Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e34 525 tds, probléms otáčkoměrem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Oživím to, protože po víkendu stráveném "přemýšlením nahlas" nad tímhle problémem jsem vzal do ruky kalkulačku a vyšlo mi, že otáčkoměr ukazuje cca polovinu (Storm mi upřesnil, že volnoběh je cca 400 rpm, strop cca 2800 rpm). Tak jsem začal zkoumat setrvačníky a motor faktory, přičemž jsem se dohrabal k tomuto výsledku pro E34, Kombiinstrument CI 27.

2 impulzy na otáčku mají motory M40/M43

3 impulzy na otáčku mají motory M30, M50, S38 a EWS+(M51D25WA3, M51D25WA2), M50B25+ALPINA+!ALPINA_BITURBO, M30B35+ALPINA_BITURBO

4 impulzy na otočku mají osmiválce M60B30, M60B40+!ALPINA, M60B40+!ALPINA

6 impulzů na otočku mají M21D24, !EWS+(M51D25WA3, M51D25WA2)

Vykřičník v tomhle případě znamená booleanovskou hodnotu NOT, tj.:
M51 bez EWS (tj. do 12/94) má 6 pulzů na otáčku, M51 s EWS má 3 pulzy na otáčku. Budíky z ne-EWS auta budou ukazovat POLOVIČNÍ otáčky, nebudou-li překódovány tak, aby očekávaly tři pulzy na otočku místo šesti.

darklord píše:Tak sa divam do NCS, ono tam neni moc moznosti co kodovat na tych malych budikoch:
- otackomer 6000/7000 ot/min max
- typ motoru m40/m43/M50b20, M21D24, M51D25, M51D25_dde21
- typ palivovej nadrze (plast/plech)
- senzor zapnutych pasov / warning
- motor faktor 2/3/4/6 impulzov za otacku
- kilometre/mile
- country variant
- inspekcny interval 24/30tkm

a potom este nejaky balast ktory s funkcnostou nesuvisi... Ale ak mas budiky vcetne kodovacieho cipu z ineho tds tak by to podla mna malo normalne fungovat, to vypada ako nejaka chyba v kabelazi.
Odpovědět