Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vařim -pomoc
LOPOLO píše:Kail píše:LOPOLO píše:[quote="Kail"]Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou!
zajimalo by me, proc je lepsi nechat klapat varici motor na volnobeh? Ja bych ho okamzite vypnul.
Protože je samozřejmně lepší nechat chladnout motor pomalu...Proč bys ho hned vypnul?Když poběží na volnoběh tak se ti už víc nezahřeje,tudíš není důvod...
Ja myslim ze v tomhle pocasi je rozhodne vyhodnejsi varici motor ihned vypnout ... pokud tam neni voda nebo ji netlaci pumpa nebo cokoli jinyho tak se proste nechladi a bude prehratej i na volnobeh, coz mu rozhodne neprospeje. Nevim jak si prisel na to ze se na volnobeh vic nezahreje? Copak si nikdy nevidel varici auta na volnobeh v zacpe kdyz jim nefunguje vetrak - tak jako v tomhle pripade Charlitovi?



To co píše Lopolo je naprostá pravda, pokud v motoru necirkuluje voda, tak se i na volnoběh zahříva a tím pádem hrozí totální přehřátí. Taky bych nechtěl být Kailovým motorem

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho.... 

castro píše:pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho....
Coz znamena, ze teplota klesa pomaleji coz je pro material ze kteryho je motor udelanej spis dobre ( pokud nepracuje motor ) jak spravne poznamenal Kail. Kdyz nechas bezet varici motor, strasne ho namahas. Mozna si to pletete s turbomotorama ktery se nechavaj bezet aby se postupne ochlazovalo turbo ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
LOPOLO píše:castro píše:pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho....
Coz znamena, ze teplota klesa pomaleji coz je pro material ze kteryho je motor udelanej spis dobre ( pokud nepracuje motor ) jak spravne poznamenal Kail. Kdyz nechas bezet varici motor, strasne ho namahas. Mozna si to pletete s turbomotorama ktery se nechavaj bezet aby se postupne ochlazovalo turbo ...
Asi jo, ale pokud mám ručku v červenym a vypnu to, mám takovej pocit jak když se to má roztavit a teplota nějak ne a ne klesnout. Ale pokud nevim čim to je že vylítla tak rozhodně vypínám.
Já si pořád řikám abych neudělal chybu jak soudruzi v černobylu....tak radši nechávám běžet chladící okruh

ale máš pravdu.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka
...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne
...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...
PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát
.Hodka když je vedro...


PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát

Ježiš to sou mi kecy, jasně že je lepší zdechnout pokud je to pumpa, jelikož se to ještě víc zahřívá, asi při nastartováným motoru je minimální proudění a tak ručička padá, ale motat jadernej reaktor do spalovacího motoru je hovadina. A turba se musí chladit, ale jen když se s tím jede ostřeji a je teplý, pokud se jelo jak s hnojem a je to normální turbo tak se chladit nemusí. BTW charlie co jsi koupil za pumpu? doufám že s kovovou vrtulkou. 

Kail píše:to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne
...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...
PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát.Hodka když je vedro...
Kua to jsou hlasky, vsadime se ze za hodinu po jizde neudrzis na motoru ruku?

N54 PWR
Kail píše:to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne
...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...
PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát.Hodka když je vedro...
potom nechapu, proc mi po hodine stani a hodine tazeni spadla teplota na 70st

(z pulky cerveneho .... )
mel jsme nedavno stejny problem - rozpadla se pumpa ... a urcite by se to na volnobeh neuchladilo

petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
tak, pumpu mám nějakou z elitu, kovovou vrtulku má
potom jak tu někdo psal, že teplotu motoru nemá nad 70°C tak by mě zajímalo jak to dělá když to neni ani provozní teplota
mám pocit, že už je pro motor lepší mít tam třeba 100°C než 70
ještě něco jsem chtěl, joo, zkoušel jste někdo jezdit bez viskospojky a vrtule s tim, že máte zapojenej místo toho el. větrák?

potom jak tu někdo psal, že teplotu motoru nemá nad 70°C tak by mě zajímalo jak to dělá když to neni ani provozní teplota


ještě něco jsem chtěl, joo, zkoušel jste někdo jezdit bez viskospojky a vrtule s tim, že máte zapojenej místo toho el. větrák?

CharlitoCZ píše:tak, pumpu mám nějakou z elitu, kovovou vrtulku má![]()
potom jak tu někdo psal, že teplotu motoru nemá nad 70°C tak by mě zajímalo jak to dělá když to neni ani provozní teplotamám pocit, že už je pro motor lepší mít tam třeba 100°C než 70
![]()
ještě něco jsem chtěl, joo, zkoušel jste někdo jezdit bez viskospojky a vrtule s tim, že máte zapojenej místo toho el. větrák?
jo to se dělá ten větrák místo visko, ale musí to být dobře spínaný at to nebeží zbytečně když je motor studenej. Pokud by se ti to podařilo, tak ušetříš i něco na palivu a získáš něco výkonu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pát 09.09.2005 00:00
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:no, z feldy může být, nebo co je u BMW před chladičem, jo a já nemyslel spínat to spínačem ale přímo tepelně.
jj, tak to chci i pořešit, spínač bude asi jen dočasně než to vymyslim...
no radši bych ten z bmw, ale určitě ho neseženu za pár korun, navíc to budu muset tak i tak nějak nabastlit, takže už je to uplně jedno
