Stránka 2 z 3

Napsal: úte 19.04.2016 21:37
od Rade520
Přesně tak ,záleží kolik chceš investovat.
Kolem 2tisíc máš na výběr pouze Federal rsr ,Nankang NS-2R ,Kumho KU36.
Já nic jiného ani nehledal,nebudu hoblovat na okruhu pneu za 4t/ks.
Nakonec jsem teda sehnal skladové za 1500kč/ks:
http://en.syron.eu/tires/motorsport-tire-semi-slick-syron-street-race/
Nemám moc s čím porovnávat ,ale každopádně o hromadu lepší než nějaké 8let staré a sjeté falkeny co jsem měl na okruhu posledně.

Jinak pokud nemáš přes 300koní tak není důvod na zadek dávad širší pneu,
maximálně získáš nedotáčivost-a to nechceš.
Třeba Audi RS3 má na zadku o 1cm užší gumy aby nebylo tolik nedotáčivé.

Napsal: čtv 21.04.2016 21:23
od Totic
Dík za typy. :idea: Ono po netu je těžký vybírání když žádnej e-shop většinou neuvede zda jde o semi-slick natož hodnotu treadwear. :!:

Nakonec mě zaujaly ty Nankangy SPORTNEX NS-2R. Jedinej výrobce a tady tenhle prodejce k tomu aspoň píše: TREADWEAR index:120 for racing, and 180 for street. http://www.pro-pneu.cz/20521-nankang-sp ... letni.html

A kterou jste zkoušeli.. TD120 to už je lepidlo,ne? ;) Popř. kolik mají ty ostatní Syróni a Federály ?


Cenově by to nebylo nejhorší, pač zatím půjdu do 16" co mám na to lehký disky (v 17" momentálně jen těžký repliky, tak to bylo asi zbytečný). Nebo je to blbost jezdit na profilu 50/55? Snad už mají tímpádem zpevněnou bočnici..

Napsal: čtv 21.04.2016 23:02
od MattyX
Pokud chceš ušetřit čas s bádáním a zkoušením, tak si kup nějaký normální 8,5-9*17 , gumy všechny 235-245/40 a bude to fungovat, 205 je na E36 tak trochu k ničemu na grip :)

Nankangy v TW120 měl kamoš na E36 M3, ale taky měl všechny 4 v 265/35/18 a bylo to cajk :)

Federaly mají TW 140 , syrony nevím...
Zestino mají taky TW 140...

Napsal: čtv 21.04.2016 23:35
od Francis
Na dohledání UTQG (treadwear, traction a temperature) se dá docela dobře použít http://www.tirerack.com ale mají tam jen modely prodávané v USA/CDN.
Vpravo nahoře je "lupa" a do pole pak stačí dopsat kus názvu pneu.

Jinak treadwear s nízkým číslem nemusí nutně znamenat lepidlo. Treadwear je referenční číslo udávající životnost (čti: nájezd) pneu. Vypočte se tak, že se porovná na testovacím stroji za daných testovacích podmínek testovaná pneu a referenční pneu. Tato referenční pneumatika je vyráběna přesně daným postupem z přesně daných materiálů.
Pokud testovaná pneu najede stejné "km" jako referenční, pak treadwear je 100, tedy 100% nájezd jako referenční. Pokud najede dvojnásobek, je treadwear 200.
Treadwear neříká, kolik km ta která pneumatika najede, neboť to závisí na hmotnosti vozu, výkonu motoru, stylu jízdy, ... Používá se pro porovnání. Pokud s jedním typem pneu s TW 140 najedu např. 21k km, pak s jinou pneu s TW 280 najedu 42k km = dvojnásobek, na stejném autě za stejných podmínek.

Může se nastat situace, kdy pneu s TW 300 bude "lepivější" než jiná s TW 160. Je to jednoduché, výrobce hypotetické pneu s TW 300 použil lepší materiál a vhodnější konfiguraci desénu a i přes lepivost má pneu velmi dobrou životnost. Pravda, taková pneu může stát několikanásobek vulkanizovaných sazí, může mít i poloviční hmotnost nebo jinak předčit levný výrobek s odfláknutou konstrukcí a nedbalou výrobou :-)

Napsal: pát 22.04.2016 14:52
od Rade520
Přesně jak píše Francis, podle čísla "treadwear" bych úplně nevybíral .
Není to označení směsi jak u závodních gum,že má 120 nemusí znamenat že je to extra lepidlo oproti jiným.
Hodně důležitá je spíš konstrukce pneumatiky hlavně pevnost/tvrdost bočnice aby se v zatáčkách nežvejkala.

Napsal: pát 22.04.2016 19:27
od MattyX
Rade520 píše:hlavně pevnost/tvrdost bočnice aby se v zatáčkách nežvejkala.


To se dá eliminovat tou "správnější" geometrií částečně, kdy se seriovým odklonem ti nepomůže ani slick, shrneš ho z venku za chvilu :)

Napsal: sob 23.04.2016 17:35
od Totic
Rade520 píše:Jinak pokud nemáš přes 300koní tak není důvod na zadek dávad širší pneu,
maximálně získáš nedotáčivost-a to nechceš.
To jsem překvapenej, většinou se jezdí staggered setup stejně jako v civilu, ne? Vrhá se mi to do zatáček s přední užší právě celkem ochotně. No dobře třeba seženu všechno stejný.

MattyX píše:..gumy všechny 235-245/40 a bude to fungovat, 205 je na E36 tak trochu k ničemu na grip :)
Jo no tak čím širší tím lepší grip, jen ta má seriová dva a půle s tím bude asi dost cvičit. :) Tak možná začnu prvně 4x225 nebo 225/245.

Rade520 píše:Přesně jak píše Francis, podle čísla "treadwear" bych úplně nevybíral .
Není to označení směsi jak u závodních gum,že má 120 nemusí znamenat že je to extra lepidlo oproti jiným.
Hodně důležitá je spíš konstrukce pneumatiky hlavně pevnost/tvrdost bočnice aby se v zatáčkách nežvejkala.
Právě.. vrtá mi hlavou, že běžná pneu typu Bridgestone Potenza RE050(A) má jen TW140 !? Asi jako slick nejezdí, ale dost lidí ji taky chválí.
Přitom přímý konkurenti Dunlop SP SPORT 01 má TW280 a z kategorie U.H.P. Dunlop SPORT MAXX RT (RacingTechnology a údajně pevnější bočnice) - TW240.
Leží mi právě 4x v garage (225/45/17), ale odpanit na okruhu jsem je zrovna nechtěl.. :P

Taxem dostal takovej chorej nápad.. Je konstrukce a zpevnění bočnice u slicků vs. RFT(RunFlat) nějak rozdílná? Všude v inzercích se ty Bridge RE050 RFT válí, že by se to dalo přehazovat vidlema, nikdo to nechce ani za pár stovek. :lol: Jsou sice těžší, ale okruh je hladkej tak by mohli podržet dobře, ni?

Napsal: sob 23.04.2016 19:32
od MattyX
Ta guma je těžká jako kretén... konstrukčně je řešena tak aby když v ní není luft, aby jsi dojel. když navěsíš těžká kola a ještě těžší gumy, tak se ti to auto ani nerozjede, protože to úplně zabiješ na převodu ... pak najednou nasadíš lehká kola s "normální" váhou pneu a auto má jak o 20koní více :D
Pokud chceš ušetřit čas a aby jsi byl "rychlý" i v zatáčkách, určitě dej všechny 4 gumy široké...
Pokud si k tomu chceš přijít sám, tak prosím :lol:

Obrázek

Napsal: sob 23.04.2016 22:06
od Totic
Jj díky za info. Pěkně tlusté ilustrační Fedarály. :wink:
Pár jejich zkušeností a porovnání s Nankangem: http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=13&t=2632

A co tohle, když už pořádný slicks za dardu? :twisted:
http://www.racingtyres.cz/o-nas/

Sem jsem se teprve proGoogloval asi už s křížkem po funuse.. http://e46.bmwklub.eu/viewtopic.php?f=13&t=23058
Prodej užších Profil XR01 z PL zde: http://www.racingfactory.pl/profil-sport-cat-59.html

A ještě narazil na model semislick Regal Racer, taky možná alternativa v XL:
http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=115&t=93528
http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=13&t=1518

:wink:

Napsal: pon 06.06.2016 12:14
od Francis
Oživení tématu :-)

Potvrzuju co píše Rade520, jen podle treadwear se vybírat nedá. Předloni jsem měl sadu nových Bridgestone re002 Adrenalin, treadwear 220. Letos mám sadu Michelin Pilot Sport 4, treadwear 320 a grip na suchu i na mokru je jiný, lepší. Znatelně lepší. Pilot Sport 4 mají vyšší třídu traction, mají AA, kdežto re002 mají jen A.

Porovnání s loňskými novými Pirelli PZero Asimmetrico, dot 2011, treadwear 140, traction A, jsou Pilot Sport 4 úplně jinde. Pravděpodobně Pirelli skladuje na slunku a atmosféru dotuje ozónem, moje sada není pneumatika ale soustružený puk :-(

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: pon 03.07.2017 13:22
od Totic
Micheliny jsou dost dobrý směsy na ty se taky chystám. Pilot Sport 3 a 4 jsou aj na takový civilní ježdění do deště, koukal jsem v salonu že je z výroby obouvají na M2, M3, M4. Na okruh jsou nejvíc vychvalovaný asi ty Pilot Sport Cup2, proto mnohem horší grip za mokra. Ale nějak jsem mezi něma nepochopil zacílení modelu pneu Pilot SuperSport (?)

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: pon 03.07.2017 18:44
od pavproch
Jestli teda můžu (ne)úplnou srovnávací mikrorecenzi.... mám PS4 na daily (3er) a PSS na m4Zlikovi, obojí staggered (225 vepředu, 255 vzadu), na daily 18", m4Zlik 19".... obojí non-RFT.

PSS mají na suchém asfaltě bez štěrku/písku o dost lepší grip (ještě sem je na lehčí RWD neprotočil a ani při plných brzdách nepřinutil ABS zasahovat...), PS4 se mi už probrzdit až k ABS podařilo, aji si už několikrát v zatáčkách pískly (a to je 3er Xdrive). Na mokru i hluboké vodě jsou PS4 excelentní... PSS nevím, s m4Zlikem jezdím JEN zasucha. PS4 jsou VÝRAZNĚ citlivější na vyjeté koleje. Hlučnost u obou +/- stejná. Životnost nevím, nezajímá mě, neřeším.

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: sob 08.07.2017 20:25
od pavproch
Tak, moje skleroza neska zapříčinila, že sem můžu dát pokračování minirecenze...
pavproch píše:jediná skvrnka na kráse byla, že sem zapoměl, že odpoledne přešla přes hory bóřka, takže místama ještě bylo vlhko/mokro..... :x
PSS jsou úplně skvělé jak na suchu, tak i na mokrém/vlhkém asfaltě

ještě mi teda chybí je vyzkoušet na hluboké vodě.... to až ňa chytí někde nějaká bóřka se splachovačem....

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: ned 09.07.2017 16:28
od Totic
Jo tak na mokru by měli být PS3,4 i PSS výborné. Ve většině rozměrech májí i shodné spotřebitelský štítky, tj. Chcanec: "A". Proto se divím tý duplikaci výrobků. Ale tak zřejmě fungují každá lehce jinak podle použití na těch kterých autěch/rozměrech. PSS je snad zaměřená na těžší, výkonnější GT vozy a limuzíny.

Nějakej poznatek k PSS jsem narazil viz. Libor (295/35 R19) 04.05.2012:
"Pneumatiky jsem zkoušel na Porsche 911 turbo. Po zkušenostech s pneumatikami Pirelli PZERO ROSSO ASIMM a MICHELIN Pilot Sport Cup bych tyto pneumatiky označil jako turistické. Úplně degardují kvalitu podvozku, vozidlo vyžduje při razantní jízdě vysokou pozornost při ovnádání, protože jde nečekaně rychle do smyku."

-ale tak na lítačku po horách určitě dobrý, ne? :twisted:
==========================================================================
Ovšem pokud se tu bavíme o (semi)slick gumách a ne spíš UHP tak ty PScup2 už jsou takej lepčí hardcore.
Aspoň nějaký fakta:

"Pilot Sport Cup 2 je letní pneumatika homologovaná na silniční užití, ale vyvinutá pro závodní okruh.
Výhody:
- O 50% více kol a větší rychlost* díky technologiím vzešlým z vytrvalostních sotěží a díky Michelin Total Performance více výkonů zároveň.
Technologie: dvousložkové směsi pryže
> Výjimečná přilnavost na suchém povrchu
> Zvýšená jízdní stabilita na suchu
Dvě rozdílné směsi pryže na vnější a vnitřní straně běhounu.
Vnější strana: Molekulový řetězec – nově vyvinutý elastomer – zaručuje výjimečnou přilnavost především v ostrých zatáčkách.
Vnitřní strana: Pevnější elastomer zpřesňuje jízdní stabilitu a zvyšuje kontrolu nad řízením vozidla.
Technologie dlouhé závodní životnosti 2. 0®

Pomalejší opotřebení vnějších ramen. Zesílené vnější rameno zvyšuje odolnost / životnost pneumatiky na okruhu. Větší hloubka běhounu

Přilnavost na MOKRU: Snížené riziko vzniku aquaplaningu.
Zvýšená bezpečnost na MOKRÉ vozovce O 20 %* větší hloubka běhounu

* V porovnání s předchozí generací MICHELIN Pilot Sport Cup+. Interní testy 2013."

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: pon 10.07.2017 15:43
od kosh
Je to otázka zvyku. Jezdím na CUP2 a nebo na Yokohama AD08R cca 35 000km za rok a nevidím v tom problém. Jakmile prší, tak AD08R nemají problém, CUP2 jsou na tom trochu hůře, ale taky se nejedná o žádnou tragédii, kterou by nešlo zvládnout.
Když si vezmu, že v dešti se pohybuju v 15% případů tak musím konstatovat, že o mnoho lepší grip za sucha za trochu diskomfortu při dešti prostě stojí.

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: čtv 31.08.2017 20:06
od Totic
Tadyk udělali dobrou srovnávačku 3x Trackday gumy (semislick) vs. 7x UHP o kterých se zrovna bavíme - chování mokro, sucho, brzdy atp: "2017 Sport Auto UHP and Track Day Test"

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: čtv 31.08.2017 21:58
od MattyX
Celkem mě zaráží rozdíl mezí "miší'" a trofeo R na brzdy, to je docela zásadní rozdíl pro sranda faktor :)
Celkem zajímavé, Trofea jsem jednou měl a byla to brutalitka :) až na tu cenu :roll: :twisted: :lol:

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: čtv 02.01.2020 04:52
od Totic
Jinak letošní novinka od GY :

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 vs F1 SuperSport vs SuperSport R
https://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y ... e=youtu.be

Řekl bych odpověď zacílená na konkurenční zajeté trio od Michelin Pilot (Super/Sport)
https://www.youtube.com/watch?v=aMv64li ... e=youtu.be

A co jste v létě hoblovali vy? :)

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: pát 03.01.2020 21:12
od Hanz
Totic píše:Jinak letošní novinka od GY :
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 vs F1 SuperSport vs SuperSport R
https://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y ... e=youtu.be
Řekl bych odpověď zacílená na konkurenční zajeté trio od Michelin Pilot (Super/Sport)https://www.youtube.com/watch?v=aMv64li ... e=youtu.be
A co jste v létě hoblovali vy? :)
GY Eagle F1 Assy mám v 18 na 235/265 a přijdou mi hlučné, grip a komfort asi dle očekávání...
nicméně mi přijde auto zábavnější na všech 4 s 225/45R17... spotřeba šla dolů skoro o litr... a to ty R18 váží stejně (Leggery alu).

Re: slicky, semi-slicky zkušenosti?

Napsal: pát 01.05.2020 12:36
od Totic
Tak na dvourozměru 18" 8J & 9J mám nachystáno Mich PSS a jiné.. zkouším od loňska různý šířky/profily (235/40, 245/40, 255/40, 255/35) jaxe to chová a nechová.
Pak varianta víkendy / trackday na zhulení PS CUP2 & Toyo Proxes R888. To bych sem připojil topic viz. zde: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=30&t=93433

Coronakrize nám přinesla aspoň něco pozitivního: Prázdný silnice a benál za pakatel ! 8-)
Tak vyražte ven (ale hlavně opatrně ať z toho není odvoz na koronárku). 8-)