Stránka 2 z 2

Napsal: ned 13.02.2011 16:31
od fimima
peshi:ano dávali jsme tam NGK co tam i byli,dvoubodový.
To LPG určitě musím někde nechat seřídit,ale tady na Boleslavsku není nikdo kdo tomu rozumí,takže někde poblíž se porozhlédnu.Já po posledním odpojení baterky najeto cca 200 kilometru a auto se chová mnohem mnohem líp.A to tedy dělalo svinstvo,za studena střílelo do výfuku,vůbec nejelo a pak jak se trochu zahřálo tak už jelo jakžtakž,ale houpali otáčky.
Teď po restartu jako z pohádky tisíc a jedné noci :)
Jen otáčky nejsou pořád 100%,občas při dojezdu mám pocit že docela brzo pustí na 400,ani kola ještě nestojí a je tam 400...

Napsal: ned 13.02.2011 17:42
od hyde21
peshi píše:Díky Hyde! To jsem potřeboval vědět, zkusím tedy ty platinové NGKčka.. A jsi si jistý, že jsi mezitím nědělal žádné jiné věci na motoru? Že to opravdu bylo těmi svíčkami?
Jo a kolik tě stály ty cívky? Dával jsi tam originál? Já měl za to, že jsou pěkně drahé, nebo se to dá sehnat nějak za dobře?? A měla výměna cívek nějaký vliv nebo jsi to dělal "preventivně"?


cau, na motore som nerobil inak nic. Tie medene 2kontaktne BKR6EK som tam mal len par dni, ten volnobeh s nimi ma dost znervoznoval a musel som to nejak riesit. Po vymene ze BKR6EQUP to bol okamzity rozdiel k lepsiemu. Na druhej strane sa ale zasa hovori ze s tymi medenymi BKR6EK by mala byt lepsia odozva na plyn a aj o nieco vyssi vykon vo vlhkom pocasi. Aj ich cena je prijemna. Nevadi. Co sa indukcnych cievok tyka, normalne som ich videl vsade predavat za 50-60eur za kus, mne sa podarilo na allegro.pl najst sadu fungel novych BOSCH cievok za 280e, cize kus cca 35e. Tak som to riskol. Zmena tam nejaka bola ale nic prevratne. Volnobeh sa este trochu zlepsil. Na vykone citit mozno trochu lepsie reakcie motoru v spodnych otackach. Rozmyslam este nad preventivnou vymenou obidvoch lambda sond, dost mi to citit benzinom a aj spotreba je v poslednej dobe trochu vyssia (nabeham max. cca 450km na nadrz).

Napsal: stř 16.02.2011 18:10
od Bobus
Měl jsem podobný problémy (asi i větší) a vyzkoušel jsem všechno co popisuješ. Podle mně je při laických pokusech o diagnostiku problému hlavní potíž v "adaptabilním" managementu motoru, který se snaží případné poruchy některých komponent "řešit" (třeba u špatného vsřikovače zastaví dodávku paliva a "vypne" i zapalování na tom válci).
Moje problémy vyřešil až elektronik v INVELTU v Praze, kterej diagnostikonal 4 špatný vstřikovače a po jejich výměně pohodička. V libereckým BMW mně ale před tím diagnostikovali "špatný spalování" na všech 8 válcích čož mně bylo na nic.
DOPORUČUJU opravdu kvalitního diagnostika, jinak je to přehlídka ztracenýho času a peněz.
Moje trable jsou popsány na http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=69571&highlight=540

Napsal: čtv 17.02.2011 02:30
od peshi
2bobus: díky za příspěvek. Já to asi tryskami nemám, auto má jakoby vibrace, ale jemné, tzn. že jde určitě na všech á válců, ale je tam někde občas nějaká disbalance - škobrtá. Je někdo v Praze a okolí, kdo je opravdu machr přes diagnostiku?

Napsal: čtv 17.02.2011 10:28
od fimima
peshi píše:2bobus: díky za příspěvek. Já to asi tryskami nemám, auto má jakoby vibrace, ale jemné, tzn. že jde určitě na všech á válců, ale je tam někde občas nějaká disbalance - škobrtá. Je někdo v Praze a okolí, kdo je opravdu machr přes diagnostiku?

to samé mám i já,ale zatím po odpojení baterky mám najeto přes 200km a klid i když ne na 100 procent...musím se domluvit se Snejkem,je to borec a věřím že na to přijdeme,jen teď vůbec nemám čas :(

Napsal: čtv 17.02.2011 13:36
od Snejk
a ja toho mam tolik tenhle tejden ze bych si uriznul hlavu :lol: pristi tejden uz to bude lepsi....

Napsal: čtv 17.02.2011 23:30
od TomBrno
peshi píše:Ahoj, neměnil ani jedno. A ukázala ti to diagnostika, že je špatný? I kdyby vynechávalo jen občas, tak by se uložila chyba ne? Nebo dá se nějak prozkoušet? Údajně, když odejde jedno z těch čidel, tak motor jde špatně natočit. Mě jde úplně ok.
Otáčky jsou myslím normální dle specifikace 475-650otmin-1. A motor ti jde ok? Když na nej položíš ruku, tak cítíš, že občas lehce škubne mimo rytmus?


čau, diagnostika mi ukazala jen čidlo na vačce, čidlo na klikovce se neukazalo ale po jeho výměně se volnoběh téměř zcela spravil, ještě se mi sem tam stane že po vyřazení spadnou otáčky trochu pod 500 ale už to nechcípne a je to jen velmi málo.

jinak motor mi taky v několika sekundovem intervalu škubal, lehce a pouze na volnoběh. myslim že už to ale nedělá. musím se na to znova podívat a sledovat to.

Napsal: čtv 17.02.2011 23:40
od fimima
Snejk píše:a ja toho mam tolik tenhle tejden ze bych si uriznul hlavu :lol: pristi tejden uz to bude lepsi....

jasně pane řediteli...ozvu se ti určitě :lol:

Napsal: stř 23.02.2011 20:01
od peshi
Tak diagnostika motoru ukazuje, že vše OK!:( Motor se při ohřívání ze studena jakoby klepe, při položení dlaně na motor jsou znatelný vibrace, jakoby nedokonalost běhu, po ohřátí se to celkem srovná, otáčky na přístrojovce jsou při ohřátém motoru lehce nad/pod, prostě okolo tý první malý čárky, která znamená 500ot/min, otáčky, který píše BC když pustím test Nr.7, ukazuje 670-680 při vyřazení na P, 560-580 při zařazeném D. Teplota motoru dle BC - 110-113 st. celsia.
Po vymazání hodnot bud pres BC - test myslím 21 nebo diagnostikou to tak dva dny drží hezky cca 750-760ot/min, nejsem si jistý, ale myslím, že bylo jedno jestli zařazeno nebo vyřazeno, ale postupep času se to zhoršuje.
Vzhledem k tomu, že se to zhoršuje postupně, a diagnostika nepíše, že je něco v prdeli, tak si myslím, že nějaký čidlo(a) ukazuje reálný, ale buď nižší nebo vyšší hodnoty a jednotka podle toho nějak špatně upravuje volnoběh a asi předstih a množství paliva, protože, to občas jakoby škobrtne a když dám ruku na motor tak cejtím jakoby vibrace, který by tam neměly bejt. Ale nevím, čím mám začít. Ještě mě napadly zakarbonovaný ventily, tak jdu zejtra do iob na dekarb. přes sání. Pak mrknu do servisního manuálu bentley a zkusím proměřit hodnoty jednotlivejch čidel, jestli dávají hodnoty jaký maj.
Ještě jsem zjistil, že mi zlobí asi plovák v nádrži na straně čerpadla, v testu č.6 myslím mi tam pořád skáče ta prostřední hodnota a tím pádem i ta krajní vpravo která znamená celk. množství paliva.
Svíčky říkal snejk, že by určitě nechal, ty co tam mají být, tak zkusím ještě polaborovat zítra s multimetrem, udělat dekarb. a zajet za snejkem na diag. a uvidím, na co přijdu..

Napsal: čtv 24.02.2011 09:51
od Spec
Ahoj,len k tej teplote motora,nemala by byt mensia?Mne BC ukazuje od 104-max 108 otazka je ako je to presne meranie ale tvoj problem to asi aj tak nerieši.

Napsal: pát 25.02.2011 08:25
od Birkoff
Ta teplota na V8 je takhle.

Napsal: pát 25.02.2011 12:25
od peshi
No nevím právě, sám jsem na to koukal včera, a stál jsem chvilku na světlech a zdálo se mi, že má tendenci se přehřát, vyskočilo to až na 117 a ručička se trochu vychýlila, měl jsem topení na 17C, tak jsem přidal raději topení a vrátilo se to na 110-111, myslel jsem, že odešla elektrická sahara, tak jsem po pá kilometrech zastavil, vypnul úplně topení a sahara normálně běžela, teplotu mi to ukazovalo 107, tak jsem dal topeni na 19 auto a je to furt stejný, drží se to na 111-113, není to přeci jen moc? Jaká má být správná provozní teplota? Na carsoftu mi to vyhodilo chybu v okruhu airco "termische O1 Niveau Sensor", v překladu z googlu termický snímač hladiny O1, co to je a má to s tím nějakou spojitost?

Jinak jsem včera proměřoval cívky, dle bentley by měl být odpor mezi piny 1 a 15 myslím, 0,8ohm, já naměřil všude sice jinak - 1,6ohm, ale u všech to bylo stejné, takže cívky jsou asi ok, prostříkal jsem ještě komplet kontaktolem a vyfoukal vzduchem, svíčky jsou nové, ty co tam mají být, vyjel jsem dvě nádrže v-poweru a nalil jsem tam nějakou přísadu z benzínky na čištění palivové soustavy a vstřiků, diagnostika motoru hlásí "OK", po vymazání adapt. hodnot motor drží otáčky hezky jak má na 700-720, a je jedno jestli zařazeno nebo vyřazeno, takže je to tak jak má být ale cca po dni se to zas zku**í. :x Když je to nahovno tak, jsou otáčky půl milimetru pod ryskou 500ot*min-1, a při přeřazení jakoby má tendenci trochu chcípnout a to samé jednou-třikrát během pár hodin, během volnoběhu, jakoby škobrtne až skoro chcípne, ale dělá to fakt minimálně

Včera jsem si ještě všiml, že když lehčeji přidávám plyn, tak to jakoby trošku cuká, respektive je to patrnější když se ručička vrací zpátky, řekl bych tak od 1800ot dolů to jakoby trochu zaklepe autem. Jinak auto jede a táhne hezky bez jedinýho zaváhání v celým spektru otáček.

Jinak jsem se včera pokoušel změřit tlaky ještě, ale měl sem nějakej univerzální měřák, kterej mi ukázal cca 10bar, ale nedal se pořádně kvůli přístupu dotáhnout, takže sem se na to vys**l, protože by hodnoty stejně nebyly přesný.

Tak a teď si myslím, že je tam buď nějaký čidlo(a), který kecá a podle toho jednotka zondí volnoběh, ale pořád jsou tam takový divný vibrace a a auto když je studený tak se lehce klepe, tak se bojím, aby tam nebyl nějaký mechanický problém, jako zoxidovaný nikasil, podpálený nebo zakarbonovyný ventil, někde špatné zdvihátko, připečený kroužky, nebo možná ty vstřiky, je to asi něco načatého protože se to projevu nejvíc při volnoběhu, při normální jízdě ne.

Zkusím dnes tu dekarbonizaci a konečně snad za snejkem, a uvidím, co mi ktomu řekne, dál by to chtělo asi změřit tlaky, změřit tlak v paliv. systému, vstřiky na diagnostiku dál už nevím. chjo :?

Napsal: pát 25.02.2011 12:33
od peshi
jo jeste sem tam poplet v okruhu airco mi to napsalo chybu - temperaturwählrad rechts

chybu "termische O1 Niveau Sensor" mi to našlo v okruhu LCM/CCM

Napsal: pát 25.02.2011 13:43
od Player1
K té teplotě... když jsem to sledoval u sebe, byla teplota vždy 105°C, jen zřídka se vyšplhala na 107, ale to jsem v létě stál v koloně, samože s klimou, která taky teplotě pěkně přidá. Myslím, že provozní teplota M62 je právě těch 105°C, což se píše i u orig. termostatu.

To jen taková poznámka :D

Napsal: pon 28.02.2011 00:28
od peshi
Tak mám zas nějaké novinky. U Snejka jsme v pátek napíchli pětku na inpu, zjistili jsme, že na 1.,2. a 5. válci je horší spalování - tzv. smoothness. Zkusím nahodit nějaký fotky. Pak se mu taky nelíbily hodnoty z volnoběžnýho ventilu, že by měly být stejný jako hodnoty (obojí průtok) z váhy vzduchu. Našel jsem nějaký video http://www.youtube.com/watch?v=7nbW5NrF0r0, s podobným motorem, kde ty hodnoty nejsou stejný, ale liší se cca o 5 kg/h. Moje hodnoty dost skákaly, tak je možný, že je ten volnoběžňák ňákej divnej, ale měřili jsme to už při ohřátým motoru. viz Obrázek

Pak jsem byl ještě v iob na dekarbonizaci. Dělali jsme to rozstřikem přípravku č.206 do sání - 2 plechovky. Postupně se zvyšovalo množství, motor na volnoběh a občas protůrovat. Lítal z toho bílej dým jak blázen. Pak jsem ještě dostal plechovku do nádrže, myslím BK44. Po odjezdu jsem měl smíšený pocity, motoru se tahle procedura moc nelíbí, dle zvuku a těžko říct, jestli to funguje. Já jsem subjektivně pocítil spíš zhoršení, ale postupně se to teď zlepšuje, respektive vyjel jsem 1/3 nádrže s tím čističem do nádrže a myslím, že je to tak stejné jako předtím. Uvidím, až to vyjedu celé. Lítal jsem o víkendu co nejvíc po dálnici 200+ a celkově se snažím motor protáhnout až k červenýmu, když je prostor. Obrázek

Takže pokud INPA nekecá, a je problém na 1,2 a 5 válci, tak musím změřit tlaky, prohodit cívky (případně svíčky) a případně zkusit prohodit ještě trysky. Mám trochu starost, jestli nejsou někde špatný pístní kroužky, vzhledem k tomu, jak jsem měl zakarbonovaný víka ventilů a to už mi dva lidi řekli, že na svejch víkách neměli karbon žádnej a auto najeto 300tis km. Moje ukazuje 158tis.

Zkoušel jsem měřit tlaky takovým měřákem podobným tlakoměru na pneu, měl dva závity, jeden užší a nad ním druhý širší. Závity byly na můj vkus celkem krátké a v drážce za závitem je těsnící kroužek. Nějak jsem tomu nevěřil, protože to šlo dotáhnout pouze za ten gumový krk mezi závitem a stopkami a nebyl jsem si jistý, jestli je takhle měření přesné. Tak jsem změřil pouze, když stojím čelem k předku auta, 1. válec vpravo, ručička ukázala lehce pod 10bar.. ale měřil jsem to špatně asi, protože jsem neměl vyšroubované ostatní svíčky a nedal jsem plný plyn.

Chci se zeptat, jak jsou číslované válce u M62 V8? Je nějaký přesnější měřák, který bych měl použít na měření komprese, nebo se to tímto měří normálně??

Ještě jsem proměřoval cívky mezi pinem myslím 1 a 15 a vyšlo mi na všech stejně - 1,6ohm. Dle bentley by mělo být 0,8. Snejk říkal, že takhle se nic nepozná, že jsem proměřil pouze primární vinutí, tak nevím. Všechny fotky na http://peshhi.rajce.idnes.cz/e39_540i/

Udělám ty tlaky a pak zkusím se snejkem prohodit nějak ty cívky a vstřiky a doufám, že už se k něčemu doberu.

Napsal: pon 28.02.2011 07:26
od jimmyhendrix
Co se tyka teplot tak pro M62 ve verzi s Charakteristickym termostatem:

Motor pracuje s teplotou 85 - 113stupnu.

Bezna teplota motoru je nekde v rozmezi 103 - 109 stupnu
V narocnejsich podminkach se muze vysplhat az na 113stupnu a v ten moment se musi otevrit komplet okruh pro max chlazeni.

Jinak teploty okolo 105 stupnu jsou plne normalni jelikoz tento motor pracuje s vyssi teplotou a to skrze lepsi spotrebu paliva a emisi.

http://www.meeknet.co.uk/E38/M62%20Engine%20Details.pdf

Napsal: pon 28.02.2011 10:45
od peshi
Díky jimmy, super odkaz!! Já si myslím, že mám asi KO viskozu, protože se nikdy nesepla, a vždy to řešil až elektrická sahara. Prozkouším všechny rychlosti elektrický a zkusím dát jinou visku.

Napsal: stř 09.03.2011 11:26
od peshi
Takže teplota je normální, to že mi to trošku stouplo, než to chytila el. sahara je tím, že mi nefunguje visko - nesepne natvrdo

Snejka jsem o víkendu bohužel nedohnal. Chci se zeptat, mám ještě problém s ukazatelem stavu paliva. Prostřední hodnota u testu číslo 6 je nulová a ta levá se mi taky nějak nezdá, ptže při plný nádrži ukazovala cca 12litrů. Nemá to nějakou spojitost v benzínovým čerpadlem, nebo jen odešly plováky?

Dál jsem se chtěl zeptat, nemáte někdo zkušenosti s čištěním vstřiků ultrazvukem? http://www.asnu.cz/index.php?nid=1946&lid=CZ&oid=203686 Funguje to nebo je to jen další magický trik, který ve zkutečnosti nefunguje a pouze se snaží vytáhnout z lidí peníze?

Jak jsou číslované válce u V8 M62?

Dají se nějak prozkoušet cívky nebo vstřiky pomocí GT1?

Dík, peshi