Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak na tempomat v e36 TDS
skautik píše:no jo je to celkem jednoduche![]()
pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny
a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince
jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno
Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znova

Slid píše:skautik píše:no jo je to celkem jednoduche![]()
pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny
a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince
jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno
Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znovaJinak ten drát je jen konstra??Čili kdybych ho ukostřil jinde frčelo by to.
kostra to podle mě není, kuchat to znova nebudu.
jinak páčka stála cca 1600 i stlačítkem, je to z ETK podle VINu
Slid píše:skautik píše:no jo je to celkem jednoduche![]()
pin c.2 na konektoru ridici jednotky - sede znaceny
a hnedy drat se zelenym pruhem - najdete v pojistkove skrince
jak to pak zapojite na konektor tempomatu je jedno
Konekor v řídící jednotce jsem zapojil, to je vpoho.
Ale ten hnědý drát se zeleným pruhem sem v pojistkovce nenašel.
Pouze hnědý drát z půlky a z druhé půlky zelený a je silný.Je to on?
Nebo to je prostě hnědej se zeleným pruhem.A sem lama a kouknu znovaJinak ten drát je jen konstra??Čili kdybych ho ukostřil jinde frčelo by to.
už sem honašel


skautik píše:jejich tam vice, ale vsechny vedou stejne do jednoho cile
zem to urcite neni a absolutne nedoporucuju to proti zemi spinat.
jinak s tou packou netusim, rozdil je snad jen v konektoru, protoze ma packa je z 524td z roku 89 nebo tak nejak
aha ok takže je jedno na jakej to připíchnu, hlavně aby byl hnědý se zeleným pruhem

jeden odkaz na použití tempomatu
http://www.bmwe34.ic.cz/tempomat.html
http://www.bmwe34.ic.cz/tempomat.html
Ještě dotaz, šedý drát na řídící jednotku který vedeš přes kulatý konektor u pojistek vede na který pin v tomto konektoru. Nebo prostě sundáš z něj horní gumu najdeš šedý?. Potom ale stejný vodič musí přes tento konektor vést také někam pod volant nebo alespoň do pojistkové skříňky ze spodu kde je také ten hnědo/zelený. Nechce se mi totiž vyndavat baterku, kryt řídící jednotky a prozvonit vodič z druhého pinu.
dell píše:Ještě dotaz, šedý drát na řídící jednotku který vedeš přes kulatý konektor u pojistek vede na který pin v tomto konektoru. Nebo prostě sundáš z něj horní gumu najdeš šedý?. Potom ale stejný vodič musí přes tento konektor vést také někam pod volant nebo alespoň do pojistkové skříňky ze spodu kde je také ten hnědo/zelený. Nechce se mi totiž vyndavat baterku, kryt řídící jednotky a prozvonit vodič z druhého pinu.
koukni se na fotky co dal jarax.
U pojistkové skříně máš dva konektory takové válce s kablem jsou z boku na pojistkové skřini.Ten jeden má šedé označení měl by to být ten v pravo blíže ke sklu auta.Rošroubuješ ho najdeš pin číslo. 2 připojíš kabel ( jinak pin číslo 2 má zelenou barvu když sundáš bužírku) Natáhneš ho tunelem do interieru.
Druhý kabel najdeš v pojistkové skřini má hnědou barvu s zeleným pruhem je jich tam více čili si jeden vyber, přicvakni kněmu kabel díky rychlospojce, také ho protáhni tunelem a na páčku tempomatu je připíchni.Toď vše.Jinak vše tu už máš dávno napsáno co a jak

takže
Návod na instalaci Tempomatu 325TDS,318TDS.
Celá instalace je na vlastní riziko, autor článku za nic neručí!!!
Takže co k tomu potřebujeme:
1. auto BMW 325TDS, mělo by to fungovat i u jiných BMW naft (E36)
2. Páčku tempomatu, objednáme v BMW nebo na vrakáči, cena v BMW je kolem 1500. Podmínkou je na diesela a s dvěma drátkama na výstupu, doporučuju kupovat podle VINu.
Začneme povolením dvou šroubů uvnitř, toho plastu nad nohama a jeho odehnutím.
vyhrne se na nás hromada drátů
a na sloupku řízení jsou nějaké konektory, pokud je tam volnej konektor do kterého to pasuje a sedí i barva konektoru, tak máme vyhráno, máme auto s přípravou, stačí to tam cvaknout a je. Pokud ne, pokračujeme dál.
Otevřeme kapotu
vše je tady u pojistkové skříně
zajímá nás konektor od řidící jednotky blíže k řidiči
konektor si vycvankem od pojistkové stkříně at se do něj dostanem zespodu, vyndáme takovou gumovou záslepu pro PIN2, který je šede značený.
strčíme tam nakonektorovaný kabel (nevím co tam je za konektor, já použil z MOLEX konektoru zdroje od PC, to je pro napájení disků apod). a vytáhneme je spodem.
odšroubujeme vrch pojistkové skřínky.
dále si najdeme hnědý drát se zeleným pruhem dole v te změti kabelů, připojíme druhý volný kabel pomocí rychlospojky nebo připájíme.
Oba tyto kabely vedeme do kabiny průchodem v pojisktové krabici, takže jeden z konektoru řídici jednotky a druhej z toho kabelu přímo pod pojistkama, doporučuju použít dvoulinku.
nyní napojíme tyto dva dráty na konektor tempomatu a páčku přidáme pod páčku stěráčů, musí se vylomit krytka.
Tot vše, můžeme to vyzkoušet.
jen pro info, od sebe se zrychluje, k sobě zpomaluje, tlačítkem vyvoláme pamět. Takže můžeme vyrazit.
Návod na instalaci Tempomatu 325TDS,318TDS.
Celá instalace je na vlastní riziko, autor článku za nic neručí!!!
Takže co k tomu potřebujeme:
1. auto BMW 325TDS, mělo by to fungovat i u jiných BMW naft (E36)
2. Páčku tempomatu, objednáme v BMW nebo na vrakáči, cena v BMW je kolem 1500. Podmínkou je na diesela a s dvěma drátkama na výstupu, doporučuju kupovat podle VINu.
Začneme povolením dvou šroubů uvnitř, toho plastu nad nohama a jeho odehnutím.
vyhrne se na nás hromada drátů
a na sloupku řízení jsou nějaké konektory, pokud je tam volnej konektor do kterého to pasuje a sedí i barva konektoru, tak máme vyhráno, máme auto s přípravou, stačí to tam cvaknout a je. Pokud ne, pokračujeme dál.
Otevřeme kapotu
vše je tady u pojistkové skříně
zajímá nás konektor od řidící jednotky blíže k řidiči
konektor si vycvankem od pojistkové stkříně at se do něj dostanem zespodu, vyndáme takovou gumovou záslepu pro PIN2, který je šede značený.
strčíme tam nakonektorovaný kabel (nevím co tam je za konektor, já použil z MOLEX konektoru zdroje od PC, to je pro napájení disků apod). a vytáhneme je spodem.
odšroubujeme vrch pojistkové skřínky.
dále si najdeme hnědý drát se zeleným pruhem dole v te změti kabelů, připojíme druhý volný kabel pomocí rychlospojky nebo připájíme.
Oba tyto kabely vedeme do kabiny průchodem v pojisktové krabici, takže jeden z konektoru řídici jednotky a druhej z toho kabelu přímo pod pojistkama, doporučuju použít dvoulinku.
nyní napojíme tyto dva dráty na konektor tempomatu a páčku přidáme pod páčku stěráčů, musí se vylomit krytka.
Tot vše, můžeme to vyzkoušet.
jen pro info, od sebe se zrychluje, k sobě zpomaluje, tlačítkem vyvoláme pamět. Takže můžeme vyrazit.