Stránka 2 z 10

Napsal: čtv 13.10.2011 18:53
od Kantry
tak muzes k nam do Sedlece, neni problem... kdyztak SZ

Napsal: čtv 13.10.2011 20:04
od bibikuba
Snejka můžu doporučit :D mě to nakodoval a supr to maká :D Nastavim a ráno krásný teploučko :lol: :lol:

Napsal: čtv 13.10.2011 21:00
od Raadii
Jasný, ale mě nejde o nakodování ale o zprovoznění jako takový...

Napsal: čtv 13.10.2011 23:17
od Snejk
ja nejsem jen kodovac ale i ozivovac :lol:

Napsal: pát 14.10.2011 15:50
od magyar
Votriem sa s dotazom, aký je rozdiel medzi Auxiliary Heating a Auxiliary Ventilation? Mám to druhé, to asi nie je nezávislé topenie že? Skúsim nafotiť štítok, pre istotu :)

Napsal: pon 17.10.2011 22:05
od nairam
Snejk píše:no protoze to nemas jako nezavisly ale jako prihrev motoru...
na to aby z toho bylo nezavisly co muzes ovladat tak se to musi nakodovat... jestli chces, tak to v praze umim....


Zdravím,umí to někdo nakodovat v okolí Vsetína popř. na Moravě?

Napsal: pon 17.10.2011 23:04
od starML
Raadii píše:....... někdo na karlovarsku kdo umí zprovoznit Webasto.
S tímhle jsem se trápil loni. Našel jsem jednu firmu v KV, bylo to někde na Studenstké po pravé straně, ale nikdy mi nedali termín na přistavení vozu a radši mne posílali do BMW Dycom. Když se podíváš na http://webasto.cz/servisy/cz/servisy_webasto.pdf, najdeš tam adresu i telefon do Sedlece, jak píše Kantry. Ale když se podíváš do pravého horního rohu, tak tam najdeš "Aktualizaci provedl p.Lang, technický ředitel Webasto CZ 11.11.2011" - takže pan ředitel je měsíc napřed. V Dajbychu v Plzni jsem byl taky, byly schopni to vymontovat a poslat do Prahy.

Dopadlo to tak, že jsem se nasral, vymontoval a odvezl to do Weidenu. Za týden a cca 400 Euro hotovo. Spalovací komora byla děravá, ŘJ vadná, oběhové čerpadlo před smrtí. Takže to byla generálka, zůstala asi jen kostra ale teď pohodička. Pokud chceš adresu do toho Weidenu, tak SZ.

Napsal: úte 18.10.2011 09:35
od Jendix
Ahoj, také se připojím s menším dotazem. Dneska jsem zjistil (i dotykem na výfuk webasta) že mi příhřev nesepnul (palubák ukazoval 7°C - je ale možný, už ale svítílo sluníčko, takže jestli má příhřev čidlo jinde tak mohl mít vstupní teplotu jinou). Tak jsem se chtěl zeptat, čim to může člověk ovlivlnit aby sepnul, případně při jaké teplotě e 61 příhřev normálně zapíná?

Mám e61 525D 130kw.

Eventuelně, jak složitý je z toho udělat normální nezávislý topení, když už je tu o tom v diskuzi započato. I když, nejdřív to musí fungovat. ;-)

Napsal: úte 18.10.2011 16:39
od Raadii
starML píše:
Raadii píše:....... někdo na karlovarsku kdo umí zprovoznit Webasto.
S tímhle jsem se trápil loni. Našel jsem jednu firmu v KV, bylo to někde na Studenstké po pravé straně, ale nikdy mi nedali termín na přistavení vozu a radši mne posílali do BMW Dycom. Když se podíváš na http://webasto.cz/servisy/cz/servisy_webasto.pdf, najdeš tam adresu i telefon do Sedlece, jak píše Kantry. Ale když se podíváš do pravého horního rohu, tak tam najdeš "Aktualizaci provedl p.Lang, technický ředitel Webasto CZ 11.11.2011" - takže pan ředitel je měsíc napřed. V Dajbychu v Plzni jsem byl taky, byly schopni to vymontovat a poslat do Prahy.

Dopadlo to tak, že jsem se nasral, vymontoval a odvezl to do Weidenu. Za týden a cca 400 Euro hotovo. Spalovací komora byla děravá, ŘJ vadná, oběhové čerpadlo před smrtí. Takže to byla generálka, zůstala asi jen kostra ale teď pohodička. Pokud chceš adresu do toho Weidenu, tak SZ.


Já uvidim, jsem objednanej do toho Sedlece předběžně na čtvrtek odpoledne. Nejsem ochotnej do toho moc investovat, spíš chci jen zjistit co je tam v prdeli. V případě že by to byla svíčka, děravý rozsřikovací sítko, nebo něco podobnýho za rozumnou cenu, tak to nechám opravit, ale v případě, že bude KO řídící jednotka, což mi rovnou ten technik řekl, že je velice častý, tak na to seru... Myslim, že ty prachy můžu utopit i v důležitějších věcech než je tohle.

Napsal: úte 18.10.2011 21:00
od starML
Tady http://www.bmwklub.sk/predaj-nd-bmw/webasto-t48703.html se jedno Webasto prodává, zkus mu napsat.

Napsal: pon 24.10.2011 17:46
od all
a jak se tedy řeší odejitá jednotka? vím to na 100%
projevovalo se to tak, že pokud sem odemkl auto, sám se spustil odtahový ventilátor spalovací komory webasta. na diag mi to psalo, že dotyčný ventylátor je rozpojený od B+ jinak vše ok. nechci kupovat jiný webasto, když jiné použité odejde po roce i možná dříve a kor, když mám vše ostatsní na webastu v pořádku.
Dle Snejka je ovládací elektronika vyvynutá částečně od BMW a proto se od webasta nedá koupit. Vlastně jen kvůli komunikaci po canbusu

Napsal: pon 24.10.2011 23:08
od starML
Podívej. Webasto je řízeno jednotkou klimatizace vozu. Tato ŘJ klima komunikuje s ŘJ Webasta signály přes sběrnici TXD, potom ještě SH-Ein a SH-Tele. V podstatě klima dává po sběrnici pokyn Webastu "zatop", Webasto odpovídá "topím" nebo "porucha". Za provozu si Webasto svůj provoz řídí úplně autonomně, takže když je už dost teplo, samo se vypne a samo zase zapne, pokud je přítomen signál SH-Ein, který přímo souvisí se zapnutím větráku topení na panelu klima. Tímto se dá Webasto předčasně vypnout, bez toho větráku (alespoň jedna čárka) Webasto nahodit nejde. Totéž dělá signál SH-Tele jako dálkové ovládání.

Takže ŘJ Webasta nemá s BMW nic společného, možná kdysi spolu upekli tu komunikaci po TXD. Pokud půjdeš do BMW, nabídnou Ti nové Webasto nebo Tvoje topení do Webasta na opravu pošlou. Řídící jednotku seženeš jenom ve Webastu, ale některé autorizované opravny když slyší BMW, tak se vykrucují jako hadi.

Z Kutné Hory to máš nejblíž do Prahy, tak to zkus přímo u nich - to je originál zastoupení, žádný polovyškolený opravce. Jenže mě ti pražáci udělali návrh rozpočtu přes 15 tisíc, a proto jsem to vymontoval a odjel s tím jel do Německa. Mám to blíž a vůbec je nezajímalo, z kterého auta, hausboatu nebo ponorky to je. Udělali rozpočet, chtěli mail, telefon a souhlas, že když si to do 2 měsíců nevyzvednu a nezaplatím, tak to můžou prodat. Po zpětné montáži žádné kódování, oživení přes diagnostiku a pod. Po nastartování pod 10 stupňů Celsia si to "nabufalo" a dosud, klep-klep, jede OK.

Počítej s tím, že řídící jednotka stojí okolo 6 tisíc korun + práce. Některé ND se dají najít i tady http://www.autosip.cz/ , ale ŘJ pro TermoTop Z/C-D tady zrovna nevidím. Jinými slovy pouvažuj, jestli někde neseženeš starší a funkční. Na vyzkoušení stačí autobaterka, do auta to kvůli zkoušce montovat nemusíš. Na yotube je tahle zkouška předvedena v obýváku.

Napsal: úte 25.10.2011 00:19
od Snejk
No a presne takhle to neni :)

To neni muj vymysl ale je to primo oficialne z webasta.... Jelikoz tam mam velmi dobre znamosti.. a hlavne celekm slusnou praxi v opravovani nezavislych...

ta komunikace je krásně upečená přímo na míru bmw, klasickej thermotop z/c montovanej bud webastem nebo vetsinou OEM výrobců ma jednotku klasickou, ktera se spina pouze pres ty prvni dva piny (hodiny/telestart) a pouze konstatnim signalem 12V... tim jednotka proste zahajila cinnost... a uz si dela vse po svem... tady to je funkce klasicke jednotky ktera se da leckde koupit a i ve webastu nova primo...
ale ..
webasto nema bmw rado protoze maji svoje jednotky, technik si ji otevre (v ni je maly konektor na diagnostiku, tou si muze vsechno pustit/zmerit) ale pokud najde vadnou jednotku, tak ma problem... jelikoz ma ale na to auto velkej rozpocet, muze ji koupit v bmw.. jinak vas vetsinou posle na ona mista... nebo do bmw rovnou...
protoze : bmw si objednalo spoustu jednotek a ten sw te komunikace si tam dela sam, a webasto je skladem nema.. ani v nemecku...

komunikace, probiha klasicky po K-Busu... je to proste upeceny tak,
ze klima panel nerika nejen povely zatop/pritop... ale hlavne rika.. muzes / nesmis (malo nafty,nizka baterie)... a to je ten problem... celej k-bus... protoze jedinej zpusob aktivace vnitrniho ventilatoru a topeni, pres nej vede,... takze kdyz ty jako telestart, privedes na pin1 na webasto 12V tak jednotka webasta pres k-bus oslovi klimapanel a rekne mu ... hajzle muzu? a klimapanel povi... hmmm.. muzes... a pusti topeni a vse co je k tomu treba a webasto klidne zahaji cinost... .pokud by nemel k-bus... neudela nic... nezapne...
to samy pokud webasto vyhlasi break down interlock... nezapne klimapanel... ani ty to pak nezapnes rucne...


takze i kdybys naklusal na webasto a koupil jednotku... tak ti bude k hovnu, protoze jediny co ti bude dobry tak je to, ze telestartem (ci jinym domacim bastlem) ji pres 12v zaktivujes, a webasto pusti... a dal? co na to klimapanel? kdo pusti vetrak a nastavi topeni? svatej gral? asi sotva...
protoze zadna OEM websato thermotop z/c jednotka proste nema zadnej k-bus ani zadnou jinou vec.... ale jedina vyjimka je WV koncern (curaci zasrany to sou) a webasto na ne prodava jednotku s CAN-busem... ta je nam ale bohuzel nanic :(

cela rec je o webastech v e38/39/46/60/65.. ktere sou k-busove...
a jsou to ve 100% ty, ktere slouzi jako prihrev dieselovych motoru, ty o kterych tu je dotaz...

jeste driv nez nastoupila tahle generace tak se do prvnich e38 (94,95) a mozna jeste prvni e39 veskrze benzinaku montovali neK-busový a to byly opravdu klasicky nezavisly s klasickou jednotkou(thermo top C)... ale tech je absolutni nulovy vzorek mezi lidma... takove jsem snad jeste nepotkal na servis...
to pak neni ani na diagnostice a nejde ani pripichnout (pouze primo na desce na klasickem diagu)...


btw livedata a klasicky diag webasta dela primo ta jednotka a primo to s ni komunikuje po k-busu... je to jeji vlastnost a prakticky se nelisi od origo webasti diagnostiky ktera je taky ale dost ftipna :)

Napsal: úte 25.10.2011 00:34
od Snejk
tak jeste pro male upresneni, to co popisuje starML se delalo asi jen 3 mesice na prelomu roku 98/99 v e39 a je to to klasicke ne k-busove webasto ktere i fungovalo jako dohrev, a melo mezi panelem svoji jednosmernou linku.... ale takovy nikdo nema :lol: a hlavne.. nejde na nem nic najit klasickou diagnostikou...
takze kdokoli, kdo si to uz doma zdiagnostikoval, nebo se mu neco spousti pri odemceni (oblibena funkce vadne jednotky) tak je proste nahranej a jedina moznost je jednotka z vraku, popr. sikovnej elektronik s merakem a pajkou a znalostma... a nebo 18 000 v bmw cca za novy :)

Napsal: úte 25.10.2011 00:38
od starML
Ani náhodou bych si nedovolil Ti odporovat Jaromíre. Jen jsem si to zatop-topím trošku zjednodušil - více jsem už psal před rokem +2 dny tady http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=. Ale když tam Webasťák najde původní ŘJ pro BMW, tak tam snad dá ŘJ pro BMW. A na otestování tam stendy mají, alespoň v tom Weidenu.

Ale jak čtu, budeme muset pokecat. Mám auto 09/1999, K-Line, s INPA se do topení dostanu, nahodím, vypnu, naftu stříkám, teploty měřím, přídavnou pumpu ovládám. Ale je to příhřev, protože nemám velký BC.

Napsal: úte 25.10.2011 00:41
od Snejk
proste na tohle, ridici jednotku novou ve webastu nevedou.... alestpon ne v ceskym a ne ofiko pres sklad ani pres sefa cesky centraly :)

mozna ze si mel stesti a nekde po nemecku nejakou vystourali primo sami technici... urcite by me zajimalo jestli jich maji vic... nebo to proste tahnou pres bmw v nemecku, protoze i u nas s tim nevahaji oslovit bmw a to webasto tam koupit... to vim ...

Napsal: úte 25.10.2011 00:46
od Snejk
mas k-line a ono mozna taky kdovi z ceho tu jendotku vytahli / zrepasovali / vysmelili aby ti vyhoveli.... pro dobro zakaznika vselicos.. to jen u nas se na tebe divaji jak na otravnou ves... ale prost eofiko cestou novou jako servisak webasta nedostanes :) a webasto si velice rado necava stare komponenty/ reklamacni a nebo i cela topeni... toho maji plne sklady... a da se to pouzit... na zastavbu / opravu / se slevou

Napsal: úte 25.10.2011 00:57
od starML
Pravdu díš kolego, já jsem psal o příhřevu 09/1998-03/1999

Obrázek

Zmýlila mne ta DDE 4.0

Napsal: úte 25.10.2011 01:02
od Snejk
jj tvuj obrazek presne popisuje to stastne promile vlastniku 530d kteri si muzou koupit jednotku od webasta ... i kdyz bych nedal za to ruku do ohne kvuli te TXD lince (zeptam se :) ) ale stejne, tohle v aute stejne nikdo prakticky nema a asi bude dlouho trvat nez nekdo s tim dojede to resit...
prvnni priznak tohohle webasta je jeho absence diagnostiky... pak je dobre se tam podivat jak to je zapojene :)

Napsal: úte 25.10.2011 07:47
od all
Možná jsem našel vadu na desce, je tam vadný odpor vedoucí na bázi spínacího tranzistoru spínající více věcí a v mém případě i fet na spínání toho osudného ventilátoru. opravím a dám vědět jak sem na tom :-)