Stránka 2 z 3
Napsal: stř 20.04.2011 08:14
od beny-maser
s tou vodní pumpou,e 39 má kovovou nebo plastovou? e34 od roku 93 ma nahrazen plast za kov klůli spolehlivosti,tak se tam u e39 zase nevrátili.
já bych koupil fungl novej chladič a vyzkoušel,než kupovat půlku auta.
až budeš mít těsnej sistém tak zjistíš snadno jestli otvíra termostat, nebo jestli to nefučí do vody.
Napsal: stř 20.04.2011 08:32
od soukupadam
Birkoff píše:Taky to tipuju na únavu materiálu. Pokud to budeš dělat asi bych zkontroloval vodní pumpu a asi vyměnil termostat, dělat to nadvakrát je docela opruz. Těsnění pod hlavou poznáš snadno. Motor po nastartování tlakuje do vody. Normálně vzniká tlak až po důkladném ohřátí.
Jinak s tím větrákem klimačky by to souviset nemuselo. Jde o to, že pokud se motor nestíhá chladit náporem vzduchu + sepnutou viskózou tak se přidává přední větrák. Spíš je mi divný, né že teplota vyskočila nahoru - to se stane nedostatkem chladící kapaliny, ale že po zapnutí topení spadla - to ukazuje na to, že vody bylo ještě nějaké množství na uchlazení. Nebo to byl už jen zbytek v primárním okruhu a topení posloužilo jako chladič?
když jsem to stáhl tim topením, tak to tam chybělo zhruba decy chladiva, pak jsem s tim ještě kousel je k baráku a normálně to chladilo dokud jsem nezastavil
chrompacket: ty myslíš chladič klimatizace? jinak ten větrák na klimě se nespouští ale zadřenej není.
Napsal: stř 20.04.2011 10:42
od soukupadam
jaktože ten tlak neupustil ventil na víčku?
díky
Napsal: stř 20.04.2011 21:57
od soukupadam
jak fungujou ty svorky na hadicích? dá se to něčim provizorně zalepit pro dojetí do servisu, když se mi to nepovede opravit?
Napsal: čtv 05.05.2011 17:26
od soukupadam
dá se nějak poznat že to víčko selhalo? tu expanzku jsem vymontoval a je tak divně nafouklá
Napsal: pát 27.05.2011 12:52
od jumbo
soukupadam píše:jaktože ten tlak neupustil ventil na víčku?
díky
ač na 2,5 24v,
po výměně těsnění pod hlavou, po řádném odvzdušnění jsem měl dost tvrdé hadice. Měl jsem tam 140 bar víčko. Vyměnil jsem je za 200 bar a hadice změkly. Buď to bylo nesprávným typem nebo vadným víčkem. Takže můžu potvrdit, že tvrdé hadice nemusí hned znamenat prasklý těsnění a dalších X problémů, ale může to spravit pouhé víčko

Napsal: pát 27.05.2011 19:17
od ACDC
Expanzka na 39 rupne jak nic. Stáří. A s víčky bývají také problémy, Vím své. A vůbec, s chlazením má bmw problémy docela dost. A je to taky tím debilním ukazatelem teploty vody, který ukazuje OK nebo HOT. Pro pohodlí řidiče, aby se nerozptyloval pohnutím ručičky ukazuje OK od 87 do 113 stC Mě by vůbec nevadilo, kdyby se hýbala. Mohli tam rovnou dát kontrolku...
Napsal: pát 27.05.2011 19:19
od soukupadam
ACDC píše:Expanzka na 39 rupne jak nic. Stáří. A s víčky bývají také problémy, Vím své. A vůbec, s chlazením má bmw problémy docela dost. A je to taky tím debilním ukazatelem teploty vody, který ukazuje OK nebo HOT. Pro pohodlí řidiče, aby se nerozptyloval pohnutím ručičky ukazuje OK od 87 do 113 stC Mě by vůbec nevadilo, kdyby se hýbala. Mohli tam rovnou dát kontrolku...
přesně tak, zrovna minulej tejden jsem si dal test 7 na jízdu a divil jsem se že to ukazuje 89-114° a ručička bez hnutí, jinak hadice mam ok měkký i po zahřátí
Napsal: pon 30.05.2011 19:27
od wyrec
ahoj, objevil se mi na autě první problém - když stojím na místě se zapnutým motorem, tak během pár minut mi teplota skočí to červeného. (při zapnuté klimě i bez) Co to může být? Termostat? Vodní pumpa? Jakmile se rozjedu, teplota během pár sekund klesne zpět. Vrtule se mi na volnoběh točí.
Mockrát děkuji za rady!
Napsal: pon 30.05.2011 19:44
od soukupadam
wyrec píše:ahoj, objevil se mi na autě první problém - když stojím na místě se zapnutým motorem, tak během pár minut mi teplota skočí to červeného. (při zapnuté klimě i bez) Co to může být? Termostat? Vodní pumpa? Jakmile se rozjedu, teplota během pár sekund klesne zpět. Vrtule se mi na volnoběh točí.
Mockrát děkuji za rady!
topí ti to?
Napsal: pon 30.05.2011 21:18
od ACDC
Zavzdušněno!!??
Napsal: pon 30.05.2011 22:52
od wyrec
topí to.. (takže termostat asi ne, co?) a jak poznám, jestli je to zavzdušněné?
Napsal: pon 30.05.2011 23:07
od ACDC
A vrtule-visko chodí? Musíš slyšet, jak "řve" když sepne a zabírá. Taky je hodně cítit horký vzduch, který táhne z chladiče. Pokud tohle chodí, musí se motor uchladit. Jinak by měl sepnout elektrický ventilátor. Čerpadlo ti asi dle popisu funguje. Termostat taky, jinak by teplota po rozjezdu nepadla. Chladič je čistý? Podívej se v servisním menu BC, kolik stupňů motor má, může být nad 100st trvale..... Já měl problém právě s zmiňovaným vyhříváním termostatu. Změřit odpor, zda jde napájení, popř diagnostika...
Napsal: úte 31.05.2011 07:32
od JaneCk
Já bych se chtěl zeptat, kdy se spíná visca? Až tehdy, kdy nestíhá dochlazovat pomocný větrák z klimy? Nebo předtím? Já jsem měl totiž problémy s větrákem od klimy, nefungoval na první rychlost, zjistil jsem spálenou pojistku. Tu jsem vyměnil a teď se ten větrák připíná hodně často (teplota 98-100°) a viscu jsem už neslyšel pěkně dlouho, tak ani nevím jestli je ok nebo se pro změnu posrala visca.
_________________
E39 523iA Tour 1998
Napsal: úte 31.05.2011 10:06
od ACDC
Viska je základní chlazení. Spíná asi při 80-90stC. Trochu nebezpečná zkouška je při horkém chladiči vzít přeložené noviny a snažit sr ji zastavit, nesmí to jít. Trochu drasticky to jde i rukavicí..Samo při nízkých otáčkách. El větrák je až v nouzi, musí jet naplno. Spíná asi při 97stC, jak který model auta..
Napsal: úte 31.05.2011 12:01
od JaneCk
No tak to mám radost. Zprovozní se jeden větrák a druhý se posere. Ale ještě to pořádně vyzkouším, teď je teplo, třeba to byla jen souhra náhod. Díky za info...
Napsal: úte 31.05.2011 17:27
od soukupadam
jak čistíte ty chladiče?
Napsal: úte 31.05.2011 18:57
od ACDC
Vyfoukat, nebo wap, ale opatrně!
Napsal: úte 31.05.2011 19:10
od soukupadam
ACDC píše:Vyfoukat, nebo wap, ale opatrně!
myslíš na autě? já to zkoušel rozevřít jak radil "starML" ale mezera tam je jenom pár milimetrů, anebo to profoukat od visco vrtule?
Napsal: stř 08.06.2011 16:23
od soukupadam
piči mě mrdne, dneska mi to chlazení jeblo zas na druhý straně chladiče, zas nějakej plast se otevřel- tentokrát ten napravo přímo na tělese chladiče u tý tlustý trubky - dá se samostatně vyměnit nebo celej chladič?
fakt na chlazení a klimě pořád nějaký problémy, ale zas musim říct že vše ostatní pohoda