Stránka 2 z 2

Napsal: úte 13.12.2011 09:35
od GG
Tady je test některých aditiv do nafty a VIF jednoznačně nej...

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Napsal: stř 14.12.2011 09:20
od global
HonzaK píše:Už nějaký pátek do všech dieslů dávám VIF a nikdy jsem nemusel řešit jakýkoliv vstřik nebo čerpadlo.
Stojí to prd, tak i kdyby to nic nedělalo, tak mi to neva.
Ale mám na některých motorech odzkoušeno výrazné zlepšení krouťáku odspodu popř. menší kouřivost. A to ne jenom "placebo efektem".


Mám otázku. Jak často tam ten VIF dáváš?

Napsal: stř 14.12.2011 10:04
od JaneCk
VIF se obecně dává při každém tankování

Napsal: stř 14.12.2011 14:17
od HonzaK
Před každým tankováním. V létě tak jak je v návodu, jeden vršek (odměrka) na 20L a v zimě se má podle mrazu dávat 2-3 násobek. Ale přímo tam píšou, že větší množství není na škodu kdykoliv.

Napsal: stř 14.12.2011 16:51
od global
HonzaK píše:Před každým tankováním. V létě tak jak je v návodu, jeden vršek (odměrka) na 20L a v zimě se má podle mrazu dávat 2-3 násobek. Ale přímo tam píšou, že větší množství není na škodu kdykoliv.


Pak by mě tedy zajímala cena, ale i tak bych řekl, že to ve výsledku vyjde dost draho. Nechci dělat reklamu, ale kapaliny od BG se dávají do nádrže jednou za 10000km (nafta) a 15000km (benzin) a čistí to celou palivou soustavu.

Ale je to věc názoru. Přesto díky za odpověď.

Napsal: stř 14.12.2011 18:06
od shade741
500 ml vyjde na 200 kč vif do nafty, tj na 500 l nafty to jest 0.4 kč na litr :wink: dával jsem do 325 TD zlepšily se starty, auto jelo subjektivně lépe. Něco co se dává do nádrže až po 10 a 15 tis km nemůže např trvale zvyšovat cetanové číslo nafty (okanové u benzínu), dále bude těžko chránit proti korozi a pěnivosti. Takže radeji pravidelně než jednou za čas. Na hyundai i 30 1.6 diesel to strhlo spotřebu dlouhodobě okolo 0.3-0.4 l při používání stále té samé nafty, takže ten dieselový se dle mýho vyplatí. Jak je to stím benzínovým nevím ale určitě ho vyzkouším :wink:

Napsal: čtv 15.12.2011 00:50
od Kami1
global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.

Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!

Napsal: čtv 15.12.2011 04:53
od Jamall
v minulosti jsem použil základní aditivum, na čištění trisek od Slovnaftu a motor je klidnější. A od dob, co jsem měl možnost si pohrát se zátěžovou brzdou, která simulovala mazání při určité síle, liji do motorového oleje Metalec.

V šuplíku mám ještě váleček, na kterém jsem zkusil demonstrovat dření se základním olejem, co má rádoby "každý" v autě, pak jsem vyzkoušel můj olej a nakonec jejich aditiva s mím olejem...poté různé variace....zkusím ho vyfotit, jestli to bude rozumně viditelné, hodím to sem

http://www.metaltec-pro.cz/online/

Napsal: čtv 15.12.2011 08:28
od JaneCk
Já myslím, že není dobré cokoli lít do oleje. A znovu vás můžu odkázat na odkaz, který jsem dal na první stránce. Většina obsahuje chlór apod. a to nemá motor rád. Ty články tam jsou minimálně 3, jenom většina je líná číst. Než si něco zjistit sám, tak se raději rozhodne na základě jiného "já to tam leju a v poho". Ale je to každého boj, každého motor. Netvrdím, že každý přípravek musí být úplně vyloženě špatný, ale najít mezi nimi ten dobrý, to je kumšt... :?

Napsal: čtv 15.12.2011 09:17
od global
Kami1 píše:
global píše:No já nevím, do většiny aditiv(např. pro palivo) výrobci přidávájí alkohol, což není vůbec dobrý pro spalovací prostor atd. Jeden z mála výrobců co nepoužívají alkohol jsou věci od BG. Kámoš to má vyzkoušené a je stím spokojenej. Našel to na amerických stránkách bgprod.com a unás to sehnal přes zboží.cz, kde zadal BG KIT.

Budeš tu na fóru psát i něco jinýho, než reklamní sračky?
Pokud ti vadí alkohol v motoru, tak si tam nelij benzín nebo ti bude škodit spalovacímu prostoru!


NIkde nepíšu reklamní sračky. Chceto jenom umět číst. Benzín si nikam neliji. Jen jsem Psal, že spousta aditiv obsahuje alkohol a ten zanáší spalovák apod. Chce to lépe číst a méně osočovat !!!

Napsal: čtv 15.12.2011 21:31
od Kami1
Hm, nevěřím ti ani slovo

Napsal: pát 16.12.2011 09:31
od global
Kami1 píše:Hm, nevěřím ti ani slovo


To mě ani nepřekvapuje. Ty by jsi totiž v dobách dávno minulých nevěřil, že Země je kulatá, která obíhá okolo slunce, a že létat nebudou jen ptáci :lol: Thomas dubitatione iustus es

Napsal: pát 16.12.2011 18:28
od Selix
á latiník. není škoda s takovým vzděláním prodávat aditiva?

Napsal: úte 20.12.2011 21:53
od Poldav6
V makru jsem koupil aditivum do oleje:

Gold Eagle
Engine Stop Leak

Jak z nazvu plyne, melo by to odstranit netesnosti a prosakovani oleje..
"Regeneruje rozeschlá a zestárlá těsnění, utěsňuje bez vytváření pevných částeček, která mohou ucpat filtr, hadičky atd."

Protože moje E46 330xi olej žere (asi tak normálně, 2 - 3dcl na 1000km), teď jsem našel i další průsaky, asi od olejového filtru, ale možná odjinud, blíž jsem nezkoumal.. mě napadlo, jestli by tohle k něčemu nebylo? :-)

Na druhou stranu olej nakupuju 150Kč/l (Castrol 5w-40), takže když mi řeknete, že to není dobrý nápad, řešit to nebudu...

Napsal: stř 21.12.2011 09:48
od Kami1
1. fakt je, že kdokoliv kdo tomu rozumí, tak ti to rozhodně nedoporučí

2. fakt je, že olej je primárně určen k co nejideálnějšímu mazání motorových částí za provozních podmínek. Pak má za úkol odvádět teplo, čistit a zamezit usazování bordelu, udržet si svoje fyz. a chem. vlastnosti co nejdéle. Už kvůli těmto přídavným úkolům se musí přidávat aditiva na úkor primární funkce. Na tomto kompromisu dělají týmy ve velkých laboratořích olejářských společností.
Pokud tam pak naleješ něco, co má plnit další funkci, je velmi pravděpodobné, že vše výše uvedené degraduješ na úkor této funkce.

Nicméně dle toho, že motor nehodláš opravit klasicky výměnou těsnění, usuzuji, že od něj už statisíce km neočekáváš, tak to tam klidně zkus nalít, pro jistotu 1-2tkm před výměnou oleje, tak moc to určitě uškodit nemůže.
Stejně tipuju, že to jen zvýší viskozitu oleje a to je vše.
15W50 - motoru to neprospěje, ale moc neuškodí, olej přestane unikat. Vlk se nažere...

Napsal: stř 21.12.2011 11:07
od Poldav6
Kami1:

no, ono záleží, kvůli čemu ten olej teče. V plánu mám umýt motor a potom mrkneme, jestli bude něco vidět. Dost pravděpodobně to šlo olejovým filtrem, rozhodně žádná tragedie. Občas olej zasmrděl, když se spálil na svodech, ale nějaké drastické úbytky nebyly. A tím pravidelným doléváním se aspoň olej udržoval hezky čistý :-)

Mám teď 170tis. a rozhodně bych nerad autu nějak přitížil. Těsnění pod víkem ventilů jsem nechal vyměnit, ale tamtudy to jen tak ukapávalo. Takže nic nikam lít nebudu, tu věc si nechám na horší časy do jiného auta :-)

Napsal: stř 21.12.2011 11:19
od MattyX
8O tvl do oleje bych v zivote nic nelil ... radej dolivat litr na 1000km nez tam lit patok kterej slibuje utesneni motoru protoze asi zmeni jeho viskozitu na "hustejsi" horst fuchs taky rikal ze pak kdyz vylejes olej z motoru tak to pak v klidu zvladne zavod nascar :D aditivu do benzinu bych veril ... ale do oleje nic nelejt !

Napsal: čtv 22.12.2011 01:24
od hurvajs77
DKx píše:...nedávno jsem přešel z Shell obyč. diesel na aditivovaný Benzina Verva diesel...
Moje osobní zkušenosti jsou takové, že Shell není dobrý - tedy v ČR. Bohužel nemám možnost jezdit taknovat naftu do Němec, tam je to úplně jiný gusto. Naštěstí v Německu nejsou hovada, takže nědávají do nafty sračky jako řepku apod. Když jsem přešel na Benzina Diesel nebo Benzina Diesel Verva, tak během dvou nádrží klesla spotřeba o 0,5l a to při stejném stylu jízdy.

Jinak o anketě. Nepřidávám a myslím, že je to zbytečné.