Stránka 2 z 3
Napsal: ned 27.05.2007 15:14
od Dave_318i
Petous píše:Dave_318i píše:...ale kdyz chci co nejvice zrychlit, tak musim slapat po plynu pomalu...tzn. ze kdyz mam malo otacek, tak musim jen tak lehce prislapnout a potom se vrustajicimi otackami dale prislapavat, pak je to ono. Ale kdyz mam otacky do 3 tis a zaslapnu co to jde, tak to proste netahne na maximum ...dela Vam to taky nekomu?
Jj, to mi dělá celou dobu

Jinak sem si dneska nechal pro jistotru zmeřit tlaky na válcích a v poho, takže tam zrada nebude, zapalovací kabely asi taky mít vliv nebudou, vzhledem k tomu, že za tepla už motor jakštakš normálně... takže babo raď :-/
Jaxte tu někdo psal o tom teplotním čidle, tak M43 má jedno multičidlo teploty pro ukazatel na přístrojovce i pro ŘJ a to je ten nu termostatu, nebo má snímč pro ŘJ ještě nekde jinde ?
No u me to ale na teplote nema vubec vliv. Jestli studeny, nebo teply, porad stejne, takze tam si myslim zrada nebude. Jako nemuzu rict, ze by mi to nejak vadilo nebo tak, je to o tom naucit se jiny zpusob jizdy akorad, ale bylo by to asi prijemnejsi, jen dat proste maximum po plynu a nestarat se kolik je otacek...
Napsal: ned 27.05.2007 15:35
od Petous
Dave_318i píše:No u me to ale na teplote nema vubec vliv. Jestli studeny, nebo teply, porad stejne, takze tam si myslim zrada nebude. Jako nemuzu rict, ze by mi to nejak vadilo nebo tak, je to o tom naucit se jiny zpusob jizdy akorad, ale bylo by to asi prijemnejsi, jen dat proste maximum po plynu a nestarat se kolik je otacek...
Ohledně té teploty to bylo směřované k problému o kterém tu psal FreeTree...
Napsal: ned 27.05.2007 16:20
od Dave_318i
Petous píše:Ohledně té teploty to bylo směřované k problému o kterém tu psal FreeTree...
Aha, jo...promin...
Napsal: ned 27.05.2007 19:24
od droban
s tim pridavanim plynu,to mam taky,asi je to normal

kdyz to tak slysim,proste musim pridavat pomalejc
Napsal: stř 30.05.2007 11:46
od FreeTree
Auto jsem ráno hodil do servisu a po dvou hodinách mi volali, že je to prej termostat.....

bude až zejtra, tak jsem zvědavej....
Napsal: stř 30.05.2007 20:16
od Petous
FreeTree píše:Auto jsem ráno hodil do servisu a po dvou hodinách mi volali, že je to prej termostat.....

bude až zejtra, tak jsem zvědavej....
Držím ti palce aby to bylo termostatem, ale moc tomu nevěřím - to by si přece viděl na ukazateli teploty, že se mu nechce nahoru a hlavně by ti to díky tomu, že by se motor pořádně nezahřál dělalo pořád.
No sem na to zvědavej, tak pak písni jestli to pomohlo
Napsal: stř 30.05.2007 20:32
od FreeTree
Petous píše:Servismani v BMW radili dekarbonizaci, ale do toho se mi zrovna moc nechce - mrtě peněz a výsledek nejistej :-/
Poděl se o zkušenosti jestli se ti povede to vyřešit
Čéče dekarbonizace... to se mně nějak nezdá.. při 230k km...
Napsal: stř 30.05.2007 20:49
od droban
teda to sem taky zvedavej s tim termostatem,mne to cuka jen asi 1 minutu po nastartovani a to jen kdyz dost pridam jinak pohoda
Napsal: čtv 31.05.2007 11:31
od FreeTree
A máme tu novou zprávu ze servisu..... váha vzduchu..... takže dva body pro honzibmw, který to tipoval...... auto bude ale zase až zítra.... nechal jsem dát váhu od Boshe.... za 7,5k s DPH
Napsal: čtv 31.05.2007 18:40
od Petous
FreeTree píše:A máme tu novou zprávu ze servisu..... váha vzduchu..... takže dva body pro honzibmw, který to tipoval...... auto bude ale zase až zítra.... nechal jsem dát váhu od Boshe.... za 7,5k s DPH
Hmm, tak z toho mám radost asi stejnou jako ty

Každopádně se pochlub jak ti to bude jezdit s novou váhou
Napsal: pát 01.06.2007 10:55
od voitano
Dej nějaké info, jak k tomu v servise došli, nebo co naměřili za hodnoty z diagnostiky, ať jsme příště chytřejší....

Napsal: pát 01.06.2007 21:46
od FreeTree
Takže takhle k večeru po pivku a sportovním tabáku...... se má věc následovně: Celou dobu co jsem měl E46 jsem jezdil s tak 70% výkonem....... a já si furt říkal...... kuwa zasranej 4-vál..... no ale dneska po výměne poslední špatný součásti a to váhy vzduchu, konečně po problému... měl jsem z toho celkem vítr... Já měl na něco podezření, ale tohle by mě nenapadlo..... no nic... nejsem automekanic
Auto jede jako "z praku", myslím, že na zabití mi to bude asi stačit.... fakt mám z toho velkou radost, že už kuwa po výměně klapky sání, různých čidel na motoru apod. a v neposlední řadě taky termostatu, auto dělá to co jsem od čekal..... Na závadu ho dovedla diagnostika po výměně právě termostatu, kterej byl prostě v prdeli...... no zajímavý....
takže suma sumárum i s výměnou tlumičů, nastavením blinknutí při zamčení, a automatický rozvícených světel za rok ježdění náklady na opravy 45tis. Kč..... a to už zase do budoucna přemejšlím o spojce..... kuwa já sem magor.....
Napsal: pát 01.06.2007 22:23
od droban
tak to je supr ze to mas vyreseny,jinak ja dnes cistil klapku sani a vycistil jsem aji vahu vzduchu a auto mi jede taky lip,tak sem taky spokojenej,ma lepsi zrychleni a lip reaguje na plyn

Napsal: sob 02.06.2007 01:16
od Petous
Do toho se chci přes víkend taky pustit... Poraď jak na to a čím si to čistil. Dikec
Napsal: sob 02.06.2007 08:01
od droban
tady je nakej navod,cistil jsem to lihem a klapku sem si otevrel a nastrikal mirne lihu a vytiral ten bordel na dosedacich plochach bylo to zasrany jak cyp,nezapomen tu vahu pak pekne vysusit a opatrne na ty srouby,jesi mas ten torx tak dobry,jinak jdou dobre povolit aji sikama
http://www.louv.tv/cars/m5/MAF/ 
Napsal: úte 26.06.2007 21:36
od FreeTree

Takže u drobana nakonec taky váha vzduchu..... to kdyby si to někdo četl v budoucnu......

Napsal: stř 13.08.2008 20:23
od haarosh
Ahojky, rozhodl jsem se oživit toto staré téma, abych zbytečně nezakládal totéž. K mému problému, poslední měsíc, po nastartování mého BMW (e46 318i, M43) mi auto strašnym způsobem cuká a nedá se vytočit nad 2500 otáček a jakoby se dusí. Tohle mi přetrvává až do doby, než se mi zahřeje tak na polovinu provozky. Ale i po zahřátí to prostě nejede jako dříve a občas při zrychlení je tam taková malá mezera ve výkonu patrná tak na vteřinu. Samozřejmě jsem tady všechno už pročítal a tak shrnu, co jsem už všechno udělal: výměna palivového filtru zhruba před půl rokem, svíce nové tak před 8000 km, ten samý typ jako původní, tedy NGK. Na diagnostice jsem měl asi před dvěma měsíci chybu, že mi špatně pálí první válec, takže nový kabel ke svíci a problém vyřešen. Teď jsem to diagnostikoval znovu a hodilo to špatnou lambdu, takže přeměření a skutečně vadná. Myslel jsem, že mám po problému a dal tam novou ale je to naprosto stejný!!!

Měřil jsem ji a ta nová je v poho, jak má být. Takže OK a co váha? Váha úplně v pohodě

, termostat taky a dneska na diagnostice chybový kód:
systém karburátoru řady válce jedna a já nevím co by to tak mohlo být!

Napadla mě ještě škrtící klapka, někde se to tu řešilo ale mate mě ten válec jedna. Ještě zkusím nechat vyjet diagnostiku přes kódy a zjistit přesnější diagnosu. Už začínám být lehce zoufalej, tak prosím o pomoc! Jo a ještě jedna věc, občas se mi stane když jedu chvíli bez plynu, že se mi plynovy pedál "zasekne" a já ho musím pak silou prošlápnout. Myslel jsem, že to někde dře ale všechno je v pohodě a dělá to jen a jízdy. To je zase slohovka!

tak pokud někdo došel až sem, prosím help!!!
Napsal: sob 16.08.2008 15:00
od haarosh
Tak vzhledem k tomu, že mi nikdo neporadil

tak dávám další pokračování. Dneska jsem to opět napojil na diagnostiku a k mému překvapení žádný chybový kód!

Po chvilce přemýšlení jsme došli k tomu, že ta předchozí chyba byla ještě v souvislosti se špatnou lambdasondou a po smáznutí minule už se znova neprojevila. Tak jsem zkusil sundat sání a dostat se až na klapku a hledat problém tam. Všechno vypadá OK jen mě vcelku vyděsilo, že za klapkou směrem do motoru je černo od sazí jako ve výfuku. Má to takhle být? Někde jsem slyšel, že se v některých motorech využívá znovuspalování ale je to i u BMW? Docela jsem teď nervozní a po víkendu už asi určitě půjde do servisu
Napsal: pon 18.08.2008 09:05
od Pajac
No... Kdysi měl kamarád forda problémy podobný jak popisuješ, auto když bylo studené cukalo a po sešlápnutí plyn. pedálu se dusilo. Všichni si mysleli, že je chyba na staně benzínu. Takže se měnil filtr, preventivně hadičky, čistila se nádrž a jiné nový vzduchový filtr atd. Celé trápení skončilo, už v zoufalství, koupením nových zapalovacích kabelů (ani nekupoval originály). Ty staré byly zřejmě out a proto mezi sebou asi probíjely - zvláštní na tom bylo to, že se to dělo pouze při studeném motoru a pak už jen sem tam za jízdy cuk. Možná je to u tebe jinak, ale jednou za čas by se ty kabely měnit měly.
Přeji ti ať už brzy skáčeš přes kaluže jako za mlada. Pokud jsi z Prahy můžu doporučit jeden dobrý a ne drahý servis, dělaj pouze BMW.
Napsal: pon 18.08.2008 09:34
od haarosh
Tak přidávám definitivní a konečné řešení pro budoucí čtenáře při podobném problému. Jak už jsem psal, všechno co bylo postupně zjišteno při chybách diagnostikou jsem vyměnil (kabel k 1. svíci, lambda sonda) a stále stejný cukání. Už na začátku jsem měl podezření na váhu vzduchu ale při měření na PC vykazovala hodnoty přesně podle tabulek, tak jak má a proto jsem se o to už dále nezajímal ale to byla zásadní chyba! Na všechno jsme přišli s kamošem od diagnostiky při pročítání jednotlivých chybových kódů a jejich možných řešení. U jednoho kódu mě zaujala dvě písmenka a sice K a N. Tak mu povídám, hele já tam mám KN filtr a on tak to je jasný, tady někdo olejoval jako blázen! A všechen olej teď más ve váze vzduchu! Takže vyndání váhy, vyčištění v benzínu a k mojí strašný radosti cukání je pryč a jede to jako dřív!

Ale co je mi divný, na tohle jsem si dával extra bacha a při praní filtru a následném olejování, jsem to vždycky jen tak lehce líznul. A navíc váha i když byla v podstatě v hajzlu, vykazovala správné hodnoty. A můj kámoš se mi hrozně divil, že takovou kravinu na autě vůbec mám a na otázky typu a to sis vážně snad myslel, že z toho bude raketa? jsem pouze krčil ramena a něco brblal

Vysvětlil mi, že se sice zvýší průtok vzduchu ale tím pádem to právě váhu vzduchu lehce rozhodí a protože je nastavená na určitý průtok vzduchu a výkonu to rozhodně nepřidá. Po zhruba ročním ježdění s tímhle filtrem nezbejvá něž souhlasit a po těchto problémech ho dneska vyndám a dávám zpět klasiku origo papírák! Jo a jinak, prodávám lehce jetý K N sportovní filtr do origo boxu sání na motor m43, zlepší zvuk motoru, sníží spotřebu a přidá až 10 % výkonu!!!

při rychlém jednání sleva a přidám zdarma čistící sadu z pulky plnou!