Stránka 2 z 3

Napsal: pát 16.10.2009 22:05
od AndreasCZ
Ten ventil kdyz odpojis, tka zustane v posledni poloze. Je to neco jako servo. Ze byl odpojeny znamena, ze predchozi majitel maskovla kolisani volnobehu a motor fungoval v nouzovem rezimu. Na sani je sroub kterym si nastavis doraz klapky a volnobezne otacky v pripade odpojeni volnobezneho ventilu. Ten polad. Doporucuji si ale poznamenat kolik s tim pootocis, kdybys to chtel vratit nebo neco.

Napsal: pát 16.10.2009 23:50
od Kami1
philipo:
kdyz otocis klickem, tak by se mel ventil chaoticky otvirat-zavirat,
pokud ne, tak je spatnej nebo do nej nejde stava (-zmerit(12V), vycistit kontakty).

muzes sroubovackem zkusit jestli je pohyblivej,
v poloze zavreno jej drzi slaba pruzinka (mela by jej tlacit as do dorazu), otvira ho elektromagnet

kdyz pises dotaz, tak neni od veci napsat co mas za auto/motor atd.

Napsal: pon 19.10.2009 15:25
od FiliposII
Ahoj, kdysi jsem cistil svuj volbnobezny ventil, a mel jsem ho uplne rozdelany, vycistil jsem ho a zpet slozil.

Ale jak tu pise Kami1, tak zadna pruzinka tam nebyla, ktera by jej drzela uzavrena.
Myslel jsem si, ze jej uzavira elektomagnet, prepolovanim napeti.
Mam M50B25. Je ten ventil spatny? kdyz se sam nezavira?
Jinak na aute me kolisaji mirne otacky na volnobeh.

Ventil jinak chodi krasne lehce tam i zpet, ale zadna pruzinka tam neni.

Napsal: pon 19.10.2009 19:51
od Kami1
podle schematu 1,8l (muj pripad) ma jednu civku (zavira pruzina)
2,5l ma civky dve (3 kontakty), takze jinej system (bez pruziny)
omlouvam se za zmateni, nevedel sem to

Napsal: úte 20.10.2009 10:17
od assassin_tl
tak se taky pridam... nehoupe mi volnobeh.... drzi stale OK kole 700, u studenyho auta vse OK, ale kdyz se ohreje na provozni teplotu tak treba pri popojizdeni ve fronte kdyz se rozjedu na 1 nebo 2 a vyradim tak jak pri tom vyrazeni padaj otacky tak spadnou podle otackomeru tak na 300 a hned se vyhoupnou zpet... vetsinou to nejde ani postrehnout kdyz clovek necumi na budik, ale obcas se propadnou tak nizko ze motor "zavibruje" pak si toho clovek vsimne... dela to casteji kdyz treba na semaforu dobrzduju kvaltem, pak slapnu na spojku a vyradim....

ja bych taky tipoval volnobeznej ventil... ale radsi se zeptam jestli jste nekdo nezaznamenal to same nez se v tom budu vrtat... diky

Napsal: stř 21.10.2009 13:36
od Wmko
Nejaka hodna duse ktera poradi kde najdu na volnobezny ventil na e36 325i m50 r.v. 92. Prosim nekoho kdo bude vedet at se ozve,mam to na zahrade a chtel bych to dnes udelat..diky

Napsal: stř 21.10.2009 13:42
od Pajac
mám stejnej problém jako assassin_tl, mám, ale ropáka tedy (DIESLA) V4. Auto vibruje normálně při stání na křižovatce to mi nemusíte psát. Ale zpravidla (ne vždy) motor při volnoběhu jakoby škytne (jednorázově). Dělá to pouze když je chladno (okolní teplota 4st a méně) a motor je už zahřátý (přejde do nižších otáček). Čistil jsem EGR ventil uvidím jestli se to změní....
Občas z toho mám pocit, že mi to chcípne, ale ještě se to nestalo. Začalo to loni koncem zimy přes léto nic a teď když se ochladilo znova.

Nemáte někdo s tímto zkušenost?

Napsal: stř 21.10.2009 19:42
od philipo
Ahojte, omlouvam se ze jsem se dlouho neozval... Jinak ventil vyčištěn jak to šlo. Poté to bylo snad horší, ale za týden si to nějak sedlo a zatím je to dobré. Každopádně jak víše někdo radil abych otočil klíčkem při vymonotvaném ventilu, jestli něco dělá, tak se ani nehne. Asi bude po smrti. Ale jak řikám no asi jak se ochladilo tak to jede a nekolísá. Zatím nemám 4500,- na novej, ale do vanoc to zmaknu. Jen na okraj nevíte kde je sytič nebo čidlo teploty pro sytič. Dneska jsem jel auto naplno zahřáte a slyším sytič. Je možné že by nevypnul? Díky. Mám E46 318i rv98. Jdu koukat do ETK.

Napsal: čtv 22.10.2009 20:38
od Cuky
On jde slyšet sytič? A to si dělá řídící jednotka obohacení směsi

Napsal: čtv 22.10.2009 22:13
od Pajac
sytič který jde slyšet - o tom jsem taky ještě neslyšel? :lol:

Napsal: pát 23.10.2009 11:33
od Cuky
Nechci být neslušný ale éra 120tek
a favoritů vypršela a řídící jednotka ví díky čidlu teploty jestli je motor ohřátý nebo ne a podle toho mu určuje směs a navíc má snímače otáček a klepání a váhu vzduchu atd. atd. A ani u již zmíněné 120ky nebyl slyšet sytič. Co jsi prosímtě slyšel za zvuk a odkud?

Napsal: pát 23.10.2009 16:55
od philipo
no mě to tak připada, je to takový sykavý zvuk, děla to když je auto studene. Když se zahřeje pak to dycky přestalo ale ted to dělá pořád. dneska jsem koukal pod kapotu s nastartovaným motorem a zvuk jde někde od řemenice od vodní pumpy. 120 tu jsem nikdy neměl ale měl jsem opla a u toho to bylo brutalně slyšet. Hold tohle byla mejlka :(.

Napsal: pát 23.10.2009 19:01
od Cuky
Tak to nevím co ba tam mohlo syčet.... a s tím sytičem jsem nechtěl nadávat ale pokud ti ten opl syčel tak tam bylo něco K.O.

Napsal: pát 23.10.2009 19:37
od Kami1
lozisko? netesny sani

Napsal: pát 23.10.2009 20:27
od Wmko
Znova teda dotaz,nikdo nevi kde na 6tivalu najdu volnobezny ventil?podle obrazku by mel byt nekde mezi vahou a motorem,ale nejak ne a ne ho najit..

Napsal: pát 23.10.2009 21:27
od Addict
Je pod sacim potrubim u hlavy,je tam trosku horsi pristup,ale rukou se tam dostanes od pouzdra olej. filtru do diry,ktera je pod sac. potrubi,pokud si to jeste nejak pamatuji.Na vysvetlovani asi moc nejsem :lol: .

Napsal: úte 27.10.2009 12:52
od Speedy
u 6ti valu se tam ruka strka dost blbe. u M52 motoru je az vzadu u 5valce. Nejlepsi je sundat sani, je to prace tak na 3hodky cely. Muzes aspon dotahnout spony, ktery za ty leta budou volny vlivem vymackanych hadic.

Napsal: úte 27.10.2009 13:11
od Dan td
Nejrychlejší je sundat škrtící klapku, gumové koleno a sáhnout tam odtamtud. Podruhé či potřetí je to otázka max. 15 min...

Napsal: pon 24.05.2010 20:27
od Michalsss
Ahoj oživuju tohle téma. Mám e36 sedan 316 m43 12/1994, poslední dobou sleduju že volnoběh není tak stabilní jako dřív, takže to řešim a začal jsem volnoběžným ventilem, který mám pod sáním, že ho vyčistím.
Ventil jsem vytáhnul a podle toho co jsem kde co vyčet jsem ho začal zkoušet. Odpor na kontaktech ma ok cca 10 ohmů. Při zaplém zapalování do něj jde napětí 12V, takže taky ok ale ventil nijak nereaguje ani se nepohne. Je stále ve stejné poloze tedy otevřený asi na 20%, zkoušel jsem s tou klapkou hnut šroubovákem, ale taky to nejde a myslím že by mělo když by ta klapka měla bejt na pružince a byla přitahována elektromagnetem ( aspoň to jsem se dočetl)
Takže je mi divný že se sním auto chová jinak normálně volnoběh cca 750-800, když ho zatížim spojkou tak má snahu to vyrovnávat, když spojku pustim tak otáčky stoupnou a pak se zase srovnají na 800. Že by to doháněla elektronika dávkou paliva ?
Takže se ptám je to normál, že s tou klapkou nejde šroubovákem hnout?
Typuju že ne.

Napsal: sob 05.06.2010 23:44
od Michalsss
Ahoj, potřebuju se zeptat. Má být volnoběžný ventil ( tvar T ) u M43 12/1994 v odpojeném stavu úplně dovřený? Můj totiž není, kapka v něm už chodí volně, ale dovírá se moc a zůstane tam asi 2 mm škvíra. Je tam ale z boku štelovací šroub, jako doraz pro tu klapku. Takže ne že by se ta klapka nedovřela, ona se dovře ale přejede ještě dál. Nevim jestli to tak má být, protože ten šroub je zapečetěnej, musí to tak být už z výroby. poradí nekdo, kdo to měl rozdělaný?