Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 10.05.2012 21:25
od Beaver
No to bych neřekl že o koze, ono to jde tak nějak ruku v ruce - já jenom poukazuju na to, že i s takovým verglem zadriftuješ když víš jak (tj. zvolíš správnou techniku). Tím bych to asi uzavřel

Napsal: čtv 10.05.2012 21:29
od Rawiron
Muže mi někdo přesně upřesnit rozdíl mezi otevřenym differenciálem a uzavřenym? díky

měl jsem jen auta FWD tak jsem to nějak neřešil....
Napsal: čtv 10.05.2012 21:32
od Lukas92
off-kola obě kola se ti budou točit stejně i v zatáčce
open-když jedeš do zatáčky tak vnitřní kolo se točí pomaleji aby neprokluzovalo
aspon doufám

Napsal: čtv 10.05.2012 21:36
od Rawiron
Stručně a srozumitelně díky

jo jo...a takže lepší differák zavařit oka
Napsal: čtv 10.05.2012 21:36
od ARMAN

kuvra hoši znate strejdu googla?
Napsal: čtv 10.05.2012 21:40
od Rawiron
jasně strejdo známe ho...ale nemam čas googlit do půlnoci když vy to máte na háku...amen

Napsal: čtv 10.05.2012 21:45
od Rawiron
A další otravování? rozdíl mezi vanosem a nevanosem ?

Napsal: čtv 10.05.2012 21:48
od Rawiron
VANOS (německy Variable Nockenwellen Steuerung) je zkratka označující motory automobilky BMW s proměnným časováním ventilů. Proměnné časování ventilů (též VVT z anglického Variable valve timing) je technologie, která se v automobilovém průmyslu využívá pro optimalizaci parametrů čtyřtaktních spalovacích motorů. Motory díky ní dosahují při nižší spotřebě vyšších výkonů.
Moderní benzinové motory automobilky BMW jsou vybaveny systémem Vanos. Jedná se o motory s variabilním ventilovým rozvodem. Variabilní rozvody jsou používány ke zdokonalení výměny náplně válců pístového spalovacího prostoru. Zkratka Vanos vznikla z německého VAriable NOckenwellen Steuerung (Variabilní časování vaček). Jedná se o jedno z technických řešení umožňující změnu časování ventilů. Společnost BMW toto zařízení představila v roce 1992 u modelu BMW M50. Systém Vanos na základě údajů o otáčkách motoru a poloze plynového pedálu natáčí vačky sacích ventilů, čímž posouvá časování ventilů až o 42 ° vůči klikové hřídeli. V roce 1996 přišla automobilka s dalším vylepšením rozvodového mechanismu. Na rozdíl od klasického systému Vanos, který ovládal časování pouze sacích ventilů, ovládá nový systém „Double Vanos“ vačkový sací hřídel a navíc i vačkový hřídel výfukových ventilů. To umožňuje ještě lepší regulaci časování ventilového rozvodu.
Napsal: čtv 10.05.2012 21:48
od Rawiron
děkuju strejdo google

Napsal: čtv 10.05.2012 22:04
od noname
ono klouzání vypadá hezky a ještě lepší pocit je jej dělat, ale aby se dalo něco takového provozovat, byť jen hobby, musí člověk auto dobře znát jak technicky, tak hlavně povahově... že jsi bmw nikdy neměl je dost naprd a že nevíš co je to svor ještě více. Ne m3 auto je tak na klouzání po cyklistické stezce, kde si vystačíš s jedničkou, ale i tak je to dost neohrabané. Když budeš chtít po 325 drift, tak základ je funkční motor, protože krouťák jde dramaticky doprdele jen špatnou lambdou... pak váha což není moc problém vyházet blbosti, další věc je mít dobrý svor, serie byla 25% záměrně píšu byla, svor je lamelový se svorností dle vstupního k. momentu, nutná repase difu a zvyšení svornosti dle libosti. Další věci je nastavení podvozku, kde by jsi měl vyměnit standartní gumové uložení za power/strog flex, tvrdší péra, silný stabík a v neposlední řadě vhodnou geometrii s měnšímy odklony, což je u sníženého auto problém, takže je nutné použit štelovací spodní rameno, ale to jsou už detaily.
Napsal: čtv 10.05.2012 22:14
od Beaver
noname píše:s open difem se můžeš akorát tak parádně vykřapat, protože neleze hovořit o řízeném smyku...

Jasně, v žádném případě nejde s open diffem driftovat...
http://www.youtube.com/watch?v=Om4kVU-by64
http://www.youtube.com/watch?v=PcSnPPvs2gE
Tak jim to zkus vysvětlit, že to nejde

Neříkám, že to je nějaká exkluzivní podívaná, ale řídit to pořád jde. Se samosvorem má samozřejmě člověk mnohem větší možnosti, ale jak říkám, je to hlavně v rukách.
Každopádně vzhledem ke znalostem co tu Rawiron předvádí bych mu asi nedoporučoval to zkoušet vůbec dokud si aspoň trochu nenastuduje teorii

Napsal: čtv 10.05.2012 22:22
od noname
jo tak klouzat se po parkovišti na žiletkách, to bych viděl na jinou rovinu

To opravdu jde a při troše zkušeností se dá opsat i kruh

Napsal: čtv 10.05.2012 22:32
od Beaver
Aha, no tak když někdo uznává jako drift pouze průjezd zatáčkou komplet bokem ve 100 km/h s hořícíma gumama šířky 275 na zadní nápravě, tak to se pak není o čem bavit

Napsal: čtv 10.05.2012 22:33
od MattyX
a todle maji byt drifty o kterých se bavíš ty jako ? klouzaní na parkecu ? na to bude open dif stačit , to je fakt

lamelak je zaklad uz jen pro to kdyz chci jezdit rychle (i stopu) natoz pak nejakou akci ... zavareni je proste levna cesta k difecu spravnýmu , a nebo si poskladej za 50tyček novej diff s 75procentni svornosti a bude to dostp odobný no

Napsal: čtv 10.05.2012 22:46
od noname
me je prd, jak si kdo "driftuje", protože za driftery se považuji i majitelé golfu Ftedeičku co mají karbonové pakny a protože se za drift považuje písknutí gumy. Na driftování s otevřeným difem prostě zapomeň, jako točit se jak kača na jedničku může uspokojit moc lidí ale

Napsal: čtv 10.05.2012 23:52
od KeyJey

to je zas diskuze tohle.
a.) ano, Nissany a podobný japonci se používaj hodně protože:
- v Japonsku i v hromadě dalších zemí jsou cenově někde úplně jinde než bawory
- oproti bmw na to seženeš v podstatě jakýkoliv díly. Ani dneska neni na bmw zdaleka takovej výběr "driftovacích" dílů jako na Japonce
- výkon u turbo motoru se prostě zvedá mnohem snadnějc než u klasický atmosféry když ti nezáleží na tom, kolik tisíc km ten motor vydrží
b.) bez svoru na to prostě zapomeň. Jo, sklouzneš se, ale tomu se snad ani drift řikat nedá.
c.) výkon sériový 325/328 ti pro začátek na naučení stačí na parkoviště, letiště a menší okruhy typu Sosnová. (s trochou schopností i ty tři zatáčky v Mostě projedeš bokem) ale na cokoliv většího (Brno atd.) můžeš celkem v klidu zapomenout.
Navíc po nějaký době ježdění ti prostě přestane stačit výkon, budeš chtít jinej podvozek, začne tě lákat hydraulická ručka, pak zjistíš že prostě potřebuješ větší rejd. Potom ti dojde, že tě sere jak v helmě neslyšíš vejfuk, tak budeš řešit i ten, pak ti auto přijde moc těžký, tak začneš řešit lamino kapotu, kufr, dveře, začneš odřezávat všechno co pujde, pak ti zase dojde, že ta kastle se moc kroutí, tak budeš dělat rám, gumy budeš shánět kde se dá, jak budeš řešit výkon, tak zjistíš, že ta zadní náprava už to prostě nějak nedává, sériovej svor se ti bude pravidelně trhat z uložení atd. atd. atd..
Jakmile prostě začneš, tak jsi s penězma v háji a za nějakou dobu ti dojde, že sis měl koupit něco silnějšího, alespoň tu m3....
Napsal: pát 11.05.2012 00:12
od Rawiron
Teoretický znalosti nemám a proto píšu sem ale praxe je jiná

Jen neumim správně tyhle věci pojmenovat....nechci z toho mít brutální káru na okruhy v brně...potřebuju na začátek abych se naučil driftovat....nechci to umět protože to je "masérský" ale protože mě řízení baví a občas když se povede nějaký ten slide s předkem tak se mi ten pocit líbí a proto mě to táhne k zadokolce

Nikdo nespadl z nebe učenej

někde se začít musí

Napsal: pát 11.05.2012 00:13
od Dan td
Jestli máš 100 tis. celkem, tak kup za 50 325 e30, udělej motor, nápravy, potom brzdy atd..., kup svor a zbyde ti na nějaký gumy a trochu benzínu. Až to někam pošleš, plechy pořídíš za pár korun, motor M20 se servisuje téměř zadarmo. A když tě to chytne, začni šetřit na lepší auto.
Představa, že za 100 tis. koupíš nebo uděláš auto na drifty z e36 nebo dokonce z e46 je dost naivní

Napsal: pát 11.05.2012 00:22
od KeyJey
souhlasim s Danem.
v naší zemi do 100tis. asi fakt jedině nějakou e30 na naučení.
v podstatě jako základ si vem cenu jakýhokoliv auta, který je alespoň trochu ve slušnym stavu, vynásob to třema a máš náklady na první léto. Když teda nebudeš jezdit každej den.
Napsal: pát 11.05.2012 00:24
od Rawiron
E30ku nechci z estetickejch duvodu

muj okruh spadá E36 , E46 (ta je težká vim) ...nevadí zatim na koupi nepospíchám zatim si urovnávám informace
