Stránka 2 z 2
Napsal: pát 16.03.2012 10:36
od Andre2
Eks píše:ANDRE2 a spol
Tak jsem zkusil auto jak jste psali protáhnout. Musel jsem zařadit v sekvenci 4ku a asi 3km jsem ho prohnal ve větších otáčkách. Při normální jízdě totiž při 2000 ot/min jedu skoro 140 a při 2500ot už 170. Automat mi přeřazuje zhruba ve 2200ot.
Andre, prosím Tě, jaký je Tvůj názor na preventivní čištění turba (VNT) když nejeví známky nefunkčnosti či poškození.
Díky Zdeněk
SZ
Myslím si, že je dobrý, pokud má auto už něco najeto, sundat nasávací hadici a alespoň pohledem a rukou zkontrolovat stav rotoru, nesmí mít žádnou axiální vůli a radiální max. takovou, aby se rotor nedotýkal komory.
Pokud auto funguje, není problém s výkonem a nouzákem, tak asi není nutné do turba sahat.
Napsal: sob 17.03.2012 08:49
od Eks
Díky Andre2 za přímou odpověď. Hodně šťastných km.
Eks
Napsal: sob 17.03.2012 12:02
od mtvrdik
Ahoj, taky mi odchází turbo, ale přemýšlím o výměně za nějaké větší. Má stím někdo zkušenosti ??
Mýslím tím co na to motor, na větší obsah vzduchu a co směs musí se pak přidat nafta a životnost motoru ??
Přemýšlel jsem nad turbem z 530d myslím že to má kod m57.
Já mám e34 TDS.
Díky za rady
Napsal: sob 17.03.2012 20:38
od hadice
..čoveče..teda nevim..jak by se vyřešila ta regulace toho naklápění..na TDS..je teda fakt že správně to u 3.0D při nastartování stáhne hnedky ten podtlakovej ventil a nastaví max geometrii..tzn..max plnění....to je defakto nastavený furt za chodu motoru a jen když je to v točkách a tahu a dochází k přetlakování sacího traktu (což je hlídáno elektronickou cestou tlak. čidlem a pak zase impulsy z řídící jednotky do toho elektropneumatického ventilu na turbu)..kterej impulsně zavírá a přestane tudíž pouštět podtlak do toho "válce pracovního"..no a takhle to funguje..a vlastně ty když by jsi napojil tu hadičku z toho válce pracovního rovnou do sání tak jak je to u TDS s obtokovým ventilem (vest gate) tak by to vlastně nefakčilo...jedině si tam udělat nějakou regulaci elekrickou cestou..a nebo možná teda přehodit ten tvůj pracovní válec na to turbo z 3,0D..ale to nevím jestli by se ti to podařilo nějak sladit....
..a pak taky obecně vzato je to konstruováno na větší objem plynů..a přesně spočítáno na plnící tlaky a dodávaný objem vzduchu....jako fakčit by to mohlo to jako proč ne..ale jak říkám s tou regulací to nebude asi sranda to sladit nebo vůbec domyslet..a pak výsledek tím pádem asi nebude nic moc....raději bych se držel klasiky odskoušené....
Napsal: ned 18.03.2012 13:38
od mtvrdik
ale první 3,0D neměly elektronickou regulaci, akorád nevím jestly to je podtlakový, nebo přetlakem. Už jsem i slyšel že do TDS dávaj turba i z VW. Aspoň se otom chlubyli na diesel forum.
Napsal: ned 18.03.2012 20:02
od Andre2
Dá se to vyřešit předěláním té podtlakové plechovky na přetlakovou.
Napsal: ned 18.03.2012 20:34
od hadice
Andre2 píše:Dá se to vyřešit předěláním té podtlakové plechovky na přetlakovou.
...tak jsem to taky myslel....jen to pak pěkně vyladit a může bejt

Napsal: pon 19.03.2012 09:56
od cmelak
Ptal jsem se na
http://www.turbiny.cz/ a řekli mi tam, že repas turba výměnným způsobem je na E39 530D za 8500,-
Napsal: pon 19.03.2012 21:34
od mtvrdik
to není špatná cena, ale výměným způsobem mi nevezmou turbo z 525tds...
Ještě mě napadlo, pokud plnící tlak turba z 530d bude stejný jako u toho menšího turba z 525tds, ale zvíší se jen oběm plnícího vzduchu ( což by mělo stačit na vyšší výkon ) Tak jen doufám že mi to pak neutrhne písty, nebo něco jinýho.
Ale většinou jezdím v klidu, když ne, tak mi pak žena nadáva

Napsal: pon 19.03.2012 22:13
od Jendix
mtvrdik píše:to není špatná cena, ale výměným způsobem mi nevezmou turbo z 525tds...
Ještě mě napadlo, pokud plnící tlak turba z 530d bude stejný jako u toho menšího turba z 525tds, ale zvíší se jen oběm plnícího vzduchu ( což by mělo stačit na vyšší výkon ) Tak jen doufám že mi to pak neutrhne písty, nebo něco jinýho.
Ale většinou jezdím v klidu, když ne, tak mi pak žena nadáva

já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..
problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný otáčky.. prostě to turbínový kolo je moc velký.. od kámoše vím, že se to nechá obejít tzv. hybridním turbem, kdy máš např. turbínový kolo z tds, ale kompresorový kolo z 3.0D.. tak by se nechalo docílit rychlého roztáčení turba.. ale většího objemu vzduchu..
alespoň tak jsem to tak nějak pochytil od kámoše, ten je přes tyhle záležitosti větší machr..
možná by to šlo vyřešit cestou turba z 525D, ale neni jich v nabídce tolik jako 530D.. nevím ale jaký jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..
Napsal: pon 19.03.2012 22:21
od cmelak
Napsal: úte 20.03.2012 21:50
od mtvrdik
Jendix píše:já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..
problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný .........................................................
jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..
Myslím že máš pravdu ... Ale taky si myslím, že ten rozdíl v obsahu těch motorů není až tak velký a při rozpočítání na jednotlivý válce je pak zanedbatelný.
Já nejsem žádnej automechanik jen si myslím že jsem šikovnej a zručnej. A protože nejsem blbej tak se nejdřív snažím nasát co nejvíc informací a názorů než se do něčeho pustím. Abych to právě nevybastil.
A ty informace tu můžou nasát i jiný koumáci co nad něčím podobným přemýšlej

Napsal: úte 20.03.2012 23:04
od Jendix
mtvrdik píše:Jendix píše:já si myslím že špatně uvažuješ.. samozřejmě že by ti dávalo turbo z 3.0D víc vzduchu.. ale jen za předpokladu že bude mít stejný otáčky..
problém bude malinko v tom, že turbo 3.0D je stavěný na objem 3.0 a né na 2,5.. tzn. asi by se hůř roztáčelo, nebo by se neroztočilo na plný .........................................................
jsou tam konstrukční rozdíly.. a co všechno by se tam muselo upravovat.. jestli to chceš opravdu takhle bastlit.. určitě se někde něchají dohledat nějaký srovnávací tabulky podle objemu..
Myslím že máš pravdu ... Ale taky si myslím, že ten rozdíl v obsahu těch motorů není až tak velký a při rozpočítání na jednotlivý válce je pak zanedbatelný.
Já nejsem žádnej automechanik jen si myslím že jsem šikovnej a zručnej. A protože nejsem blbej tak se nejdřív snažím nasát co nejvíc informací a názorů než se do něčeho pustím. Abych to právě nevybastil.
A ty informace tu můžou nasát i jiný koumáci co nad něčím podobným přemýšlej

Jo určitě, proč se nad tím takhle nezamýšlet, ono turbo se roztočí díky naklápění lopatek při dalekomenším objemu plynů, jen je otázka při jakejch otáčkách se se začne roztáčet. Zkus víc zapátrat na netu, určitě se něco dočteš.
Napsal: stř 21.03.2012 16:41
od beny-maser
a co takhle napsat Oldafovi? ten ti fundovaně poradí, co vím tak turbo 3,0D ukroutil.
Napsal: stř 21.03.2012 20:02
od mtvrdik
Tak už jsem našel odpověď :
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15
Teď jenom sehnat to turbo. Jinak na tom DIESELPOWER.CZ je spousta odpovědí na spoustu otázek