Stránka 2 z 3

Napsal: pon 06.11.2006 19:09
od JaraX
kosh píše:pochybuju že M3maniac napsal že TWS 10-W60 je šunt.
Tohle je top olej, na který běhají i 420 koňové M3 motory


šak on to taky nenapsal :)

Napsal: pon 06.11.2006 19:10
od psena
Predrazenej je, ale ze je to sunt....neverim ze to rekl, kdyz to sam lije do motoru :D

Napsal: pon 06.11.2006 19:35
od dsvatos
No on to neřekl.. Ten TWS je hóódně předraženej. To zaprvý. A je to tak rok, dva zpátky, kdy se na tento olej rozjela velká diskuse na http://www.oleje.cz Tam se k němu vyjadřovali i opravdoví odborníci (tribotechnici) na oleje. Z diskuse vyplynulo, že tento olej velice rychle ztrácí své vlastnosti. Je nestabilní a rychle (nechci kecat, třeba po pár stech kilmetrech) dochází k degradaci a už není co má být.. Takže on sice závodní je, ale jen chvíli, kapišto? 8) A závodní je jen v tom, že je hustej, takže se v silných, otáčkových a tepelně namáhaných motorech netrhá olejový film. Vy ho budete měnit třeba po tisíci, po dvou tisících??? To asi těžko, co? Ty by jste vydělávali jen na ten olej :lol: Prostě není dělanej na normální provoz.

Napsal: pon 06.11.2006 19:40
od dsvatos
To už bych mnohem raději použil olej 10W-60 od italské Selenie, kterej se lije do motorů Alfa Romeo, který jsou svou rozchlastaností oleje známý. A ta Selenie Racing 10W-60 stojí polovinu co ten Castrol a je to to samý.. :cool2:

Napsal: pon 06.11.2006 19:41
od kosh
není dělaný na normální provoz a proto má nová M5 E60 intervaly zhruba po 25 000
Neříkám, že to co jsi napsal není pravda, ale určitě neztrácí vlastnosti po pár tisicích km

Napsal: pon 06.11.2006 19:46
od dsvatos
kosh píše:není dělaný na normální provoz a proto má nová M5 E60 intervaly zhruba po 25 000
Neříkám, že to co jsi napsal není pravda, ale určitě neztrácí vlastnosti po pár tisicích km


A do té nové M5 je tenhle TWS předepsanej? A na 25 tisíc ??? To pochybuju.. A zadalší, výrobce auta NESMÍ !! předepsat konkrétní olej (myslím tím výrobce a jméno oleje) . Předepisuje pouze viskozitní a výkonnostní specifikace a požadavky..

Napsal: pon 06.11.2006 19:50
od kosh
kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.

Napsal: pon 06.11.2006 19:53
od M3maniac
dsvatos píše:Vyčerpanej olej je řidší.. A tím pádem se víc spaluje.. Jak psal Major, první co bych udělal je přejít na klasiku 5W-40. Zaprvé je mnohem levnější a zadruhé by spotřeba oleje měla klesnout. Když to nepomůže tak jedině 10W-50. Ta 10W-60 je už ale skoro vazelína. Taky dost drahá a spotřeba beneliho už by taky díky hustotě oleje stoupla..

A jak tady M3maniac psal ten Castrol 10W-60 - je to nekřesťansky předraženej a docela šunt olej.. Ten 10W-60 se jim vůbec nepovedl.. Osobně bych si nikdy Castrol (jakejkoliv) nekoupil. Platíš jenom za jméno a oleje nejsou žádnej zázrak. Navoněná bída. Stejnej, nebo i lepší olej koupíš za polovic.. :cool2:


A jéje....prosímtě nepiš tu takové blbosti ju? Co je na TWSsu křestansky předražené? stojí stejně jak srovnatelný long life oleje (i do VW pd dáš za litr víc).... ten olej je vytvořenej a testován přímo pro M3 a M5 a že je to šunt? to jsem někde řekl? 8O no když myslíš že se jim vůbec nepovedl tak ja ti to vymlouvat nebudu,já jsem přesvědčenej o opaku...znám pár lidí co dávali do emka jinou sračku a motor udělal pápá :D A ještě k tvému druhému postu,ten kdo jezdí v M3 rád rychle a palbu tak by určitě neměl na olej jezdit 20000km...já v emku měním olej jednou za sezónu (v zimě nejezdím) a najedu na něho 5-7000km

Napsal: pon 06.11.2006 19:55
od M3maniac
dsvatos píše:To už bych mnohem raději použil olej 10W-60 od italské Selenie, kterej se lije do motorů Alfa Romeo, který jsou svou rozchlastaností oleje známý. A ta Selenie Racing 10W-60 stojí polovinu co ten Castrol a je to to samý.. :cool2:


Hele,já jsem nikdy nedal za litr TWS 10-W60 víc jak 380 za litr,to je jako hodně??? :D když máš kamarády tak ho máš i za 200kč za litr tak tu nepiš pikačoviny.... :D

Napsal: pon 06.11.2006 19:58
od M3maniac
dsvatos píše:
kosh píše:není dělaný na normální provoz a proto má nová M5 E60 intervaly zhruba po 25 000
Neříkám, že to co jsi napsal není pravda, ale určitě neztrácí vlastnosti po pár tisicích km


A do té nové M5 je tenhle TWS předepsanej? A na 25 tisíc ??? To pochybuju.. A zadalší, výrobce auta NESMÍ !! předepsat konkrétní olej (myslím tím výrobce a jméno oleje) . Předepisuje pouze viskozitní a výkonnostní specifikace a požadavky..


a proč by nesměl? myslím že pokud je M3 nebo M5 v záruce,tak tě ze svým selenia olejem pošlou do pi.. teda pokud nechceš přijít o záruku...ale stejně se tu bavíme o hovně...hold máš s emkama větší zkušenosti :D

Napsal: pon 06.11.2006 20:37
od dsvatos
M3maniac píše:
dsvatos píše:To už bych mnohem raději použil olej 10W-60 od italské Selenie, kterej se lije do motorů Alfa Romeo, který jsou svou rozchlastaností oleje známý. A ta Selenie Racing 10W-60 stojí polovinu co ten Castrol a je to to samý.. :cool2:


Hele,já jsem nikdy nedal za litr TWS 10-W60 víc jak 380 za litr,to je jako hodně??? :D když máš kamarády tak ho máš i za 200kč za litr tak tu nepiš pikačoviny.... :D



To že ty ho máš levně neznamená že levný je.. Normální cena je okolo 500..

Napsal: pon 06.11.2006 20:42
od dsvatos
M3maniac píše:
dsvatos píše:Vyčerpanej olej je řidší.. A tím pádem se víc spaluje.. Jak psal Major, první co bych udělal je přejít na klasiku 5W-40. Zaprvé je mnohem levnější a zadruhé by spotřeba oleje měla klesnout. Když to nepomůže tak jedině 10W-50. Ta 10W-60 je už ale skoro vazelína. Taky dost drahá a spotřeba beneliho už by taky díky hustotě oleje stoupla..

A jak tady M3maniac psal ten Castrol 10W-60 - je to nekřesťansky předraženej a docela šunt olej.. Ten 10W-60 se jim vůbec nepovedl.. Osobně bych si nikdy Castrol (jakejkoliv) nekoupil. Platíš jenom za jméno a oleje nejsou žádnej zázrak. Navoněná bída. Stejnej, nebo i lepší olej koupíš za polovic.. :cool2:


A jéje....prosímtě nepiš tu takové blbosti ju? Co je na TWSsu křestansky předražené? stojí stejně jak srovnatelný long life oleje (i do VW pd dáš za litr víc).... ten olej je vytvořenej a testován přímo pro M3 a M5 a že je to šunt? to jsem někde řekl? 8O no když myslíš že se jim vůbec nepovedl tak ja ti to vymlouvat nebudu,já jsem přesvědčenej o opaku...znám pár lidí co dávali do emka jinou sračku a motor udělal pápá :D A ještě k tvému druhému postu,ten kdo jezdí v M3 rád rychle a palbu tak by určitě neměl na olej jezdit 20000km...já v emku měním olej jednou za sezónu (v zimě nejezdím) a najedu na něho 5-7000km



nenapsal jsem, že jsi něco takovýho řekl. Jen jsem reagoval na tvoji zmínku o tomhle oleji. Asi jsem to napsal neobratně :( - Takže soráč...

Napsal: pon 06.11.2006 20:45
od dsvatos
kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.


Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso :) Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)

Napsal: pon 06.11.2006 20:50
od dsvatos
M3maniac píše:
dsvatos píše:
kosh píše:není dělaný na normální provoz a proto má nová M5 E60 intervaly zhruba po 25 000
Neříkám, že to co jsi napsal není pravda, ale určitě neztrácí vlastnosti po pár tisicích km


A do té nové M5 je tenhle TWS předepsanej? A na 25 tisíc ??? To pochybuju.. A zadalší, výrobce auta NESMÍ !! předepsat konkrétní olej (myslím tím výrobce a jméno oleje) . Předepisuje pouze viskozitní a výkonnostní specifikace a požadavky..


a proč by nesměl? myslím že pokud je M3 nebo M5 v záruce,tak tě ze svým selenia olejem pošlou do pi.. teda pokud nechceš přijít o záruku...ale stejně se tu bavíme o hovně...hold máš s emkama větší zkušenosti :D


Znovu píšu, výrobce nesmí předepsat konkrétní olej, ale předepisuje viskozitu a minimální výkonnostní klasifikaci. Konkrétní olej může pouze doporučit. Je to podle nějakejch mezinárodních paragrafů o obchodní a volné soutěži a blabla atd. - do těchdle paragrafů já fakt nevidím. Při výměně oleje tě nesmí nutit kupovat jejich... A tohleto nemá nic společnýho s tím, jestli mám zkušenosti s M3 nebo s Feldama.. Tohle jsou paragrafy..

Napsal: pon 06.11.2006 21:03
od dsvatos
kosh píše:není dělaný na normální provoz a proto má nová M5 E60 intervaly zhruba po 25 000
Neříkám, že to co jsi napsal není pravda, ale určitě neztrácí vlastnosti po pár tisicích km



Od roku 2000 se už používají nový LongLife oleje s výměnou i těch 25.000 a ne tenhle 10W-60...

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=856

Napsal: pon 06.11.2006 22:37
od M3maniac
dsvatos píše:
kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.


Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso :) Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)


Kámo,řeknu ti k tomu jen jedno,všechny zkurvený long life oleje,které se maj třeba u ochcávky měnit co 30 nebo dokonce 50tis. Jsou pěkně napiču,co z toho že mám tak dlouhý interval,když za tu dobu 5x doliju litr Long life kterej stojí ve škodovce kolem 500? nebo u PD ještě víc...Podle mě každej rozumnej člověk co autu nakládá vymění olej 1x za 15tis. a stačí klidně TXT 5W-40 ,podle mě je to šetrnější než najet 30000 na long life.A do M3 patří TWS i po roce 2000....píšou tam podle mě pikačovinu....

Napsal: úte 07.11.2006 01:58
od major
momento píše:majore, jsem kapku mimo :roll: .....jak souvisí vyčerpanost oleje s jeho spotřebou?....to jako že olej ze stěn válců nesplachuje nečistoty a ty pak dělaj netěsnost systému?...následný pronikání oleje do spalováku a za simerinky?
Každý motorový olej musí plnit určité funkce jako např. mazat, chladit, působit antikorozně, vstřebávat a rozpouštět nečistoty atd. Tyto vlastnosti oleji dávají mimo jiné použitá aditiva. Zjednodušeně řečeno, olej je jako chem. látka tvořen řetězci molekul, které jsou vystaveny v provozu mimo jiné smykovému a střihovému namáhání jehož působením se tyto řetězce rozpadají na stále menší části. Tímto olej ztrácí své primární vlastnosti a dochází ke značnému kvalitativnímu poklesu, například se snižuje bod vzplanutí. Čímž olej přestává být odolný vůči vysokým teplotám a dochází ve větší míře k jeho odparu. Též aditiva po delším provozu nejsou schopna plnit svoji funkci, např. detergenty již neabsorbují nečistoty ze spalin atd. Takovýto olej je nazýván vyčerpaným. Je to prostě olej, který již není v dostatečné míře schopen plnit své primární funkce v motoru.

Napsal: úte 07.11.2006 08:37
od kosh
dsvatos píše:
kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.


Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso :) Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)


Takže všechny eMka si samy počítají servisní intervaly. Zhruba to vždy výjde na něco okolo 25 000km. Tak to prostě ve fabrice udělali. A ty mi tady říkáš že to mají špatně, vůbec tomu nerozumí a jen kurví motory. No nevím no

Napsal: úte 07.11.2006 08:42
od JaraX
M3maniac píše:
dsvatos píše:
kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.


Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso :) Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)


Kámo,řeknu ti k tomu jen jedno,všechny zkurvený long life oleje,které se maj třeba u ochcávky měnit co 30 nebo dokonce 50tis. Jsou pěkně napiču,co z toho že mám tak dlouhý interval,když za tu dobu 5x doliju litr Long life kterej stojí ve škodovce kolem 500? nebo u PD ještě víc...Podle mě každej rozumnej člověk co autu nakládá vymění olej 1x za 15tis. a stačí klidně TXT 5W-40 ,podle mě je to šetrnější než najet 30000 na long life.A do M3 patří TWS i po roce 2000....píšou tam podle mě pikačovinu....


s tím s tebou naprosto souhlasím, navíc hodně lidi nenajede ty kilometry olej tam má víc jak třeba i dva roky a to asi taky není good. máme new vito, ale je to víkendovka, za dva roky najeto 22000 a furt je tam první olej.

Napsal: úte 07.11.2006 08:43
od JaraX
kosh píše:
dsvatos píše:
kosh píše:kurva měl jsem to auto doma od 0 do 30 000 km a prostě se tam lilo TWS 10-W60 a měnilo se co 25 000 km dle počítače tak o co ti jde sakra.
Třeba M3 motory klidně vydrží 300 000 km bez GO.


Ten TWS 10W-60 není LongLife olej. Takže pokud jsi ho měnil po 25. tisících, tak teda potěš prso :) Tohle je klasickej olej s normálním intervalem výměny. longLife oleje mají jiné specifikace (např. splňují normy VW LongLife atd.)


Takže všechny eMka si samy počítají servisní intervaly. Zhruba to vždy výjde na něco okolo 25 000km. Tak to prostě ve fabrice udělali. A ty mi tady říkáš že to mají špatně, vůbec tomu nerozumí a jen kurví motory. No nevím no


ten TWS to může podle mě v pohodě vydržet, ale jde o to s jakou jízdou, pokud si kupuju Mko, tak bude dostávat vcelku záhul, takže bych počíítal tak spíš s 10-15k na jakejkoliv olej.