Stránka 2 z 20
Napsal: pát 21.11.2008 15:36
od P-J
KamilFKH píše:P-J píše:KamilFKH píše:3) změnit kódování vozu zpátky na ECE, ale MIMO světelného modulu LZS, protože jinak DIS přepíše flashku na evropské nastavení, kde to není.
Tohle asi nebude úplně pravda, protože, jak už jsem psal, ten nový díl se dával do evropského auta. Tím pádem taky proběhlo nakódování modulu, ale ty denní světla zůstaly zachovány. Ale ve volbách CKM byla pouze možnost aktivace/deaktivace evropských denních světel......
A ECE DRL jsou pomocí tlumených světel, že jo? Teda pro mě s xenonama úplně naprd.
Přesně tak....
Ono to sice má označení denní světla, ale v podstatě to jenom znaméná to, že necháváš vypínač světel trvale v poloze dvě (tedy svítí kompletní osvětlení vozidla vč interiéru) a jenom se to po vypnutí klíčku všechno samo vypne.
Napsal: pát 21.11.2008 15:40
od KamilFKH
P-J píše:Teď jsem se na ty kryty byl mrknou přímo na auto a jediné co je na nich z venku vidět je jen značka výrobce AL - žádné homologační značky, nic....
Jsou na horní straně toho sklíčka/plexi a nejsou vidět se zavřenou kapotou. Zvedneš kapotu a mezi úchytama gumového těsnění (mezi lampou a kapotou) máš u každého světla (tlumené, dálkové, obrys) vylisované nějaké E v kroužku a kolem různá písmena. Ta písmena jsou ono.
Napsal: pát 21.11.2008 15:46
od P-J
Vím, kde to je (nevzal jsem si klíče nechtělo se mi zase letět nahoru a dolů

). Spíš jsem tím chtěl říct, že při první prohlídce stejně nikdo nepozná, jestli to má či nemá homologaci.
Tohle bych ale opravdu vůbec neřešil... "Je to z výroby, já s tím nic neudělám, když zapnu tlumené stětla tak zhasnou, tak co ještě po mě chcete!?"

Napsal: pát 21.11.2008 15:50
od KamilFKH
xSAFA píše:Nechcu byt za debila

Ale většině věcí co tu píšete stejně moc nerozumím jen mě zajímá to co si editoval v prvním příspěvku... U e36 je potřeba nahradit původní relé relátkem z US verze které se dá asi objednat a dál je potřeba co? Zajímá mě konkrétní případ u e36, vy tu řešíte hlavně e46 a jak sem asi pochopil tam je to nějak složitější...
Jen mě zajímá ještě když teda 55W žarovka bude krmena menším napětím a bude mít jen 15W nebude to vlákno svítit nějak do červena??

- Prostá výměna relé ECE za US-DRL stačí. To relé udělá všechno ostatní samo a tak jak má.
EDIT-21.12.2008: Není tomu tak, musí se ještě přepojit pár kabelů v patici relé nebo vyrobit redukci. Ale to není tak složité
.
- Barvu světla žárovka při ztlumení nemění. Takže do červena nepůjde, ikdyž lehký posun barvy je možný. Je to to samé jako regulace podsvětlení budíků, jenom to svítí míň, barva zůstává stejná. Nebo pro představu třeba připoj 24V žárovku z náklaďáku na 12V.
Napsal: pát 21.11.2008 16:09
od KamilFKH
P-J píše:KamilFKH píše:3) změnit kódování vozu zpátky na ECE, ale MIMO světelného modulu LZS, protože jinak DIS přepíše flashku na evropské nastavení, kde to není.
Tohle asi nebude úplně pravda, protože, jak už jsem psal, ten nový díl se dával do evropského auta. Tím pádem taky proběhlo nakódování modulu, ale ty denní světla zůstaly zachovány. Ale ve volbách CKM byla pouze možnost aktivace/deaktivace evropských denních světel......
Aha, pro mne nové info. Já přesně nevím, co a jak se do modulu zapisuje a mění jak při změně regionu, tak při nakódovaní nového modulu do auta. Třeba to nakódování nového modulu do auta zachovalo původní uživatelská data + CKM a změnilo jenom identifikační data (jako VIN, bus index, diag index apod.) Mimochodem, znamená CKM Car/Key Memory, že jo? Dotaz jenom pro jistotu

Napsal: pát 21.11.2008 16:13
od Martin330
Mám tento druh denního svícení rok na e46 a můžu jen doporučit.
Napsal: pát 21.11.2008 16:32
od MadMaxII
Kde a kdo ti ho delal?
Napsal: pát 21.11.2008 17:05
od Martin330
Aktivoval (nahrál) mi ho elektrikář kterej dělá u toho šmejda Bohma. Myslím, že se jmenuje František. Měl to za chvilinku hotové. Ohledně těch relé apod. tak já mám US verzi, takže nevím jestli je potřeba něco měnit nebo ne.
Napsal: pát 21.11.2008 17:53
od Francis
Napsal: pát 21.11.2008 18:11
od KamilFKH
Martin330 píše:MadMaxII píše:Martin330 píše:Mám tento druh denního svícení rok na e46 a můžu jen doporučit.
Kde a kdo ti ho delal?
Aktivoval (nahrál) mi ho elektrikář kterej dělá u toho šmejda Bohma. Myslím, že se jmenuje František. Měl to za chvilinku hotové. Ohledně těch relé apod. tak já mám US verzi, takže nevím jestli je potřeba něco měnit nebo ne.
Ahoj, Martine330. Potřeboval bych výpis EEPROM Tvého světelného modulu. Jseš schopnej a ochotnej mi ho poskytnout, prosím? Porovnám se svým a snad najdu, jak se to zapíná i u jiných než US verzí.
Pokud nevíš jak a udělal by sis na mne čas tak minimálně 30 minut, tak do Říčan bych někdy o víkendu klidně dojel. Z Teplic to mám jenom lehce přes kilo.
To relé je pro starší modely BMW, které ještě neměly světelný modul. U E46 se už vše nastavuje změnou konfiguračních dat v modulu.
Napsal: pát 21.11.2008 18:21
od Martin330
No to jsem si naběhnul
Já netuším jak na to. A kdyby sis přijel porovnat ty moduly, tak jak by sis to představoval? Napíchnout mé auto na nějakou tvojí diagnostiku a načíst ta data?
Napsal: pát 21.11.2008 18:41
od KamilFKH
Jo, asi tak. Mám PAsoft scanner 1.3.6, kterej umí stáhnout obsah EEPROMky a potom I-Bus analyzer s interfacem pro připojení na sběrnici (třeba kabel vzadu k CD chageru), kterýma si vypíšu ty data z modulu. Radši oběma, neb víc dat = víc rozumu.

Svoje data bez DRL mám, Tvoje s aktivovaným US DRL bych stáhnul a pak mohl (třeba až doma) dumat a bádat v čem se liší.
Kdybys pak chtěl a měl čas, můžem sfouknou i diagnostiku, mám i Carsoft. To je tak na dalších 15 až x minut, podle toho, kolik a co by se hledalo.
Jo a můj notebook je archaickej, takže potřebuju zásuvku na 230V, neboť baterka je ve věčných lovištích.
Napsal: pát 21.11.2008 18:51
od P-J
KamilFKH píše: Mimochodem, znamená CKM Car/Key Memory, že jo? Dotaz jenom pro jistotu

Jj, znamená.....

Napsal: pát 21.11.2008 18:53
od P-J
Martin330 píše:MadMaxII píše:Martin330 píše:Mám tento druh denního svícení rok na e46 a můžu jen doporučit.
Kde a kdo ti ho delal?
Aktivoval (nahrál) mi ho elektrikář kterej dělá u toho šmejda Bohma. Myslím, že se jmenuje František. Měl to za chvilinku hotové. Ohledně těch relé apod. tak já mám US verzi, takže nevím jestli je potřeba něco měnit nebo ne.
U té US je ta funkce normálně přístupná v nastavení CKM, takže to je opravdu jenom otázka několika kliknutí.....

Napsal: pát 21.11.2008 19:08
od KamilFKH
Pokud to klapne, připravím pak jednoduchý návod pro všechna auta, pro která to budu umět se srozumitelným popisem funkce.
Zatím jsem to osobně ozkoušel jenom na kámošovo E38 740d, takže to funguje i u nafťáků, který se nikdy do USA nevozily. LCM se stejnou datovou strukturou je i u E39, takže pro ně by mělo platit to samé.
U tý E38 umím k tlumeně dálkovým (cca 15W) zapnout i tlumeně blinkry (žárovka 21W svítí stejně tlumeně cca 5W, jako když praskne obrysovka). Při indikaci změny směru se to vypne a blinkr normálně úplně zhasíná. To se mi ale osobně nelíbí.
Napsal: pát 21.11.2008 19:10
od P-J
KamilFKH píše:Pokud to klapne, připravím pak jednoduchý návod pro všechna auta, pro která to budu umět.
Zatím jsem to osobně ozkoušel jenom na kámošovo E38 740d, takže to funguje i u nafťáků, který se nikdy do USA nevozily.
U tý E38 umím k tlumeně dálkovým (cca 15W) zapnout i tlumeně blinkry (žárovka 21W svítí stejně tlumeně cca 5W, jako když praskne obrysovka). Při indikaci změny směru se to vypne a blinkr normálně úplně zhasíná.
Ono by to teoreticky mělo jít u všech aut, protože ty light modulu jsou stejné jak pro benzín, tak pro naftu a není ani rozdíl mezi EU a USA, takže to všechno je asi opravdu jenom o tom, co se nakonec zpřístupní po nakódování do vozidla.
Napsal: pát 21.11.2008 19:14
od P-J
A čistě teoreticky by měl nějak jít zprovoznit i tripling (trojí bliknutí na dotyk páčky), ale to není standardní funkce a vyžadovalo by to určitě vetší zásah do Light modulu.
Ale konkrétně zrovna ten tripling určitě jde, protže jsem kdysi narazil na nějaké stránky (možná byl ten odkaz i tady na klubu), kde se prodávaly upravené light moduly, které ho měly a byly nějakým způsobem i celkem hodně programovatelné. Mj dokázaly něco jako barevná hudba se všemi světly na autě a to dokonce nezávisle levá a pravá strana.
Napsal: pát 21.11.2008 19:21
od KamilFKH
Souhlasím. Jenom vědět, jakými daty se co kde v modulu aktivuje a vypíná.
DIS/GT1 zpřístupní nastavení Dimmed high beam daytime running lights jen pro regiony, pro které to dovolí BMW zřejmě na základě nějakých homologací. Pro Evropu to nikdo neschválil, proto ta volba asi pro ECE verze aut v CKM ani není přístupná. Zase spekuluju

Napsal: pát 21.11.2008 19:24
od P-J
Řekl bych, že tvá spekulace se ubírá spravným směrem....

Nejlepší by bylo, kdyby se ten light modul povedlo nějak přesvědčit, aby ignoroval nastavení regionu a zpřístunil vše co jde nastavit....
Jenom Tě poopravím v tom, že nastavení CKM se neprovádí přes DIS, nebo GT1, ale přes SSS

Napsal: pát 21.11.2008 20:59
od P-J
Tak jsem našel ty stránky, kde jsou nějaké ty "vylepšení"....
http://www.car-solution.de/