Stránka 2 z 7
Napsal: pát 18.01.2013 20:20
od beny-maser
starynovy píše:ale jasne ze zvladnu.. ide to spravit ne kazdej rotacke VP37 EDC, takze ak mate golfa/pasata 1.9TDI tak tam tiez, robil som to na Audi A4 TDI, rovnaky vysledok..
jojo strejda google mi právě našel hlavně koncerny
Napsal: pát 18.01.2013 20:20
od fabledwarrior
Mě právě zarazilo, že jsem na youtube nenašel žádnou 36tky takhle upravnou a jen opravdu malinko E34
Napsal: pát 18.01.2013 20:22
od starynovy
viac nez hodnotu rezistoru, a kam to pripojit na nete nenajdete, fotky som teda nevidel ziadne.. proste odpojte konektor cerpadla z pod sania, dajte dole tu gumu, su tam cisla, medzi vyvod 2 a 3 pride ten potenciometer, a moze sa dymit

Napsal: pát 18.01.2013 21:35
od beny-maser
takže to shrnu, mezi pin 2 a 3 napájím parelelně poťák, původní zapojení zůstává stejný,žádnej vodič neopojuju jen přidám ten poťák.
Je to takhle správně
Co tím vlasně ovládám

(víc nafty, ale jak? tím poťákem říkám tomu motůrku, aby víc vyjel, nebo co se pak vlastně v té hlavě děje)
Napsal: pát 18.01.2013 21:39
od starynovy
2 minuty v searchy a nasiel som tento thread na TDIclub:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... =champagne
In Evry's words:
The signal at terminal 1
induces the signal in terminal 2. Now, when the plunger moves w.r.t. the fixed coil, the amplitude (voltage) of the secondary coil
changes. It is the amplitude of the secondary coil which tells the ECU what the current status of the plunger is. When this signal is
reduced by an external resistor, the ECU allows the plunger to travel a bit further
Fotky tam niesu, ale z toho utrzku vyssie je jasne co to robi, a ako to robi, jedina nevyhoda je, ze ked sa to prezenie komfort volnobehu je prec, motor skyta, tak ako ked sa prilis posunie hlava cerpadla, je velmi vhodne pouzit precizny trimer (20 otackovy, asi 1k5 ~80cent) a tym sa to da ladit velmi jemne, aj tak aby to bolo vhodne na denne jazdenie. Ja osobne som to spravil tak, ze za doraz plynu v podlahe som dal mikrospinac, ten bol v serii s tym rezistorom, ktory mal velmi malu hodnotu, na vlonobeh by sa to zblaznilo, takze to fungovalo len pri plne zosliapnutom plyne, pocit ako druhe turbo :twisted: Na margo tuning boxov, nieje tam nic ine nez tento rezistor, a to cele za 50-100€, Evry mod sa da robit aj na vahe vzduchu, pripadne na cidle plniaceho tlaku, takze brany experimentu su dokoran, mne to vyhovovalo najviac priamo na cerpadle..
beny-maser>ano spravne, len dopojit ten rezistor, nic viac.. v tom anglickom texte to pise, ale nie kazdy vie ang, takze vyvod 1 je napajanie trafa v hlave, 2 je vyvod signalu pre jednotku, ktora z tohto vyhodnoti aktualnu poiziciu regulacnej objimky > davku nafty, a 3jka je zem. tym paralelnym rezistorom vlastne znizujes to detekovane napatie, takze jednotka si mysli ze tam je menej nez pozaduje, a prida.
Napsal: pát 18.01.2013 21:59
od beny-maser
a na jakém autě jsi to měl? jde mi o správné označení těch pinů mezi starou verzí čerpadla a novou jsou rozdíly v zapojení.
Napsal: pát 18.01.2013 22:01
od starynovy
tie cisla sedia stale, aj u koncernu, aj u BMW to bol 10pin, a 2 a 3 sedelo, i ked koncern ma hranaty konektor, a BMW gulatu zasuvku..
Napsal: pát 18.01.2013 23:12
od beny-maser
tak díky moc,našel jsem něco na dieselpower fóru tak to právě čtu
Napsal: sob 19.01.2013 19:53
od andysekk
starynovy : jde videt ze se v tom perfektne orientujes .. perfekntní znám dnes málo takoveejch lidí
Beny - ono chce neco treba o tý elektrice i neco vedet, když se chcis do neceho poustet ... mozná mají nejaký cerpadla jinak piny ale vzdycky je tam aspon minimálne pin na kostru a pin na signál do jednotky jinak by to prece nemohlo fungovat

Napsal: stř 23.01.2013 17:47
od fabledwarrior
Zajímalo by mě, jaký máte názor na tohle:
Právě jsem slyšel jednoho automechanika fanouška TDS a odpůrce CR mluvit o tom, jak se má správně zacházet s TDS. Docela jsem nevěřil co slyším, ale má v rodině asi 5 TDSek... běžně naladěných na 200 -250 koní!! Ještě jsem neviděl TDS s 250koňmi ale prý to jde...
Prý hned jak sedneš do TDS tak mu máš naložit plnej, žádný zahřívání a chlazení a podobně... a vysrat se mu na nějakej olej... že prý když se o to začne člověk starat tak to jde do prdele. A jako důkaz ukazoval své 2 TDS... jedno E34 a jednu E39... e34 měla na jeden olej najeto přes 90 tisíc km

. Sednul šlápnul a byl fuč... prý s tím nikdy neměl takhle problém...
co vy na to?:D
Napsal: stř 23.01.2013 18:06
od starynovy
j ten motor da 200-250PS v pohode, ale nemyslim ze si chrochta blahom, zvlast s olejom starym 90 tisic.. za studena by som tomu nenakladal, to sa nerobi ziadnemu motoru, a nieto komorkovemu dieslu s dlhou hlavou.. zaujimavy pristup no

keby som mal 5 tdsiek tak to jedno najhorsie mozno tiez obetujem nech zistim co to znesie

Napsal: stř 23.01.2013 21:06
od beny-maser
fabledwarrior píše:Zajímalo by mě, jaký máte názor na tohle:
Právě jsem slyšel jednoho automechanika fanouška TDS a odpůrce CR mluvit o tom, jak se má správně zacházet s TDS. Docela jsem nevěřil co slyším, ale má v rodině asi 5 TDSek... běžně naladěných na 200 -250 koní!! Ještě jsem neviděl TDS s 250koňmi ale prý to jde...
Prý hned jak sedneš do TDS tak mu máš naložit plnej, žádný zahřívání a chlazení a podobně... a vysrat se mu na nějakej olej... že prý když se o to začne člověk starat tak to jde do prdele. A jako důkaz ukazoval své 2 TDS... jedno E34 a jednu E39... e34 měla na jeden olej najeto přes 90 tisíc km

. Sednul šlápnul a byl fuč... prý s tím nikdy neměl takhle problém...
co vy na to?:D
já bych řekl, že jsi mluvil s oldafem

Napsal: stř 23.01.2013 21:08
od starynovy
zase ono zalezi kolko ten motor zere oleja

jeden ho tiez na 1.9tke nemeni vobec, iba pravidelne dolieva

Napsal: stř 23.01.2013 21:37
od fabledwarrior
Nejak mi vypadlo, jak se jmenuje, myslim, ze je z Cesky Lipy a jezdi v cerveny e34 525tds touring a tedka si upravuje stribrnou e39 525tds touring:D
Je ale zajimave, jak se vsichni o tdsa staraj a stejne jim praskaj hlavy odchazej turba a cerpadla a pak potkam takovyho clovicka, kterej na to se*e a tdsa fungujou:D
Napsal: stř 23.01.2013 21:46
od Foldas
ta fama že to mu praskaj hlavy znam hromadu lidi s tds nechovají se ktomu všichni slušně a žadna hlava z nich nikomu nepraskla. turba odchází na všech motorech protože mají svou životnost zasebou. Dneska děla repas kdejaky lojza z dědiny který neví pořadně co děla. Čerpadlo je taky za ty roky a kilometry opotřebené. všichni kupují ojetého dizla který ma nakroucene šilene kilometry kdy jsou tyto věci prostě opotřebene a potřebuji už vyměnit za nové. jenže nové znamená drahé tak koupím starší ktere už je na pokraji sve životnosti taky takže se zase za chvili zesere
Napsal: stř 23.01.2013 22:05
od starynovy
mna by tiez zaujimalo kde na tito ludia prisli ze praskaju hlavy, uz si videl na fore ze by niekomu praskla, alebo len prefuklo tesnenie? ja nie, taktiez problem s turbom je velmi ojedinely.. jedine co sa tu stale mele dookola je ´´mne to toci 8s za tepla´´, potom pride presne taky lojzo ako ty, zahlasi super radu, ´´mas v riti cerpadlo´´, fakt je ze 80% tych aut malo motor nastaveny naposledy pred 18 rokmi v Mnichove.
Napsal: stř 23.01.2013 22:12
od fabledwarrior
Tak to se omlouvam, ja tds nikdy nemel, ale jelikoz je to velice rozsirena informace, tak jsem ji jen prevzal, kde se tedy vzala ta fama ze praskaj hlavy jak na bezicim pase, kdyz vlastne vubec nepraskaj?
Napsal: stř 23.01.2013 22:19
od starynovy
na skvelych autoportaloch ako napr. autorubik, kde pisu ze tds je nespolahlivy, praskaju mu hlavy (menis asi 3x do roka), nema vykon, ako PS je tam, najhorsi vyrobeny motor

Ludia to citaju, a uz sa to siri ´´jedna pani povidala...´´ mozno sa to dochovalo z cias 24d/td M21, tam hlava skutocne mohla prasknut, bola to chyba designu, taktiez tam praskal blok, aj kluky - co zase nieje pravidlo, niekto s nim problem vobec nema.. ale pri M51 si myslim ze zobrali nejake tie skusenosti do hrsti, ja na ten motor nemozem povedat pol slova.
Napsal: stř 23.01.2013 22:23
od fabledwarrior
Tak to je zasadni informace... to by se tu asi melo rozsirit..
Napsal: stř 23.01.2013 22:26
od starynovy
s tym uz asi nenarobis nic, lebo taketo sracky siria hlavne ludia co to auto ani nevideli.. ti co maju, ti vedia, a ked uz tak hekaju ze sa im to stale sere, ze to nestartuje, a co ja viem co este.. ale aby sa stazovali na hlavu, alebo turbo to nevidat.. turba su viac domenou novsich aut, ved predsa treba zarobit nejako..