Stránka 2 z 2
Napsal: úte 02.11.2010 09:49
od Fbee
Jendix píše:ahoj, jen takovej menší dotaz k tý 520, jak je na tom turbo co se životnosti týče, co jsem slyšel o 525D a 530D občas tam turbo umře, ale u 520 jsem to ještě neslyšel, jako další "výhoda" je i možná klasický čerpadlo v porovnání s CR, nebo se pletu? jinak co jsem koukal, 520 je v porovnání s 525 a 530 o víc jak 100kg lehčí
o 520 uvažuju taky.. do práce jezdim každej den jen 10 tam a 10 zpět (po městě).. pak se jednou za měsíc svezu něco přes 1000km po dálnici.. takže to mám půl na půl.. a tohle se dřív ohřeje..
turbo ti driv nebo pozdeji na kazdem diselu odejde, stim se musi pocitat. Nicmene starsne zalezi na tom jak se ktomu chovas, co muze udelat rozdil zivotnosti 50tis az 300tis km. Hlavne je potrebne nechat vychladit treba dalnice 2km pred benzinkou snizit rychlost treba na 100-110-otacky kolem 2000.
Kdyz zacne dlouhodobe piskat, tak nechat repasovat za cca 10 000.-Kc, jinak novy koupis za 30tis.
clasicky cerpadlo je vyhoda vtom ze neni tak nachylne na kvality nafty jak CR, proto jsem i dovolil (rady starych servisaku) ze kdyz jsem mel takovy schod v turbu, tak nalit par decaku oleje do nafty, at promaze turbo poradne.
Stalo se ze pri plnem plynu pri ot 1950 v prubehu na malinko ubralo a pak zase jelo dal. Prej variabilni lopatky jsou pouzivany vetsinou v malem rozmezi, a tak tam vic opotrebuje a je potrebne rozhybat tzn dosahnout co nejvic otevrit a zavrit= plny plin-uplne ubrat a jednou do plne nadrze par deci oleje. Udelal jsem to parkrat na 2ku, a pak uz to bylo dobre
do CR uz bych to nedoporucoval.....
Napsal: úte 02.11.2010 11:51
od Jendix
Fbee píše:Jendix píše:ahoj, jen takovej menší dotaz k tý 520, jak je na tom turbo co se životnosti týče, co jsem slyšel o 525D a 530D občas tam turbo umře, ale u 520 jsem to ještě neslyšel, jako další "výhoda" je i možná klasický čerpadlo v porovnání s CR, nebo se pletu? jinak co jsem koukal, 520 je v porovnání s 525 a 530 o víc jak 100kg lehčí
o 520 uvažuju taky.. do práce jezdim každej den jen 10 tam a 10 zpět (po městě).. pak se jednou za měsíc svezu něco přes 1000km po dálnici.. takže to mám půl na půl.. a tohle se dřív ohřeje..
turbo ti driv nebo pozdeji na kazdem diselu odejde, stim se musi pocitat. Nicmene starsne zalezi na tom jak se ktomu chovas, co muze udelat rozdil zivotnosti 50tis az 300tis km. Hlavne je potrebne nechat vychladit treba dalnice 2km pred benzinkou snizit rychlost treba na 100-110-otacky kolem 2000.
Kdyz zacne dlouhodobe piskat, tak nechat repasovat za cca 10 000.-Kc, jinak novy koupis za 30tis.
clasicky cerpadlo je vyhoda vtom ze neni tak nachylne na kvality nafty jak CR, proto jsem i dovolil (rady starych servisaku) ze kdyz jsem mel takovy schod v turbu, tak nalit par decaku oleje do nafty, at promaze turbo poradne.
Stalo se ze pri plnem plynu pri ot 1950 v prubehu na malinko ubralo a pak zase jelo dal. Prej variabilni lopatky jsou pouzivany vetsinou v malem rozmezi, a tak tam vic opotrebuje a je potrebne rozhybat tzn dosahnout co nejvic otevrit a zavrit= plny plin-uplne ubrat a jednou do plne nadrze par deci oleje. Udelal jsem to parkrat na 2ku, a pak uz to bylo dobre
do CR uz bych to nedoporucoval.....
jeste se zeptam k tomu turbu, jestli jsem to spravne pochopil, turbo bud piska a nebo zere olej, oboji je zavada.. nebo to souvisi spolecne..
jestli se nepletu, kdyz piska je krivej rotor z duvodu spatnyho ochlazeni..
kdyz zere olej, je spatny lozisko rotoru..
a jeste k tomu repasu.. ty turba ktery se totalne potkaji, ty jdou taky repasovat..
jinak by me jeste zajimalo, kdyz jsi psal o tom vyberu auta, kde jsi ho kupoval, pripadne na co si dat pozor pri koupi? prozatim se tak nejak rozhoduju mezi 525dT a 520dT (prinejhorsim pokud nekde potkam 96kW octavku v peknym stavu za pekny penize, spis bych se ale priklanel k tej petce, uz jenom z duvodu penez, vyjde to nastejno, jediny co me prekvapilo, ze petka ma docela malej kufr v porovnani s octavii)
Napsal: úte 02.11.2010 11:58
od gunner
cus,tak spotreba ve meste se mi zvedla na 8l

snad uz to nepujde dal.
ale kdyz jsem byl ted na orliku,tak mi to ukazalo 5.3l coz mi hned zvedlo naladu
hele,jak pises s tim ze ti obcas vynechalo turbo kolem 1900ot...jednou ci dvakrat se mi taky zdalo,jako by malinko vynechalo...ale jen kdyz jsem ubral plyn a hned zas pridal...a bylo to presne jak pises kolem 1900ot,co si tam dal za olej?

Napsal: úte 02.11.2010 13:10
od Fbee
uplne jedno jaky olej, ja mel po ruce normalni 10W40 co leju do corsy,treba MT2 by byl lepsi, na jednu nadrz tak 6-7dl, pak zase par nadrzi cistou naftu, pak znova treba jednou za cas...
Napsal: úte 02.11.2010 13:18
od RuDoSh
Jendix píše:jediny co me prekvapilo, ze petka ma docela malej kufr v porovnani s octavii
rozdil 100l ve prospech octavie, ale sloz v ni sedacky do roviny... a pak ta vysoka nakladaci hrana a schodek do kufru...... e39 je jednoznacne praktictejsi.... o zbytku auta ani nemluvim
