Stránka 2 z 2
Napsal: pát 30.07.2010 14:09
od BMWX5power
Relé vyndáš na vrakáčí z prvního auta který uvidíš,pokud si první:-)
Hlavně proboha nic nekupujte,jsou to vyhozené peníze a samotné zapojení je na úrovni 9ročníku ZŠ.
Napsal: pát 30.07.2010 17:47
od Miche
Mohl bych Vás někoho poprosit, jestli by mě to za nějaký peníz neudělal i s návodem? Přes tu elektriku moc nejsem. Ale namontovat bych to určitě zvládnul. Díky moc za pomoc.

Napsal: pát 30.07.2010 19:43
od xxmenn
jo jo kdyby někdo udělal foto návod to by bylo parádní ale snad to zvládnu i bez něj

Napsal: pát 30.07.2010 19:50
od Author
když budu mít čas, večer něco sesmolim
ale stačí stáhnout etm a zvládne to každej
Napsal: úte 03.08.2010 11:31
od hercules
asi hloupá otázka, ale co je etm???

Napsal: úte 03.08.2010 18:54
od hercules
Napsal: úte 03.08.2010 21:42
od Author
etm jsou elektrický schemata
akorát v nich nemam tds a zrovna tohle je trochu jinak než u benzínu, dnes sem na to v rychlosti mrknul
jinak zítra to budu dělat na jednom voze tak sem potom hodim to umístění a barvy drátů
Napsal: stř 04.08.2010 21:46
od Author
mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Napsal: pon 26.09.2011 13:04
od edob
Má někdo schema žhavícího relé a hodnoty tepelného čidla (jaký má mít odpor při studeném a teplém motoru)? Nejlépe schema celého žhavení.
Napsal: úte 27.09.2011 11:48
od edob
Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Takhle je to v mé skříňce s ŘJ
ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?
Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.
Napsal: čtv 02.08.2012 22:17
od Storm
Díky Authore za podrobný návod, o víkendu to půjdu vyzkoušet

Napsal: ned 05.08.2012 00:59
od Storm
Dneska jsem se chystal na zapojení relátka a mám jednu laickou otázku, přidáním relátka s odporem docílím čeho ? Trvalého odpojení čidla teploty ?
Zapojení konektoru 85 a 86 je mi jasné, je to rozepnutí relé při startu, kdy 85 je spínaný proud z klíčku (15) a 86 mínus při startu a plus při naskočení motoru, respektive roztočení alternátoru, na který 86 připojím.
Když začnu startovat, relé bude tímto rozpojené a ŘJ nebude mít signál z čidla a tak bude mít za to, že je motor studený, když nastartuju, relé sepne a motor bude mít hodnoty z čidla zpátky i přes ten odpor ? Moc těmto elektotechnickým věcem nerozumím, proto můj dotaz, k čemu je tam ten odpor ?
Napsal: ned 05.08.2012 01:10
od mex
tye nvm nvm nemůže za to spíš vyběhané čerpadlo..?mám taky tds za studena na první točku za tepla někdy klidně cca 5-10 sec:( prosakuje mi čerpadlo,ale dokud to jezdí tak to nechci řešit:(....kdo dělá repasy na tdska vítě někdo o někom?...jo a někdo zas říká že to dělá el.hlava na čerpadle:(...TDS super motory at si říká každej co chce,ale čerpadla tam jsou špatný.............

Jinak motor je nesmrtelnej teda pokud to nemá nějaký pičus co se k tomu neumí chovat a nakládá tomu za studena tak to se nedivim že mu vylítne palice....TDS je prostě old school:D
Napsal: ned 05.08.2012 09:46
od Storm
Ano, dělá to čerpadlo, mám jej po repasi, tady v Ostravě to udělali za 13,600 Kč, nechal jsem zrepasovat i turbo, to mě stálo 12,800 Kč, motor šlape jak hodinky, nekouří, ale problém je v teplých startech, které má na svědomí hlava čerpadla a za to chtějí dalších 15,000 kč

Proto jsem to chtěl obejít relátkem a žhavením za tepla, než se zase nasbírají peníze na hlavu čerpadla, jinak souhlas s tím co píšeš.
Napsal: ned 05.08.2012 19:25
od Storm
Tak jsem to namontoval a výsledek je super, děkuji ještě jednou za podrobný návod

Napsal: úte 07.08.2012 20:03
od radokrno
jeden pán tady u nás prodává el.hlavu čderpadla za 4000kč možná i mín...a jinej pán přetěsnuje čerpadla za 2500kč a luxusním stylem...
hlavy jsou z bosh-e.
Napsal: úte 07.08.2012 21:20
od Storm
To je super cena za funkční hlavu, jak zjistím, že mi to bude pasovat na moje čerpadlo ? Dá se to podle nějakého čísla ?
Napsal: úte 07.08.2012 21:34
od mex
tjn to bych bral,protože tedka se mi to čerpadlo přímo rozechcalo normálně zněj odkapává:(...Shánim někoho kdo by mi to prětěsnil a i el.hlavu bych vzal!A vnitřek se taky mění ne?,nebo jen prětěsní?
Napsal: úte 07.08.2012 21:39
od radokrno
ten pán to přetěsnuje komplet,vnitřek nemění,ale vrátí ti ho i s původním těsněním,od gufera na hřídeli po gumičku pod hlavou.
co se týče té elektrické hlavy poptám se a uvidíme na kolik si to ted cení,dlouho jsem se s ním nebavil,tak fakt ted nevim.
taky mi to odkapávalo,po přetěsnění ani kapička sucho a žádnej smrad a blbej pocit na parkovišti atd...aby tam nebyla loužička. znám to...
Napsal: čtv 01.11.2012 20:01
od edob
edob píše:Author píše:mno tak v rychlosti...
jsou dvě možnosti kam relé umístit, buď do pojistkovky v motorovým prostoru vlevo nebo k jednotkám v pravo
do pojistkovky by se někudy museli tahat dráty od čidla teploty, ale u jednotek jsou všechny dráty k dispozici na jednom místě, takže popíši tohle umístění
co budem potřebovat: rozpínací 12V relé, patici, 2 kabelové spojky, odpor, já dal 2Kohmy, kus drátu
1.odpojíme baterku, člověk nikdy neví, sundáme dekl jednotek(4 šrouby)
2.pak přiděláme odpor, já ho dal dovnitř do relé- mezi kotvu a svorku 30
3.najdeme modrý drát vedoucí do černého relé(uprostřed mezi jednotkou DDE a ABS to v pravo po směru jízdy, pro jistotu otestujem, při stojícím motoru -12v po nastartování +12V, ten pomocí kabelové spojky(nepřrušujeme ho) spojíme s kusem kabelu stejné tloušťky a ten připojíme k našemu relé na svorku 85
4.zelený drát, vedoucí do bílého relé, vlevo od předchozího černého, při poloze klíčku 2 a 3 +12V, jinak mrtvo, stejným zbůsobem spojíme na svorku 86
5.drát od čidla teploty do jednotky dde, modro šedý, měl by jít na pin 53, ten přerušíme, jeden konec na svorku 30, druhý ke svorce 87 našeho relé
6. připojíme baterku a né začít schánět motorovou eletriku jak já
já dal ještě před svorku 86 diodu, ale asi to neni třeba
test: při každém otočení klíčku musí žhavit, jedno jaká teplota vody
rozjedu se, necham zařazenej kvalt, vypnu klíček, motor se točí, otočim klíč do druhé polohy, rozsvítí se kontrolky, ale nesmí se rozsvítit žhavení
v případě zájmu mohu zapojit
Takhle je to v mé skříňce s ŘJ
ale dráty jak bylo uvedeno výše, ani relé jak bylo popsáno tam není. poradí někdo?
Obrázek se mi tam nějak nedá vložit, takže se omlouvám, ale mám tam jen zelené, růžové a béžové relé.
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem si na palubku vyvedl kontrolku přímo od žhavičů abych viděl zda žhaví nebo ne, protože originál kontrolka zasvítí při každém startu i když nežhaví. Ovládání jsem místo relátka vyřešil tlačítkem, abych mohlo přižhavit jen když bude zapotřebí. Nicméně mi to nedalo a zrepasoval jsem startér. Je to jen trochu víc práce než úprava žhavení. A výsledek stojí zato. "Přižhavení" vůbec pak není zapotřebí, motor chytá ihned (jako nový). Takže jestli můžu poradit, tak zrepasovat startér, namazat i ozubení na věnci setrvačníku a problém je vyřešen.