Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vařim -pomoc

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radim046
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: úte 07.12.2004 01:00
Bydliště: okr. Nymburk
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Radim046 »

Naprosto stejný příznaky jsem měl u E30 a bylo to bohužel těsnění ale těžko to odhadovat po netu.
Uživatelský avatar
Radim046
Registrovaný
Příspěvky: 600
Registrován: úte 07.12.2004 01:00
Bydliště: okr. Nymburk
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Radim046 »

áá koukám že máš vyřešíno :D
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

LOPOLO píše:
Kail píše:
LOPOLO píše:[quote="Kail"]Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou! :wink:


zajimalo by me, proc je lepsi nechat klapat varici motor na volnobeh? Ja bych ho okamzite vypnul.



Protože je samozřejmně lepší nechat chladnout motor pomalu...Proč bys ho hned vypnul?Když poběží na volnoběh tak se ti už víc nezahřeje,tudíš není důvod...


Ja myslim ze v tomhle pocasi je rozhodne vyhodnejsi varici motor ihned vypnout ... pokud tam neni voda nebo ji netlaci pumpa nebo cokoli jinyho tak se proste nechladi a bude prehratej i na volnobeh, coz mu rozhodne neprospeje. Nevim jak si prisel na to ze se na volnobeh vic nezahreje? Copak si nikdy nevidel varici auta na volnobeh v zacpe kdyz jim nefunguje vetrak - tak jako v tomhle pripade Charlitovi? 8O 8O .. Nechtel bych bejt tvym motorem :wink:[/quote]

To co píše Lopolo je naprostá pravda, pokud v motoru necirkuluje voda, tak se i na volnoběh zahříva a tím pádem hrozí totální přehřátí. Taky bych nechtěl být Kailovým motorem :-)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od castro »

pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho.... :lol:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#25 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

castro píše:pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho.... :lol:


Coz znamena, ze teplota klesa pomaleji coz je pro material ze kteryho je motor udelanej spis dobre ( pokud nepracuje motor ) jak spravne poznamenal Kail. Kdyz nechas bezet varici motor, strasne ho namahas. Mozna si to pletete s turbomotorama ktery se nechavaj bezet aby se postupne ochlazovalo turbo ...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od castro »

LOPOLO píše:
castro píše:pokud ale funguje pumpa, tak se mi taky jeví lepší mít volnoběh kvůli chlazení aby to nedopadlo jak v černobylu.... Měl sem jednou taky ručičku v červenym a hned sem to vypnul a voda byla pořád stejná, tak sem to ještě nahodil a zachvíli začla klesat.... ale všechno mi fungovalo ok, jinak bych to taky vypnul a utíkal od toho.... :lol:


Coz znamena, ze teplota klesa pomaleji coz je pro material ze kteryho je motor udelanej spis dobre ( pokud nepracuje motor ) jak spravne poznamenal Kail. Kdyz nechas bezet varici motor, strasne ho namahas. Mozna si to pletete s turbomotorama ktery se nechavaj bezet aby se postupne ochlazovalo turbo ...


Asi jo, ale pokud mám ručku v červenym a vypnu to, mám takovej pocit jak když se to má roztavit a teplota nějak ne a ne klesnout. Ale pokud nevim čim to je že vylítla tak rozhodně vypínám.

Já si pořád řikám abych neudělal chybu jak soudruzi v černobylu....tak radši nechávám běžet chladící okruh :lol:

ale máš pravdu. :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#27 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

no, když Ti necirkuluje voda nebo cirkuluje, ale nechaldí se, tak je to opravdu nejlepší vypnout. Tím odstraníš další zahřívání. Vychladnutí teplýho motoru trvá několik hodin, tak se nenech zmást, že to chladne pomalu.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od CharlitoCZ »

chápu teda dobře, že když bych začal třeba vařit kvůli visce a pumpa a termostat je v poho, tak to uchladim na volnoběh i za slunce, nebo to radši chcípnout? :?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#29 Příspěvek od Kail »

to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka :) ...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne :roll: ...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...



PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát :D .Hodka když je vedro...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

Ježiš to sou mi kecy, jasně že je lepší zdechnout pokud je to pumpa, jelikož se to ještě víc zahřívá, asi při nastartováným motoru je minimální proudění a tak ručička padá, ale motat jadernej reaktor do spalovacího motoru je hovadina. A turba se musí chladit, ale jen když se s tím jede ostřeji a je teplý, pokud se jelo jak s hnojem a je to normální turbo tak se chladit nemusí. BTW charlie co jsi koupil za pumpu? doufám že s kovovou vrtulkou. :D
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#31 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Kail píše:to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka :) ...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne :roll: ...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...



PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát :D .Hodka když je vedro...


Kua to jsou hlasky, vsadime se ze za hodinu po jizde neudrzis na motoru ruku? :D
N54 PWR
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#32 Příspěvek od ajfel »

Kail píše:to alp : Mno,tak to byla hoooodně jednoduchá myšlenka :) ...Samo že teplo vyrábí motor - ale snad taky záleží na tom jak je ten motor namáhanej ne :roll: ...Nevím,dělejte si to jak chcete,ale osobně nechávám volnoběh a i všichni z mýho širýho okolí to tak dělaj.A motor se mi ještě uvařit nepodařilo.Z mých zkušeností i když nejde vrtule,se motor na volnoběh nepřehřeje,vždycky si drží cca 70 stupňů...



PS: A to že motor chladne několik hodin - nenech se vysmát :D .Hodka když je vedro...


potom nechapu, proc mi po hodine stani a hodine tazeni spadla teplota na 70st :)
(z pulky cerveneho .... )
mel jsme nedavno stejny problem - rozpadla se pumpa ... a urcite by se to na volnobeh neuchladilo :?

petr
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od CharlitoCZ »

tak, pumpu mám nějakou z elitu, kovovou vrtulku má 8)

potom jak tu někdo psal, že teplotu motoru nemá nad 70°C tak by mě zajímalo jak to dělá když to neni ani provozní teplota :D mám pocit, že už je pro motor lepší mít tam třeba 100°C než 70 :lol:

ještě něco jsem chtěl, joo, zkoušel jste někdo jezdit bez viskospojky a vrtule s tim, že máte zapojenej místo toho el. větrák? :?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

CharlitoCZ píše:tak, pumpu mám nějakou z elitu, kovovou vrtulku má 8)

potom jak tu někdo psal, že teplotu motoru nemá nad 70°C tak by mě zajímalo jak to dělá když to neni ani provozní teplota :D mám pocit, že už je pro motor lepší mít tam třeba 100°C než 70 :lol:

ještě něco jsem chtěl, joo, zkoušel jste někdo jezdit bez viskospojky a vrtule s tim, že máte zapojenej místo toho el. větrák? :?


jo to se dělá ten větrák místo visko, ale musí to být dobře spínaný at to nebeží zbytečně když je motor studenej. Pokud by se ti to podařilo, tak ušetříš i něco na palivu a získáš něco výkonu.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od CharlitoCZ »

no je jasný že v nejhoršim to udělám na spínač, spíš teď přemejšlim z čeho ten větrák vzít, aby to mělo dostatečnou chladivost, i když ono to asi až tak náročný nebude..
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od CharlitoCZ »

mě napadá třeba z feldy 1,9D (ty maj nějakej prej docela "foukací") a navíc mám možnost mít škoda díly za minimální peníze.. :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

no, z feldy může být, nebo co je u BMW před chladičem, jo a já nemyslel spínat to spínačem ale přímo tepelně.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od CharlitoCZ »

JaraX píše:no, z feldy může být, nebo co je u BMW před chladičem, jo a já nemyslel spínat to spínačem ale přímo tepelně.


jj, tak to chci i pořešit, spínač bude asi jen dočasně než to vymyslim...

no radši bych ten z bmw, ale určitě ho neseženu za pár korun, navíc to budu muset tak i tak nějak nabastlit, takže už je to uplně jedno :)
Odpovědět