Stránka 2 z 2

Napsal: pát 08.05.2009 16:08
od Killca
jo mozna jo, ma jednu lahev s tim prachem doma, pouzil jsem too jednou do fiatu, ale nevim jesti bych to pouzil v bmw, protoze u fiatu me to nesralo :-D ale mohlo by to zasirat trubky nebo vodni pumpu, osobne bych asi rozebral palubku a prozkoumal auto na zvedaku, ale kazdej neni jako ja :-D

Napsal: stř 20.05.2009 13:11
od turbo_kamna
trosku to ozivim.....
zacal se mi prehrivat motor na e36 323i....voda neubyva, pri zapnutem topeni/topi bez problemu/ se teplota drzi krasne uprostred a nehne se..jakmile ale stahnu topeni tak teplota leti opet nahoru...

mozne varianty ?? termostat, visco nebo pumpa ???

diky za odpovedi...

Napsal: stř 20.05.2009 16:23
od Paavo
takze u me to byla pumpa,obezny kolecko bylo od hridelky uplne odervany

Napsal: stř 20.05.2009 18:11
od Chobot
jarda píše:please nemohl by sem někdo hodit fotku nebo obrázek kde hledat ten odvzdušňovací šroub na ISu? díky moc..


Dle knihy "jak na to":
Model 316i, 318i: Otevřeme také odvzdušňovací šroub na tělesu termostatu.
Takže někde tam.

Jinak u ostatních asi teda pouze na chladiči vedle vyrovnávací nádržky. Něco jako Entluftung je kolem toho nápis. Plastovej šroub na křížák.

Napsal: stř 20.05.2009 18:23
od Chobot
Lukes píše:jak se to přesně a zprávně ovzdušňuje?


Komplet plnění:
Vyrovnávací nádržku naplníme až po okraj novou chladící kapalinou.

Otevřeme odvzdušňovací šroub nahoře na chladiči vedle vyrovnávací nádržky a počkáme, dokud vytékající chladící kapalina neobsahuje vzduchové bubliny.

Odvzdušňovací šroub opět uzavřeme.

Nastartujeme motor. Ventil topení nastavíme na "warm" a s otevřeným víčkem chladiče necháme motor zahřát. Přerušovaným přidáváním plynu udržujeme otáčky motoru nad 2500ot/min. Množství zbytkového vzduchu v systému vede k poklesu chladící kapaliny zhruba k rysce max na vyrovnávací nádržce.

Během zahřívání motoru případně doplňujeme chybějící kapalinu.

Po zahřátí motoru ho necháme běžet na mírně zvýšené otáčky cca. 1200.

Opět otevřeme odvzdušňovací šroub a počkáme až přestane vytékat kapalina.

V případě potřeby opět doplníme.


Neni to z mé hlavy ale z knihy, tak jestli kecam tak to někdo hned zpruďte nebo smažte. Abych tu někomu ještě nezavařil. A je to teda plnění komplet, ne jen odvzdušnění. Aby si někdo nenaplnil nádržku po okraj a pak to nemusel vysávat :)

Napsal: stř 20.05.2009 20:35
od Paavo
mozna je to smesny a zbytecny,ale podotknul bych , ze je dobry mit motor zahratej tak akorat, jinak hrozi utaveni toho plastovyho odvzdusnovaku.Pokud nekdo odvzdusnuje, ze se mu to prehrejva ,tak je dobry na to myslet.

Napsal: úte 02.06.2009 13:23
od turbo_kamna
u me vyreseno, za vse mohl termostat...ale aspon jsem si vymenil visco za novou a motor ted pracuje jak ma..

Napsal: ned 14.02.2010 17:24
od Sprite
Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo :?

Napsal: ned 14.02.2010 19:46
od stenlie
Paavo píše:viz.1. strana....................takze ted jsem to nakopnul ze to zkusim odvzdusnit(teplota stale na 90),otocim klickem, divne to zabublalo........povolim odvzdusnovak,malinko si odfouknul,cekla jsem ze pude voda a nic.Proste nebyl tlak...............nesla zadna voda ani vzduch potom................zeby pumpa mela svy jisty??


Zkus ohřát motor na 90 a promačkej hadice před a za termostatem pokud by byl termostat v háji tak je znatelnej rozdíl v natlakování hadic samo že i teplotou hadice . Před termostatem bude hadice znatelně tvrdší .

Napsal: pon 15.02.2010 12:25
od Sprite
Sprite píše:Prosím o radu. Ma se odvzdusnovaci sroubek dotahovat na fest, nebo jen tak s citem? A je lepší ho pak po vychladnutí motoru ještě pretahnout, nebo je to jedno? Jde o to ze mi to mechanik po výměně chladiče odvzdusnil, ale teď po vychladnutí by mi ten sroubek šel ještě trosku přitáhnout. A já nevím jestli ho záměrně neutahl na fest, nebo jestli po zchladnuti třeba malinko pretahnout a připadne jak silne? Aby se neukroutil, jak se to tu par lidem s Avou stalo :?


Nikdo neví?

Napsal: pon 15.02.2010 15:36
od Jarouch
Dotáhni ho na cit.... důležitý aby nepropouštěl... jinak je to jedno :wink:

Napsal: stř 03.03.2010 11:20
od Jamall
Já teď řeším právě podobnou blbost. Měnil jsem chladící kapalinu, do té doby bylo všechno OK, po výměně mě letí ručička teploty až na maximum. Přitom voda nebublá, ale když jsem otevřel víčko nádržky, tak mě vytekl litr vody. Při doplňování jsem odvzdušnil celí systém, za běhu motoru. Vše jak by se mělo ale ta ručička je prostě nahoře. Opravdu se bojím, že mě rupne hlava, nebo něco. Ujel jsem s tím cca 5kilometrů a nic prostě víčko samo od sebe nevylítlo, dokud jsem ho sám nevyndal. Topení hřeje, akorát tá ručička teploty.

Napsal: stř 03.03.2010 21:16
od Jamall
Tak jsem se dneska bavil s borcem co řeší bavorácke motory už nějaký ten pátek a bylo mě rčeno, že je to pumpa, která má plastové lopatky, teda spíš které už nemá. Čidlem to není, páč kdyby bylo blbé čidlo, tak by ručička ukazovala hned vysokou teplotu, takže termostat je taky v poho. Ted jestli má bít člověk štastní, že nebudu muset měnit pumpu, ale rovnou tam švihnu 2.5L