Stránka 2 z 3

Napsal: sob 13.12.2014 18:51
od jaroslav
JaraX píše:motul nevím teda,
ja doporučuju Castrol nebo OMV, ale pozor na padělky castrolu u nás.


Motul pouziva znamy do svojho zavodaku,vraj to testovali pri vysokych teplotach, rozobrali motor a bol na tom lepsie nez Castrolly, Shelly atd. Samozrejme to nebol bezny 10w40...

Napsal: pát 19.12.2014 21:28
od MUF_IV
Taky jsem řešil co za olej.... po dlouhým přezkoumávání jsem na to šel jednoduše. Zašel do BMW za 4 papule jsem koupil olej a mám jistotu toho co tam je, nekourim, nepiju, tak to narvu do auta a mam klid..

Napsal: pát 19.12.2014 22:21
od pavproch
@muf: mám sice jen 3er, ale nedá mi to...

Celou dobu záruky (3roky/100tis km) sem do brambora nechával lít jen Castrol (0w30 nebo 5w-30, fčíl nevím) v autorizáku.... po jejím skončení sem tam nalil Pentosin (5w-40, koupeno tady na bmwklubu) a ten motor byl najednou úplně jiný.... tišší, hladší, kultivovanější.... a potom sem do něj nalil MillersOils 5w-40 a ten tomu motoru dal ještě inačí grády.... takže imho není vůbec pravda, že olej z autorizáku je to nejlepší, co můžeš motoru dopřát...

Já třeba už bych tam ty sračky zvané Castrol nedal ani omylem.

Napsal: pát 19.12.2014 23:27
od JaraX
je to spíš o viskozitě než o výrobci

Napsal: sob 20.12.2014 07:09
od MUF_IV
No já netvrdím že origo je to nejlepší, jen říkám že kupuju v originál BMW, tedy snažím se minimalizovat to, že koupím "fake" olej. Je toho plno na trhu a nemám čas si nechávat dělat rozbory oleje který tam najelu. Nicméně jak píšeš, nemusí to bát to pravé ořechové, mohou být lepší oleje, ale na to vážně nemám prostor :) I v BMW může být chyba, třeba zaměstnanec co by si rád dopomohl a mohou tam lít co je napadne, jasně, to ano.. Jen je to pro mne nejrychlejší a nejbezpečnější cesta jak svému BMW " snad" neublížit a za ušetřený čas vydělám na další prachy 8)

To mám ještě ropáka E60 kterému dělám olej co 12-14tkm, kupoval jsem CASTROL z jednoho obchodu v OVA, ale touhle cestou už taky nejdu v další výměně, zdá se mi že s tímto olejem to od 8tkm klepalo jak kovařík i za tepla..

Teď budu dělat automat na 745i a olej taky 680,- za litr a asi by mě ani nenapadlo to hledat v alternativě na NETu když se to dělá cca co 100tkm..

už je doma v garáží spolu s vanou a čeká na výměnu. Holt opička co ráda mlaská, ale věřím tomu že se potom vrátí v podobě mnoha kilometrů bez problémů...

Tímto se nechci rozvíjet dlouhosáhlou diskuzi, jen sděluji svůj názor :)))

Napsal: sob 20.12.2014 09:44
od JaraX
mě to přijde spíše jako vyhozené peníze, dofuam že jsi v BMW nekoupil 5W30, protože je tam chyba v mazacím plánu a tydle motory strašně trpí na přepálení oleje a karbonizaci, takže jeslti jsi v BMW koupil olej 5W30 tak tomu motoru dáváš víc zabrat než kdybys tam dal padělanej castrol 5W40.
přitom oleje jako OMV, Mobil apod sou pro tydle auta naprosto dostatečny, stejně se většinou ten motor pohybuje do 3000rpm a duležitý je ten olej měnit cca po 15 000 - 20 000km a ne víc.(vyzkoušeno)
do diesela naopak jen 5W30 protože by nikdy nedosáhl provozní teploty 5W40

Napsal: sob 20.12.2014 10:15
od MUF_IV
Nemám to usebe ale tuším dle servisní knížky mám tam 0w-30.. Poslední zápis servis Berlín . Ptal jsem se v cartec Ostrava a řekli konto samé. Tak doufám ze je to správně ..

Napsal: sob 20.12.2014 10:56
od JaraX
tak to je ještě horší než ta 5W30, 0W30 bude rychlá smrt pro ten motor. kamarád co dělá v BMW furt brečí jak se jím karbonujou benzinovy motory, že s tím maj strašnej problém a furt všem mění motory,ale že by tam někdo nalil olej jakej tam patří to ne :D co nejdřív tam nalej 5W40 a uvidíš jak ten motor poběží

Napsal: sob 20.12.2014 11:03
od MUF_IV
Jaraxi, tak ted jsem musel zvednou línou prdel ze sedacky a zajít do garaže. tak omyl, je to longlife 04 - 5W-30....

Napsal: sob 20.12.2014 13:51
od tanner540i
Neni to chyba v mazacim planu, jen soucasny smer ekoteroristickeho lobby. Proste budeme davat lehkobezne oleje i do benzinovych V8, protoze se pak spotreba snizi o 0,02l/100km. Ze motor vydrzi misto 600k km jen 200 uz nikoho nezajímá.
Btw v benzinove V8 proste nema olej specifikace xxW-30 co delat.

Napsal: sob 20.12.2014 16:56
od pavproch
je to chyba v matrixu, akorát s eprozatím k ní veřejně nikdo nepřiznal.... off record zpráva z autorizáku říká, že existuje interní instrukce z Munchen která zakazuje používat LL04 wolej pro benzínové R6.

Napsal: sob 20.12.2014 18:22
od JaraX
tak aspon mam díky tomu že si lidi nenechaj poradit hodně práce :)

Napsal: sob 20.12.2014 18:49
od MUF_IV
OK, tedy co tam ma byt ?

Napsal: sob 20.12.2014 19:18
od JaraX
5w40

Napsal: sob 20.12.2014 22:40
od Filozof
Přesně jak píše jarax. Vylejt ty longlife a dát tam 5W40.

tady jeden krásnej článek psanej klubákem o BMW motorech a potvrzuje ale je to zajímavé čtení tak to tady dám pro výstrahu pro všechny :-)

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

Napsal: ned 21.12.2014 00:01
od JaraX
no jo, akorat n51, n52, n53 a n54 jsou shit motory, n62 a N73 sou bezproblemovy, jen se nesmí zkurvit špatnym olejem.

Napsal: ned 21.12.2014 14:54
od zzeli
Nechci vam do toho nejak moc kecat, ale viskozni index nerika nic o vykonnostni specifikaci a lehkobeznosti oleje. Nicmene co jsem jednou studoval, tak soudrznost mazaciho filmu je u lehkobeznych oleju i u nelehkobeznych (ted si nepamatuju jak se odborne nazyva ten parametr, jehoz hodnota udava, zda lze olej nazyvat lehkobeznym) skoro stejna pri pracovni teplote motoru. Bylo to u oleje 5W30 A1 vs A3 a 5W40 A3. Takze ve vysledku asi stejne zavisi jen na viskozite, protoze ta je nejvice umerna tomu, jak hladce motor pobezi, tj. jak dobre vytesnuje vule v motoru, coz nic nerika o kvalite mazani. Ovsem jak jsem vyse napsal, kvalita mazani je priblizne stejna a na kvalite mazani se o nekolik radu vice stejne podepisuje to, zda se olej meni vcas. A vcas neznamena nutne jen kilometricky probeh motoru.

Napsal: ned 21.12.2014 15:41
od JaraX
to jo, ale když se olej přepaluje tak moc nemaže :)

Napsal: ned 21.12.2014 21:41
od zzeli
Tak to rozhodne. Zatim me ani nenapadlo badat po informaci jak se pozna, ze danej olej nesnasi vyssi teploty (ted nemyslim provozni teplotu chladici kapaliny, ale teplotu, se kterou se olej setkava na stenach spalovaciho prostoru), seskvari se a tvori karbon na motoru. Viskozita udava jen tekutost v urcitym teplotnim rozsahu, takze podle toho nachylost k prepalovani asi urcit nejde coz?
Nicmene znacka BMW s obecne vyssima provoznima teplotama me k tomu trochu motivuje :)

Napsal: pon 22.12.2014 08:16
od tanner540i
Sak prave proto existuje norma SAE, kde ti - zjednodusene receno - cislo za W napovi o teplotni odolnosti oleje. Proto je olej xxW-40 vhodnejsi do motoru jako je atmosfericka V8, nez xxW-30. Proste vydrzi do vetsi teploty, nez se zacne prepalovat.

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... vych-oleju