Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spotřeba 530d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 336
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: Sudety
No,já když poprvé přešel z benzínu do nafty,tak jsem byl zklamanej a říkal jsem si,že jsem si moc nepomohl. Samozřejmě jsem jezdil stejně - jako s benzíňákem - což je chyba,diesel se má jinak točit,přeřazovat atd... Chvíli to trvalo,než jsem se "přeškolil",ale bylo to znát. Kdysi byl moc pěknej článek v MF,jak se správně jezdí s naftovým motorem,nebylo to srovnání "klobouček Vs teenager",ale spíše jak a kdy se má řadit,dle autora (byl to nějakej profi rallye jezdec) tam můžou haprovat nějaký 2-3 litry na sto.
Jinak tvých 10 l na město myslím není až taková tragédie,to auto něco váží,motor má šest hrnců a omezení eko-emisníma nesmyslama... Jedna věc jsou papírový údaje výrobců a druhá reálný podmínky provozu.
Jinak tvých 10 l na město myslím není až taková tragédie,to auto něco váží,motor má šest hrnců a omezení eko-emisníma nesmyslama... Jedna věc jsou papírový údaje výrobců a druhá reálný podmínky provozu.
janzat píše:tak to asi sedí....na těch 9,1 litrů jsem taky (mám manuál)....ale spíše pomalejší jízda....dálnice 125 km/h a z 80%
No jo no...ale nechápu, jak s tím někdo může jezdit za 6,5...to je zvláštní...to nemám ani okamžitou spotřebu při 90 km/h na šestku....
To co píšeš, mám přesně taky. 35 dálnice 10 město, domů to samý denně, teď v zimě tak 9,0l. Když pojedu okresky na mokru, vezme cca 7,7l. předevčírem Frankfurt přes 500km ve 4 lidech s báglama stále okolo 180km/h - za 8,4l. V létě (a taky až to vychytáš) půjdeš na cestách do práce o litr níž, do 8mi jako dlouhodobej průměr se vejdeš. Manželka s tim jezdí za 6,5, ale to bych já chcíp.
S e39 530D touring 135kW mám dlouhodobý průměr do 7l, většinou se jedná o jízdy po okolí do 20km.
Možná blbá otázka, ale spotřeba o které mluvíš je z BC, nebo přímo spočítaná podle tachometru a tankování? Na BC se dá spotřeba zkalibrovat přes tajné menu! Já mám nastavený koeficient přesně na 1000 (nevím jakých jednotek) a BC ukazuje téměř přesně i když trochu záleží kde beru naftu, nebo možná na teplotě. Viskozita nafty bude hrát nějakou roli, myslím, že BC nejspíše nedokáže měřit průtok nafty, ale spočítá ho z tlaku a času otevření ventilu.
Možná blbá otázka, ale spotřeba o které mluvíš je z BC, nebo přímo spočítaná podle tachometru a tankování? Na BC se dá spotřeba zkalibrovat přes tajné menu! Já mám nastavený koeficient přesně na 1000 (nevím jakých jednotek) a BC ukazuje téměř přesně i když trochu záleží kde beru naftu, nebo možná na teplotě. Viskozita nafty bude hrát nějakou roli, myslím, že BC nejspíše nedokáže měřit průtok nafty, ale spočítá ho z tlaku a času otevření ventilu.
janzat píše:Teď právě zkouším, vzal jsem plnou a uvidím kolik spočítám papírově...jak se to bude lišit...
ale co není taková kosa, tak už to spadlo na 8,5 a o víkendu jsem byl 60 km po okreskách, pohodové tempo a průměr 7,5 takže to asi všechno sedí...
Myslím, že papírová a skutečná spotřeba se liší tak o 0,2l. Počítač ukáže 8,5 , fakticky je to 8,7, alespoň u mě.
maxmin píše:S e39 530D touring 135kW mám dlouhodobý průměr do 7l, většinou se jedná o jízdy po okolí do 20km.
Možná blbá otázka, ale spotřeba o které mluvíš je z BC, nebo přímo spočítaná podle tachometru a tankování? Na BC se dá spotřeba zkalibrovat přes tajné menu! Já mám nastavený koeficient přesně na 1000 (nevím jakých jednotek) a BC ukazuje téměř přesně i když trochu záleží kde beru naftu, nebo možná na teplotě. Viskozita nafty bude hrát nějakou roli, myslím, že BC nejspíše nedokáže měřit průtok nafty, ale spočítá ho z tlaku a času otevření ventilu.
a dá se někde sehnat návod na kalibraci mě to totiž fixluje skoro o litr
No já přidám svoji trošku do mlýna. Mám BMW 530 Touring 2001 a dlouhodobá spotřeba mi ukazuje 5.7, dle mých výpočtů to víceméně sedí . A to jezdím většinou kratší trasy a mimo dálnici ,tam mi to trochu stoupá.Těžko takové auto držet do 150 . Nejsem žádný závodník ,ale že bych to nějak šetřil to taky ne 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 336
- Registrován: čtv 01.11.2007 01:00
- Bydliště: Sudety
Pro kalibraci spotřeby je třeba dostat se do skrytého menu v palubovce, např podle tohoto návodu:
http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&ved=0CAoQFjAB&url=http%3A%2F%2Fvs31.sweb.cz%2FTest_palubniho_pristroje_CZ.doc&ei=v3yNS4q6DpyqmwOI04y1BA&usg=AFQjCNFKsm1jPQvw1EBUFTx8h47zVkn0VA&sig2=4D2OWaBWJLZ_eGZ_Rh0rEg
http://www.google.cz/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=2&ved=0CAoQFjAB&url=http%3A%2F%2Fvs31.sweb.cz%2FTest_palubniho_pristroje_CZ.doc&ei=v3yNS4q6DpyqmwOI04y1BA&usg=AFQjCNFKsm1jPQvw1EBUFTx8h47zVkn0VA&sig2=4D2OWaBWJLZ_eGZ_Rh0rEg
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 51
- Registrován: sob 21.03.2009 01:00
- Bydliště: Polepy
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 299
- Registrován: ned 29.06.2008 00:00
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Možná ted napíšu blbost a BMW tento systém nemá ale tento týden jsem řešil problém se spotřebou na MB 111CDi zvýšená průmrná potřeba cca o 3-4l po načtení a zkušebních jízdách se ukázal jako jediný problém nízký tlak paliva omezovaný zřejmě řídící jednotkou dále byla v paměti uložená chyba ABS a ESP systému způsobena nesprávnou brzdovou kapalinou. Po vyměnění brzdovky a smazání všech závad tlak paliva ok spotřeba ok.Takže ve výsledku u tohoto auta byl problém se spotřebou spůsobený nesprávnou brzdovkou. Máš něco špatně oprav si to a pak jezdi taková je alespon teorie MB.
Mám e39 530D r.v. 99 a tu je můj příspěvek arabským a ruským miliardářům...
- denně práce cca 23km (do kopce, z kopce) a zpět, z toho 50% přes vesnice a 50% po dálnici (130, tempomat) - spotřeba 7,8 - 8,1 (podle toho, co si střihnu ještě bokem za jízdy - stačí jezdit často město a je tam i 8,5)
- Ústí n.L - Náchod na podzim, pohodová jízda, sem tam razantní předjetí (když mi někdo už hodně pil krev) a byl jsem na 6,3
- Náchod - Ústí n.L - zpět se jelo na spotřebu (ale také abych vyloženě někde nepřekážel a ostatní řidiči nebyli ze mne na šrot) a byl jsem na 5,8
- Ústí n.L. - Praha (dálnice, 130 tempomat) - 7,3
- denně práce cca 23km (do kopce, z kopce) a zpět, z toho 50% přes vesnice a 50% po dálnici (130, tempomat) - spotřeba 7,8 - 8,1 (podle toho, co si střihnu ještě bokem za jízdy - stačí jezdit často město a je tam i 8,5)
- Ústí n.L - Náchod na podzim, pohodová jízda, sem tam razantní předjetí (když mi někdo už hodně pil krev) a byl jsem na 6,3
- Náchod - Ústí n.L - zpět se jelo na spotřebu (ale také abych vyloženě někde nepřekážel a ostatní řidiči nebyli ze mne na šrot) a byl jsem na 5,8
- Ústí n.L. - Praha (dálnice, 130 tempomat) - 7,3