Stránka 2 z 13

Napsal: čtv 29.01.2009 18:28
od jarda
s tím kolísnutím otáček když jde volant na doraz to taky sleduju už delší dobu... jak to proboha spolu souvisí?

Napsal: čtv 29.01.2009 18:34
od Killca
kolisani otacek pri dotoceni volantu je normalni, servo uz tlaci olej do zdi , tak to trochu nezvlada

Napsal: čtv 29.01.2009 23:03
od jammbox
volně přeloženo z jedné US diskuse
originál je zde:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=506378

Zažil jsem už toho dost co se týká problémů s volnoběhem. Pracuji v autoprůmyslu v Austrálii a mám tyhle problémy s volnoběhem už přes 6 měsíců - přesně po uplynutí záruky na vůz. Po konzultaci BMW specialisty mi tento řekl, že všechny E46 modely potřebují měnit cívky (coils), pokud jsou špatné - použít Bosch místo Bremi. To jsem udělal, fungovalo to perfektně 4 dny a poté opět nepravidelný volnoběh. Pak jsem vyměnil hadici od PCV (Positive Crankcase Ventilation valve) - ventil systému odvětrávání zpod víka ventilů. Další 4 dny bez problémů a poté zase špatný volnoběh. Frustrující....

Vzal jsem to do BMW kde to měli týden s tím, že potřebuji additiva do benzinu. Nanic, utraceno 180 dolarů a problém znovu po 4 dnech. Vzali si to zpátky a po týdnu výsledek - že je v háji vačka, vahadla, zdvihátka, olej jako bahno a že to bude stát 5000 dolarů! Stanovisko BMW bylo, že mi neposkytnou adekvátní péči s tím, že jsem nepoužíval long-life olej. Divné ale bylo, že se problémy objevily poté, co jezdila má žena kratší trasy. Jezdím 50 km do práce a sotvakdy jsem měl tenhle problém, ale jakmile začnou krátké trasy, volnoběh začne zlobit - garantuji!

Ve finále to má znamenat, že hrudkovitý olej dělá bordel s Valvetronicem, což mate řídící jednotku a ta si myslí, že jsou špatné vstřiky. Podle diagnostiky jsem měl špatné vstřiky na 2 a 3 válci. to je ovšem nemožné, mám najeto jen 37 000km.

Nevěděl jsem, že mám používat long-life olej a měnil jsem ho jen jednou od r. 2005 (po 19600 km). Použil jsem Motul 4100 turbo lehkoběžný, kt. je na seznamu BMW schválených, ale ne pro motor N42 E46!! Motul se vyjádřil, že jejich olej nehrudkovatí a chtěli vzorek na testy, ale BMW servis si nepřečetl včas můj email a tak vzorek nebyl k dispozici.

Začal jsem se poptávat svých známých a na něco jsem přišel: mechanik, který právě skočil práci pro BMW servis a kterému řikali "machr" mi řekl hned diagnosu bez toho aniž by se na auto kouknul. Řekl, že motor N42 má prostě problémy s dýcháním ve smyslu ucpávání se PCV ventilu(viz výše). Když se to stane, dochází v separátoru k hrudkovatění oleje, což mate Valvetronic a proto běhá motor občas nepravidelně kvůli hroudám v oleji!!!! (měl by to vědět - sám ty záruční opravy prováděl a že jich bylo!)
Další jeho kolegové uvedli, že pravidelně mění vahadla, zdvihátka...

Nevěřil jsem vlastním uším. BMW servis mě vodí za nos 2 týdny, než tohle přiznali. Například se stalo, že nové sedmičce se PCV ventil utrh a vlítnul do motoru!

Takže suma sumárum: olej měnit častěji než doporučovaných 25 000km a pokud zlobí volnoběh kontrola hadic a ventilu sání zpod víka ventilů a dále sací potrubí. Prostě zlobí "dýchání".

Napsal: pát 30.01.2009 05:15
od Killca
PCV je zrejme odvetravani klikove hridele (jakoze jeji skrine pro ty mene nadane), coz u e36 je taky castej problem volnobehu

jinak ta zdvihatka tim mysli asi hydrostely?!

jinak pokud se nemylim, tohle potvrzuje teorii mnoha znamych, ze long life je nejvetsi shit, co muze bejt a konecne to muzu i podporit realnym vysvetlenim, kdyz to budu znovu nekomu vysvetlovat, to jsem rad
""Of course the typical mechanic out there doesnt see these problems , as they recommend to change the oil typically every 10 000 km or 6 months, so even though they DONT use the long life oil - their customers dont get that rough idle problem. Strangely enough, many (not all) BMW customers using this long life oil, have got this same problem as me and many of you.""

ale abych jeste mluvil k veci, u e36 snad longlife olej nikdo nepouziva, takze tenhle problem nemusi byt zpusoben olejem, ale samozrejme to odvetravani kliky (znovu jeji skrine) nepodcenit, jednou za cas se hodi vycistit

Napsal: pát 30.01.2009 09:13
od jammbox
Jojo zdvihatka jsou hydrostely. Ted nema muj mechanik cas, ale slibil, ze se na to koukne. Tak dam vedet, jak to dopadlo. Jinak je tam o tom jeste par zajimavosti v pripade zajmu to jeste muzu prelozit.

Napsal: pát 30.01.2009 14:26
od Killca
no to v tom pripade ze to jsou hydrostely, tak by me zajimalo proc by to kuli nim kolisalo, vzdyt hydra jen vymezujou jak se otevre ventil, takze kdyz jsou hydra v hajzlu tak jen hodne klepou

Napsal: pát 30.01.2009 14:40
od jammbox
No doslova se tam píše: which in turn plays havoc on the valvetronics which cause your engine to rough idle sporadically due to all the mass sludge in your engine!!

což na druhou stranu působí paseku na Valvetronicu a působí tak SPORADICKY nepravidelný chod kvůli sraženinám v oleji!!

Chápu, že valvetronic je asi složitější systém, možná bude náchylnější na ty hydroštely, čert ví. Netušítě jestli má i Honda podobné problémy s jejich VTEC/i-VTEC? V principu je to přece podobné řešení!

Napsal: pát 30.01.2009 20:51
od Pavel H
Edit Admin:
Vymazany/editovany prispevky, ktere nebyly k tematu. Prosim, dodrzujte pravidla teto sekce.

Napsal: pát 30.01.2009 21:11
od Killca
me by hlavne celkem zajimalo co je to valvetronic :-D a taky by me zajimalo, kde se u e36 najde

Napsal: pát 30.01.2009 21:43
od troutny
Přidávání plynu né škrtící klapkou ,ale změnou zdvihu sacích ventilů.
A odvětrání je klikové skříně,nikoli hřídele.

Napsal: sob 31.01.2009 03:01
od Killca
omluva, samozrejme sem myslel klikovou skrin

Napsal: sob 31.01.2009 07:36
od WilD
Tak u mé m42 (E30) byl problém s přisáváním falešného vzduchu právě přes steřelou hadici odvětrávání klikovky (výstup z ventildeklu, vstup do kolena sání mezi klapkou a váhou) a taky kvůli mé chybě definitivně prasklo to koleno (bylo už taky dost zpuchřelé), což se okamžitě projevilo úplným chcípáním, protože již "zvážený" vzduch unikal pryč...
Přisávání falešného vzduchu jde poznat při sešlápnutí a následném puštění plynu, kdy se motor pomalu a často kolísavě vrací na volnoběh...
Jinak pokud problém s volnoběhem nastal po odpojení baterky, jedná se většinou pouze o "vzpamatovávání" řj...

Napsal: sob 31.01.2009 19:32
od Pavel H
Edit Admin:
Vymazany/editovany prispevky, ktere nebyly k tematu. Nekopirujte posledni prispevky. Prosim, dodrzujte pravidla teto sekce.

Napsal: úte 03.02.2009 16:17
od Mio
Čus chlapáci.S kolísáním otáček jsem taky problém na 2i M50,1.8 M40.328 mito zatím nedělá.Stačilo pouze vyndat a vyčistit ovládání nebo servo a jak říkáte vy ostatní čidlo volnoběhu.Vyčistit ho ne jenom tam kde proudí vzduch, ale rozebrat to celý a vyčistit i pracovní prostor ele.motorku(ele. magnet)Pozor při rozebírání ,jsou na něm rísky pro přesnou polohu.Mohl by znovu kolísat.Dá se uvažovat i otom ,že motory mají něco zasebou,tudíž mají větší vůle .Čidlo volnoběhu na zvýšené ot.motoru reaguje zavřením přívodu vzduvhu,ot.motoru se dostanou pod limit až chcípnutí.Na to čidlo zareaguje velkým otevřením a ot.vvylítnou nahoru.A takhle to de dokola. Valvetronic funguje tak ,že vačky mají servo motory ,které snimy pohybují směrem k ventilům a nebo odnich.Tím se ventily otvírají více či méně.Škrtící klapka pouze pro nouzový chod.Valvetronic v E36 nee.

Napsal: stř 04.02.2009 11:37
od bobosnow
Tomu moc nerozumim co myslíš. Myslíš volnoběžnej ventil???

Napsal: stř 04.02.2009 19:43
od Mio
Jo mám na mysli ventil na volnoběh.

Napsal: čtv 12.02.2009 21:03
od yard
tak jak ??? nějaké nové poznatky pánové ???...já pořád nejezdím, čekám na váhu...pokud to nebude ta váha, tak jde auto ze skály, nebo ho prodám na díly, :D prodám ho ale v každém případě...mám ho plný zuby...paradox je, že to nejspíš dělá ta váha a přitom diagnostika jí vůbec neukázala...

Napsal: čtv 12.02.2009 21:48
od MagicMisel
kluci nemohl by mi nekdo najit na etk tu hadici na odvetravani klikovky na motor z e34 530 V8 m60b30 ?taky mam problemy s volnobehem!díky

Napsal: čtv 12.02.2009 22:05
od plysakmartin
yard píše:tak jak ??? nějaké nové poznatky pánové ???...já pořád nejezdím, čekám na váhu...pokud to nebude ta váha, tak jde auto ze skály, nebo ho prodám na díly, :D prodám ho ale v každém případě...mám ho plný zuby...paradox je, že to nejspíš dělá ta váha a přitom diagnostika jí vůbec neukázala...

Mám to samé, diagnostika mi ukázala lambda sondu, tak jsem dal novou a dělá to stejně :roll:

Napsal: čtv 12.02.2009 22:14
od myrryn88
Me se tohle s tim volnobeh vzdycky deje po odpojeni baterie asi tyden,pak je to v cajku.Prej je to normalni ale taky me to sere,zadny jiny auto to nedela.