Stránka 2 z 3

Napsal: ned 07.11.2010 22:07
od kyo
100RM píše:ja by som volil mat, manual je uz prezitok


u dnešních aut možná, ale před deseti lety ( protože to je 10 let stará převodovka, dnešní jsou asi trochu jinde ) to asi ještě neplatilo..

myslím že bych si na automat zvykl, ale další věc je ta, že pokud chce jezdit po městě, bude to žrát o dost víc..

Napsal: ned 07.11.2010 22:31
od JaraX
kyo píše:
100RM píše:ja by som volil mat, manual je uz prezitok


u dnešních aut možná, ale před deseti lety ( protože to je 10 let stará převodovka, dnešní jsou asi trochu jinde ) to asi ještě neplatilo..

myslím že bych si na automat zvykl, ale další věc je ta, že pokud chce jezdit po městě, bude to žrát o dost víc..


ale na dálnici to zas bude žrát min

Napsal: ned 07.11.2010 22:39
od Hansen
Hydrodynamický měnič u BMW má překlenovací spojku, která po přeřazení natvrdo spojí motor s převodovkou, takže k žádným ztrátám u automatu nikde nedochází.

Napsal: ned 07.11.2010 22:47
od jarda
To je dobrý..... a od kterého roku to platí?

Napsal: ned 07.11.2010 22:48
od JaraX
Hansen píše:Hydrodynamický měnič u BMW má překlenovací spojku, která po přeřazení natvrdo spojí motor s převodovkou, takže k žádným ztrátám u automatu nikde nedochází.

lock sice má, ale ten funguje až od určité rychlosti dle typu auta a převodovky, takže ve městě sou ty ztraty celkem velky, no a pak sou v převodovce i další ztráty typu olejový čerpadlo, solenoidový ventily apod

Napsal: úte 09.11.2010 17:46
od skdusan
nechapem,preco si vylucil SMG...prave som kupil 330Ci SMG a zatial fakt pohoda, v meste tam hodim automat a ked sa chcem vyblaznit tak si dam manual... 8)

Napsal: úte 09.11.2010 19:01
od JaraX
skdusan píše:nechapem,preco si vylucil SMG...prave som kupil 330Ci SMG a zatial fakt pohoda, v meste tam hodim automat a ked sa chcem vyblaznit tak si dam manual... 8)


SMG je nejlepší volba, ale cenově bude asi o dost dražší

Napsal: úte 09.11.2010 19:13
od zlatas
Já už na některé z těchto diskusí to SMG řešil a kluci mi to rozmluvili,že se to často kazí a řadí to pomalu..?

Napsal: úte 09.11.2010 19:33
od MattyX
kazi se to asi tak stejne jako automat bych rekl ... a porad je to zavysle na zachezeni , neradi ani ne tak pomalu ale trhave oproti automatu , je to relativne takove tvrdsi prerazeni no oproti matu ci manualu ;)

Napsal: úte 09.11.2010 20:39
od JaraX
řadí to právě o dost rychleji než automat a asi i rychleji jako manual, jde o to jak rychle umíš řadit ty, ale SMGII co je v E46 už je celkem rychly, SMG I co bylo v E36 bylo nic moc.

Napsal: úte 09.11.2010 23:12
od StepanMatl
On snad existuje automat, který řadí pomaleji než manuál? :wink:

Napsal: úte 09.11.2010 23:35
od mike-ee
ANO, bohužel, ale existuje.

Podle mně automat je dobrá volba pokud jezdím hodně a jezdím převážně město. Já jsem první rok po autoškole ihned odjezdil v automatu v X5 a tam do toho auta by to ani jinak nešlo, pak ale přišla na řadu 3er a vzal jsem manual a nelituji. Sice když si půjčím M-B Cclasse a jedu město a takove ty potahovačky tak je to prostě komfort, ale jakmile vletím na nějakou okresku tak za první zatáčkou si nechám zajít chuť. Ano existuje automat a automat. Například ten z X6ky s pseudopádly mi celkem vyhovuje, ale do 3er bych si ho prostě nedal. To auto má moc elánu a hlavně svou charakteristikou je pořád ještě blíž řidiči takže mně tam manuál vyhovuje. Kdybych si dal do 3er automat, tak už si tam rovnou můžu nechat kopnout xdrive a starat se jen o to kdy a kam dojedu....
A to už nehovořím o E46

Podle mně automat přichází s věkem či kombinaci, kdy už si můžu dovolit hračku s manuálem a pak si pořídím automat na ježdění. Ale osobně bych si do atmosférického motoru, trojkové řady manuál nedal.

Napsal: stř 10.11.2010 11:23
od skdusan
ked si dam na SMG sport mod, tak radim urcite rychlejsie ako dokazem na manuale, tym som si isty...je pravda, ze citis take trhnutie a nieje to tak hladke a plynule ako klasicky automat, ale zato rychejsie...
k tej kazivosti sa vyjadrit neviem, mam ho necele 2 mesiace, ale moj nazor je, ze ak sa o to riadne staras tak to aj vydrzi, a to plati vseobecne ci uz je to manual, automat alebo SMG.
na zaver: ak sa nevies rozhodnut medzi manual, alebo automat, chod do SMG - spaja vyhody obidvoch

Napsal: stř 10.11.2010 12:21
od MattyX
skdusan píše:ked si dam na SMG sport mod, tak radim urcite rychlejsie ako dokazem na manuale, tym som si isty...je pravda, ze citis take trhnutie a nieje to tak hladke a plynule ako klasicky automat, ale zato rychejsie...


tak jak SMG přeřadí mezi 1-2 , a 2-3 neudělá ani ta nejrychlejší ruka :lol: bohužel jak je zmíňěno , je to vyvážený tou trhavostí řazení :)

Napsal: stř 10.11.2010 13:16
od JaraX
trhavý to je ale jen na sport režim, já teda nepoznal rozdil mezi SMG a automatem, 650i s SMG řadila krásně hladce

Napsal: stř 10.11.2010 14:34
od MattyX
6er pokud se nepletu ma treti generaci SMG ? e46 druho ne ? takže tam to bude trošku o něčem jiným. Samože ta druha spojka tomu chybí no :)

Napsal: stř 10.11.2010 15:11
od JaraX
to sice jo, nicmene dvouspojková převodovka řadí na sport ještě mnohem cukaněji, Z4 sdrive 3.5is skočila dycky metr do předu při řazení :)

Napsal: pát 03.12.2010 10:27
od Marty_
zlatas píše:Ještě se zeptám takto,co se týče dinamiky,je tam nějaký výrazný rozdíl?

Me se zdalo ze zrovna u tohoto auta (e46 330Ci) byl rozdil v dynamice hodne vyrazny - jednak automat nesel "odpalit" z mista a jednak ta prevodovka radi opravdu pomalu:(
Hlavne bude problem pak s prodejem, prvni e46 co jsem mel (tahle v matu) byla v opravdu spickovem stavu, po vsech strankach jako nova a nemohl jsem se ji zbavit, druha v manualu mela dobitejsi interier (dovoz IT) a stejne byla pryc do mesice..
jarax píše:to sice jo, nicmene dvouspojková převodovka řadí na sport ještě mnohem cukaněji, Z4 sdrive 3.5is skočila dycky metr do předu při řazení Smile

To jsi asi jel s nejakou jinou Z4 sdrive 3.5is nez ja, u "me" byla tahle prevodovka naprosto famozni a jak klasickej mat do "sportaku" odsuzuju tak tohle bylo vylozene labuzo a byl jsem nadsenej:) pri klasickym louda mesto rezimu razeni krasne plynule a pohodlne, zato ve sport modu brutal rychle a ostre, meziplyny pri podrazovani, launch control, proste narez:) Takovyhle "mat" uz bych fakt jako snesl, ale steptronic urcite neee..

Napsal: pát 03.12.2010 11:18
od JaraX
ne, to jsi mě nepochopil, pří jízdě ve městě na normal režim člověk ani nevěděl že jede, ale při sportu s vyplou veškerou stabilizaci to při řazení vždycky krásně trhlo autem metr dopředu, ale to samozřejmě neberu jako nevyhodu, osobně to svezeni soudim jako nejlepší co jsem zatím zažil a člověk nemá šanci takle řadit s manualem jak ta převodovka, jak tak plynule a hladce tak takle ostře při sportu.
nicmene kdo tvrdí že to necuká, tak to cuká kurevsky, ale ono to má cukat :)

Napsal: pát 03.12.2010 11:19
od JaraX
takže volba 330ci je jasna, prostě SMG, a pokud nebudou prachy na SMG
tak manual na víkendy
automat na bežny ježdění