Stránka 2 z 3

Napsal: sob 24.11.2012 17:30
od mr_nick
co je to na té fotce?? :) vede mi to tam z míst u naft. filtru, ale nikam to není zapojený

Napsal: sob 24.11.2012 18:17
od Lucifer
Nějakej starej palivovej filtr např pro webasto

Napsal: sob 24.11.2012 18:33
od mr_nick
je divný že to nikam nevede :)

Napsal: sob 24.11.2012 19:50
od starynovy
videl som to na jednej E36, islo to z prepadu expanzky. Inac dnes som menil chlad. kvapalinu za zelenu ako ma byt, miesto cervenej :x a odvzdusnit to trvalo asi 2h :roll:

Napsal: sob 24.11.2012 20:56
od Roman11
odvzdusnoval jsi to jen pres odvzdusnovaci ventil nebo i nekde jinde.

Napsal: sob 24.11.2012 20:57
od Lucifer
TDS nemá odvzdušňovák otevřeš víčko expanzky naleješ tam vodu dokud se tam vejde nastartuješ otevřeš topení a budeš dolejvat projedeš to otevřeš expanzku nastartuješ a budeš už jen dolívat

Napsal: sob 24.11.2012 21:49
od starynovy
prve 4l tam natecu v pohode, ale potom je to uz boj :D, inac dik za tu radu so srobom na bloku, vypustil som odtial 95% starej vody..

Napsal: sob 24.11.2012 23:40
od Tompo
holt, co kus, to jiná zkušenost, daleko větší mrcha na vzduch je třeba 1,6i a 1,8i NEBO třeba starší SUBARY, to byly laborace....

Napsal: úte 27.11.2012 10:46
od mr_nick
Mám další poznatek v bádání proč mi to na hovno topí :D

když zapnu OFUK PŘEDNÍHO OKNA za jízdy tak to fouká víc, než když vyřadím. Mezi intenzitou foukání je značnej rozdíl na volnoběh a od cca1500ot/min.... je to normální? :D kde je problém

Napsal: úte 27.11.2012 12:24
od Lucifer
Je to normální :)

Ta klima je automatická od toho aby si nastavil AUTO a víc se nemusel starat a ona vytvářela ideální podmínky. Do klima jednotky vedou dráty po kterejch se nesou data o autě jako teplota venku vevnitř vody a pak třeba rychlost a otáčky motoru. Já mám v E36 automatickou klimu a pokud jedu rychleji a motor začínám víc točit tak najednou klima okamžitě přidá a začne valit na ofuky rukou studenej vzduch ale zároveň na nohy a na sklo fouká horkej vzdcuh aby topil. Ale ten studenej valí jen pro to aby se v autě dalo dýchat a aby ti auto necpalo vařící vzduch přímo do huby.

Druhá varianta proč se tomu tak může vůbec dít je, že alternátor má vyšší točky či-li je schopnej dodat více proudu a větrák se o chlup víc roztočí ale to by nemohlo bejt až tak brutálně poznat.

Napsal: úte 27.11.2012 14:18
od mr_nick
s tou automatickou klimou je mi to jasný ;)

právě ale poznat je to když zmáčknu ten ofuk předního okna, větrák začne foukat uplně na plno a jen na okno. A v tomto případě je poznat rozdíl mezi volnoběhem a jízdou.

Co vím z jinejch aut, tak by měl alternátor dávat pořád stejný napětí, jak na s/bez záteže, když nedává tak je v něm problém ne? .. Zkusím to proměřit jestli není problém v něm.

Možná je problém v tom, že když stojím na volnoběh, tak ten alternátor to nsetačí dobíjet. :?:

Napsal: úte 27.11.2012 17:36
od Lucifer
No jestli myslíš značku přímo ofuku předního skla tak to vždycky bude foukat naplno. To zamýšleli totiž v Mnichově, že to budeme používat pokud je auto zamlžený a ty potřebuješ odmlžit sklo. Pokud je klima nastavená v AUTO tak vždycky lehce fouká na sklo aby se nemlžilo. Pokud si namačkáš směr foukání už to není auto a aby to foukalo i na sklo je potřeba nastavit směr foukání se šipkou nahorů

No rozlišuj napětí a proud. Napětí je v obvodu pořád, proud je energie která se spotřebovává. Ale markantní rozdíl by v tom být určitě neměl

Napsal: čtv 29.11.2012 20:36
od antik
ahojte, prosím o radu.. nemám sice TDS, ale 523i s podobným problémem (automatická digi klima). Ještě předevčírem mi auto krásně topilo, prakticky pár minut po nastartování.

Předevčírem večer jsem jel za známým na diagnostiku, aby mi něco zkontroloval a od té doby mi topení prostě nefunguje. Fouká mi pořád ledovej vzduch, což v těhle podmínkách moc ideální není. KOlega říkal, že na klimu se vůbec nekoukal, ale napadlo mě, jestli je možný, že by jí i prostým připojením diagnostiky nějak vyřadil nebo restartoval, aby foukala jen studeně? 8O

Zkoušel jsem všechny kombinace, ofuk okna, vnitřní okruh, různý směry foukání, teploty od 16 do 30°C a je to furt stejný... :(

Nemáte s tím někdo zkušenosti? Potřeboval bych se toho zbavit co nejrychleji, ať auto nemám jen na "léto", až bude horko :lol: :?

Napsal: čtv 29.11.2012 22:55
od Lucifer
Ventily topení jsou u brzdovýho posilovače takový 2 válečky s 3ma hadicema zkus se zaměřit na ně jestli cvakají a fungují jak mají

Napsal: pát 30.11.2012 00:07
od antik
OK... ještě jsem četl něco o poklepání kamsi kladívkem, že by to mohlo pomoct - to jsou ty ventily, o kterých píšeš? Abych neklepal někde, kde se to nesmí :oops:

Napsal: pát 30.11.2012 10:23
od mr_nick
jojo to se klepe na ty ventily, jak je již zmíněno, když otevřeš kapotu jsou vedle pravyho podběhu

ventily vypadaj takhle

http://www.google.cz/imgres?q=e39+venti ... x=63&ty=40

Napsal: pát 30.11.2012 18:08
od MrCaesar
Když auto fouká studenej vzduch ač je motor na provozkce (pominu tedy termostat v háji), tak prostě nemá vodu v topení. Vodu v topení nemá, protože je a) zvazdušněný b) ventily topení jsou zarostlý c) nepracuje pumpa topení, která je na tělese ventilů d) nechoděj klapky topení jak mají e) jsou v háji teplotní čidla a auto si jen myslí, že dostatečně topí. Bod a) jste zkoušeli a ten to není. U bodu b) bejvá obvykle opačnej problém - ventily jsou ve vypnutým stavu naplno otevřený, chyba je v elektrice, nebo hodně poškozeným těsnění, nezavírají se a auto topí pořád. C) je asi nejpravděpodobnější. je to motor a v tom taky dokážou dojít uhlíky, dokáže se zadřít, shořet... d) je podle vašeho popisu taky nepravděpodobný e) taky velkou šanci nemá, ale kdo ví. Postup - ujistit se, že opravdu ne A. Zajet za někým s diagnostikou (kdo jste z Plzeňska, chcete pokecat a chcete, písněte do SZ, nebo na MrCaesar@seznam.cz, můžeme na to zítra, pozítří, nebo někde v příštím týdnu juknjout), prověřit B až E. Jinej samodomo postup, krom již uvedenejch, mě -aniž by se musely tahat ventily z auta- nenapadá. U vytaženejch ventilů - rozebrat, otestovat na baterku jestli zavírají, otestovat pumpu případně vyměnit uhlíky, přetěsnit, vyčistit...

Napsal: pát 30.11.2012 18:40
od Lucifer
Ta vodní pumpa není u všech e39, měla by bejt u aut pokud je v autě webasto jako a samotný webasto nemá v tělese vodní čerpadlo proto je tam čerpadlo pod ventilama jindy v autě není.

Vodu do radiátoru topení potom žene vodní pumpa která je na řemenu a pohání veškerou vodu v autě. I kdyby si měl v háji tu elektrickou pumpu tak by ti auto vždycky topilo protože ta vodní pumpa mechanická tam tu vodu natlačí

Napsal: pát 30.11.2012 21:00
od MrCaesar
Automatický klimy to, pokud vím, měly všechny... kvůli funkci "rest"

Napsal: pát 30.11.2012 21:02
od MrCaesar
A s tou vodní pumpou to tak není. Topicí okruh je celkem blbá "kapsa". Proto to klukům třeba ve vyšších točkách trochu topí, na volnoběh vůbec. Řešil jsem úplně stejnej problém na kamarádový E38 a byla to pumpa ;-)