Stránka 2 z 3
Napsal: úte 14.08.2007 08:20
od MartyH
taitha píše:S tím impregnačním sprejem fakt pozor, ale pry filtr stačí čistit tak po 1OO tis. km. ......
těch 100.000km bude životnost filtru. čištění máš dle provozu mnohem častěji. Dle provozu 5-10.000km a čistíš.
Čisštění po 100k km bych ti rozuhodně nedoporučoval ani zkoušet. Uvodíš sám po kolika km bude obalenej prachem. Každopádně čistota filtru se ti projevuje i na životnosti oleje atd....takže bych to nepodceňoval.
Napsal: úte 14.08.2007 09:30
od Pyron
ras11 píše:vsak to mas logicke - mas motor o objeme 2,8 litra, to znamena ze jeden valec ma pracovny priestor o objeme 0,466 litra, z principu chodu 4 taktneho motora vies kolko valcov je v nasavacom cykle pocas otacky motora...
a vynasobis to poctom otacok za minutu - napriklad 6000 otacok za minutu predstavuje 100 otacok za sekundu x nasavany objem a mas to sialene cislo co ta zaujima
Pyron píše:Zave píše:[quote="castro"][quote="Lukas1"]Nejsou potom problémy s řídící jednotkou, že tam jde moc vzduchu-přece jenom je ten motor stavenej na origo box, jinak jsem mel takovej filtr na Celice a zvuk byl super. Také nad tím uvažuju ale nevím jestli koupit komplet kit nebo universál.
motor se řídí tím co mu řekne čidlo váhy vzduchutakže čim víc vzduchu, tím líp...
takze cim vic vzduchu, tim padem i vic benzinu, jinak by byla chuda smes - podpaleni ventilu apod

je to tak? takze i vetsi spotreba

Nemyslím že by tam šlo víc vzduchu, jen se tam snadněji dostává..
Á propós - nevíte někdo kolik litrů saje motor? ..je mi jasné že je to individuální motor od motoru, zátěž od zátěže a otáčky od otáček. Ale jestli zná pro představu nějaká čísla, bych si rád početl

[/quote][/quote]
To chceš tvrdit, že se celý válec nad pístem zaplní palivem a vzduchem? Ten tlak snad vytváří až expanze plynů, ne? Z interní balistiky vím, že 1g běžného střelného prachu vytvoří cca metr krychlový plynu. Tak kolik může jít do takovýho motoru směsi paliva a vzduchu na jeden cyklus? Určitě ne (u M3 3,0 např.) 3 litry směsi paliva a vzduchu v poměru 1:11 např.
Asi máš pravdu v tom, že by se to dalo spočítat, ale to by se do toho míchalo tolik neznámých, že bych se na to raději vyprdnul

Napsal: úte 14.08.2007 11:36
od Hanz
Pyron píše:To chceš tvrdit, že se celý válec nad pístem zaplní palivem a vzduchem? Ten tlak snad vytváří až expanze plynů, ne? Z interní balistiky vím, že 1g běžného střelného prachu vytvoří cca metr krychlový plynu. Tak kolik může jít do takovýho motoru směsi paliva a vzduchu na jeden cyklus? Určitě ne (u M3 3,0 např.) 3 litry směsi paliva a vzduchu v poměru 1:11 např.
Asi máš pravdu v tom, že by se to dalo spočítat, ale to by se do toho míchalo tolik neznámých, že bych se na to raději vyprdnul

nepřeplňovaný spalovací motor si můžeš klidně představit jako obyčejný pístový kompresor... nasaje prostě tolik vzduchu kolik se ho dostane do válce... 4 válcový motor o objemu 2 litry saje za jednu táčku vždy jedním válcem (4taktní) o objemu 0,5 litru (2litry/ 4), takže při 6000 ot/min je to 6000/60*0,5 = 50litrů/sekundu... ve skutečnosti je to asi tak o 10% míň kvůli pumpovacím ztrátám (proměnné u každého motoru a otáčkách)
Napsal: úte 14.08.2007 15:19
od honza_strnad
Pyron píše:To chceš tvrdit, že se celý válec nad pístem zaplní palivem a vzduchem? Ten tlak snad vytváří až expanze plynů, ne? Z interní balistiky vím, že 1g běžného střelného prachu vytvoří cca metr krychlový plynu. Tak kolik může jít do takovýho motoru směsi paliva a vzduchu na jeden cyklus? Určitě ne (u M3 3,0 např.) 3 litry směsi paliva a vzduchu v poměru 1:11 např.
Asi máš pravdu v tom, že by se to dalo spočítat, ale to by se do toho míchalo tolik neznámých, že bych se na to raději vyprdnul

ano, cely zdvihovy objem se opravdu jednou za 4 otacky u jendoho valce naplni (a je v nem trochu benzinu) a uz taky chapu proc me sici sani jak drak pri 6000ot/min
o expanzi tady nikdo nemluvi, to je vyfuk

Napsal: úte 14.08.2007 15:33
od Pyron
Ono to zní celkem logicky, ale nedovedu si představit, že mi tak slabým vedením vzduchu a filtrem může protéct např. 4OL za vteřinu.. hukot

Napsal: úte 14.08.2007 15:49
od Hanz
no na volnobeh (rekneme pro jednoduchost 600 ot/min) je to "jen" 5 litru

jestli te zajimaji toky ve vyfuku:
http://www.streetpro.cz/stranky/hlavni.jsp?id=89
Napsal: úte 14.08.2007 16:08
od Pyron
Tož rád si počtu, tak jsem tak brouzdal a stejně všude řeší přeplňování

Napsal: čtv 16.08.2007 09:43
od Pyron
Hanz píše:Pyron píše:To chceš tvrdit, že se celý válec nad pístem zaplní palivem a vzduchem? Ten tlak snad vytváří až expanze plynů, ne? Z interní balistiky vím, že 1g běžného střelného prachu vytvoří cca metr krychlový plynu. Tak kolik může jít do takovýho motoru směsi paliva a vzduchu na jeden cyklus? Určitě ne (u M3 3,0 např.) 3 litry směsi paliva a vzduchu v poměru 1:11 např.
Asi máš pravdu v tom, že by se to dalo spočítat, ale to by se do toho míchalo tolik neznámých, že bych se na to raději vyprdnul

nepřeplňovaný spalovací motor si můžeš klidně představit jako obyčejný pístový kompresor... nasaje prostě tolik vzduchu kolik se ho dostane do válce... 4 válcový motor o objemu 2 litry saje za jednu táčku vždy jedním válcem (4taktní) o objemu 0,5 litru (2litry/ 4), takže při 6000 ot/min je to 6000/60*0,5 = 50litrů/sekundu... ve skutečnosti je to asi tak o 10% míň kvůli pumpovacím ztrátám (proměnné u každého motoru a otáčkách)
Že se teda vracím k této "teorii sání" motoru - mezi dvěma fázemi sání se klikovka otočí dvakrát, ne? A mezi jedním a druhým sáním jednoho válce nasají i ostatní tři (u toho čtyřválu) válce, nee? Čili - Tvoje číslo by bylo asi dvakrát větší, ne?

Pořád mi ta cifra vrtá hlavou, takové množství vzduchu..
Napsal: čtv 16.08.2007 10:56
od Maslista
Hanz píše:nepřeplňovaný spalovací motor si můžeš klidně představit jako obyčejný pístový kompresor... nasaje prostě tolik vzduchu kolik se ho dostane do válce... 4 válcový motor o objemu 2 litry saje za jednu táčku vždy jedním válcem (4taktní) o objemu 0,5 litru (2litry/ 4), takže při 6000 ot/min je to 6000/60*0,5 = 50litrů/sekundu... ve skutečnosti je to asi tak o 10% míň kvůli pumpovacím ztrátám (proměnné u každého motoru a otáčkách)
Hanzi tu svou teorii, že saje za jednu otáčku vždy jedním válcem nemyslíš vážně viď..?
není to spíš tak, že motor saje za polovinu jedné otáčky vždy jedním válcem? což zamená že za jednu celou otáčku nasaje dvěma válci..

ve tvém případě by se jednalo o nějaký osmitaktní motor

Napsal: ned 19.08.2007 23:25
od Pyron
To taky záleží na počtu válců. Zkrátka během dvou otáček se nadechnou všechny válce motoru...

Napsal: pon 20.08.2007 07:44
od Maslista
správně...

Napsal: pon 20.08.2007 08:11
od sumachr
jinak toto uz mam namontovane celkem uz dlouho a pouzil sem cirou nahodou i tu dadici a mohu rici ze je to super, myslim si ze sem nepoznal rozdil od origo KN , snad jen ten ze sem usetril asi 5tisic

Napsal: pon 20.08.2007 09:53
od Hanz
Maslista píše:Hanz píše:nepřeplňovaný spalovací motor si můžeš klidně představit jako obyčejný pístový kompresor... nasaje prostě tolik vzduchu kolik se ho dostane do válce... 4 válcový motor o objemu 2 litry saje za jednu táčku vždy jedním válcem (4taktní) o objemu 0,5 litru (2litry/ 4), takže při 6000 ot/min je to 6000/60*0,5 = 50litrů/sekundu... ve skutečnosti je to asi tak o 10% míň kvůli pumpovacím ztrátám (proměnné u každého motoru a otáčkách)
Hanzi tu svou teorii, že saje za jednu otáčku vždy jedním válcem nemyslíš vážně viď..?
není to spíš tak, že motor saje za polovinu jedné otáčky vždy jedním válcem? což zamená že za jednu celou otáčku nasaje dvěma válci..

ve tvém případě by se jednalo o nějaký osmitaktní motor

jsem se malinko utnul, no

)) sorry za zmatení, je to samo jak říkáš, resp. 720°/počtem válců=jedna fáze (např. to sání, co nás zajímá)
takže u 4válce to je 720/4=180 (1/2 otáčky), u 6válce pak 120°, V8 po 90° a V12 po 60°

zajímavé jsou R5 (144) a V10 (72)
takze to cislo pro Pyrona je jeste 2x vetsi

Napsal: pon 20.08.2007 13:47
od Maslista
Hanz píše:jsem se malinko utnul, no

)) sorry za zmatení, je to samo jak říkáš, resp. 720°/počtem válců=jedna fáze (např. to sání, co nás zajímá)
takže u 4válce to je 720/4=180 (1/2 otáčky), u 6válce pak 120°, V8 po 90° a V12 po 60°

zajímavé jsou R5 (144) a V10 (72)
takze to cislo pro Pyrona je jeste 2x vetsi


A nebylo by jednodužší napsat, že každej čtyřtaktní motor s vyjímkou jednoválcových, nasaje za jednu otáčku vždy polovinu svého objemu..? +- pumpovací ztráty..?
...nevím jak Pyron, ale já bych to tak pochopil snadněji..
Napsal: stř 22.08.2007 22:16
od Pyron
to Maslista: jak vidíš, pochopil jsem i když mi to bylo špatně vysvětleno..
A ten výpočet platí i pro jednoválec, jen je to technicky blbost to počítat na jednu otáčku
Ale pořád mi to připadá jako hromada vzduchu na tak malé trubice a sání vůbec...

Napsal: čtv 23.08.2007 09:00
od Maslista
Pyron píše:to Maslista: jak vidíš, pochopil jsem i když mi to bylo špatně vysvětleno..
no vidíš jak ti to pálí..

Pyron píše:A ten výpočet platí i pro jednoválec,
nevím jakej výpočet máš na mysli, k tomu abych věděl kolik mi motor nasaje vzduchu při plném otevření škrtící klapky nepotřebuju žádnou rovnici.. ta moje poučka jak jsem jí napsal je úplně prostá žádná věda a je správně - s tou vyjíkou jednoválců páč jednoválec nasaje za jednu otáčku celý svůj objem..

to je jako určovat počet rohlíků v igelitce prostřednictvím odporu vzduchu při rychlosti chůze vyvolaný na plochu té tašky.. možná by to také šlo, ale já se raději do té tašky podívám..

Pyron píše:jen je to technicky blbost to počítat na jednu otáčku
pokud tě to množství zajímá musíš se od něčeho odpíchnout.. nenapadá mně nic víc technickýho než se právě odpíchnout od množství za jednu otáčku, ale asi to bude tím že tomu moc nerozumím
Pyron píše:Ale pořád mi to připadá jako hromada vzduchu na tak malé trubice a sání vůbec...

když myslíš, že to páni v BMW a nejen oni, ale i páni v ostatních automobilkách dostatečně nepromyslely, možná by stálo za to jim to říct..

Napsal: čtv 23.08.2007 09:28
od Pyron
Ach jo, nemluvil jsem o žádné rovnici, ale o té Tvé poučce "jak to spočítat", která platí i pro jednoválce (tedy pro všechny čtyřtakty bez přeplňování), jen je technicky blbost to počítat na lichý počet otáček. O rohlíkách a tašce nic nevím, to jest trochu zcestné, nepředpokládám že objem nasávaného vzduchu bys zjistil pohledem do motoru (ikdyž nepopírám že to umíš). A nemyslím si že někdo něco vymyslel špatně, natož ve fabrice BMW, jen jsem napsal že se mi to zdá hodně (to je jako že se tomu divím, víš?!) na parametry sacích komponentů
Hawk, serem na to. Vím co jsem vědět chtěl, zbytek jsou sračky a slovíčkaření..

Napsal: čtv 23.08.2007 10:00
od Maslista
Napsal: čtv 23.08.2007 14:38
od Hanz
nezáleží jenom na průměru jako taky na rychlosti, drsnosti povrchu a poloměrech + změnách průměru... má to co dělat s hustotou a viskozitou vzduchu, laminárním prouděním a Reynoldsovo číslem obecně (Re=67 778 x rychlost v m/s x délka v m)... v kostce si pak muzes vstup sani predstavit jako usti, do ktereho strika proud vody a ty chces, aby tam slo vzdy jen tolik vody, kolik je schopno bez odtržení vody od stěn (případně vytékání zpátky ven) pojmout, to vše navíc v celém rozsahu otáček a rychlostí (pohyb auta, ram efekt)... u e36 to zrovna moc neplatí, už jen proto, že všechny motory používají stejnou sací hadici (krom M3, ta ji má o malinko větší), myslím tu co jde do airboxu a je za světlem u chladiče...
celkem zajímavé je vidět vypočtenou
možnou výhodu RAM efektu (přímé náporové sání) u F1 ve 320km/h (dyn tlak=1/2hustota x rychlost na druhou)... dělá to kolem 5-6%... z čehož je vidět, že při 90ti na výjezdu ze zatáčky na okruhu to fakt nemá význam

Napsal: čtv 23.08.2007 17:51
od Pyron
to maslista: těmi parametry jsem myslel průřez a zbytek (rychlost proudění) si s odchylkami odvodím dle hore vypsaných metod..
to Hanz: kdyby byl teoreticky průřez sací trubice decimetr čtvereční (což je jistě hodně přemrštěné), byla by u dvoulitra (který teoreticky "žere" 5O litrů vzduchu za sekundu při 3000 otps) průtoková rychlost 5 mps, tj. 18 kmph. Nevím co je RAM efekt, ale asi to má být využití tlaku, který vzniká před ústím sání při nějaké rychlosti, což? Pak tedy musí být výhodou vykuchat sací sračky až po váhu, páč více jak 18 kmph jezdí asi každý. Co ale nechápu je to, proč se to nedává už ve fabrice. Máš na podobné téma nějaké linky? thx
