Stránka 2 z 4

Napsal: stř 16.06.2010 23:02
od Biturb
jak promerim lambda sondy na e39 540i 6spd (motor bezvanos) mam 2 lambdy, na kazde vyfukove vetvi jednu pred katem..

je u kazde asi po 20cm krabicka kde by mel byt konektor, jestli se nemylim..
dale kabely vedou nad prevodovkou do hlavniho svazku a rovnou do RJ, kabely byly kvuli LPG premosteny do nejake RJ od LPG..

auto cuka, hodne zere, hodne se zahriva(temer vari), nejde vubec do otacek...

nechci vyhodit 5tkc za nahrady lamd a zjistit ze to bylo k nicemu..

dale se chci zeptat: - vymenil jsem celou vahu vzduchu a cidlo teploty nasavaneho vzduchu z kamaradove 540i ktera jede pekne a zadna zmena.. cili jsem usoudil ze tim to nebude.. muzu se na tohle spolehnout? pripadne jak promerim dalsi cidla pro jistotu jako vaha vzduchu, cidlo teploty nasavaneho vzduchu, cidlo teploty motoru.....
je treba nejak na diagnostice nastavovat vymenu vahy vzduchu?

Napsal: stř 16.06.2010 23:35
od Lucas87
Ahoj tyto situace: 3)pri jizde kdyz se prida vice plynu , tak jakoby se zacne prechlastavat, zvuk se meni ale otacky temere nerostou
4)nechce jit do otacek+ to trochu přehřívání sem měl kdyz se vysypal KAT, prostě to jelo čím dál hůř a vše na diag bylo ok....
možná by stálo za zkoušku to prověřit.

Napsal: stř 16.06.2010 23:42
od Biturb
vyfuk na zkousku sundan zasvodama a bylo to pry temer nastejno..

Napsal: pát 18.06.2010 09:08
od Biturb
tak jsem si vcera dotahl bmw na lane ze servisu na garaz a kamarad se me zeptal jestli mam tlak v liste, rikam ze cerpadla tlaci jak maji a ze neni duvod aby tam nebyl..
on na to ze casto odchazeji tlakove ventilu nalistach..
tak vzak kombinacky a ja sel startovat.. nakopl jsem to a klasicky hrozny chod na par valcu- priskrtil spetnoupalivovou hadici tema kombinackama a okamzite zlepseni!
odpojili jsme tu zpetnou hadici ze ktere by nemel chcat benzin dokud neni natlacena lista a nastartovali jsme, okamzite z ni vyteklo tak 2deci behem chvilky.
odpojil jsem podtlakovou hadici ktera je napojena zezadu u membrany a benzin zacal chcat jeste vice a auto jeste hure.. zkusil jsem prilozit prst na kontrolu podtlaku a temertam zadny nebyl..(strasne malo! pusou udelam prez brcko vetsi!)

proc tam ten podtlak neni?zchvalne jsem zkusil odpojit ten podtlak a bezicim motoru kamaraove 540ky abl tam pdtlak ze mi to div prst nevcuclo.. a i pi odpojenem pdtlaku auto bezelo normalne dal..

na jakem incipu ten ventil funguje?
-v sani je nejvetsi podtlak kdyz se brzdi motorem nebo na volnobeh- pritom neni treba paliva a tim padem ventil prepusti benzin zpet do nadze, ano?

tak jsem dojel pro celou druhou palivovou listu s tim podtlakove ovladanym ventilem z nahdniho otoru a zacal rozebirat- shodil jsem elektriku, civky, palivou litu se vstriky pricemz vsechny byly skypane od oleje!
Sundal jsem cele sai a to je take dobre naolejovano, prcemz kdyz se davalo na motor tak bylo jak nove a ciste! to same prostor nad ventiy(zajebany od oleje.. Olej se di sani dostava trubkou vzadu u membrany ktera vede z odvetrani prednich prsou vacek,nebo se pletu? Jakto ze to tama nasava olej? Jak to ma fungovat spravne?

Chtel jsem rozebrat zadni dekl na sani kde je membrana, ale posledni dva torxy jsou uplne zatuhle a bylo 12vecer, tak jsem jel domu..

Docela jsem se rozepsal jak koukam.. Pisu z mobilu, tak se omlouvam za preklepy a diakritiku..

Napsal: pát 18.06.2010 21:00
od Biturb
fotos ze vcerejska..
kvalita o nicem, ale zaklad z toho videt jde..
http://biturb.rajce.idnes.cz/Sani_540i_e39/

Napsal: pát 18.06.2010 23:58
od starML
Biturb píše:.....membrana v sani gy mela byt dobra. (meneno cele sani se vstrikama. ktere je z te 840ky)=jak mohu zkontrolovat jestli je nebo neni dobra?
Tak jsem si to pro jistotu několikrát přečetl a 2x jsi tvrdil, že by ta membrána měla být dobrá. Ale ještě jsi se k ní nedostal, kvůli těm 2 zapečeným torxům. Přečti si http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... membr%E1na - nacházím tam velmi podobné projevy závady, případně si dej hledat heslo "mebrana" nebo "membrána". Je to bolest všech V8 a já tomu dávám 90%. A pokud máš sání zapráskané od oleje, tak ještě 5% přidám. Díl č.2 najdeš tady http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40 , vyjde to asi na 1.500,-Kč. Ale pozor na správné číslo dílu, pokud to budeš brát z jiného motoru, M60 a M62 se liší. A propucuj tu podtlakovou trubku, bývá ucpaná karbonem.

Have fun :D

Napsal: sob 19.06.2010 07:47
od Ji-rka
ja jen prihodim prihodu:

citroen 2.0i,presne delal to co tvoje bmw.
zkontrolovala se jiskra,novy svice,novej palivak,kontrola listy,lambdy a ve finale to delalo slabsi cerpadlo.

tri dny hledani,ale vim ze to nejde srovnavat,ale princip je stejnej

edit:a hrdě se hlásim k těm domácím kutilům.auta do servisu nedávám,vše si robim sám.
co nevim,tak na to se zeptám.

Napsal: ned 20.06.2010 13:53
od Biturb
no ja nechaval kontrolovat tu membranu hned jako jednu z prvnich veci a tak jsem ji od te doby vyloucil.. olej predtim v sani nebyl jak se delaly hlavy(jen opravdu nepatrne ale auto jelo dobre tak se resilo jen tlakovani vody)..

zachvili jdeme na garaz a prehodime cele sani z Honzove 540i a uvidime..
zitra bych obednal membranu a uvidi se..

Napsal: ned 20.06.2010 18:39
od Alp
sice to nebude mozna tenhle pripad, ale setkal sem se s autem, ktere melo puvodne lpg. Pri vyndani nejaky sikovny elektrikar poprehazel vstriky (ne fyzicky konektory, ale dratky po ceste), tudiz to nevstrikovalo ve spravny cas na spravny valec. Zajimave bylo, ze na volnobeh zastudena ten motor sel bez problemu, ale jakmile se mu dalo napit/zahral se, tak to delalo neuveritelne veci .... majitel tenkrat taky resil snad uplne vsechno ...

je to jen tip, nerikam, ze to bude todlencto, ale kontrola zabere par minut ....

Napsal: pon 21.06.2010 16:25
od Biturb
tak jsme v nedeli sundali komplet sani se vstrikama, volnobeznym ventilem z Honzove 540i a hodili jej na mou 540i.
S tou 540i prijel po vlastni ose takze vse na aute fungovalo.. a jede mu to velmi pekne!

nahodili jsme to na tu moji a stale jakoby to nejede na vsechny valce, strili to do sani, do vyfuku, a smrdi po nespalenem benzinu!
Vyndali jsme svicky, a byly cerne jak bota! Hodili jsme svicky s civkama z jeho 540i a uplne to same, svicky behem chvilky zase cerne jak svina!

Je mozne ze si rj nacetla nejaky extra velky predstih, nebo proc to pleska do sani? Ma to zvuk jako kdyby smes zazehla jeste pred zavrenim ventilu, do otacek se mu nechce, max 3ot to tocilo.. volnobeh nizky, ale s autem to hodne hazelo jak nebezely vsechny valce..

bud je to spatne nacasovane, nebo proste rj nedava spravne impulzy na svicky..
Svicky byly cerne vsechny uplne stejne..

uz fakt nevim.. mel jsem koupit hned na zacatku druhy motor, tak jak to udelal honza kdyz jej utopil a byl by klid sakra!!

elektriku prehodit nemuzeme, jelikoz on ma jine patice na RJ..

napadlo me jeste premerit, jestli cidlo otacek na klice a na vacce dava spravne udaje, navic lambdy jeste nebyly premerene, ale lambdy prece neudavaji signal k zapalu...

Napsal: pon 21.06.2010 23:08
od Biturb
evite na co je tohle cidlo?? je na sani hned za skrtici klapkou na leve strane z pohledu pred vozem..

ja na nem mam jen zaslepku a Honza tam ma konektor tenhle..
Obrázek

jinak si ted pisu s weNTyllem z e30.cz a poradil mi myslim si velmi pekne:
weNTyll - Jesli mas pocit ze to spatne casuje tak muzou byt posunute rozvody nebo spatne nastavene clonky na cidla u vacky, delaly sa na tom nake zasahy do rozvodu?

ja - ano hlavy byly dole, takze se delalo casovani..

weNTyll - Zkus vypojit bat at to resetnes a vypoj cidla na vackach. Mohlo by se to trochu zlepsit, motor pojede castecne nouzove ale nebude se hadat synchronizace pro vstrikovani a detonacni cidla


Pokud jsou dobre tlaky a je spravny tlak oleje aby fungovaly hydrostely tak jak maji tak ty motory mivaji vydrb hlavne v posranych rozvodech nebo v nastaveni snimani na vacce. Nahovno je jak se v tom nekdo hrabal tak potom zadna diagnostika nedokaze to posunuti odhalit, musi se to merit primo na cidlech a hlidat casove vztahy, neznam nikoho kdo to nekdy kontroloval kdyz je podezreni na posunute rozvody. Vzhledem k tomu, ze to jsou vstupy pro jednotku a ta ocekava ze tam je to co tam ma byt a v ten presny cas tak sama taky vi prd co se deje spatne.

Muze to byt i nakopnuta jednotka, ale to je malo pravdepodobne, to spis kdyz bys normalne jezdil a najednou drb a neco bylo spatne. Pokud se dela rozborka tak je problem v 95% jinde.

Napsal: úte 22.06.2010 00:15
od starML
Takže mých 95% je v pr... , ale udělal jsi, co jsem chtěl, bohužel bez efektu. Ten Honza musí být děsně hodnej chlap, když si nechal rozebrat svoje auto. Ale předchozí příspěvek "alpa" mě ještě donutil vytvořit tabulku, jak jsou zapojeny (kdy pálí) svíčky. A protože jsem nějak nevyčetl rok výroby, udělal jsem obě varianty - Tvoji a Honzovo. Podle toho, co píšeš, jsi dostatečně chytrý, aby jsi pochopil, co teď napíšu.

Ten trojpól na cívce je zapojen vždy stejně :
Pin3 je +12 Voltů,zelený drát GN, při zapnutém klíčku
Pin2 je kostra, hnědý drát, BR
Pin1 je zapalovací impuls z příslušného pinu DME viz tabulka níže.

Svíčka č. ___barva ________ DME do 09/97_____DME po 09/97
X615x _____drátu__________ X6000____________ X6005
:-------------------------------------------------------------------------------:
1 ________ SWWS __________ 49 _______________ 6
2 ________ SWRT ___________ 25 _______________ 3
3 ________ SWGE ___________ 23 _______________ 4
4 ________ SWBL ___________ 51 _______________ 7

5 ________ SWWS __________ 50________________ 8
6 ________ SWRT ___________ 22 _______________ 9
7 ________ SWGE ___________ 24 _______________ 1
8 ________ SWBL ___________ 52 _______________ 2

Jestliže je možnost, že ty dráty byly kvůli LPG rozpojeny, nebo vypíchány z toho 9-ti nebo 86-ti pólového konektoru, může některá nebo více svíček pálit jindy než v HÚ při kompresi. Takže si píchni zkoušečku do Pinu1 první svíčky a hledej na kterém pinu DME ten drát máš zapojen.

Navíc - když si všimneš, tak obě poloviny motoru 1-4 a 5-8 mají stejné barvy drátů zapalovacích impulsů. Je to hodně odvážné tvrzení - co když máš prohozené levou a pravou stranu. Tím nemyslím, že máš otočenou kabelovou sadu, ale že to nějaký umělec napíchal do toho konektoru DME podle barev sice správně, ale začal na nesprávné straně.

Napsal: úte 22.06.2010 10:05
od Biturb
starML- ani nevis jak jsem rad ze mi tady zrovna ty.. uz kdysi davno jak jsem tak procital s Honzou forum, tak jsme sel shodli, ze jsi opravdovy odbornik a chlap na spravnem miste... to jen tak bokem :wink:

kabely od svicek a vstriku napojeny kvuli lgp nebyly, zapomel jsem podotknout ze v aute byl podtlak lpg! cili jen napichnuti na lambdy a par dalsich cidelek..

kazdopadne to podle tveho zchematu promerim pro jistotu!!

zajimalo by me jak mam promerit osciloskopem ty cidla otacek na vacce a klice jak psal weNTyll..

s osciloskopem jsem nikdy nedelal, ale jsem chlapec ucenlivy.. mam auto kousek od ucnovske dilnu automechaniku a autoelektrikaru, takze vybaveni tam nejake je..

Napsal: úte 22.06.2010 15:35
od bas2
nevim ci jsi to zkousel ale ja bych prve co bych udelal, odpojil lambdy a potom vahu vzduchu. To cidlo na sani tam ma jen M60, je to cidlo teploty vzduchu. M62 ho tam nema, to cidlo ma na airboxu.
vim o jednom pripade kdy se auto spravalo podobne jak to tvoje a byli KO lambdy, staci jich odpojit, RJ si nahodi servisni nouzovy rezim a motor by mnel bezet.
Kdyz to nepomuze, tak bych problem hledal v tom ze kdyz ti nahodili ty hlavy tak neco posrali (casovani?) nebo nejaky konektory zamenili....

Napsal: stř 23.06.2010 00:45
od starML
Průběh signálu na vačce vypadá takto :
Obrázek
Měří se na pinu 2 konektoru X6219 nebo na pinu 21 X6000 u starší DME, na pinu 20 X60003 novější DME podle toho, kde se Ti bude chtít hledat živý kontakt, nejlépe větší krejčovskou jehlou. Takže osciloskop ukazuje napětí cca 12-13 Voltů a v okamžiku průchodu tělíska pod snímačem se napětí sníží na cca polovinu, mělo by to mít pravoúhlý průběh v celém spektru otáček. Ale problém bude od čeho to zasynchronizovat, aby to po obrazovce neběhalo, ale pokud možno stálo. Snad Ti tam poradí, třeba od snímače kliky a obráceně, až budeš dělat čidlo na klice, tak od vačky.

Průběh na snímači otáček na klice vypadá takto :
Obrázek
kdy signál od dvojitého zubu jsou ty velké cca 12 Voltů a ty menší jsou cca poloviční od zubů ostatních. Měří se na pinech 1 a 2 X6203 nebo na pinech 20 a 78 X6000 u starší DME nebo na pinech 31 a 46 X60003 novější DME.

Napsal: stř 23.06.2010 06:47
od Biturb
asi hloupa otazka. ale mereni v praxi probiha jak? v mem pripad kdy motor nebezi. staci prez starter zatocit, nebo sundat vrtuli a pomalu otacet motorem?

Napsal: stř 23.06.2010 16:01
od starML
Pomalé otáčení motorem nestačí. Povolit svíčky (nebo pokud jsou vstřiky venku), aby ve válcích nebyly tlaky a zatočit starterem. Tak trošku pakárna. :(

Napsal: pát 25.06.2010 09:20
od Biturb
tak na ctvrtek ma domluvene zapujceni dilny na ucilisti:)
maji tam velky bosch osciloskop.
promwrim teda ty cidla na prislusnych pinech. co ale kdyz opravdu zjistim ze spojitost mezi cidlem a zazehem svicky je casove rozhozena? na cem se to pak nastavuje?
dejme tomu ze jiskra pujde drive nez by mela na vsech valsich- jak tento "predstih dorovnam do normalu? na vackovych kolech?

Napsal: čtv 08.07.2010 15:02
od Biturb
tak na mereni nedoslo, dilna uz je na prazdniny zavrena, a finance na nacasovani v servise ted urco nemam(to bude tak 8-12tkc,ne?)

takze nezbyde nic jineho nez auto prodat tak jak je...
nezbyde mi nic jineho nez jej nechat za nejakych 80tkc a to budu jeste rad si myslim...

Napsal: pát 09.07.2010 11:31
od mari
Tak to je pech že to nedotáhneš. Takový nervy s tim musely bejt a nakonec rezignace. Auto je věc holt nevyzpytatelná.