat přes kabely, případně se postarat o ten startér. Je lepší sehnat někde jiný (na fóru jsou asi dvě 535i na rozebrání) nebo raději repase startéru ? Na kolik ta repase asi příjde ?
Prosimtě... vem ten voltmetr co máš, otevři kapotu a jeden drát přidělej na kostru a druhej na +(+12 máš v levém motorovém prostoru - nad brzdovym posilovačem pod plastovou krytkou označenou +). Voltmetr pak polož na čelní sklo, ať vidíš co ukazuje z kabiny. Vlítni do auta a zkus zastartovat a koukej na voltmetr. Pod 11V by to klesnout nemělo... druhá věc je, že můžeš mít povolený přívodní silový kabel ke startéru. Tak za něj zkus zabrat a ujisti se že fakt drží. Pak zkus zase zastartovat - chvilku to drž a pak rychle vyběhni osahat dráty, jestli nejsou teplé (teplé=nedokonalý el. kontakt). V další fázi bych zkusil ještě proměřit napětí které je přímo na startéru při startování nebo prostě a jednoduše zkusil nastartovat ze startéru - propojit silový napájecí kabel + startéru s koncem el. mag. cívky na startéru - bacha... cívka má vyvedený jak plusový tak mínusový konec, tak to nešlusni - já už takhle svařoval... no a jestli se ani po tomhle propojení startér neroztočí, tak ho teprv vyndej a dej na repasi... repase = nový uhlíky - 250,- sjetí komutotoru na soustruhu + práce = celkově mě to stálo 500,- jestli teda nemáš něco víc hyn. To se pak možná už vyplatí koupit jetej startér za 1500,- a částečně zgenerálkovat...