Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak na tempomat v e36 TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#21 Příspěvek od dell »

Ptal jsem se na páčku v servisu a říkali že mají dva druhy, jeden za 1600Kč a druhý za 2400Kč. Nemáš číslo dílu a kolik si za něj dal?.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#22 Příspěvek od Slid »

dell píše:Ptal jsem se na páčku v servisu a říkali že mají dva druhy, jeden za 1600Kč a druhý za 2400Kč. Nemáš číslo dílu a kolik si za něj dal?.


koukni se do ETK dle svého vozu, ta od roku 95- je levnější. 1460,-
Ale myslím si že je to jedno.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#23 Příspěvek od Slid »

skautik píše:no jo je to celkem jednoduche :)

pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny

a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince

jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno


Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znova :) Jinak ten drát je jen konstra??Čili kdybych ho ukostřil jinde frčelo by to.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od JaraX »

Slid píše:
skautik píše:no jo je to celkem jednoduche :)

pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny

a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince

jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno


Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znova :) Jinak ten drát je jen konstra??Čili kdybych ho ukostřil jinde frčelo by to.


kostra to podle mě není, kuchat to znova nebudu.
jinak páčka stála cca 1600 i stlačítkem, je to z ETK podle VINu
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#25 Příspěvek od Slid »

Slid píše:
skautik píše:no jo je to celkem jednoduche :)

pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny

a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince

jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno


Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znova :) Jinak ten drát je jen konstra??Čili kdybych ho ukostřil jinde frčelo by to.



už sem honašel :oops: hnědý drát se zelným pruhem, vede ve svazku pod konektorama řidící jednotky čili když sem proti autu tak levej vstup do pojistkové skříně.Doufám že jich tam není více :D
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#26 Příspěvek od skautik Čestný člen »

jejich tam vice, ale vsechny vedou stejne do jednoho cile :)

zem to urcite neni a absolutne nedoporucuju to proti zemi spinat.

jinak s tou packou netusim, rozdil je snad jen v konektoru, protoze ma packa je z 524td z roku 89 nebo tak nejak :)
sumachr
Registrovaný
Příspěvky: 2017
Registrován: úte 07.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od sumachr »

do benzinu to nejpis nnebude takhle jednoduche co?
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#28 Příspěvek od Slid »

skautik píše:jejich tam vice, ale vsechny vedou stejne do jednoho cile :)

zem to urcite neni a absolutne nedoporucuju to proti zemi spinat.

jinak s tou packou netusim, rozdil je snad jen v konektoru, protoze ma packa je z 524td z roku 89 nebo tak nejak :)


aha ok takže je jedno na jakej to připíchnu, hlavně aby byl hnědý se zeleným pruhem :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od JaraX »

sumachr píše:do benzinu to nejpis nnebude takhle jednoduche co?


u benzína je to uplně něco jinýho, je tam ještě servo co ovlada klapku apod, leda by ten benzín měl plyn né lankem ale potákem
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#30 Příspěvek od dell »

V té páčce je nějaká elektronika že z ní vedou jen dva dráty při více povelech?. A druhý dotaz, skutečně jen připojíš páčku a auto pozná že má tempomat?
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Slavisimo »

dell píše:V té páčce je nějaká elektronika že z ní vedou jen dva dráty při více povelech?. A druhý dotaz, skutečně jen připojíš páčku a auto pozná že má tempomat?
jojo v pacce jsou nejaky odpurky :)
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#32 Příspěvek od dell »

jeden odkaz na použití tempomatu
http://www.bmwe34.ic.cz/tempomat.html
IKE
Registrovaný
Příspěvky: 214
Registrován: stř 01.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#33 Příspěvek od IKE »

Vy jste ale kluci šikovní :D Zítra si jdu sehnat páčku :twisted:
jordeeman
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: úte 07.02.2006 01:00

#34 Příspěvek od jordeeman »

IKE píše:Vy jste ale kluci šikovní :D Zítra si jdu sehnat páčku :twisted:


to se mi moc liby ze se to tu tak rozbehlo ....


dik vsem za infa
dell
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: ned 02.04.2006 00:00
Bydliště: Stříbro

#35 Příspěvek od dell »

Ještě dotaz, šedý drát na řídící jednotku který vedeš přes kulatý konektor u pojistek vede na který pin v tomto konektoru. Nebo prostě sundáš z něj horní gumu najdeš šedý?. Potom ale stejný vodič musí přes tento konektor vést také někam pod volant nebo alespoň do pojistkové skříňky ze spodu kde je také ten hnědo/zelený. Nechce se mi totiž vyndavat baterku, kryt řídící jednotky a prozvonit vodič z druhého pinu.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#36 Příspěvek od Slid »

dell píše:Ještě dotaz, šedý drát na řídící jednotku který vedeš přes kulatý konektor u pojistek vede na který pin v tomto konektoru. Nebo prostě sundáš z něj horní gumu najdeš šedý?. Potom ale stejný vodič musí přes tento konektor vést také někam pod volant nebo alespoň do pojistkové skříňky ze spodu kde je také ten hnědo/zelený. Nechce se mi totiž vyndavat baterku, kryt řídící jednotky a prozvonit vodič z druhého pinu.


koukni se na fotky co dal jarax.
U pojistkové skříně máš dva konektory takové válce s kablem jsou z boku na pojistkové skřini.Ten jeden má šedé označení měl by to být ten v pravo blíže ke sklu auta.Rošroubuješ ho najdeš pin číslo. 2 připojíš kabel ( jinak pin číslo 2 má zelenou barvu když sundáš bužírku) Natáhneš ho tunelem do interieru.
Druhý kabel najdeš v pojistkové skřini má hnědou barvu s zeleným pruhem je jich tam více čili si jeden vyber, přicvakni kněmu kabel díky rychlospojce, také ho protáhni tunelem a na páčku tempomatu je připíchni.Toď vše.Jinak vše tu už máš dávno napsáno co a jak :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

chvilku s tím vším počkejte.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

takže
Návod na instalaci Tempomatu 325TDS,318TDS.
Celá instalace je na vlastní riziko, autor článku za nic neručí!!!

Takže co k tomu potřebujeme:
1. auto BMW 325TDS, mělo by to fungovat i u jiných BMW naft (E36)

Obrázek

2. Páčku tempomatu, objednáme v BMW nebo na vrakáči, cena v BMW je kolem 1500. Podmínkou je na diesela a s dvěma drátkama na výstupu, doporučuju kupovat podle VINu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Začneme povolením dvou šroubů uvnitř, toho plastu nad nohama a jeho odehnutím.
Obrázek
Obrázek
vyhrne se na nás hromada drátů
Obrázek
a na sloupku řízení jsou nějaké konektory, pokud je tam volnej konektor do kterého to pasuje a sedí i barva konektoru, tak máme vyhráno, máme auto s přípravou, stačí to tam cvaknout a je. Pokud ne, pokračujeme dál.

Otevřeme kapotu
vše je tady u pojistkové skříně
Obrázek

zajímá nás konektor od řidící jednotky blíže k řidiči
Obrázek
Obrázek

Obrázek

konektor si vycvankem od pojistkové stkříně at se do něj dostanem zespodu, vyndáme takovou gumovou záslepu pro PIN2, který je šede značený.
strčíme tam nakonektorovaný kabel (nevím co tam je za konektor, já použil z MOLEX konektoru zdroje od PC, to je pro napájení disků apod). a vytáhneme je spodem.
odšroubujeme vrch pojistkové skřínky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

dále si najdeme hnědý drát se zeleným pruhem dole v te změti kabelů, připojíme druhý volný kabel pomocí rychlospojky nebo připájíme.
Oba tyto kabely vedeme do kabiny průchodem v pojisktové krabici, takže jeden z konektoru řídici jednotky a druhej z toho kabelu přímo pod pojistkama, doporučuju použít dvoulinku.
nyní napojíme tyto dva dráty na konektor tempomatu a páčku přidáme pod páčku stěráčů, musí se vylomit krytka.

Tot vše, můžeme to vyzkoušet.
jen pro info, od sebe se zrychluje, k sobě zpomaluje, tlačítkem vyvoláme pamět. Takže můžeme vyrazit.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#39 Příspěvek od Slid »

Moc pěkný, tak tohle musí být už jasné snad každýmu :!:
Doufám že se to dá do encyklopedie. :?:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od JaraX »

Slid píše:Moc pěkný, tak tohle musí být už jasné snad každýmu :!:
Doufám že se to dá do encyklopedie. :?:


nezvládně to jedině lama........protože má kopyta :D
Odpovědět