Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 24.04.2008 15:50
od Butch5
rozvody na M40 (3 kladky Febi + remen ) nabizim za 1900,- kc
Napsal: čtv 24.04.2008 16:23
od dsvatos
Killca píše:dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaří

Řetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.
no vsak, takze se meni

a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t

A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole

Napsal: čtv 24.04.2008 17:31
od krtek
Neblbněte hoši asi takhle: řetězy - NE. Řemeny ANO a je to...hotové né?!

Napsal: čtv 24.04.2008 17:40
od Killca
dsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole

uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatny
butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?
Napsal: čtv 24.04.2008 18:15
od dsvatos
Killca píše:dsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole

uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatny
butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?
Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..

Myslíš, že u manažerských pětek a sedmiček, který natočí stovky tisíc kiláků někdo dělá rozvody?? Šmarjá, řetěz se tam dává proto, aby tam byl celou životnost a nemuselo se každou chvíli měnit jako řemen. Jak už jsem tady jednou psal, viděl někdy někdo měnit rozvody třeba u Mercedesa, žigulíka atd? PROTO TAM TEN ŘETĚZ JE.. To jako preventivně měníš i řídící jednotku motoru , airbagy atd?

Napsal: čtv 24.04.2008 18:40
od Kugy
Taktéž si myslím,že je to blbost -použití řetězů by pak ztrácelo význam a preventivně bys pak mohl opravdu měnit úplně každou součástku.
Napsal: čtv 24.04.2008 19:09
od Killca
dsvatos píše:Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..

Myslíš, že u manažerských pětek a sedmiček, který natočí stovky tisíc kiláků někdo dělá rozvody?? Šmarjá, řetěz se tam dává proto, aby tam byl celou životnost a nemuselo se každou chvíli měnit jako řemen. Jak už jsem tady jednou psal, viděl někdy někdo měnit rozvody třeba u Mercedesa, žigulíka atd? PROTO TAM TEN ŘETĚZ JE.. To jako preventivně měníš i řídící jednotku motoru , airbagy atd?

jezkovo promin jesti sem se te tak dotkl

ale stejne kdybych mel prachy tak bych ho vymenil, prece jen je vic namahanej nez jednotka nebo airbagy a znam plno lidi co ho menili i kdyz nemuseli a nekteri ho nevymenili a pak bylo uz jen GO motoru

ale jak sem rek uz na zacatku, verim ze retez ma vydrzet zivotnost auta

Napsal: čtv 24.04.2008 19:27
od hanzik
A když už se tak hezky hádáte pánové nevíte třeba někdo jakou nevýhodu má řetěz.Já jen že kdyby byl tak bezchybnej tak ho dávaj do každýho motoru ne???Jen tak mě to napadlo a opravdu mi uniká smysl řemenů.
Napsal: čtv 24.04.2008 19:59
od dsvatos
Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy

Napsal: čtv 24.04.2008 20:02
od WizarDEAD
reseni:
vemte si kazdej do kufru palky, retezy, kameny a cihly, domluvte se na nejakym miste setkani, a rozbijte si drsky..

Napsal: čtv 24.04.2008 20:04
od hanzik
dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul

To mě těší.
Napsal: čtv 24.04.2008 20:05
od tupaccz
WizarDEAD píše:reseni:
vemte si kazdej do kufru palky, retezy, kameny a cihly, domluvte se na nejakym miste setkani, a rozbijte si drsky..

hej to není zlýýý napad kdo je první na řadě:-D není to fuk znamy mel octavku TDI a musel měnit co 40000km

tak nebrečte mel jednu sprvních typu a aspoň on řikal uz je teď mění po 6:-D
Napsal: čtv 24.04.2008 21:42
od Killca
jo, ale nejakou bitku bych dal, at je sranda

tak na bigu, jestli si jeste vzpomenem
ale docela by me zajimal ten butch, jestli doma nema nejakej retizek

Napsal: čtv 24.04.2008 21:54
od CZAirwolf
dsvatos píše:Killca píše:dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaří

Řetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.
no vsak, takze se meni

a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t

A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole

Vis, existuje neco jako manual k M42jce

A jsou lidi, kteri maji v hlave takove BMW znalosti, ze kdyz neco reknou, je to jak zakon...Doporucena vymena je pri 160tkm, to ze to vydrzi vic je dobre, ale bez zaruky...a na iSech se rozvody delaji casteji, nez na jinych motorech.
Napsal: pát 25.04.2008 08:19
od Dejvak
Ahoj taky si trochu přihodím a asi píchnu do vosího hnízda
S auty moc zkušeností nemám, ale budu zde prezentovat své zkušenosti z motorek.
Ten systém je prakticky stejný jak u BMW motorů: Vačky uložené v hlavě, poháněné řetězem přímo od klikovky. Řetěz je přes vodící lištu dopínán automatickým (poloautomatickým) napínákem a to buď přes pružinu, nebo hydraulicky tlakem oleje.
Řetěz se samozřejmě během provozu vytahuje a protože musí zůstat stále napnutý- dopíná jej již zmíněný napínák, ten ale nemá neomezený chod a pokud je řetěz vytaháj již příliš tak napík hold neplní svoji funkci, protože už se více vysunout nemůže.
Jiná věc je ta, že může dojít třeba k závadě napínáku (prasklá pružina, nebo závada v přívodu oleje do hadraul. napínáku)
U motorek je většinou výrobcem předepsána výměna po cca.50 000km, ale pokud ten motor nikdo ne..rvil tak bezproblémů vydrží 100tis.
Proto si myslím, že realita u automobilních motorů bude podobná: preventivní výměna v cca.150tis. ale bezproblémů ten rozvod přežije i 300tis.
Oni vědí proč většinou předepisují preventivní výměnu. On i když není řetěz úplně vytahaný, tak může dojít k jeho přetržení vlivem únavy materiálu- toto se stává ale jen velice vyjímečně (těm kteří se k motoru chovají jak pr...ta.
Mám BMW 318is cca.200tis najeto a řetěz jsem neměnil, u mé suzuki GSX-r 750 najeto cca.60tis měnil preventivně rozvoďák předchozí majitel, takže tady jsem taky v klidu.
A PROSÍM VÁS HLAVNĚ MĚ NEKAMENUJTE A NEBITE MNĚ- JEN JSEM ZDE PREZENTOVAL SVŮJ NÁZOR
Napsal: pát 25.04.2008 09:39
od Butch5
Retezove sady taky prodavam, ale stoji to ranec a pokud nechrasti, opravdu povazuju za nesmysl je menit, autodily prodavam 5 let a zatim jsem se setkal s jednou vymenou a to bylo jen proto, ze mechanik naordinoval zakaznikovy vymenu z toho duvodu, ze to pro nej byla financne zajimava prace........
Jinak jsem mel v ruce material vypracovany firmou SKF, ktera dela rozvodove kladky a ta obhajuje rozvod remenem z duvodu odlehceni materialu oproti retezum. Je pravda, ze remen a kladky jsou lehcim ustrojim nez retez a kola, ale muj osobni nazor je , ze retez je lepsi z duvodu "bezudrzboveho" provozu a pokud nebudete podcenovat vymeny kvalitniho oleje (retez se maze motorovym olejem) , je opravdu retez v 99% na dozivoti motoru. Bavim se ted o kvalitnich motorech. U felicie, kde po 200 000 zvoni remen, je samozrejmosti ho menit, ale za 350,- rozvodova sada neni zadny problem a navic, kolik tech dvousettisicovych inervalu ten motor najezdi, nez ztrati komprese a zacne polikat vic oleje nez benzinu, ze ?

. Ja osobne jsem na svych BMW nikdy na retez nesahal.
Napsal: pát 25.04.2008 10:26
od dsvatos
Dejvak: U mašiny je to ale něco jinýho. Zaprvý ty řetízky jsou tam jednoduchý (u aut dvojitý i trojitý), zadalší u mašiny je všechno hrozně subtilní, u auta si můžou dovolit dát tam víc matroše, motor mašiny zažívá mnohem vyšší rázy a namáhání, a nakonec si uvědom, že motor mašiny svůj život prožije oproti autu tak v 3-4 krát vyšších otáčkách. Z toho důvodu se rozvoďáky na mašinách mění

Jsou tam tenký řetízky jak na krk

Napsal: pát 25.04.2008 10:29
od dsvatos
CZAirwolf: Tak mi to prosím v tom manuálu najdi a ofoť to, nebo najdi někde odkaz. Dík.
Napsal: pát 25.04.2008 10:47
od dsvatos
hanzik píše:dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul

To mě těší.
No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zle

Řemen má taky výhodu v mnohem jednodušší konstrukci motoru. Nemusí na rozvody brát ohled, prostě je prdnou vně motoru a hotovo. U řetězů musíš celý rozvody namačkat dovnitř, k tomu dodělat olejový kanálky, hydraulický napínáky, napínací lišty atd. A kvůli těm hydr. napínákům atd. je to taky háklivější na čistotu a kvalitu oleje.. Všechno má svoje plus i mínus. Ale já se spíš kloním k řetězům.
Napsal: sob 26.04.2008 00:03
od hanzik
dsvatos píše:hanzik píše:dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul

To mě těší.
No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zle

Řemen má taky výhodu v mnohem jednodušší konstrukci motoru. Nemusí na rozvody brát ohled, prostě je prdnou vně motoru a hotovo. U řetězů musíš celý rozvody namačkat dovnitř, k tomu dodělat olejový kanálky, hydraulický napínáky, napínací lišty atd. A kvůli těm hydr. napínákům atd. je to taky háklivější na čistotu a kvalitu oleje.. Všechno má svoje plus i mínus. Ale já se spíš kloním k řetězům.
Původní cena motoru mi je u pr.... a pokud měním olej jak mám a dávám tam kvalitu tak jsem v poho a nemusím nic řešit,takže můžu být v klidu.Tohle néní výtka,jen shrnutí.Ale napsal si že když to uslyším tak je zle tzn. že to začne být hlučnější až po tom co už je pozdě???Myslím že pokud se rozvody neutrhnou a nepřeskočí což logicky považuju za nemožné (rozuměj ve většině případů)Tak vyměním a motor frčí dál.TAkže pořád jsem přesvědčenej že motor s rozvodem v řetězu je lepší a já můžu být spokojenej člověk a tohle mi tady nikdo nevyvráti což???