dell píše:Dělal jsem opravu řazení na dvou vozech a nikdy nebylo potřeba měnit díl 7. Ta vůle ve spojích č.9 jak píšeš, je to nejpodstatnější. Díly 10 a 11 také není třeba měnit, jsou to podložky a závlačka. Na spodním konci u nich popletli čísla, 10 jsou podložky na obou stranách a 11 jsou závlačky. Omotat drátem díl č.9 je totální blbost. A k těm alternativám, stejně pokud by někdo chtěl nahradit díl č.9 něčím jiným, stejně je nutné vyměnit ty dvě silonová pouzdra. U jednoho auta také chyběl díl 4, byl tam jen takový držák s dírou a zase, výměna silonových pouzder a řazení perfekt ani nebylo znát nepřítomnost tohoto dílu. Vše píšu z vlastní zkušenosti, žádná teorie. Až si někdo tuto výměnu provede, pozná jak to krásně funguje.
Hele, omotat dratem je mozna totalni blbost, ale lidi, co to udelali, si pochvalovali lepsi pocit z razeni. Proto jsem to sem psal. Je to proste levnejsi varianta nakupu nejake specialne konstruovane radici tyce.
Jinak ja zase povazuji za totalni blbost to, kdyz opravujes razeni, vytahnes radici paku a vrazis tam zpet ten puvodni dil c.7. Vzdyt stoji par set korun a nedivil bych se tomu, ze pri vytahovani, kdyz nevis jak na to, ho dost zmrvis.
eko píše:Kdybych mel pouzit stejnou argumentaci, tak na driftovani a jezdeni na fun se vyserte, nicite si tim to a to a to...
co maj fasisti bych asi neresil, v 90% maji venkovni kliky s napisem Motorsport, svitici radicku a chromovany cudliky manualni klimy, ty co nemaj lepiky ze Simira dokonce alu plech na podlaze nebo jako vrchol AE made in Taiwan s TUV homologaci oskenovanou od pos+anejsiho kamose s Hellama ) tohle vsechno totiz spolu s koncovkou a la DTM vyhrava zavody 50kou od McDondy k mistnimu ghettu .-)
Ja tu nemluvim o nemeckych turcich. Myslim si, ze vetsina lidi z tohoto fora by jenom uslintla, kdyby mela moznost menit svoje auto s nejakym nemcourem. Preci jen prevaha v kupni sile se nekde projevit musi.
Hele ještě než se do toho pustim, kudy se tam leze? Resp. co všechno se musí sundat aby se tam člověk dostal. A jakej je postup práce?
Předpokládám že se tam bude muset zespoda a přístup jak k penězům....
sumak píše:Dekuji majklovi za pouceni a uz jsem objednal kratsi razeni pisou ze je stavitelny tak toho snad moc neposeru.
Hodne zalezi na tom, od koho to je. Jestli se jedna jen o kratsi paku nad tim kulovitym ulozenim, tak to neni kratsi razeni, ale kratsi saltrpaka, ktera zlepsi akorat optiku.
Trochu ten shortshift shrnu: Pokud chceš mít kratší dráhu saltpáky a jakoby rychlejší přeřazení mezi jednotlivými stupni, předělává se šaltpáka tak, aby pod tím kulovým převodem(nebo jak to nazvat) byla ta část šaltpáky delší. Tím se změní převod tak, že chod toho ramínka dole se zkátí(klasický pákový převod). Až sem je to ok, ale.....pokud se synchrony v převodovce nebudou stačit zastavovat, tak při větší síle, která je nutná k tomu shorshiftu, dochází k většímu tlaku na ty synchrony, které se ještě točí a tím se daleko rychleji opotřebovávají. Časem dojde k jejich destrukci a veškerá sranda pak stojí daleko více peněz. Jediná možnost je mít shortshift a řadit pomalu, aby k tomuto nedocházelo. Zkuste se optat lukáše, jakou s tím má zkušenost. Pak ještě tu byl jeden člen, Bubi měl nick a toho ten shortshift stál novou převodovku....
Speedy píše:Trochu ten shortshift shrnu: Pokud chceš mít kratší dráhu saltpáky a jakoby rychlejší přeřazení mezi jednotlivými stupni, předělává se šaltpáka tak, aby pod tím kulovým převodem(nebo jak to nazvat) byla ta část šaltpáky delší. Tím se změní převod tak, že chod toho ramínka dole se zkátí(klasický pákový převod). Až sem je to ok, ale.....pokud se synchrony v převodovce nebudou stačit zastavovat, tak při větší síle, která je nutná k tomu shorshiftu, dochází k většímu tlaku na ty synchrony, které se ještě točí a tím se daleko rychleji opotřebovávají. Časem dojde k jejich destrukci a veškerá sranda pak stojí daleko více peněz. Jediná možnost je mít shortshift a řadit pomalu, aby k tomuto nedocházelo. Zkuste se optat lukáše, jakou s tím má zkušenost. Pak ještě tu byl jeden člen, Bubi měl nick a toho ten shortshift stál novou převodovku....
Asi mas pravdu. Ale kazdej fun neco stoji. Kdyz si nekdo nachipuje motor, tak taky musi pocitat s vetsim opotrebenim a presto to lidi delaji... Precetl jsem hodne prispevku na .de forech a jeste jsem na to, co pises ty, nenarazil. Proste tam pisou ze to uz maji x let a ze to je parada. Taky asi hodne zalezi, co tam narves a jak s tim radis. Kdybych mel auto v 100% stavu, tak bych se urcite nespokojil s tim razenim, co tam je z tovarny, podle me nic moc zazitek.
Speedy píše:Trochu ten shortshift shrnu: Pokud chceš mít kratší dráhu saltpáky a jakoby rychlejší přeřazení mezi jednotlivými stupni, předělává se šaltpáka tak, aby pod tím kulovým převodem(nebo jak to nazvat) byla ta část šaltpáky delší. Tím se změní převod tak, že chod toho ramínka dole se zkátí(klasický pákový převod). Až sem je to ok, ale.....pokud se synchrony v převodovce nebudou stačit zastavovat, tak při větší síle, která je nutná k tomu shorshiftu, dochází k většímu tlaku na ty synchrony, které se ještě točí a tím se daleko rychleji opotřebovávají. Časem dojde k jejich destrukci a veškerá sranda pak stojí daleko více peněz. Jediná možnost je mít shortshift a řadit pomalu, aby k tomuto nedocházelo. Zkuste se optat lukáše, jakou s tím má zkušenost. Pak ještě tu byl jeden člen, Bubi měl nick a toho ten shortshift stál novou převodovku....
Asi mas pravdu. Ale kazdej fun neco stoji. Kdyz si nekdo nachipuje motor, tak taky musi pocitat s vetsim opotrebenim a presto to lidi delaji... Precetl jsem hodne prispevku na .de forech a jeste jsem na to, co pises ty, nenarazil. Proste tam pisou ze to uz maji x let a ze to je parada. Taky asi hodne zalezi, co tam narves a jak s tim radis. Kdybych mel auto v 100% stavu, tak bych se urcite nespokojil s tim razenim, co tam je z tovarny, podle me nic moc zazitek.
Nejraději bych to nafotil, mám jednu převodovku z 324D a díly na řazení také. Pro Eko, nikdy jsem nemusel při opravě řazení vyndavat díl 7, protože vandáš celé řazení z auta. Jirka-328 se ptá jak se k tomu dostaneš?. Když jsem to dělal poprvé, měl jsem dole kardán a trochu spuštěnou převodovku. Podruhé již bez sundání kadanu a převodovky. Jak jsem již psal, nejvědší pakárna je uvolnit a vyndat díl 3, musí se uvolnit pojistka zvednout nahoru a doleva vytlačit. Uvolnění dílů 11 je v pohodě, šroubovákem je vytlačíš nahoru. Samozřejmě před tím vším, sundat zezhora vše co je na páce, prachovku a odhlučnění až uvidíš ze zhora řazení. Vše děláno na jámě, nedovedu si představit dělat opravu když je auto na heveru. Na adrese kde ja vidět náhrada dílu 9 je určitě z reklamních důvodů vydět vůle v řazení a po výměně za nový se to ani nehne. Přesně tak je to po výměně silenbloku, ani se nehne. Na adrese kde je kradší a delší páka, je doce dobře vydět silenblok který se vytlačí a vymění.Ještě k dílu 7, je to kloub který byl v obou případech obalen vazelínou a absolutně bez vůle.
Aha, takze ten kloub, tedy plastova kulicka usazena v plastovem pouzdre, se casem neopotrebovava? Je ale jasny, ze nejhorsi je ta vule upevneni spojovaci tycky.
Mimochodem mam radost, ze se mi podarilo vyvolat aspon nejakou diskuzi k tematu. Vetsina topicu zkonci v silenym O.T. bez toho, aniz by se nekdo namahal neco vysvetlovat. Takze diky ti.
Když už je to rozebrané, tak je dobrý vyměnit i to poudru kolem te kuličky a namazat to. Vůle tam sice do stran být nemusí, ale bývá někdy nahoru dolu a navic to bývá zanesené svinstvem, když praskne ta gumová prachovka. Stojí to pár korun.
cela ta sranda neni zas tak draha dil c.5-1127,5kc c.7-171kc c.4-289,5kc a pojistky a krouzky cca 5kc kus ceny bez dph,vzhledem k tomu ze pujde lip radit se mi ty ceny zdaj prijatelny.
Sumak to napsal divně. Díl 5 je celá řadící páka (alespoň podle výkresu) a on myslel asi jen to futro. Samozřejmě že se dá vše koupit, já jsem popisoval výměnu důležitých částí a to jsou jen ta silonová pouzdra celkem dva kusy. 3nge přečti si celé téma.
dell píše:Sumak to napsal divně. Díl 5 je celá řadící páka (alespoň podle výkresu) a on myslel asi jen to futro. Samozřejmě že se dá vše koupit, já jsem popisoval výměnu důležitých částí a to jsou jen ta silonová pouzdra celkem dva kusy. 3nge přečti si celé téma.
Ja to cetl cele a to dokonce asi trikrat, ale jinak nez takto po dilech se to koupit neda , dil c.5 je cela radici paka a takto ji taky prodavaj . Tak by me zajimalo , co mam koupit a nechas si vymenit , ktere cislo
Proč bys kupoval celou páku, když řazení vyndáš z auta, což musíš tak nebo tak, ve spodní části je pouzdro které vytlačíš a necháš si udělat nové a nebo jej koupíš (pokud to jde koupit). To samé uděláš na straně převodovky a je to. Jak jsem psal, stálo mě to soustružníkovi kafe. Dělal jsem to na dvou autech, měnil jen tyto dva díly a vždy OK.
Já bych na soustruhu nechal vytočit ten double ať máme co testovat?!
Celkem by mě to zajímalo... a nechce se mi to vytahovat,kreslit výkres,namontovat,udělat....blablabla