Stránka 2 z 3

Napsal: čtv 27.11.2008 00:57
od P-J
jurasis píše:Slovo Longlife považuji za urážku...
Uznávám, že může být kupa studií či testů, nikdo mě však nepřesvědčí, že výměna kvalitního oleje jednou za 30 tisíc je lepší než o 5% méně kvalitního a třikrát levnějšího jednou za 10 tisíc...


Už je to nějaký ten pátek, tak si to nepamatuji už přesně, ale v nějakém časopise byl zveřejněný test LL olejů a výsledek byl takový, že při těch 30tkm jsou veškeré aditiva v olejí již dávno spotřebované a olej už nemá ty vlastnosti, co by měl mít. :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 01:05
od jurasis
P-J píše:
jurasis píše:Slovo Longlife považuji za urážku...
Uznávám, že může být kupa studií či testů, nikdo mě však nepřesvědčí, že výměna kvalitního oleje jednou za 30 tisíc je lepší než o 5% méně kvalitního a třikrát levnějšího jednou za 10 tisíc...


Už je to nějaký ten pátek, tak si to nepamatuji už přesně, ale v nějakém časopise byl zveřejněný test LL olejů a výsledek byl takový, že při těch 30tkm jsou veškeré aditiva v olejí již dávno spotřebované a olej už nemá ty vlastnosti, co by měl mít. :wink:


No právě. A tohle teda není argument pro použití "origo" oleje. Podobný jak s automatem. Doživotní náplň :roll: A zapoměli dodat, že při životnosti auta 30 tisíc km... Kristepanehajzlizasranejmarketing...

Napsal: čtv 27.11.2008 01:06
od petrE70
Ono to neni tak jednoduchy jak to vypada.Nejdulezitejsi vlastnosti oleje je viskozita.Ta se mri pomoci vodivosti.Proto maji auta BMW,ale i jinych znacek v motoru cidlo ktere hlida viskozitu oleje.Dalsim kriteriem je mnozstvi studenych startu motoru behem vymeny.O to se stara pocitac a kazdym studenym startem se snizuje pouzitelnost oleje.To znamena ze kazdym studenym startem pocitac odecte zhruba 10 km.A vneposledni rade je provoz vozu.Prece me tady nikdo nebude tvrdit ze pri jizdach Praha - Brno a najetych 10 000 km bude olej stejne kvalitni jako pri popojizdeni 10 000 km po meste.

Napsal: čtv 27.11.2008 01:09
od jurasis
petrE39 píše:Ono to neni tak jednoduchy jak to vypada.Nejdulezitejsi vlastnosti oleje je viskozita.Ta se mri pomoci vodivosti.Proto maji auta BMW,ale i jinych znacek v motoru cidlo ktere hlida viskozitu oleje.Dalsim kriteriem je mnozstvi studenych startu motoru behem vymeny.O to se stara pocitac a kazdym studenym startem se snizuje pouzitelnost oleje.To znamena ze kazdym studenym startem pocitac odecte zhruba 10 km.A vneposledni rade je provoz vozu.Prece me tady nikdo nebude tvrdit ze pri jizdach Praha - Brno a najetych 10 000 km bude olej stejne kvalitni jako pri popojizdeni 10 000 km po meste.


To ne, ale při té ceně budu měnit co 10 tisíc klidně preventivně. Uveď mi důvod, proč ne... :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 01:15
od petrE70
jurasis píše:
petrE39 píše:Ono to neni tak jednoduchy jak to vypada.Nejdulezitejsi vlastnosti oleje je viskozita.Ta se mri pomoci vodivosti.Proto maji auta BMW,ale i jinych znacek v motoru cidlo ktere hlida viskozitu oleje.Dalsim kriteriem je mnozstvi studenych startu motoru behem vymeny.O to se stara pocitac a kazdym studenym startem se snizuje pouzitelnost oleje.To znamena ze kazdym studenym startem pocitac odecte zhruba 10 km.A vneposledni rade je provoz vozu.Prece me tady nikdo nebude tvrdit ze pri jizdach Praha - Brno a najetych 10 000 km bude olej stejne kvalitni jako pri popojizdeni 10 000 km po meste.


To ne, ale při té ceně budu měnit co 10 tisíc klidně preventivně. Uveď mi důvod, proč ne... :wink:


Nebudu te presvedcovat to samozrejme muzes menit i po 5000 km.Ja mam vyzkouseno ze ty oleje fungujou.Mel sem superba kde je promenlivej servisni interval vymeny oleje az 50 000km.Jelikoz sem jezdil Praha a okoli tak sem menil max po 22 500 km.Kamos co jezdil dalky se dostal az na 34000 km.Z autem sem najezdil 270 000 km bez sebemensich problemu,ale s kvalitnim olejem.Auto pri prodeji slo na brzdu a z puvodnich 96KW(udavanejch vyrobcem ) brzda namerila 92,9KW.To je muj argument a byla to jenom skodovka.

Napsal: čtv 27.11.2008 01:31
od jurasis
petrE39 píše:
jurasis píše:
petrE39 píše:Ono to neni tak jednoduchy jak to vypada.Nejdulezitejsi vlastnosti oleje je viskozita.Ta se mri pomoci vodivosti.Proto maji auta BMW,ale i jinych znacek v motoru cidlo ktere hlida viskozitu oleje.Dalsim kriteriem je mnozstvi studenych startu motoru behem vymeny.O to se stara pocitac a kazdym studenym startem se snizuje pouzitelnost oleje.To znamena ze kazdym studenym startem pocitac odecte zhruba 10 km.A vneposledni rade je provoz vozu.Prece me tady nikdo nebude tvrdit ze pri jizdach Praha - Brno a najetych 10 000 km bude olej stejne kvalitni jako pri popojizdeni 10 000 km po meste.


To ne, ale při té ceně budu měnit co 10 tisíc klidně preventivně. Uveď mi důvod, proč ne... :wink:


Nebudu te presvedcovat to samozrejme muzes menit i po 5000 km.Ja mam vyzkouseno ze ty oleje fungujou.Mel sem superba kde je promenlivej servisni interval vymeny oleje az 50 000km.Jelikoz sem jezdil Praha a okoli tak sem menil max po 22 500 km.Kamos co jezdil dalky se dostal az na 34000 km.Z autem sem najezdil 270 000 km bez sebemensich problemu,ale s kvalitnim olejem.Auto pri prodeji slo na brzdu a z puvodnich 96KW(udavanejch vyrobcem ) brzda namerila 92,9KW.To je muj argument a byla to jenom skodovka.


Ani já Tebe. Co člověk to názor. Spíš jsem chtěl reagovat na přemrštěnou cenu a na to, že jsem do předchozího auta dával "značkový" Castrol a jednu výměnu z mnoha jsem dělal po 200 kilometrech, protože hydroštely chtěly vyskočit z auta (pořád stejný olej, tehdy EDGE). To je kvalita :roll:
Teď mám 2,8mu( 98 ) a s mým stylem jízdy si počítač řekne o novej olej kousek pod 10ti tisíci. Kdo mě zná, ví proč :twisted:
Chci jen říct, že LL nemíním na svém autě zkoušet (myšleno samozřejmě na max. nájezd km)... :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 01:37
od petrE70
No to ani nejde sam pises ze si pocitac rekne.Kdyz pocitac rekne ze je potreba menit tak se proste meni ja nerek nic o tom ze pocitac hlasi vymenu oleje a ja budu jezdit dal az do ujeti 30 t km.Takhle to ale nemyslel ani vyrobce motoru a ani vyrobce oleju.
A cenu sme vyresily to proste prehanej.Taky bych menil olej a mel na tom vydelek 500 kc na litru.Pri 10ti autech dene 30 000 kc + prace.No super kseft.

Napsal: čtv 27.11.2008 02:02
od jurasis
petrE39 píše:No to ani nejde sam pises ze si pocitac rekne.Kdyz pocitac rekne ze je potreba menit tak se proste meni ja nerek nic o tom ze pocitac hlasi vymenu oleje a ja budu jezdit dal az do ujeti 30 t km.Takhle to ale nemyslel ani vyrobce motoru a ani vyrobce oleju.
A cenu sme vyresily to proste prehanej.Taky bych menil olej a mel na tom vydelek 500 kc na litru.Pri 10ti autech dene 30 000 kc + prace.No super kseft.


Jenže můj počítač zná jen normální oleje. LL byl ještě před plenkama. Mít auto na LL, tak měním max do 15 tisíc, ať si poč. říká klidně ještě jednou tolik...

Napsal: čtv 27.11.2008 03:57
od matal
Měním olej po 15ti tis. i když je tam LL i s tím,že za těch 15tisíc km tam naliju min 3l dalšího oleje, prostě M54 berou olej..
Podporovat zloděje z autorizovaných servisů taky nebudu.. :wink:

Napsal: čtv 27.11.2008 07:22
od Vlasta
petrE39 píše:Pouzivaj klasickej olej specifikace 5W-30 konkretne olej Castrol 5W-30 EDGE 507.00 se specifikaci BMW LL 04 kterej maloobchodne v litrovem baleni stoji 305 Kc vcetne DPH a sudovej 208 litrovej sud zase maloobchod vychazi na 265 Kc vcetne.Tak si muzete udelat obrazek o marzi.

Nesmíš věřit všemu, co internetovej obchod napíše. Edge 5W-30 507 00 nemá žádnou specifikaci BMW, ale pouze VW 504 00 a 507 00. Byl vyvinutej speciálně pro vstřikování PD s DPF.

Napsal: čtv 27.11.2008 08:57
od Oldman
Umím koupit LL 5W 40 8l i s filtrem za 1680 měním po 10t sám,jako Matal,zloděje nepodporuju!

Napsal: čtv 27.11.2008 09:16
od P-J
Oldman píše:,zloděje nepodporuju!


Možná by sis mohl uvědomit, co slovo zloděj (zlodějna) znamená. To že se olej prodává za ty ceny je jenom otázka nabídky a poptávky. Prodává-li se za ty ceny dobře, tak proč zlevňovat - ale zlodějna je opravdu něco jiného.....

A NIKDO vás nenutí tam jezdit. Kdyby jste se těch Vašich keců aspoň drželi pořád. Když se Vám na autě něco posere, co nedokážete spravit, nebo najít, tak do autorizáku přijdete se sklopenýma ušima. Tam to spraví a potom už jste zase gerojové, kteří opět umí jenom pomlouovat a kritizovat.....

Napsal: čtv 27.11.2008 09:42
od libovka
P-J píše:
Oldman píše:,zloděje nepodporuju!


Možná by sis mohl uvědomit, co slovo zloděj (zlodějna) znamená. To že se olej prodává za ty ceny je jenom otázka nabídky a poptávky. Prodává-li se za ty ceny dobře, tak proč zlevňovat - ale zlodějna je opravdu něco jiného.....

A NIKDO vás nenutí tam jezdit. Kdyby jste se těch Vašich keců aspoň drželi pořád. Když se Vám na autě něco posere, co nedokážete spravit, nebo najít, tak do autorizáku přijdete se sklopenýma ušima. Tam to spraví a potom už jste zase gerojové, kteří opět umí jenom pomlouovat a kritizovat.....


Souhlasím s tebou,až jednu věc.Když se jim něco posere tak nejedou do servisu,ale pátraj tady po foru s dotazem "čím by to mohlo bejt"(houpe mi motor,svítí mi airbag,motor se dusí,atd)Když to vždycky čtu tak se musím smát.Pak je tady to forum,zasraný těma samejma příspěvkama pořád dokola.

Jen k tomu oleji.Ve všech autorizovaných servisech mají ceny olejů předražený.Třeba škoda jarov prodává LL za 1000kč.

Napsal: čtv 27.11.2008 10:29
od Oldman
Jo,každému je směšné něco jiné,já se směju frajírkům co jim montérky a špinavé ruce od oleje vadí.Když mám problém zajedu na diagnostiku za 300kč a co je potřeba si udělám sám.Je to každého věc co dělá se svými penězi,já je nevydělám lehko,tak je nebudu cpát do kapes zlodějům,těm namachrovaným snobům v autorizovaném servisu.

Napsal: čtv 27.11.2008 10:38
od troutny
Ale ona ta diagnostika za 300Kč většinou stojí za hovno.Jsou to vesměs čtečky kodů a blok měřených hodnot(live dat) to nemá.A ty lidi ani nevědí co ty kody znamenaj,když to tady vždy čtu.
Ta origo diagnostika je úplně o něčem jiném a určitě né za 300Kč.Taky tady nechápu ty lidi,maj třeba 39 a vejš a na diagnostiku se bojí,že by vyndali 2K,tak tady radši laborují na foru,a stejně je to vyjde dráž,protože často vymění některé věci i zbytečně.Lidi co fakt rozuměj diagnostice dobře to fakt za 300Kč nedělaj.

Napsal: čtv 27.11.2008 11:14
od Oldman
Když koukneš do podpisu,vidíš že mám auta s cenou dohromady 100k,tak nebudu dělat ceremonie kolem motorů co byli na papíře před 30lety.Kdo má auto za 1.5 mega nebude řešit servis za pár tisíc,byl by sám proti sobě.Já přeci nikomu neradím co a jak má dělat.Řekl jsem jak a proč to dělám já,tak není důvod se rozčilovat,ne?

Napsal: čtv 27.11.2008 12:01
od jurasis
libovka píše:
P-J píše:
Oldman píše:,zloděje nepodporuju!


Možná by sis mohl uvědomit, co slovo zloděj (zlodějna) znamená. To že se olej prodává za ty ceny je jenom otázka nabídky a poptávky. Prodává-li se za ty ceny dobře, tak proč zlevňovat - ale zlodějna je opravdu něco jiného.....

A NIKDO vás nenutí tam jezdit. Kdyby jste se těch Vašich keců aspoň drželi pořád. Když se Vám na autě něco posere, co nedokážete spravit, nebo najít, tak do autorizáku přijdete se sklopenýma ušima. Tam to spraví a potom už jste zase gerojové, kteří opět umí jenom pomlouovat a kritizovat.....


Souhlasím s tebou,až jednu věc.Když se jim něco posere tak nejedou do servisu,ale pátraj tady po foru s dotazem "čím by to mohlo bejt"(houpe mi motor,svítí mi airbag,motor se dusí,atd)Když to vždycky čtu tak se musím smát.Pak je tady to forum,zasraný těma samejma příspěvkama pořád dokola.

Jen k tomu oleji.Ve všech autorizovaných servisech mají ceny olejů předražený.Třeba škoda jarov prodává LL za 1000kč.


Ale já psal výše, že se bavím jen o výměně oleje, což je tak triviální, jako vyměnit žárovku či svíčky. Kdo to neumí nebo nechce umět, ať si na to vydělá... Bohužel, s autorizákem mám taky špatné zkušenosti. A nejsem člověk, který by si to nezaplatil, když je to potřeba...
A k tomu fóru se nemá cenu vyjadřovat. Je to tady bordel na bordel a nad těma dotazama mi zůstává rozum stát. Jde vidět, že dnešní člověk je idiot, který nedokáže uvažovat hlavou a když funguje prodej přes web, tak proč by nemohl taky servis, no ne? :roll: Hlavně aby to bylo levnější aspoň o tři koruny... :roll: :roll:

Napsal: čtv 27.11.2008 13:58
od libovka
Ale já psal výše, že se bavím jen o výměně oleje, což je tak triviální, jako vyměnit žárovku či svíčky. Kdo to neumí nebo nechce umět, ať si na to vydělá... Bohužel, s autorizákem mám taky špatné zkušenosti. A nejsem člověk, který by si to nezaplatil, když je to potřeba...
A k tomu fóru se nemá cenu vyjadřovat. Je to tady bordel na bordel a nad těma dotazama mi zůstává rozum stát. Jde vidět, že dnešní člověk je idiot, který nedokáže uvažovat hlavou a když funguje prodej přes web, tak proč by nemohl taky servis, no ne? :roll: Hlavně aby to bylo levnější aspoň o tři koruny... :roll: :roll:[/quote]

Souhlas,je to tu fakt hustý.
:palec: :palec: :palec:

Napsal: čtv 27.11.2008 14:58
od Tickerow
Ja si myslim ze je uplne jedno co tam nalejete za olej...hlavne aby mel stejnou specifikaci a vlastnosti jako ten co prosazuje BMW a to ze na sobe nema BMW LL jeste nemusi vubec nic znamenat...Hlavne aby mel stejny API atd a je to v klidu....ne vsichni vyrobci oleju maji na drahy atesty od bmw...
Ted jsem koupil olej Cinol od Slovnaftu a ten treba ma atest BMW LL 98 ale tu firmu skoro nikdo nezna... KOuknout na API a APEC a vic bych to neresil....
Resil bych to treba u diferaku, kterej je u bmw trochu jinak postavenej, ale motory jsou principielne prad stejny...a kdyz ten olej vydrzi v preplnovanym , tak proc by jako nemel vydrzet u atmosfery bmw?

Napsal: čtv 27.11.2008 15:38
od Oldman
Zas tak jedno to není, nebral bych oleje východní produkce vyráběné z ruské ropy o které je známo že má vyšší obsah síry, povídá se, píšu, povídá se, že tyto oleje žerou gufera, možná to pravda není, možná je, ale řídím se podle toho, kupuju od Vatoil, Holandsko, májí všechny parametry a i specifikaci BMW