Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 530D nejčastější netěsnosti olejové náplně
Asfix píše:Kolem vstriku suche. Prave ze se me to nedari zatim identifikovat..asi budu muset postupne rozebirat..
Podivej se v jakym stavu mas separator oleje pokud je zacpanej tak to blije vsude kde to je trochu mozny. Pokud tam nemas labirint ale filtr a nemenil jsi ho tak ho vymen. Z vlastni skusenosti jak se pricpe tak mas pod autem olej a neni ani videt odkud.
Dnes jsem rozebral spodni kryt a zkontroloval jak to vypada zespodu a v podstate cely spodek motoru je zaolejovany. Turbo samotne ciste a v mistech kde je tak okolo od oleje a jak rikam v podstate cely spodek s kladkama, tyci, a vse. Zkusim jako prvni vymenit ten separator a uvidim zda to pomuze.
Mam par otazek, pokud by nekdo poradil byl bych rad.
1. Ztraci se i chladici kapalina z okruhu, muze to spolu souviset? Mam ale podezreni spise ze pousti obe hadice chladice plniciho vzduchu ve spodu auta. U obou byl videt prosak.
2. Zatim nevim jaky tam mam separatot (jdu hledat
), zda labyrint nebo filtr. Musim koupit ten co tam je nebo je jedno pokud zamenim? Treba ze by tam byl filtr a dal bych labyrint?
3. Vysvetlil by nekdo jak presne funguje turbo a klapky, co se tyce hlavne prosaku oleje. Nejak si nejsem uplne jist, kde muze poustet turbo olej (asi souvidi s tim separatorem), a proc pousti olej klapky - kde se tam ten olej bere? Neni me to nejak uplne jasne. Jinak klapy take trosku olej pousti ale to neresim protoze je v nejlbizsi dobe zaslepim, a sani samotne mam nove pretesnene. Olej je hlavne na prave strane motoru kde je turboa to je potreba resit.
Dekuji za rady a reakce, a prosim nepsat radej to dej nekam do servisu. Samozrejme kdybych uz nevedel dal bych ale proste si to chci udelat sam, bavi me to se hrabat v aute (spousty veci jsem si na tom uz udelal), a pak nasledna radost ze se povedlo
tohle je ale nejhorsi kdyz clovek hleda co a muze to byt sousty veci.
Nehlede na to ze to pak tady muze pomoci nekomu dalsimu..
Zatim diky..
Mam par otazek, pokud by nekdo poradil byl bych rad.
1. Ztraci se i chladici kapalina z okruhu, muze to spolu souviset? Mam ale podezreni spise ze pousti obe hadice chladice plniciho vzduchu ve spodu auta. U obou byl videt prosak.
2. Zatim nevim jaky tam mam separatot (jdu hledat

3. Vysvetlil by nekdo jak presne funguje turbo a klapky, co se tyce hlavne prosaku oleje. Nejak si nejsem uplne jist, kde muze poustet turbo olej (asi souvidi s tim separatorem), a proc pousti olej klapky - kde se tam ten olej bere? Neni me to nejak uplne jasne. Jinak klapy take trosku olej pousti ale to neresim protoze je v nejlbizsi dobe zaslepim, a sani samotne mam nove pretesnene. Olej je hlavne na prave strane motoru kde je turboa to je potreba resit.
Dekuji za rady a reakce, a prosim nepsat radej to dej nekam do servisu. Samozrejme kdybych uz nevedel dal bych ale proste si to chci udelat sam, bavi me to se hrabat v aute (spousty veci jsem si na tom uz udelal), a pak nasledna radost ze se povedlo

Nehlede na to ze to pak tady muze pomoci nekomu dalsimu..
Zatim diky..
Jako prvni opatreni jsem volil vymenu separatoru oleje. Nevedel jsem co presne koupit jelikoz se prodava separator samotny, pak k tomu budto filc filtr a nebo labyrint. Po rozebrani tam zadny filtr v separatoru nebyl. Me se proste zdalo ze tam nejaky filtr na tom separatoru mel byt ale chybi, a nekdo prede mnou ho tam nedal, i na tom separatoru jako by chybelo kulate tesneni co je prave k filtru (kdyby to bylo ,,bezfiltrove,, jak nekdo nekde uz psal, tak predpokladam ze by to bylo delane jinak a ne ze tam budou vsecky drazky a priprava na filtr. Koupil jsem novy separator a k tomu filtr (ne filc ale labyrint) a nainstaloval to tam. Akorat na dilu na motoru byl vystupek (aby se filtr nebo labyrint neotacel a drzel v jedne poloze) trosku jinde nez na labyrintu, tak jsem pilnikem vybrousil novou drazku na labyrintu a pak vse dohromady krasne sedlo. Takze jsem to vyresil takto a ted uvidim zda olej potece dal, a behem nebo po zime zas rozeberu a zkontroluji zda propousti olej do sani..pokud to bylo provedeni kde neni filtr tak ten stary ale poustel zkrz vsechen olej a mel jsem ho plne sani, turbo, rosila i vakuova pumpa, plus to vsude teklo ani nevim kde a z toho plyne fleky oleje pod autem (doufam ze teda ten unik neni nicim jinym), jako prvni opatreni jsem udelal prave separator a budu dale informovat po nejake dobe zda to bylo opravdu timto a unik prestal. Pokud ano hold to zkusenost pro ostatni..


