Stránka 2 z 3
Napsal: stř 24.03.2010 01:49
od Kruty
to starML: diky za vysvetleni, konecne chapu, jak to funguje.
Muj provoz je vetsinou mesto, zbytek dalnice a okresky. Spotreba podle toho hodne kolisa. Mesto s kolonama mam okolo 13l/100 , dalnice 9l/100
Dlouhodoby prumer nesleduju, ale odhad je nekde okolo 11-12l/100
Vetsinu casu jezdim klidnou jizdou, sem tam rychleji, ale motor nijak moc nehonim. Ani neni duvod, mam automat, a otacky malokdy jdou pres 2000, i kdyz jedu mimo mesto.
Obcas kdyz pospicham, nebo je nalada a hezka silnice, tak auto prozenu na sport rezim. ale to neni tak casto.
Pokud jsou me informace spravne, tak do E39 rv99 se daval normalni olej, LL oleje se zacali davat az pozdeji...
Jestli si s tim nekdo predemnou hral opravdu netusim, predpokladam, ze ne, pokud je to takhle slozite prenastavovani.
Jak jsem psal, pri posledni vymene oleje v cca 20000 mi svitily jeste 2 zelene LED, coz by odpovidalo servisnimu intervalu okolo 34000km pri vsech 5ti zhasnutejch LEDkach a rozsviceni oranzove LED (cca 6500km/1LED)
Asi jsem staromodni, a mam navyky z predchozich aut (vetsina benzinove 4 valce) ale tam byl olej po tech 15000 cernej jak bota, a z motoru tekla skoro kase. U BMW olej pri 20000 vypadal celkem v pohode, sice byl take tmavej, ale konzistenci mi prisel normalni a vytekl pri vymene z motoru dost rychle.
Asi budu muset zmenit nazor, a akceptovat, ze vymena oleje u BMW je pri 30000 normalni... i kdyz mi to prijde na normalni olej opravdu dost.
Nerad bych motor znicil starym olejem. Za tech par korun, co zaplatim za vymenu podle me nema cenu riskovat poskozeni motoru.
To bylo tim hlavnim duvodem, proc to vubec resim....
Myslis tedy, ze mam duverovat v LED ukazatel, a neresit ujete km?
Napsal: stř 24.03.2010 12:36
od starML
Já těm LEDkám věřím, ale nic není naprosto dokonalé. Takže když kontroluji olej (cca 1 měsíčně) nebo před delší jízdou, si tu kapičku z měrky oleje vezmu mezi prsty a roztáhnu prsty než praskne. Takže velmi subjektivně posoudím jeho viskozitu a čistotu a všichni olejáři mne teď sežerou. Lepší způsob kromě tribotechnické kontroly v laboratoři neznám. Jsem tím schopen poznat velké znečištění nebo třeba naředění palivem. Technika jsem dělal přes 20 let, když ještě tribolaborky neexistovali a taky se prd stalo. A to jsem se hrabal i v tankových motorech nebo turbínách.
U svého to dělám tak, že registruji, pokud svítí zelené LEDky. Když se mi rozsvítí červená nebo oranžová, teď nevím, koupím filtr a olej a objednám se ke kamarádovi na kanál. Žádné omezení nebo zablokování motoru kvůli přejeté inspekci nehrozí, ale přehánět se to nesmí. Teď mi už 3 týdny svítí symbol hodin, takže inspekce s výměnou brzdové kapaliny. Až bude lepší počasí a taky trochu času, tak inspekci udělám = žádný kvalt.
Napsal: pát 26.03.2010 21:39
od StepanMatl
Provedl jsem úspěšně reset (E39 2001), a svítí mi teď jen zelené diody, zlutá a červená už ne. Je to správně?

Napsal: pát 26.03.2010 22:55
od starML
Ano, správně.
Napsal: stř 02.06.2010 01:00
od Pavelkac
No a mne se to nějak nedaří,udělal jsem vše dle návodu-
1 Sundat víčko ze zásuvky
2 Propojit piny 7 a 19
3 Dát klíč do spínačky a zapnout do polohy 2
4 Vyčkat 3 sec. (nebo 12)
5 Vypnout zapalování
6 Odstranit propojku a zavřít víčko zásuvky.
Dělám někde chybu
Při zapnutí zapalování mi tam svítí hodiny,oil service a červená a žlutá dioda
_____________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Napsal: stř 02.06.2010 01:53
od starML
Postup je správný -
http://vs31.sweb.cz//Reset_servisu.doc . Ale vnitřek těch komor (duté kontakty) diagnostické zásuvky bývá dost zaoxidovaný. Takže bych vzal tyčinku s vatou na čištění uší (uchoštour), nastříknul Kontoxem a vyčistil tu komoru (7). Podívej se do toho návodu, odkaz výše, je tam obrázek, ta (7) je proti tomu vykousnutí kolíku ve středu.
Pokud to nepůjde podle toho návodu, zkus :
- sundej víčko, teprve teď vlož klíč a zapni do polohy 2 (svítí kontrolky oleje, dobíjení atd.)
- zkratuj komoru (7) proti kostře (místo (19), např. šroub na horním úchytu tlumiče, případně pohýbej tím drátkem v komoře (7) a čekej, až se ozve cvaknutí, to bude ten olej. Drž dále, cca po 12 sec se smaže inspekce.
- teď musíš vypnout zapalování a počkat přes 20 sec
- znova zapnout, zkratovat (7) proti kostře další cca 12 sec, smaže se výměna brzdové kapaliny
Najednou jde udělat reset oleje a inspekce. Ta výměna brzdové kapaliny (symbol hodin) se musí udělat potom.
Pokud Ti to nepůjde, udělej si výlet na fontánu do Mariánek a smažeme to diagnostikou u mne.
Napsal: stř 02.06.2010 18:05
od Cossie
Taky mně to svítilo vše a u mne to fungovalo tak, že nejdřív se smazala brzdovka a inspekce a pak olej. Aby mi to fungovalo musel jsem čekat fakt dost dlouho a najít kabel o průměru co nejpodobnějším průměru zdířek

Napsal: čtv 03.06.2010 10:48
od Pavelkac
starML: Moc děkuju za návod,zkusím to hned jak přestane pršet.
Nejdřív mi tam nesvítilo nic - (měl jsem rozsypaný display a nešel ani ten oilservis,diody,celý to bylo nefunkční)
Teď se mi vrátily budíky z opravy od "airboneho" a funguje už vše jak má,tak bych to rád pořešil -
http://i45.tinypic.com/33fb4np.jpg
Jinak,jezdím do Horního Slavkova k rodičům,odtamtud je to do Mariánek přes kopec coby kamenem ..... tak kdyby se mi to nepovedlo,byl bych vděčný za pomoc.

Fontánu už jsme nějakou dobu neviděli
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Napsal: čtv 03.06.2010 10:52
od Pavelkac
Cossie píše:Taky mně to svítilo vše a u mne to fungovalo tak, že nejdřív se smazala brzdovka a inspekce a pak olej. Aby mi to fungovalo musel jsem čekat fakt dost dlouho a najít kabel o průměru co nejpodobnějším průměru zdířek

Když o tom tak přemýšlím,mám jeden voltmetr,který má takové kablíky s kolíky,to by mohl být přesně ten průměr,dík za tip.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Napsal: čtv 03.06.2010 12:00
od Snejk
to resetovani je jednoduchy jen to chce trpělivost najit si ten system v kombinaci....
nejdřiv otočit kliček a pak strkat drat a vyndat.... a až pak vypnout kliček
nebo dat draty otočit kliček a kličkem to ukončit a pak vyndat .. atd...
kupovat reseter je kravina, nejdražší kus dratu v plastu
a co se týče mizení kostiček tak algoritmus na to jak ubývají diody je taky znám. V budíkách je počítadlo který má nastaveno, že co dioda, to určitý počet ujetých kilometrů, a kolik km je mezi jednotlivýma výměnama. Co já vím tak to se liší dle jednotlivých modelů motorů, ale dá se čekat že to bude něco kolem 15tisíc km.
No a aby to nebylo jednoduchý tak kilometry který se berou pro odebírání diod nejsou reálně ujeté kilometry, pak by to nemělo moc smyslu, takže asi takhle:
vzdálenost = a * (1 + t + o)
vzdálenost = vzdálenost která se bere do toho počítadla SI
a = opravdická ujetá vzdálenost podle tachometru
t = teplota, když auto není na provozní teplotě tak t=1, jinak t=0
o = otáčky, když je auto pres 4500 otáček tak o = 0.5, jinak o=0
Takže když ujedu se zahřátým autem v poklidu 12km, počítadlo na SI napočítá 12km, protože:
12 = 12 * (1+0+0)
Ale když pojedu se studeným autem a rvát ho budu nad 4500otáček, tak si počítadlo na SI na těch 12km vezme 30km, protože:
30 = 12 * (1+1+0,5)
Co z toho plyne ? jestli chcete na volej něco najezdit, nehoňte to studený, nelítejte přes 190km/h
Napsal: čtv 03.06.2010 12:56
od Honza83
tak nevim jestli mluvíme o tom samém a jestli to mají jiné modely odlišně, ale u mé e60 530i jsem si to zresetoval za pár vteřin přes tlačítko kilometrů, dělal jsem olej, inspekci, brzdy, vlastně všechno co jde a je to pak i na velkém displeji navigace.. kdyby někdo chtěl návod, tak poradím:)
Napsal: čtv 03.06.2010 15:21
od Snejk
no jo to je ta buržoazije s novejma autama

u starejch pekáčů takový vymoženosti nejsou. tam musiš pěkně přes zásuvku

Napsal: čtv 03.06.2010 23:51
od starML
starML píše:To "Kruty" : Pokud se v tom nikdo před Tebou nehrabal, je servisní interval nastaven od BMW v řídící jednotce na "normální" oleje, které se používaly v době, kdy se auto vyrábělo. To nastaveno v EPROM a diagnostikou Carsoft se to nedá změnit. Lepší diagnostiky samozřejmě umí přeflaschovat údaje a proto se třeba dá tento údaj změnit, když se majitel rozhodne používat oleje LongLife (LL). Potom ty LEDky ubývají ještě pomaleji.
Takže musím opravit svůj původní názor, že Carsoft něco neumí. U e39 a starších se ještě LongLife oleje nepoužívali, takže hodnota množství paliva do další výměny oleje byla nastavena v EPROM pevně. Ale u novějších E60/E65 a pod se už LL oleje používali a v Carsoftu je na to připravena položka SI - E60/E61/E63/E64/E65. Po jejím rozkliknutí se objeví nabídka co chci resetovat a dole je možno nastavit zkrácení intervalu výměny v rozmezí od 100% pouze směrem dolů. Takže v případě použití oleje ne LL je možno tento interval zkrátit.
To Snejk: Ten Tvůj empirický vzorec více méně funguje, oba říkáme totéž, že studený a hodně vytočený motor bere více paliva. Ale ty LEDky skutečně fungují podle množství spotřebovaného paliva. To množství paliva do následující výměny dokonce diagnostika zobrazí, INPA a DIS určitě, u Carsoftu asi ne. A podobně se zobrazí počet dní do následující inspekce a počet dní do výměny brzdové kapaliny. Někdy si toho všimni.
Btw : Nemáte někdo ořezávátko na obrázky, ztratil jsem při instalaci Woken
Napsal: pát 04.06.2010 08:19
od Pavelkac
Program na ořez i jiné úpravy obrázků je třeba přímo v balíku Office 07,je to Microsoft Office Picture Manager.
Ještě k tomu smazání serv.intervalu - už se mi to povedlo,ty kontakty v zásuvce byly zašpiněné.
Zapl jsem klíček,očistil jsem to a kablíkem spojil pin7 s šroubem od tlumiče dle návodu,podržel 12 sec,čekal na to cvaknutí,ale neslyšel jsem nic.
Tak jsem kablík od toho šroubu odpojil v domění že nemám kontakt,v zásuvce jsem s ním zahýbal a znovu připojil asi po 3 sec a znovu držel 12 sec.
Pak jsem se šel podívat na palubku,jestli to něco udělalo a koukám,
v servisním okénku bylo zhaslé všechno,i hodiny,jen tam svítily ty zelené diody.Takže se mi to smazalo vše na jedno zapnutí klíčku
No hlavně že už to je hotový,díky za rady.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Napsal: pát 04.06.2010 12:37
od Birkoff
Carsoft to taky umí zobrazit. Ukáže kolik dní i kolik paliva zbývá, musí se to nejdřív načíst. Zkoušeno na E39. Origo diagnostika je samozřejmě origo diagnostika, o tom žádná.
Napsal: sob 05.06.2010 02:07
od Kruty
to Snejk: koukal jsem na ten tvuj prepocitavaci vzorec , a tak nejak jsem o tom zpocatku take premyslel.
Mel bych jeste jednu otazku, neni to sice k oleji, ale tematicky to sem asi trochu patrit bude...
Kdyz jsem nejaky cas sledoval ukazatel dojezdovych KM na BC, tak mi prijde, ze se km odecitaji tak nejak nepravidelne.
Jezdim autem stale stejnou trasu do prace. Motor je zahraty +- stejne, a dojezdove km se nekdy zmensi skoro presne o ujete km, jindy ujedu stejnou trasu, a odecte se temer dvojnasobek.
Jezdim tak nejak stale stejne, a je mi divne, ze by melo auto najednou 2x vetsi spotrebu.
Uz me napadlo, ze je v neporadku jeden z plovaku v nadrzi, ale pri tankovani ukazuje rucicka benzinu presne.
Take jsem pozoroval, ze na poslednich 15 litru najedu o dost mene km, nez treba na stejnych 15 litru "pri pulce nadrze" (rozdil mezi 30l a 15l dle ukazatele benzinu) - rucicka ukazatele pada o dost rychleji na konci nadrze, a stejnym tempem se i zmensuje cislo u dojezdovych km na BC.
Uz jsem si na to chovani zvyknul, muj dotaz je tedy spis pro rozsireni znalosti o chovani BC v aute, nez ze bych chtel hledat nejake zavady...
Co si o tom myslite? Mate stejne zkusenosti, nebo to jen muj BC spatne odecita/prepocitava...?
Napsal: sob 05.06.2010 08:09
od Pavelkac
U E39 píšou v návodu,že nemáš vyjíždět nádrž do prázdna a v nádrži by měl být vždy min.zůstatek 15l,jinak riskuješ poruchu.
Jinak,když si představíš,jak vypadá nádrž,její tvar,tak při půlce nádrže,když ti ubyde sloupec třeba 5cm je to víc paliva,než když bys odměřil posledních 5 cm v nádrži,to bych řekl bude méně a možná i výrazně,kvůli tvaru dna.
Nádrž není krychle,aby měl stejný sloupec paliva stejný objem v půlce i u dna.Prostě na konci padá plovák rychleji.Jestli se mýlím,tak mne někdo opravte,ale myslím,že je to tak.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: sob 05.06.2010 09:07
od Dan td
BC ukazuje dojezd mimo jiné v závislosti na aktuální spotřebě, neboli okamžitém stylu jízdy. Pokud tedy skáčeš po městě, máš třeba na BC dlouhodobě spotřebu 10,5, ale v tu chvíli jedeš za 13. Tzn. BC dojezd počítá podle toho a může to ubývat rychleji. Potom najedeš na dálnici, kde jedeš třeba 130 konstantní rychlostí a okamžitá spotřeba "spadne" třeba na 8 litrů. Potom se stane to, že dojezd se zvyšuje i když ujíždíš víc kilometrů, což vypadá nelogicky, ale BC to prostě přepočítává, protože z "okamžité" spotřeby předtím ve městě (13) jedeš najednou za 8.
Čili je to normální.
A s ukazatelem stavu nádrže - BMW to má nelineárně, tzn. ze začátku to ubývá pomaleji, potom už rychleji (na ukazateli). Je to právě kvůli tomu, abys včas natankoval a nedojíždělo se to do sucha - je větší riziko poškození čerpadla. Dělají to takhle minimálně od e30. Takže opět - je to v pořádku.
Napsal: ned 06.06.2010 00:26
od Kruty
Jak jsem psal, jezdim stale stejnou trasu do prace, kde je spotreba +- okolo 12 ve meste a +-10 na okresce.
Hustota provozu je take stale skoro stejna, tedy se nemeni radikalne ani okamzita spotreba ani dlouhodoby prumer, ale BC nekdy odecita KM podle ujetych km, a nekdy temer 2x rychleji...
To ze dojezdove KM muzu dost zkratit , kdyz pojedu jako prase nebo v kolone, to je jasne, ale proc se dojezdove KM odecitaji rychleji ve chvili , kdy jedu normalne, a jen mam v nadrzi okolo 20l a mene jsem nejak nepochopil.
Asi na to ma vliv nejaka kombinace udaju o aktualni spotrebe + info z plovaku v nadrzi + nejaky zvlastni prepocet, co dela BC... jiny duvod me nenapada.
Napsal: čtv 15.07.2010 12:17
od Daudgen
tak se mi to taky povedlo, ale ne podle návodu.
Můj postup:D
1)odemknout
2)otervit kapotu, oddeklovat zasuvku
3)otocit klickem do 2 polohy
4)opíchat zásuvku na 7 a 19 pinu
5)oops a je to....
Reset oleje je vlastně postup pěti ó
