Stránka 2 z 2

Napsal: stř 03.12.2008 20:28
od fakr
Samozřejmě máš pravdu, topení a chladič motoru je jedno a to samé, to ví asi každý kdo se uchází o řidičský průkaz, akorát ta teorie s chlazením má tu vadu, že bez toho aniž by ti běžel ventilátor topení by to prakticky nefungovalo. To čerpadlo je slyšet když běží (aspoň u mně) a běží kdykoliv mám zapnuté zapalování, a ten jeho zvuk se mění podle toho jak si nakroutim topení. Navíc to taky vím podle toho, že ne každá E34 ho má, protože to byla zvláštní výbava. Četl jsem to i v knížce co mám doma, teď se to snažím najít...
Když to shrnu, tak pokud mám ohřátej motor a zapnu zapalování, tak to úplně normálně topí, až dokud nevychladne motor, což by podle teorie s chlazením byl celkem nezanedbatelnej vedlejší efekt. Nicméně kdo si myslí že to tam je kvůli chlazení, ať chladí.

Napsal: pát 05.12.2008 13:02
od troutny
troutny píše:No já jsem zavolal na servis k Bychlovi a specialista co tam dělá dýzly mi řekl,že to tam je z důvodu dochlazování hlavy válců aby nepraskaly,že když se chcípne motor tak "prý" prudce stoupne teplota ,tak aby se ta voda točila,že to spíná nějaký čidlo co je tam poblíž na hadici.
Ale prý určitě to není parkovací topení.



Moc se omlouvám za tuto informaci respektivě dezinformaci co jsem tu napsal,zjistil jsem,že se to má zcela jinak.Hold ani v servise BMW člověk nezíská seriozní informace.
Info mám od člověka co jsem na forum taky chodil a ten podtvrdil co tu napsal "fakr" a to,že né všechny E34 todle čerpadlo mají a slouží opravdu jako parkovací topení když nejde motor a to tak,že jeho spínací relé je ovládáno řj. topení a zapíná se při vyšší teplotě nastavené jak 22 °C ovladačem topení,jinak nejde a ovládá ho jen to topení.Mně to šlo furt právě proto,že jsem to relé měl proklemované,tedy relé tam nebylo,ale byl tam jen propojovací drát.
A když nejde tak to topí mizerně né jen na volnoběh,ale celkově i v otáčkách,protože to čerpadlo tu cestu teplé vody do radiátoru zkrátka škrtí.Prý to bez tohoto čerpadla(když je úplně vymontované) normálně topí i na volnoběh a vodní čerpadlo to samo utáhne.
Teorii odcházení 5-6 válce potvrdil,že většinou při měření komprese mají i menší tlak a většina poruch na motoru se na ně přímo vztahuje.
Takže asi tak,zkrátka sehnat seriozní informaci není zdaleka až tak jednoduché.