Stránka 2 z 3

Napsal: sob 04.05.2013 15:27
od Killingman
jezour píše:
Huska píše: Vyosení tlumiče je podle mě nesmysl .. je to nosná část auta a nedokážu si předstastavit jak toto vyosení na e39 udělat. Podle mě se jedná o polský Bilstein - z tohoto důvodu jsem nakonec koupil Sachs (problém s výdrží mělo víc lidí)

s reklamací je to 30 dní od dne uplatnění do dne vyrozumnění ... při komunikaci poštou se jedná den jim doručení, až den odeslání včetně - takže pokud jim to došlo 2.4. 2013 tak museli odpovědět nejpozději 2.5.2013. Sám jsem takto chtěl vrátit peníze při jreklamaci tiskárny a neklaplo to :-(

Vyosení tlumiče neni nesmysl. Origo by měl mít označení R a L podle toho se montujou. Jestli nemáš papír, že Ti to montoval sevis, který za montáž vezme zodpovědnost, tak Tě s reklamací pošlou do pr.... .


PRIMÁRNĚ jde o něco jiného - měli 30 dní na reklamaci a za 30 dní ji nezvládli vyřešit. U montáže jsem byl, dělali mi to v autoservisu, koukal jsem na to.
Vyjma toho když jsem jim to tam poslal tak jsem jim volal a technik mi říkal, že tohle v životě neviděl, že je to jasná vada materiálu, že se s tím ještě nesetkali a že to musí bilstein uznat a hned jim to tam posílají. Nic o tom, že by šly tlumiče vyosit,byly blbě namontovaný a nebo zamodralý!

Takže z mého pohledu jde opravdu jen o KECY - za rok jsem na nich najel možná 15.000km a je fakt zajímavý, že je to oloupaný na obou tlumičích a pokaždé jinak a jinde!

Napsal: sob 04.05.2013 15:51
od jezour
Bohužel i já mam podobnou zkušenost. Šlo o silentbloky meyle.

Napsal: ned 05.05.2013 16:50
od Killingman
U stejného prodejce a nebo u jiného? Být nás víc tak je to mnohem zajímavější akce :-)

Napsal: ned 05.05.2013 18:21
od jezour
Ja to kupoval jinde.

Napsal: ned 05.05.2013 19:08
od magyar
OT: tu je nascannovaný kompletný návod z predných B8 a zadných B6, nevidím tam tiež nič neobvyklého čo sa postupu montáže týka... :roll:

Klik 1

Klik 2

Klik 3

Klik 4

Klik 5

Napsal: ned 05.05.2013 19:32
od jezour
Tak se koukni na obrázek č.3. Pozice značená 5kou. Nevidíš tam R a L?

Napsal: ned 05.05.2013 19:44
od magyar
jezour píše:Tak se koukni na obrázek č.3. Pozice značená 5kou. Nevidíš tam R a L?


Konkrétne tento krok je aj debilovi jasný, nemusíš byť fakulta aby si vedel aj bez návodu že je L a R :wink:

Napsal: ned 05.05.2013 20:03
od Killingman
L bude u řidiče a P u spolujezdce, ne?

Znovu opakuji, na tomhle není co zkurvit! Zasuneš a utáhneš - to známe z domu :-)
Jsou to kecy a výmluvy jen proto, aby nemuseli řešit reklamace. Horší je, že se to objevuje už všude. Možná, že ČR je svět sám pro sebe, možná že katování kostů došlo i do Germánie, ale do tý doby dokud si to necháme líbit a budeme svoje těžce vydělaný a třikrát zdaněný peníze vyhazovat tak se nezmění nic :-( Nemám problém s tím, koupit KVALITU za TĚŽKÝ PRACHY. Ale odmítám kupovat šunty za těžký prachy a tvářit se, že je vše OK když se to vysere v záruce :mad:

Napsal: ned 05.05.2013 20:07
od jezour
magyar píše:
jezour píše:Tak se koukni na obrázek č.3. Pozice značená 5kou. Nevidíš tam R a L?


Konkrétne tento krok je aj debilovi jasný, nemusíš byť fakulta aby si vedel aj bez návodu že je L a R :wink:

Debata začala o vyosení tlumičů. Teď je na tom, kdo to montoval aby si obhájil, že je dal správně a dokázal to vyreklamovat. I pro reklamaci jsou určitý podmínky, to je i debilovi jasný.

Napsal: ned 05.05.2013 20:10
od magyar
To je jasné a nám to môže byť putna, nevieme kto to robil, nepoznáme ho, je to len na ňom, teda medzi nimi. Ale snáď každý schopnejší servisák vie čo a ako, toto sú elementárne znalosti ktorými by mal disponovať :)

Napsal: ned 05.05.2013 20:27
od jezour
Reklamovat tlumiče je vždy radost. Plynokapalinovej tlumič musí bejt před montáži alespoň 24h vysunutej při pokojové teplotě a montovanej na stojáka. Když si to budeš dělat doma sám a nemáš papír, že jsi automechanik a jeden tlumič ti začne bouchat, tak to zkus reklamovat. :wink:

Napsal: ned 05.05.2013 20:53
od Killingman
jezour píše:Debata začala o vyosení tlumičů. Teď je na tom, kdo to montoval aby si obhájil, že je dal správně a dokázal to vyreklamovat. I pro reklamaci jsou určitý podmínky, to je i debilovi jasný.


Není tak úplně pravda - primárně jde o to, že oni nedodrželi 30ti denní reklamační lhůtu i přes to, že jsem s nimi před 14ti dny mluvil (slinty co mi říkali je zbytečný rozebírat - vada materiálu, samozřejmě vrátíme peníze...)

A pak samozřejmě ono vyosení tlumičů - opravdu by se stalo to, že by se oloupala pístnice a zrovna tak jak je vidět na fotkách? Nedošlo by třeba k prodření celé pístnice? Nějaké šrámy po celé délce kde ten tlumič běhá? Se podívej na ty fotky. Oloupala se povrchová úprava a naprosto nezávisle na nějakým vyosení :-(

Napsal: ned 05.05.2013 21:47
od Filozof
Něco jsem našel tak pro všechny co tu laborují ... :)


Zásady pro výměnu tlumičů pérování Bilstein
Při montáži tlumičů pérování musí být respektovány některé základní principy. Kromě pokynů, které jsou uvedeny v návodech pro montáž a zpravidla přiloženy ke každému balení tlumiče pérování, lze obecně shrnout zásady pro výměnu do následujících bodů.

1. Podle katalogu prověřte hlavní údaje o vozidle: značku, model a typ vozidla, výkon motoru, rok výroby a je-li to nutné také typ nápravy (pevná nebo nezávisle zavěšená), rozvor náprav a typ odpružení (vinuté pružiny, listová pera atd.)

2. Před zahájením montáže zkontrolujte zda číslo dílu (tlumiče pérování) souhlasí s číslem uvedeným v katalogu.

3. Pneumatický klíč může být použit pouze při demontáži opotřebených tlumičů pérování z vozidla. Při montáži nových tlumičů pérování pneumatické nářadí nepoužívejte, mohlo by dojít k poškození upevňovacích dílů.

4. Při montáži používejte správné nářadí. Nikdy nechytejte leštěnou pístnici do kleští nebo podobného nářadí, které může způsobit neopravitelné poškození této části. Rýhy na pístnici zpravidla velice rychle zničí těsnění a z tlumiče začne unikat olej. Toto je jedna z nejběžnějších příčin poškození tlumiče pérování. Je velmi důležité vždy používat správné nářadí a přípravky, zejména na stlačení pružiny. Pružina stlačená různým provizorním způsobem může způsobit vážný úraz.

5. Při výměně vložky tlumiče vždy nalijte trochu motorového oleje (asi 50 ml) do prázdného pouzdra. Olej pomůže při odvodu tepla z vložky a zamezí deformacím vložky mrazem.

6. Před montáží vždy rozpumpujte tlumič opakovaným vytažením a stlačením pístnice. Rozpumpování musí být provedeno ve stejné poloze, v jaké se bude tlumič nacházet po montáži na vozidlo – obvykle ve svislé poloze.

7. Horní úchyt tlumiče dotahujte vždy po spuštění vozidla na kola. S koly vozidla na zemi je zavěšení stlačeno do své normální statické polohy. Zabrání se tak nadměrnému namáhání pryžových dílů při utahování matic.

8. Při dotahování matic a šroubů používejte vždy momentový klíč nastavený podle pokynů výrobce tlumiče nebo podle doporučení výrobce automobilu. Velký utahovací moment může způsobit poškození dílů a způsobit poruchu tlumiče.

9. Po dokončené výměně tlumičů pérování je nutné zkontrolovat geometrii přední, případně zadní nápravy. Jedná se zejména o následující hodnoty: sbíhavost nebo rozbíhavost kol (A), příklon rejdového čepu (B) a sklon kola, tedy odklon kola + příklon rejdového čepu (C).


prostě klasika nic neobvyklého co tady někdo vykládal nějakej spešl postup pro Bilstein. :) :)

dokonce jsem našel video výměna pružin i Bilstein tlumičů na E39.

http://www.youtube.com/watch?v=PeIq-dxDA18

Napsal: ned 05.05.2013 23:29
od ARMAN
na bimmerforumu když jsem se optaval jestli je nějaky spešl postup na montaž tak mi vždy bylo odpovězeno že ne ani o tom že kola musi byt na zemi většina z nich měni tlimiče samo doma, a reklamace na bilsteiny tam klubaci jednoduše neznaji vůbec takže buď APM kupuje od čiňanů nebo polaků nebo někoho jineho a pak je namichaj s origo bilstejny a vesele prodavaji protože když někomu rupne tlumič i po par tisicich tak co uděla? - pujde si koupit novy a na reklamaci se vysere a tak APM na to spolihaji a je vidět že jim to prochazi anebo bilstein do ČR dodava hovna co by se neodvažili poslat jinam

Napsal: pon 06.05.2013 08:38
od Filozof
ARMAN píše:na bimmerforumu když jsem se optaval jestli je nějaky spešl postup na montaž tak mi vždy bylo odpovězeno že ne ani o tom že kola musi byt na zemi většina z nich měni tlimiče samo doma, a reklamace na bilsteiny tam klubaci jednoduše neznaji vůbec takže buď APM kupuje od čiňanů nebo polaků nebo někoho jineho a pak je namichaj s origo bilstejny a vesele prodavaji protože když někomu rupne tlumič i po par tisicich tak co uděla? - pujde si koupit novy a na reklamaci se vysere a tak APM na to spolihaji a je vidět že jim to prochazi anebo bilstein do ČR dodava hovna co by se neodvažili poslat jinam


tak to by si snad nikdo nedovolil aby si pošpinil jméno firmy ne ?

Takže jedině zda ty tlumiče nebyla nějaká vadná serie ....či zda to nevyrábí z více míst .... případně zda to nejsou jiné tlumiče fake bilstein.

Proč mi potom v servisu tvrdí že bilstein jsou sračky a že to neradi montují ? ? ?
Když by to měla bejt světová špička v kvalitě ?
Tady něco nehraje....

Napsal: úte 07.05.2013 09:58
od Killingman
Takže novinky:
Na obálce je datum z pošty 3.5.2013 (tj. 31tý den, stejné datum kdy jim přišlo moje odstoupení od kupní smlouvy-to je ale náhoda :-) )

Na vyjádření k zamítnutí reklamace je doslovně:
"K poškození tlumičů došlo vlivem špatné montáže, kdy tlumiče byly po montáži vyosené, což jednoznačně určuje zabarvení pístnice způsobené jejím přehrátím. Sdělte nám, prosím, zda chcete reklamovaný díl zaslat zpět na Vaše náklady nebo zda jej máme bezplatně zklikvidovat."

Takže postup jsem zvolil následující:
1) Emailem poslední pokus o smír včetně zaslání důkazního materiálu
2) Podmět na ČOI ohledně nedodržení 30ti denní reklamační lhůty včetně zaslání důkazního materiálu

Díl samozřejmě zaslat zpátky chci... :-)

Další body doplním až jak se mi tlumiče vrátí popř. jak se mi vyjádří dodavatel... Proč je asi nasnadě :-)

Napsal: úte 07.05.2013 10:43
od Fx
Tak jen aby ti neposlali zpátky jiné s tím zabarvením :lol:

Napsal: úte 07.05.2013 10:47
od Filozof
Má je přeci vyfocené i čísla opsané ...takže by neměli... :D

Držím palce jsem sám zvědavej jak to dopadne ...doufám že uspěješ. :wink:

Napsal: úte 07.05.2013 16:06
od Mountainbiker
Killingman píše:Takže novinky:
Na obálce je datum z pošty 3.5.2013 (tj. 31tý den, stejné datum kdy jim přišlo moje odstoupení od kupní smlouvy-to je ale náhoda :-) )


No tak to máš v podstatě vyhráno! Termín prošvihli a máš tedy ze zákona 2 možnosti - buď odstoupit od smlouvy s tím, že Ti vrátí peníze, nebo výměnu za bezvadné zboží.

Napsal: úte 07.05.2013 16:17
od Vlasta
Citace: Reklamace musí být podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena ve lhůtě 30 dnů. V zákoně ale není výslovně řečeno, že by Vás prodávající musel na vyřízení reklamace upozornit. V minulosti už o to byly spory a dospělo se k závěru, že když už prodávající kupujícího nechce vyzývat k vyzvednutí si opraveného, případně vyměněného zboží, měl by jej alespoň dopředu upozornit, co se stane, pokud se nebude sám preventivně zajímat, zda už je reklamace vyřízena. Reklamace se totiž považuje za vyřízenou, i když je zboží 30. den k dispozici v prodejně.

To znamená, že si můžete stěžovat, že Vás prodávající alespoň neupozornil na to, že Vás upozorňovat nebude, ale je otázka, co tím získáte. Dokázání toho, zda byla reklamace vyřízena 30. nebo až 31. den, je velice ošidné.

Právní poradce
Sdružení - spotrebitel.net