Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat E39 podrazovani
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Kontaktovat uživatele:
take mam 523iA , a tempomat drzi rychlost temer uplne presne. Podle navigace jsem to jednou pozoroval, a pri jizde po D1 Praha Brno jsem nastavil tachometr na 140km/h (skutecna rychlost byla 136 km/h) a kdyz jsem jel do prudkeho kopce, co jsou na Vysocine, tak si to obcas o stupen podradilo, ale rychlost se hnula o mene nez +- 5 km/h , a jedine misto, kde jsem pozoroval zmeny, byl pohyb rucicky ekonomeru, ale rychlost dle tachometru kolisala tak o silu rucicky budiku, vic ne.
Jedina vyjimka, kdy se rychlost zvetsila byla jizda z vetsiho kopce, kdy sice auto podradilo aby brzdilo motorem, ale jen zase o jeden stupen, a to pri te rychlosti ne vzdy stacilo na udrzeni presne nastavene rychlosti, ale to je i podle manualu BMW vporadku, automat proste motorem brzdi mene, nez s manualni prevodovkou.
Tedy muj nazor je takovej, ze pokud Ti kolisa rychlost o tolik co rikas, tak je neco v neporadku.
Motor u 523 ma dostatecny vykon na to, aby rychlost dokazal tempomatem udrzet az pod hranici 200km/h bez vetsich kolisani. Osobne mam zkusenosti s jizdou po nemecke dalnici, kde jsem mel nastaveno necelych 180, a nebyl jedinej problem, drzelo se to i do kopce, jen si to podrazovalo, ale rychlost nepadala.
Jedina vyjimka, kdy se rychlost zvetsila byla jizda z vetsiho kopce, kdy sice auto podradilo aby brzdilo motorem, ale jen zase o jeden stupen, a to pri te rychlosti ne vzdy stacilo na udrzeni presne nastavene rychlosti, ale to je i podle manualu BMW vporadku, automat proste motorem brzdi mene, nez s manualni prevodovkou.
Tedy muj nazor je takovej, ze pokud Ti kolisa rychlost o tolik co rikas, tak je neco v neporadku.
Motor u 523 ma dostatecny vykon na to, aby rychlost dokazal tempomatem udrzet az pod hranici 200km/h bez vetsich kolisani. Osobne mam zkusenosti s jizdou po nemecke dalnici, kde jsem mel nastaveno necelych 180, a nebyl jedinej problem, drzelo se to i do kopce, jen si to podrazovalo, ale rychlost nepadala.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
Mám tempomat a steptronik s tou sračkou (zkratku si nepamatuji
), co řeší kopec nahoru/dolu (nevim jestli řeší náklon, ale spíš momentové zatížení) a rychlost mi drží pořád na té nastavené. K podřazení dochazí jen v případě nedostatečného krouťáku na hnané nápravě, u manuální převodovky se tempomat vypne.

tempomat ma skutecne udrzovat konstantni rychlost a at uz je to elektronicka, nebo mechanicka verze, povolena odchylka je +-4km/h, pokud neni schopen udrzet tuto rychlost, ma se vypnout.
I u 523 ma skutecne zareagovat tak, ze nemuze-li na kvalt udrzet rychlost, tak pokud tomu nebrani nic (tzn. nemuze se pretocit motor) tak ma podradit.
Pricemz tempomat komunikuje s ridici jednotkou automatu a ta ma specialni program na tempomat. U adaptivnich automatu se vypinaji adaptace a funguje ve "volnejsim" rezimu. V pripade DSC komunikuje i s timto systemem a zaroven se orientuje i podle uhlu natoceni volantu. Zaroven komunikuje i s akceleracnim a naklonovym cidlem od jednotky airbagu. U novejsich aut je tak schopen i poznat ze dochazi k predjizdeni a chovat se agresivneji. (to neni pripad mechanicke verze)
Suma sumarum ... tohle chovani neni uplne spravne, presto paradoxne hodne aut tim trpi. Nikde nejsou presne informace proc se tak deje. U nekterych verzi stacil update firmware automatu, u nekterych aut se to nikdy nevyresilo.
V zasade to takto nema byt, ale je pravda ze to tak casto byvava
vim ze ti to moc neporadi, ale minimalne udelej diag, mozna je opravdu neco spatne ... navic je pravda ze 523 pokud neni full nalozena by mela treba dalnici dat temer celou ve 130ti na 5ku ... takze i tohle je trosku podivne ...
I u 523 ma skutecne zareagovat tak, ze nemuze-li na kvalt udrzet rychlost, tak pokud tomu nebrani nic (tzn. nemuze se pretocit motor) tak ma podradit.
Pricemz tempomat komunikuje s ridici jednotkou automatu a ta ma specialni program na tempomat. U adaptivnich automatu se vypinaji adaptace a funguje ve "volnejsim" rezimu. V pripade DSC komunikuje i s timto systemem a zaroven se orientuje i podle uhlu natoceni volantu. Zaroven komunikuje i s akceleracnim a naklonovym cidlem od jednotky airbagu. U novejsich aut je tak schopen i poznat ze dochazi k predjizdeni a chovat se agresivneji. (to neni pripad mechanicke verze)
Suma sumarum ... tohle chovani neni uplne spravne, presto paradoxne hodne aut tim trpi. Nikde nejsou presne informace proc se tak deje. U nekterych verzi stacil update firmware automatu, u nekterych aut se to nikdy nevyresilo.
V zasade to takto nema byt, ale je pravda ze to tak casto byvava

vim ze ti to moc neporadi, ale minimalne udelej diag, mozna je opravdu neco spatne ... navic je pravda ze 523 pokud neni full nalozena by mela treba dalnici dat temer celou ve 130ti na 5ku ... takze i tohle je trosku podivne ...
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
probehla vymena svicek a auto ted jede o poznani lepe. take si myslim, ze muzou byt na vine siroke pneumatiky (predek 235/40, zadek 265/40 18"). ted co jsem jel na zimnich "ziletkach" (205/55 16") auto se chovalo lepe, ale nemuzu s urcitosti rict, ze to dela stale nebo ne.
diagnostika pise vse ok... upgrade fw automatu mi udelaji kde?
diagnostika pise vse ok... upgrade fw automatu mi udelaji kde?
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged