Stránka 2 z 3

Napsal: úte 06.01.2009 01:12
od jurasis
mrzolt píše:
jurasis píše:
mrzolt píše:Tak o tom silne pochybuju. Znám tady pána ,kterej to dela cca 15 let ma na to soustruh a specialni palicku. Na bejvaly e39 byli vsechny kola jak sisky. Osobne jsem byl u toho ,kdyz to rovnal a to palici :wink: Pak jsem to obul a naprosto bez problemu.


Po vyvážení nic nepoznáš....
nesmysl siska bude vzdycky siska a zadny zavazicka tomu nepomuzou! Resil jsem ten problem taky jsem si myslel ,ze tomu vyvazovacka pomuze ani omylem. Bylo to nepatrne lepsi ,ale jezdit se s tim nedalo :wink:


Já mám koplej elektron o centimetr a po vyvážení to při jízdě nejde poznat. Ale, jak jsem psal výše...

Napsal: úte 06.01.2009 01:34
od Pietro

Napsal: úte 06.01.2009 02:28
od Shelby
jurasis píše:
Já mám koplej elektron o centimetr a po vyvážení to při jízdě nejde poznat.

Tak to máš cit asi jako kráva v rohu :lol:

Napsal: úte 06.01.2009 07:45
od BMWPower
jurasis píše:
Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily :roll: - zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,... :idea:


A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo? :lol:


To nahřívání je kvůli lepší poddajnosti materiálu...To je jako tvrdit, že kováři kovají taky za studena... :wink:

Napsal: úte 06.01.2009 08:56
od Strosek
jurasis píše:
Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily :roll: - zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,... :idea:


A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo? :lol:


Jsi asi chtěl citovat úplně jiný slova, že. :twisted:


Připadá mi to, že si většina lidí myslí - i těch co to, podle mě, kutilsky "rovnaj", že když se něco ohne, změní tvar, že se to prostě a jednoduše "narovná" a je to zase ta stejná věc.

A co změny v krystalický struktuře ( trhliny, praskliny, textura,... ), vnitřní pnutí ( vzniklý deformací, násobeno následným rovnáním ) - umocněno třeba ještě nějakým "svařováním" - to už to tam jde všechno do prdele,. .. 8O ---pak by se to mělo minimálně rentgenovat, aby se zjistilo jak ta struktura vypadá - úplně jiný zrna,...

Jo dobře, prostě to funguje, nikdo se snad ještě nezabil z důvodu, že by se mu roztrhnul disk vlivem vnitřního pnutí materiálu a je asi menším zlem takto vzniklý vnitřní pnutí, než šiška, jinej tvar než kružnice, uražený kusy hliníkový slitiny, ...

Ale já tomu prostě nevěřím. Dycky bych se radši snažil sehnat jiný kolo. Jenomže to už bude třeba taky rovnaný, takže je to celkově v prdeli. A nemá cenu si s tím dělat hlavu.

Budu jezdit jen na plecháčích. :idea: to je nápad, seru na vzhled.

Napsal: úte 06.01.2009 09:10
od Hansen
Kdysi jsem se zpracováním kovů živil a rovnat zdeformovaný hliník bez ohřevu je prasárna. Dělají se ale i jiné a horší prasárny a nějak to funguje. Viděl jsem dokonce rovnat palicí hliníkové rameno přední nápravy.

Napsal: úte 06.01.2009 09:52
od lenoch
Hansen píše:Kdysi jsem se zpracováním kovů živil a rovnat zdeformovaný hliník bez ohřevu je prasárna. Dělají se ale i jiné a horší prasárny a nějak to funguje. Viděl jsem dokonce rovnat palicí hliníkové rameno přední nápravy.

A na kolik stupňu by se podle tebe měl ten elektron před rovnáním ohřát? 100 by stačilo?

Napsal: úte 06.01.2009 10:22
od Strosek
lenoch píše:
Hansen píše:Kdysi jsem se zpracováním kovů živil a rovnat zdeformovaný hliník bez ohřevu je prasárna. Dělají se ale i jiné a horší prasárny a nějak to funguje. Viděl jsem dokonce rovnat palicí hliníkové rameno přední nápravy.

A na kolik stupňu by se podle tebe měl ten elektron před rovnáním ohřát? 100 by stačilo?


Aby bylo jasno - "elektron" je obchodní název pro slitinu hořčíku - magnezia --- a to už jsme zase někde trošku jinde.
Mimochodem - kola ze slitiny "elektron" se musely pravidelně rentgenovat, protože dochází k nějaký speciální "korozi" - hořík nějakým způsobem reaguje s kyslíkem a celý se to kurví.... :roll: :twisted:

Ohřejvat by se to mělo, aby došlo k rekrystalizaci - nevím kolik je teplota rekystalizace hliníkový slitiny, která je navíc každá jiná :!: To je další důvod - pokaždý namíchaj trošku jinou polívku, každá slévárna to dělá jinak,... .

Napsal: úte 06.01.2009 10:25
od BMWPower
No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne... :?

bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim... :(

Napsal: úte 06.01.2009 10:28
od Strosek
BMWPower píše:No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne... :?

bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim... :(


8O :twisted:

to už by se to asi vypařilo

Napsal: úte 06.01.2009 10:46
od BMWPower
Strosek píše:
BMWPower píše:No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne... :?

bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim... :(


8O :twisted:

to už by se to asi vypařilo


Fakt nevim. Plácám... :lol: Se to normálně nahřívá plynem tak nějaká teplota tam bude.

Napsal: úte 06.01.2009 12:46
od tds
asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.

Napsal: úte 06.01.2009 13:05
od BMWPower
tds píše:asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.


To já si rozhozenej disk nechám raději na mašině srovnat za 6 kil než shánět nevej za 3t. :wink:

Napsal: úte 06.01.2009 14:08
od lenoch
Strosek píše:
BMWPower píše:No teplota varu hliníku je nějakých 2500°C... takže pokud to plánuješ vařit v hrnci jak brambory tak se obávám, že to neklapne... :?

bych to viděl někde od 800-1500°C. Ale nevim... :(


8O :twisted:

to už by se to asi vypařilo

Mňo, vycházím z toho, že když vaří hlavy, tak to ohřívaj na nějakých 200 stupnů zhruba ne? Ale vypařenej elektron opravdu nechci!!!! To radši křivej :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte 06.01.2009 14:17
od tds
BMWPower píše:
tds píše:asi souhlasím s tím že rovnaný kolo bych si na auto nejspíš nedal.a můj názor na rovnání alu kol palicí atd ani nechtějte vědět.to je jak opravy někde na koleně v mongolsku.myslím si že radši dám pár tisíc za kolo které jsem si zkurvil svou blbostí, než sebe, nedej bože někoho se mnou v tom autě při 220 roztřískat kvůli ruplému kolu,nebo ůlomku který z toho kola vletěl do gumy.a že těch případů není málo.


To já si rozhozenej disk nechám raději na mašině srovnat za 6 kil než shánět nevej za 3t. :wink:


kdo chce kam pomozme mu tam (nebo jak to je) viděl jsi jak se pohybují alu kola v DE? teďka jsem koupil origo kola mercedes sportline 17´´na w203 s obutím, staré 4měs.(i ty kola/ vč. dokladu) za 399 EUR. tak mi něco vykládej.a to nemluvím o cenách jetejch kol se zárukou i s gumama. všechny 4 není problém sehnat do 200eur./17´´/.takže z toho důvodu píšu to že bych se na jakékoli rovnání kol mohl vysr..t.je třeba si uvědomit že to co tě drží na silnici je hlavně kolo a pneumatika a pokud máš tenhle základ na prd tak máš na prd celé auto!

Napsal: úte 06.01.2009 14:27
od ZaK
Podle mě, když máš kolo jen trochu bouchlý a není v tom zub jak kdybys do toho zatl pantokem, tak to není tak strašný a porovnat sa to oplatí. Vařenýmu disku už bych ale asi též moc nevěřil ... :roll:

Napsal: úte 06.01.2009 19:10
od Radek
lenoch píše: Neznáte nějakého dobrého narovnávače ráfků kolem Plzně či Varů?:))


Robin v Lokti je dost sikovnej

Napsal: úte 06.01.2009 19:57
od Hanz
na rovnani alu kol neni nic tragickeho, pokud to nekdo dela na urovni, tzn dava na to zaruku... jde "posvarovat" i totalne rosypanej disk, videl jsem kolo z F 360M asi ze 7 kusu, jen se pak nesmi ten svar vybrousit... mnohem horsi jsou domaci kutilove se soustruhem, kde kolo srovnaji tim, ze ho kus "utoci", takze je pak v jednom miste slabsi a jako bonus utika kolem patky, protoze ma jinou geometrii v tom miste...

Napsal: úte 06.01.2009 23:51
od jurasis
Strosek píše:
jurasis píše:
Strosek píše:Abych pravdu řekl - vůbec se mi ty rovnací postupy nelíbily :roll: - zajímalo by mě, co by na to řekl nějakej odborník na chování, vlastnosti hliníkových slitin,... :idea:


A když se to zdeformovalo o ten obrubník, tak se to taky nahřívalo? :lol:


Jsi asi chtěl citovat úplně jiný slova, že. :twisted:


Připadá mi to, že si většina lidí myslí - i těch co to, podle mě, kutilsky "rovnaj", že když se něco ohne, změní tvar, že se to prostě a jednoduše "narovná" a je to zase ta stejná věc.

A co změny v krystalický struktuře ( trhliny, praskliny, textura,... ), vnitřní pnutí ( vzniklý deformací, násobeno následným rovnáním ) - umocněno třeba ještě nějakým "svařováním" - to už to tam jde všechno do prdele,. .. 8O ---pak by se to mělo minimálně rentgenovat, aby se zjistilo jak ta struktura vypadá - úplně jiný zrna,...

Jo dobře, prostě to funguje, nikdo se snad ještě nezabil z důvodu, že by se mu roztrhnul disk vlivem vnitřního pnutí materiálu a je asi menším zlem takto vzniklý vnitřní pnutí, než šiška, jinej tvar než kružnice, uražený kusy hliníkový slitiny, ...

Ale já tomu prostě nevěřím. Dycky bych se radši snažil sehnat jiný kolo. Jenomže to už bude třeba taky rovnaný, takže je to celkově v prdeli. A nemá cenu si s tím dělat hlavu.

Budu jezdit jen na plecháčích. :idea: to je nápad, seru na vzhled.


Ocitoval jsem to správně a pointa byla v tom, co jsi v druhé půlce vlastně napsal, že ten materiál už není v poho už po tom bouchnutí... Ale zas to nemíním hrotit... :wink:

BMWPower: Na kováře se vykašli, ten Ti disk nevyrovná... :lol: :wink:

Napsal: úte 06.01.2009 23:54
od jurasis
Shelby píše:
jurasis píše:
Já mám koplej elektron o centimetr a po vyvážení to při jízdě nejde poznat.

Tak to máš cit asi jako kráva v rohu :lol:


By mě zajímalo, jak víš, jakej má cit kráva v rohu. Jsi chtěl napsat vůl, ne... 8)