Stránka 2 z 2

Napsal: stř 18.06.2014 07:22
od mika_hakkinen
Tak, kdyz mas 4pin tak je to jednoduchej ventilator je tam pouze motor.
Otacky motoru se ridi pomoci predradnych odporu. Jsou tam ruzne hodnoty pro ruzne otacky. U tebe bude nejspis jeden odpor spaleny = nejde jedna rychlost.

Pak od faceliftu v roce 99, aby vyresili problem s odpory, dali tam motor, ktery je rizen pomoci PWM stridy signalu. Proste v tom motoru je deska s elektronikou.

Nahodou nemate nekdo datasheet k tomu motoru ventilatoru.

Napsal: stř 18.06.2014 07:23
od Birkoff
4-pin ventilátor je "hloupej" a je řízenej odporama (který rádi odcházejí). Jde velice jednoduše vyzkoušet. Pokud je motor OK (běží na poslední rychlost=na MAX), vyměnit odpory je otázka chvilky a v originále stojí ta sada do 2tis.

Napsal: stř 18.06.2014 07:32
od mika_hakkinen
Nemusis davat ani 2tis. Staci si vybrat zde:
http://www.tme.eu/cz/katalog/dratove-re ... 0w_100297/

Ale nebude to mit logo bmw

Napsal: stř 18.06.2014 21:41
od krestak
Díky :D zkusim to :D

Napsal: čtv 19.06.2014 07:16
od Birkoff
Taky mě to napadlo (TME - 50W), ale byl jsem línej zjišťovat jakej odpor mají mít pro jednotlivé stupně. Nevíte někdo ty parametry? 50W za vrtulí (chlazené) by mohly přežít.

Napsal: čtv 19.06.2014 07:54
od mika_hakkinen
Ten originalni odpor co ma znak BMW shori jen tehdy, kdyz je ten motor ventilatoru zadreny.
Na e38 pred face je odpor 80W a 0.2. Sedma ma pouze dve rychlosti.
Jinak ta 50A pojistka co je k tomu ventilatoru je zbytecna. Nic neochrani pred nadproudem. Jen ochrani kdyz uz hori vodice :) Kdyz je zkrat tak na odporu vznika ztrata pomalu 800W!!!! Takze je jedno jestli je tam 50W nebo 80W odpor. P = U^2/R :) A kdyz se ma pojitska spalit vznikne na odporu ztrata 500W.

Napsal: pon 23.06.2014 19:04
od mika_hakkinen
Dotaz:
je tu nekdo z Brna kdo ma INPU diagnostiku. Podle nejakych stranek, dokaze inpa zapnout ventilator tak bych to potreboval vykouset aspon takhle
Diky Honza

Napsal: pon 23.06.2014 22:10
od all
ahoj, rozdíl je ten, že jedno provedení je řízený ventilátor a druhé je ventilátor s pevně danýma rychlostma na základě předřadných odporů.

nevím jak je to možné, ale mám rv2002 a mám ten starý ventilátor s 4 vodičema...

Napsal: úte 24.06.2014 20:23
od mika_hakkinen
Prvni varianta: 3pin konektor + 1 odpor(0.2Ohm/80W) = 2 rychlostni ventilator

Druha varianta: 4pin konektor + 2 odpory(0.2Ohm, 0.3Ohm/80W)= 3 nebo 4 rychlosti otaceni

Treti varianta: 3pin konektor verze 1 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej zebrovanej chladiv.

Ctvrta varianta: 3pin verze 2 PWM ventilatoru. Kdyz se podivas dovnitr uvidis velkej kondenzator a civku. Od roku 2002 az do 2004

PWM ventilatory dokazi ridici jednotce motoru rict, ze nefunguji.

Napsal: stř 09.07.2014 11:12
od mika_hakkinen
Tak mam opraveno!! Sehnal jsem si jinej nefunkci a metodou ze dvou jeden funkcni. Klimatizace chladi. Pres INPU dokazi nastavit rychlost na test.
Kdyby nekdo potreboval poradit, jak opravit dejte vedet.

Napsal: sob 25.04.2015 03:02
od Jeffmeister
Zdarec, koukal jsem, žes opravoval ten ventilátor. Mám trochu jinej problém. Mám vůli na té vrtuli a vzhledem k tomu, že ta vrtulka je naprasklá, tak se to vychyluje a mlátí to o tu mřížku. Tu jsem vyhodil, ale stejně to (i když míň) klepe o ten plastovej dekl. No věc se má tak, že jsem si říkal, že bych se podíval, proč to má takovou vůli (měl jsem lehčí ťukanec na předek), ale když jsem to chtěl povolit, tak to tam drží celkem fest. Měl jsem docela strach, abych to neurval, tak jsem to tam zatím dal zpět. Koupil jsem kvůli nedorozumění 4pin, a tak bych aspoň rád vyměnil tu vrtuli. Jenže pořád nevím, jestli za ty šroubky můžu vzít pořádně, případně abych to fakt nestrhal.

Proto mě zajímá, jestli to má smysl vůbec rozmontovávat a případně, jestli je možný ty dva kombinovat. Nevím, jestli jsi ty zbytky po tom starým vyhodil, ale kdybys to měl, docela bych se na to podíval. Su taky z Brna. :-)

Díkec předem za jakýkoliv info!
Honza

Napsal: sob 25.04.2015 10:55
od mika_hakkinen
Ahoj,
pokud se ti ten motor toci, tak ho neres vymen pouze tu vrtuli. Je tam takovy bajonet.
Vem sroubovak, vraz ho mezi vrtuli a necim. Proste vrtule se nesmi tocit. Je tam stredova matka. Ven 14 a povol to. Kdyz to ocistis sundas z toho tu samolepku, tak to poznas, kterym smerem. Tim sundas tu vrtuli z elektro motoru. Popr. to postrikej nejakym sprejem na rez.

No cele to plato s tim ventilatorem drzi 4 srouby. Zkus za to zabrat. Ale s citem. Me se stalo ze se 2/4 protocili a musel jsem je upilovat. Potom by jsi musel sundat celou predni stenu.

Novy 3 pinovy ventilator je rizen z jednotky motoru pomoci PWM. Ostatni typy jsou rizene pomoci predradniku. Jak jsem psal nize. Zamenit to nelze.

Zacala opet doba klimatizaci, webasta az na podzim :)

Napsal: pon 27.04.2015 20:23
od dell
Mam také problém s ventilátorem a to že při zapnutí klimy, klima chladí a ventilátor u chladiče se netočí. Mám 520i 10/2000 a u předešlého E36 tds se ventilátor točil hned. Je tento ventilátor řízen že se roztočí až je potřeba a nebo je něco v kelu?.

Napsal: úte 28.04.2015 07:52
od mika_hakkinen
Ahoj,
vetsinou se ventilator roztoci hned. Takhle zapne se az stoupne tlak chladiciho media. Tudiz hned.
Pokud znas nekoho kdo ma INPU, tak pres jednotku motoru se to da aktivovat. Ale zacal bych ze se kouknu na velkou pojistku vzadu za kastlikem spolujezdce. Popr zmeril stale napeti 12V v konektoru ventilatoru

Napsal: stř 03.06.2015 00:06
od Jeffmeister
Ja idiot si nevsiml te odpovedi. Mezi tim jsem stihl koupit novej ventilator (byl za dobrou cenu, tak jsem nevahal). Funguje, vsechno ok. Co me ale udesne vytaci, je, ze maji na tom ramu jeste prichycenou krabicu, ktere se tam moc nechce a je na chladicovy stene je dost nacpana. Navic mi prijde, ze to zabira dost mista, takze ten chladici efekt bude o neco ochuzenej. Budu kazdopadne sledovat teplotu a uvidime. Kazdopadne urcite zkusim jeste podle tvych instrukci opravit tu predchozi, protoze krome vrtule se zda bejt vsechno cajk. Ted uz jen buchnout zase ten 4pin. :-)