Stránka 2 z 4

Napsal: stř 26.03.2014 17:06
od hulda
Není místo laborování lepší rovnou vyřadit jednu možnou závadu a koupit nové čidlo za 350 kč ?

Když to čidlo odpojiš, stane se něco? Mi vyletí otačky okamžitě na 3000 rpm a pak pomalu klesají.

Když oddělam víčko od oleje, taky nepozoruji žádnou změnu za chodu, tím neřikam že je to správně ale že nejsi sám. :)

Napsal: stř 26.03.2014 22:23
od Fatal Design
Jinak takhle na autě se nedá měřit teplotní čidlo. To se musí vyndat, strčit do vařící vody (100°C) a změřit odpor ... všude se udává odpor při 100°C.

Pokud nevíš co měříš (°C), těžko interpretovat výsledek ...

Napsal: pát 28.03.2014 10:33
od Martin85
Díky za rady. Nové čidlo už je na cestě. Zkoušel jsem změřit ty cívky ale nic mi to neukazuje. Když propojím oba piny, tak to vletí přes 1000ohmů a pak to spadne na 1 ohm. Je to rychlost, takže ani nejsem schopnej, říct, kolik to první číslo přesně je.

Díval jsem se pořádně na svíčky a mám je dost černý. Večer sem hodím foto.

Čidlo na vodu jsem zkoušel odpojit ale ne za chodu motoru. S odpojeným čidlem nejde motor nastartovat.

Napsal: pát 28.03.2014 17:54
od Martin85
Stihl jsem vymontovat jenom 3 svíčky.

Fotky tady. Nejdou mi vkládat. Barva elektrod není cihlová ale zlatá. První svíčka zprava má i elektrodu černou. Na svíčkách je najeto minimum ale starý vypadaly stejně.

http://jezmar.rajce.idnes.cz/m5_svicky#DSC_00591.jpg

Ještě jsem měřil čidlo na klice. Dočetl jsem se, že by mělo ukazovat 900-960 ohmů a moje má asi jenom 480. Nevíte někdo, kolik má správně mít?

Taky jsem pro jistotu sundal všech šest gum, které jsou mezi klapkami a tělesem sáním, a "šnorchl" mezi váhou a sáním a vše je OK.

Ještě mě napadlo, jestli by to nemohla dělat lambda?

Napsal: sob 29.03.2014 11:30
od hulda
Chod motoru a barva svíček zatím stále ukazují na čidlo teploty podle mých zkušeností.

Napsal: sob 29.03.2014 12:18
od Martin85
Taky mi to tak přijde. V pondělí to vyměním a uvidím. Bohužel jsem našel v nějakém manuálu, kolik mají být hodnoty odporu na čidle při daných teplotách a odpovídá to tomu, co jsem na měřil. Tak uvidíme.

Napsal: sob 29.03.2014 13:48
od hulda
I kdyby bylo v pořádku.. výměnou dílu za nový neuděláš nikdy chybu a budeš vědět, že tím to nebylo. :wink:

Napsal: sob 29.03.2014 14:23
od Martin85
No jasný, v pondělí to čidlo přijde. Tak to vyměním a dám vědět.

Napsal: sob 29.03.2014 21:39
od koki
Martin85 píše:Tak cívky to nejsou. Odpojoval jsem jednu po druhé a vždy to udělalo to samé. Trochu klesly otáčky a po opětovné připojení se zase zvedly. Zkoušel jsem i odpojit dvě najednou a vždy se stejným výsledkem.

Koki co je mokrá svíčka?


ted už nevím zda to bylo od oleje (přetěsnění víka motoru mě čeká) nebo benzínu, měl jsem vadné obě origo lambdy, kdo ví, zda neměli už 19let a šlo mi tam více benzínu, tak jestli je možný, že se dostal benzín na svíčku...

Napsal: pon 31.03.2014 20:06
od Martin85
Čidlo vyměněno a je to pořád stejný. Když je auto studený, tak to celkem jde, ale jakmile se zahřeje, tak začne dost vynechávat. Když přidám plyn a pak ho zase uberu, tak spadne volnoběh hodně nízko a chvíli tomu trvá, něž se to sebere. Myslím, že mám i nízký volnoběh. Ručičku na otáčkoměru mám jen těsně nad políčkem 750ot/min a ne skoro u 1000 jak jsem se díval na videích u ostatních aut.

Přijde mi, jak kdyby mi to pořád někde přisávalo ale už fakt nevím kde. Hadici, co jde do olejovýho separátoru z víka ventilů mám novou. Vždy, když sundavám sání, tak je v ní trochu čisté vody. Předpokládám, že to je kondenzát. Zkontroloval jsem hadici, co jde ze sání do volnoběžného ventilu i z volnoběžného ventilu za klapky a vše je OK. Kontroloval jsem i hadice od podtlaků, co vedou do sání a taky jsou OK. Rezonanční klapka funguje. Kontroloval jsem i hadci co jde do filtru s aktivním uhlím nebo co to je a ta je taky OK.

Jsou tam ještě nějaké hadice, které bych měl zkontrolovat?

Co dál může způsobovat, že je to bohaté kromě lambda sondy a toho, že to někde přisává?

Napsal: úte 01.04.2014 12:01
od hulda
To je divné.. to co popisuješ mi přesně dělalo a bylo to tím čidlem.. taky jsem mival 750.. někdy dokonce, když jsem vyřadil tak mi spadly otačky na 400.. a někdy mi to i zdechno za jizdy...

Volnoběh má byt 970 +- 40 rpm.. takže ano, 750 je málo.

Hádám, že olej ve vodě nemáš a na měrce oleje nemáš emulzi.. At mužeme vyloučit prasklé těsnění pod hlavou. Chtělo by to změřit tlaky.

škoda, že nevim jak se oveřuje funkčnostě těch 2 podtlakových elektromagnetických ventilů, co jsou pod sáním.

To přisávání jde taky nějak ověřit... že se rozpráší nějaka kapalina do vzuchu a jestli to přisává, tak uvidíš kudma, ale to jsem nikdy nedělal ani nevim jaka kapalina se na to hodí, to by musel poradit někdo jiný.
A asi sundat vrtuli kvuli toho, protože bys toho moc neviděl :D

Osobně na tvém místě po výměně čidla zkontroloval ten olej a vodu, mrknul bych se na drát a konektor od čidla, jestli se třeba někde nenarušil. Změřil tlaky a zajimal bych se o to, zda to nemuže zpusobovat špatný snímač na klice.. A ty máš 3.8 takže máš ještě čidlo na vačce.. já mám 3.6 takže tuhle srandu nemám a zda muže nebo nemuže mit vliv nevím.

Napsal: úte 01.04.2014 14:42
od Martin85
Já jsem právě našel, že čidlo na klice má mít odpor 940-960, já jsem naměřil mnohem míň. Taky tam má být vzdálenost 0.6mm což tak ještě přeměřím. Olej v chladící kapalině není, jestli jede voda v oleji zkusím zjistit podle tý měrky.

Voda se neztrácí...

To čidlo na vačce nevím, při nejhorším je vyměním a rovnou i čidlo na klice. Taky by to mohla být ještě váha vzduchu ale to nevím, jak zjistit...

Napsal: úte 01.04.2014 14:45
od Martin85
Tlaky změřím, jen co seženu sadu na měření ale to by neměl být problém. Ty elektromagnetický ventily taky nevím, jak ověřit, ale jeden ovládá rezonanční klapku a ta mi funguje.

Zkontroluju rovnou ty dráty od čidla...

Napsal: úte 01.04.2014 15:07
od hulda
Rezonanční klapka na to nemuže mit vliv ta je aktivní od 4100 do 6900 rpm..

Váhu to má MAFku takže drátek.. kdyby se přerušil, tak to pojede ještě hůř ne-li vubec.. ale zapatral bych jak ho vyčistit.. nějakým sprejem opatrně..

Asi nemáš možnost si to čidlo na kliku pujčit od někoho... to nejsou přece jen 3 stovky jak za vodní čidlo. Abys to ověřil

Napsal: úte 01.04.2014 15:28
od Martin85
To bohužel nemám...

To čidlo na klice stojí litr...

Napsal: úte 01.04.2014 15:30
od Martin85
Taky mě napadlo, jestli to nemůže dělat to, že nemám srovnané klapky. Nevíš, kdo to v čechách, nejlépe v Praze dělá?

Napsal: čtv 03.04.2014 21:03
od Martin85
Dnes jsem stihl pouze kouknout na tu měrku a je na ní pouze čistý olej. Nebo to mám zkontrolovat až po jízdě?

Napsal: čtv 03.04.2014 21:03
od Martin85
Dnes jsem stihl pouze kouknout na tu měrku a je na ní pouze čistý olej. Nebo to mám zkontrolovat až po jízdě?

Napsal: pát 04.04.2014 10:34
od hulda
Myslím, že by se to usadilo po běhu... Pokud nemizí voda a není v ní olej, neměl by být v tomto problém.

Napsal: pát 04.04.2014 10:37
od Martin85
Teď jsem to ještě konzultoval s kamarádem a říkal, že by to mohla být lambda. Tak jsem jí objednal od BOSCHE. Bůh ví, jak je tam ta současná dlouho...