Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#21 Příspěvek od kupca »

Mě to rok jezdilo celkem v pohodě. Až teď to začalo. Ačkoli je pravda, že jsem najel jen nějakých 12000km.
Ukecali jste mi. Objednám, vypustím olej a vyměním. Možná se z toho opupínkuju, tedy spíš z nedostatku místa, ale už jsem dělal různé blbosti, tak proč ne tuto. :-)
Díky moc.
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#22 Příspěvek od pGb »

jezdil jsem s tím rok a šlo to, jen jsem se pak už bál couvat
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#23 Příspěvek od kupca »

Tak to je podobné. :-)
V ZF Jihlava mě měnili komplet olej a dle dílů i ten "rukáv". Tuto těsnění ale ne.
A protože olej nikde neteče (respektive není nikde vidět, pod autem nikde ani kapky nezůstávají), tak mám podezření, že prostě jen správně nenatlakuje, což by odpovídalo prasklému těsnění. Nebo odešly spojky, či komplet převodovka... :-)

Takže mi dnes přijde olej a zítra to těsnění. A znám se, tak zítra do toho jdu.
:-)
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#24 Příspěvek od pGb »

snad nebudu povídat nepřesnosti, ale výměna oleje má požadavky, přesný postup neznám, vyměňoval mi to jarax k maximální spokojenosti

- auto při plnění musí mít 35°C, prostě né moc zahřáté
- potřebuješ přípravek na plnění - něco co ti tam ten olej natlačí
- potřebuješ někoho, kdo ti prořadí při plnění jednotlivé rychlosti na zvedáku
- plastová vana s filtrem má těsnění, hrozí že až ji sundáš tak se zkroutí a už ji tam nedáš - nemusí, existuje schéma v jakém pořadí utahovat šrouby
- velký bacha na ten rukáv, viz blbá aretace té trubičky ......
- musíš sundat mechatronik, ideálně pak momentový klíč a zase by jsi měl dodržet postup utahování

edit: ze zvědavosti když jsem se ptal v jednom autorizovaném servisu, jestli vyměňují to těsnění nad mechatronikem automaticky, tak mi řekli že mechatronik při oleji vůbec nesundávají, to je jaraxova dobrá vůle a bonus
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

já to měním vždycky a spoustě lidem to zlepšilo nebo spravilo řazení.
ty jsi to měl přece uplně prasklé, takže šel tlak dopryč.
mechatronik utahovat jen momentákem
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#26 Příspěvek od kupca »

pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#27 Příspěvek od pGb »

jj, to moje netěsnilo vůbec, ale s časem se to také zhoršovalo ....
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#28 Příspěvek od kupca »

Tedy moje zkušenost:
Už nikdy ZF "paka" Jihlava.
Víc oleje než má být, šrouby přetažené, pravděpodobně neznají momentový klíč. kontrolní šroub jsem povolil sekáčkem, zlomil jsem na tom i nástrčkový bit. kryt vany převodovky 4x špinavější než kryt motoru, který jsem umýval před servisem v Jihlavě. Takže ho nikdo ani neotřel.
Ten adaptér všude na netu popisují, že je dobré ho měnit spolu s výměnou oleje, přesně jak popisuje JaraX. Proč ho nemění v servise, netuším. Pravděpodobně proto, aby tam zákazník přijel znovu. Při výměně toho rukávu kolem připojení elektriky pravděpodobně mechatronik sundávali, neumím si představit, jak jinak by ho měnili. Tak ten díl navíc by mi taky nezabil, stál mi 290Kč.
musil jsem si koupit momentový klíč, neb jsem měl jen od 25Nm a tady jsou malé momenty. A klíč se dycky hodí, miluju nářadí. :-)
Adaptér (těsnění) byl prasklý. nevím jestli praskl už tenkrát při montáži, nebo časem, každopádně se to zhoršovalo, převodovka měla prokluz už delší dobu, ne výrazný, ale na BIGu byla na 400m rychlejší 745i. Což jsem pozoroval už dřív, že ten rozjezd nic moc.
Teď když vypnu protiskluz, tak to opravdu jde do smyku hned...
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#29 Příspěvek od zzeli »

Pekna prace a nic moc reference pro jihlavske.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

pokud vím tak kromě mě to nemění vůbec nikdo.
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#31 Příspěvek od kupca »

Taky dobrý. :-)
Podle logiky věci, jak se to jednou povolí, tak tuten díl prostě chce vyměnit, neb si už zpátky nesedne tak jako původně...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od JaraX »

nejde o to že si to sedne nebo nesedne, ale o to že je to teplem uplně vytvrdlý, navíc spousta lidí utahne mechantronik tak že pak povolujem trubkou.
ty jsi ho povoloval jak? měl byt jít normálně rukou nejmenší ráčnou.
těch cca 25NM,
ten rukáv co těsní konektor se mění bez sundání mechatroniku, takže to mění kde kdo, ale toto už málo kdo.
i když ted tam mám auto kde pánovi tekl automat (vana) tak mu vyměnili olej a dali novou vanu , no a ted po pul roce mu teče průchodka, tak ho to čeká znova :)
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#33 Příspěvek od kupca »

Vana šla povolit celkem v pohodě, ale nemám pocit, že by to bylo dotažené s citem nebo momenťákem. Některé víc, některé míň.
Mechatronik fakt silou. na to, že má utahovací moment 8Nm to opravdu bylo daleko víc...
Ten rukáv jde vyndat na V12 bez sundání mechatroniku, nebo výfuku? Je tam prostor tak na povolení připojení elektroniky. :-) A to nemám velké ruce. :-)

A výfuk na spojích už nemá matky, ale nějaký zbytek po matkách. :-)
pGb
Registrovaný
Příspěvky: 516
Registrován: pon 29.09.2014 00:00

#34 Příspěvek od pGb »

Jsem rád že ti to také pomohlo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

no tak to někdo přerval, proto to prasklo, stejny případ jako pGb, jinak pruchodka jde bez vyfuku i mechatroniku, jen to chce ohebné ruce.
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

#36 Příspěvek od Hagen »

Zdravím,

Oživím tohle téma jelikož mám pár dotazů k převodovce v 745i.

Myslím že je v dobrém stavu, řadí jak víno... OVŠEM

1, Když je auto studené, rozjíždí se s chutí vpřed už při povolení brzdy. Jak se ohřeje, pustim brzdu a auto stojí nebo se rozjíždí velice zvolna.

2, Neškube absolutně v žádných případech až na jeden, a to jest teplá převodovka, a převod z 5 > 6 .

Někdo tucha co s tím? Jestli málo oleje nebo ho zkusit vyměnit? Prej byl měněn 4 měs zpět v DE
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

#37 Příspěvek od TANN3R »

Za studena se to rozjíždí podstatně ochotněji, už jen díky zvýšeným otáčkám motoru..

Pokud stojíš na rovině, musí se rozjet i za tepla, i když jen zvolna.

Kopání bude dělat mechatronik, nebo už problém v převodovce. Výměn olej s vanou a všechny těsnění pod mechatronikem + smaž adaptace. To by mohlo ještě pomoct.
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

#38 Příspěvek od ettore »

uvažuji, ze si nechám vyměnit olej v automatické převodovce a s tim i všechny ty průchodky, brejle, kulicky, proplachy a nevim co ještě... :D Původně jsem uvažoval o ZF v Jihlavě ale po zkušenosti Kupca jsem trochu ztratil důvěru... Máte někdo odtamtud čerstvé zkušenosti?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 / e66 - zkušenosti v převodovkou

#39 Příspěvek od JaraX »

proč nejedeš za Snejkem?
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re:

#40 Příspěvek od JakoobCZ »

JaraX píše:pokud vím tak kromě mě to nemění vůbec nikdo.
Ja doufam, ze Snejk ano ;) Nicmene nemenit pri "oprave" kolem 10k gumu za 290 Kc mi fakt prijde ujety.
Odpovědět