Stránka 2 z 2
Napsal: stř 01.09.2010 00:57
od mojorisin
Z vlastní zkušenosti musim říct, že nám při bouračce s kámošovou E39 airbagy nevystřelili. Letěli jsme mimo vozovku do mladejch stromků a zůstali na střeše. Až na pár modřin a rejpnutí od vysypanech skel jsme byli oba v pohodě a decent v šoku. Ale E39 měla čumák nasr..ku a lehce promáčklou střechu a airbagy nic... zůstaly kde byly.
Bohužel si na 100% nepamatuju zda nás před jízdou upozorňoval gong na pásy. Ale asi bych si toho všiml, páč to bylo v roce 2003 a auto bylo rok starý a já byl vyplesklej ze sebemenšího detajlu a vymoženosti tý káry. O 6 let později jsem si ho koupil taky

Napsal: sob 04.09.2010 11:30
od mario42
mojorisin píše:Z vlastní zkušenosti musim říct, že nám při bouračce s kámošovou E39 airbagy nevystřelili. Letěli jsme mimo vozovku do mladejch stromků a zůstali na střeše. Až na pár modřin a rejpnutí od vysypanech skel jsme byli oba v pohodě a decent v šoku. Ale E39 měla čumák nasr..ku a lehce promáčklou střechu a airbagy nic... zůstaly kde byly.
To není nic neobvyklého. V rajchu jsem viděl E38 po brutálním čelním střetu, oba čelní airbagy nevyletěly. Řidič v kritickém stavu, spolujezdec na místě KO. O pár měsíců později jsem se od přeživšího řidiče dozvěděl, že byl jediným majitelem auta, nebylo nikdy havarované a jezdil pouze do značkového servisu... Chtěli to řešit žalobou, ale auto automobilka s nima krutě vybabrala že auto není v záruce a tudíž nemusí nic garantovat. Jen v německu existují stovky takových případů, kdy airbagy na E46, E39, E38 i novějších nevyletěly. Je to tak rok co u nás v televizi ukazovali několikanásobného smrťáka v E39. Pumelice čelně na strom a airbagy si taky pěkně chrápaly pod krytem.
Napsal: ned 05.09.2010 11:37
od Studna
Tuto funkci lze aktivivat, popř. deaktivovat v menu PC. Zatím to nemám vyzkoušené, ale dle manuálu to jde. Aktivace probíhá změnou 0 na 1. Viz. následující text z manuálu:
15. Stavy a hlášení (Status cluster) I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high = ( u starších modelů nepoužito )
- 15.1- belt contact, seat belt fastened=0; - pásy
- 15.2- ignition lock contact, key inserted=0; - vložení klíče v zapalování
- 15.3- door contact, door open=0; - otevření dveří
- 15.4- clock button pressed=0; - uzamčení, zajištění dveří
- 15.5- SI reset=0, for reset=0; - svítí nějaký servisní indikátor – požadavek inspekce
- 15.6- EGS transmission failure=0 - porucha elektronického řízení převodovky
Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active
1) Gong output; - gong
2) Brake warning lamp; - brzdová světla
3) Low fuel warning lamp; - kontrolka rezervy paliva
4) EGA lamp; - varovná funkce blinkrů
5) seat belt lamp; - kontrolka bezp. pásů
6) manipulation dot - manipulační kontrolka
Napsal: pon 06.09.2010 07:30
od JaneCk
To Studna:
To by mě ale zajímalo, jak to aktivovat, protože si myslím, že to asi jen tak nejde. Když do toho menu najedu, tak nemůžu nic, jen si to max. prohlídnout.

Napsal: pon 06.09.2010 08:01
od Studna
Ještě jsem to neměl čas vyzkoušet, ale po najetí na žádané menu (např aktivace těch pásů) by jsi měl několik vteřin držet tlačítko nulovaní denních km a tím by se to mělo přepnout z vypnuto na zapnuto.
Napsal: pon 06.09.2010 08:16
od JaneCk
Dík za odezvu, mám dojem, že jsem to zkoušel, ale pro jistotu to ještě prubnu
Napsal: pon 06.09.2010 20:21
od mojorisin
mario42 píše:mojorisin píše:Z vlastní zkušenosti musim říct, že nám při bouračce s kámošovou E39 airbagy nevystřelili. Letěli jsme mimo vozovku do mladejch stromků a zůstali na střeše. Až na pár modřin a rejpnutí od vysypanech skel jsme byli oba v pohodě a decent v šoku. Ale E39 měla čumák nasr..ku a lehce promáčklou střechu a airbagy nic... zůstaly kde byly.
To není nic neobvyklého. V rajchu jsem viděl E38 po brutálním čelním střetu, oba čelní airbagy nevyletěly. Řidič v kritickém stavu, spolujezdec na místě KO. O pár měsíců později jsem se od přeživšího řidiče dozvěděl, že byl jediným majitelem auta, nebylo nikdy havarované a jezdil pouze do značkového servisu... Chtěli to řešit žalobou, ale auto automobilka s nima krutě vybabrala že auto není v záruce a tudíž nemusí nic garantovat. Jen v německu existují stovky takových případů, kdy airbagy na E46, E39, E38 i novějších nevyletěly. Je to tak rok co u nás v televizi ukazovali několikanásobného smrťáka v E39. Pumelice čelně na strom a airbagy si taky pěkně chrápaly pod krytem.
To mě teda pěkně s.re... U auta za mega by se to stávat nemělo...
Napsal: pát 10.09.2010 16:28
od mario42
tady na tom videu je taky jasně vidět, že oba čelní airbagy nevyletěly. Na konečném výsledku by už asi nic nezměnily, ale i tak je to další důkaz toho, co jsem psal výše.
Další ukázka toho, jak „spolehlivé“ jsou v těchto zgarbech bezpečnostní systémy:
http://www.akcni.net/index.php?id_zpravy=11966702551243673445