Stránka 2 z 3
Napsal: pát 28.01.2011 23:38
od Kami1
řek bych, že 0 to nebude z důvodu, aby jednotka dokázala diagnostikovat zkrat v kabeláži
důležitý je, aby se odpor měnil úměrně sešlápnutému pedálu.
například 1>>>>>>>>>>5kOhm
plynule, žádné přeskakování
Napsal: pát 28.01.2011 23:47
od CBR1000F
Kami1 píše:řek bych, že 0 to nebude z důvodu, aby jednotka dokázala diagnostikovat zkrat v kabeláži
důležitý je, aby se odpor měnil úměrně sešlápnutému pedálu.
například 1>>>>>>>>>>5kOhm
plynule, žádné přeskakování
Jelikož to začne svítit po rozjetí, bez sešlápnutí pedálu brzdy, tak by musela habrovat hodnota odporu v už v nulové poloze. Zajímalo by mě, jaká by v klidu měla být. Nemůžeš mi ráno změřit na svém autě (pokud máš E36), kolik má mít snímač ohmů v nule a kolik v maximu?
Napsal: pát 28.01.2011 23:59
od Kami1
auto mám momentálně mimo
třeba bude někdo jinej tak hodnej
Napsal: sob 29.01.2011 00:03
od Kami1
Napsal: sob 29.01.2011 08:49
od CBR1000F
Kami1 píše:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=855807
člověče, sice v anglině neexsceluji, ale co jsem pochopil, tak ten článek je super a mnohé vysvětluje. Díky. Odpoledne se do toho pustím a dám sem vědět. Jen se obávám trochu demontáže, abych čidlo nějak neponičil, nebo nevylomil. Nemám ani anung, jak se správně demontuje.
Napsal: sob 29.01.2011 13:47
od Kami1
demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu
Napsal: sob 29.01.2011 14:24
od CBR1000F
Kami1 píše:demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu
Teď to měřím sám a v nulové poloze má nekonečný odpor. A také se mi zdá, že se v tom čidle už někdo hrabal a víčko u kontaktů při nasazení zpět zalil silikonem.
Napsal: sob 29.01.2011 15:13
od CBR1000F
Kami1 píše:demontovat to nemusíš, stačí tam strčit měřák, jak je tam na obrázku
a hodnoty by měli být podle tý tabulky na papíře na obrázku na stránce z toho odkazu
akorát musíš mít někoho u pedálu
Hele díky za ten link. Jsi fakt frajer. Ušetřils mi dost nervů a nějakou tu kačku! Čidlo se mi sice celé nepodařilo demontovat, ale vzal jsem za ten konekor, silikon povolil a já ho vysunul z tubusu čidla - ovšem bez tišťáku, ten byl uklepaný a zůstal uvnitř. Tak jsem jej vypreparoval, očistil a pořádně proletoval zpět ke konektoru. Zpasuji zpět a ABSko je v pohodě. Čili to byla naprosto stejná závada, jako je popisovaná v tom linku od tebe. Ještě jednou moc dík za pomoc!!!

Napsal: sob 29.01.2011 16:07
od Kami1
nemáš zač
ten link jsem objevil náhodou, když jsem v gůglu zadal "e36 pedal rezistance", takže to bylo celkem štěstí
kačky sis ušetřil svou šikovností sám
Napsal: pon 31.01.2011 22:46
od Nien
Pánové díky moc za info. Na 95% mám stejný problém, prošel jsem stejným postupem a už jsem i vyměňoval jednotku ale tohle mě nenapadlo.

Napsal: čtv 03.02.2011 13:02
od CBR1000F
Nien píše:Pánové díky moc za info. Na 95% mám stejný problém, prošel jsem stejným postupem a už jsem i vyměňoval jednotku ale tohle mě nenapadlo.

Tak jak to dopadlo, podařilo se také opravit?
Napsal: pát 04.02.2011 16:00
od Kalasnikov
Tak se bohužel musím přidat do dotazu, včera jsem si to tady četl a dne začalo blbnout ABS+ASC mně. Mám také e36 325i a děje se to že někdy otočím klíčem do polohy přístroje a slyším cvaknout relé ale kontrolka ASC svítí ABS na čtvrt sekundy problikne a svítí dál, někdy to zmizi když vrátím klíček a znova zapnu ale většinou ne, párkrát jsem zkoušel dotlačit relátka a pojistky a ve 2 ze 3 pokusů závada zmizela ale pak najedu pár km a naskočí to znova.
Nejsem elektrikář ale měřit na multimetru zvládnu dají se ty relé nějak proměřit? Nebo dá se z toho soudit jiná závada?
Předem díky
Napsal: pát 04.02.2011 16:21
od Kami1
dá se změřit:
odpor cívky relé
přítomnost napětí v patici
přítomnost ovládacího napětí v patici
2. pól ovládání v patici (+/-)
přítomnost zátěže v patici
v případe "sepnutého" relé, napětí na zátěži, pro kontrolu, jestli je opravdu seplé
základem je trochu se orientovat v schematu
a pokud nechceš moc tápat, tak není taky špatná diagnostika
Napsal: pát 04.02.2011 16:25
od CBR1000F
Kalasnikov píše:Tak se bohužel musím přidat do dotazu, včera jsem si to tady četl a dne začalo blbnout ABS+ASC mně. Mám také e36 325i a děje se to že někdy otočím klíčem do polohy přístroje a slyším cvaknout relé ale kontrolka ASC svítí ABS na čtvrt sekundy problikne a svítí dál, někdy to zmizi když vrátím klíček a znova zapnu ale většinou ne, párkrát jsem zkoušel dotlačit relátka a pojistky a ve 2 ze 3 pokusů závada zmizela ale pak najedu pár km a naskočí to znova.
Nejsem elektrikář ale měřit na multimetru zvládnu dají se ty relé nějak proměřit? Nebo dá se z toho soudit jiná závada?
Předem díky
No, relátka se samo proměřit dají. Schámátko kombinace kontaktů je na víčku relátka. Při vyndání doporučuji proměřit u obou relé i tu integrovanou diodu mezi kontakty relátek. Pak můčeš jemným smirkek očistit kontakty a prostříknout Kontaktolem, WDčkem. Funkčnost spínání můžeš proměřit i po nasezení relátek bez krytu, ale to je už trochu odbornější. Jinak doporučuju také proměřit ohmetrem to čidlo polhy na posilovači brzd. Musí vykazat odpojené v klidu okolo 225Ohmů. Pokud nic nevykáže, je špatné a musíš ho opravit, nebo vyměnit.
Napsal: pát 04.02.2011 16:38
od Kalasnikov
díky chlapi zítra na to vlítnu a pozkouším, proměřím i odpor čidel. Má logiku začínat od zadních kol z kterých si bere informace ASC nebo prostě při každé poruše ABS se automaticky vyřadí i ASC?
Napsal: pát 04.02.2011 16:43
od Kami1
aby to poznalo prokluz, je logický, že to potřebuje signál i ze předních čidel
řek bych, že se ASC vypne při každé chybě ABS (třeba i pumpa), ale nejsem si jistej
Napsal: sob 05.02.2011 14:51
od Kalasnikov
Ahoj tak dneska jsem rozebral relátka, obrousil kontakty prostříkal kontoxem, to samé s paticemi a pojistkami pro ABS.
Proměřil jsem čidla na všech kolech odpor měly od 1050 do 1150 Ohm takže myslím v pořádku. vevnitř těch krabic v podbezích bylo sice spoustu bordela (fakt nechápu proč jsou v nich z výroby díry jako do prdele, to to tam může rovnou plandat na volno) ale do samotných spojů se dostal bordel jenom na kraj kontakty byly hezké ale taky jsem je prostříkal, plus teda na levém kole jde ve svazku s kablem od čidla ještě kostra která mi zůstala upadlá v ruce ale když jsem otočil klíčkem tak se kontrolka nerozsvítila takže to asi nemá vliv.
Je to celkově takové nějaké náhodné, když upadla ta kostra tak jsem to zkoušel a všechno bylo v pohodě. Když jsem doměřil poslední čidlo a sednul do auta tak na první dva pokusy zase jen cvaklo relé a svítilo dál pak to potřetí zhaslo.
Pořádně projet jsem to nebyl, musel jsem si hrknout na uklidnění. Zkusím to zítra ale moc šancí tomu nedávám protože všechno vypadá v pořádku.
Napsal: sob 05.02.2011 16:32
od CBR1000F
Tady bych jednoznačně doporučil diagnostiku. Ta ti přesně řekne, kde je problém. Může to být i kombinace dvou závad najednou. Já na diagnostice byl 4x, než jsem všechno vychytal. Takhle formou "pokus-omyl" ušetříš nějakou korunu, ale spočítej si ten čas, co se stím trápíš a tápeš. Některé servisy ti udělají výpis za hubičku. To čidlo polohy pedálu jsi měřil?
Napsal: sob 05.02.2011 16:44
od Kalasnikov
čidlo jsem měřil a ty hodnoty odporů sedí podle toho webu
Napsal: sob 05.02.2011 16:51
od CBR1000F
Kalasnikov píše:čidlo jsem měřil a ty hodnoty odporů sedí podle toho webu
Jak jsem říkal, zkus tu diagnostiku