Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 530D nejčastější netěsnosti olejové náplně

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#21 Příspěvek od Asfix »

Kolem vstriku suche. Prave ze se me to nedari zatim identifikovat..asi budu muset postupne rozebirat..
sirius
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: ned 23.02.2014 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#22 Příspěvek od sirius »

Asfix píše:Kolem vstriku suche. Prave ze se me to nedari zatim identifikovat..asi budu muset postupne rozebirat..

Podivej se v jakym stavu mas separator oleje pokud je zacpanej tak to blije vsude kde to je trochu mozny. Pokud tam nemas labirint ale filtr a nemenil jsi ho tak ho vymen. Z vlastni skusenosti jak se pricpe tak mas pod autem olej a neni ani videt odkud.
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#23 Příspěvek od Asfix »

Dnes jsem rozebral spodni kryt a zkontroloval jak to vypada zespodu a v podstate cely spodek motoru je zaolejovany. Turbo samotne ciste a v mistech kde je tak okolo od oleje a jak rikam v podstate cely spodek s kladkama, tyci, a vse. Zkusim jako prvni vymenit ten separator a uvidim zda to pomuze.

Mam par otazek, pokud by nekdo poradil byl bych rad.

1. Ztraci se i chladici kapalina z okruhu, muze to spolu souviset? Mam ale podezreni spise ze pousti obe hadice chladice plniciho vzduchu ve spodu auta. U obou byl videt prosak.

2. Zatim nevim jaky tam mam separatot (jdu hledat :-) ), zda labyrint nebo filtr. Musim koupit ten co tam je nebo je jedno pokud zamenim? Treba ze by tam byl filtr a dal bych labyrint?

3. Vysvetlil by nekdo jak presne funguje turbo a klapky, co se tyce hlavne prosaku oleje. Nejak si nejsem uplne jist, kde muze poustet turbo olej (asi souvidi s tim separatorem), a proc pousti olej klapky - kde se tam ten olej bere? Neni me to nejak uplne jasne. Jinak klapy take trosku olej pousti ale to neresim protoze je v nejlbizsi dobe zaslepim, a sani samotne mam nove pretesnene. Olej je hlavne na prave strane motoru kde je turboa to je potreba resit.

Dekuji za rady a reakce, a prosim nepsat radej to dej nekam do servisu. Samozrejme kdybych uz nevedel dal bych ale proste si to chci udelat sam, bavi me to se hrabat v aute (spousty veci jsem si na tom uz udelal), a pak nasledna radost ze se povedlo :-D tohle je ale nejhorsi kdyz clovek hleda co a muze to byt sousty veci.

Nehlede na to ze to pak tady muze pomoci nekomu dalsimu..

Zatim diky..
Asfix
Registrovaný
Příspěvky: 130
Registrován: sob 12.07.2014 00:00

#24 Příspěvek od Asfix »

Jako prvni opatreni jsem volil vymenu separatoru oleje. Nevedel jsem co presne koupit jelikoz se prodava separator samotny, pak k tomu budto filc filtr a nebo labyrint. Po rozebrani tam zadny filtr v separatoru nebyl. Me se proste zdalo ze tam nejaky filtr na tom separatoru mel byt ale chybi, a nekdo prede mnou ho tam nedal, i na tom separatoru jako by chybelo kulate tesneni co je prave k filtru (kdyby to bylo ,,bezfiltrove,, jak nekdo nekde uz psal, tak predpokladam ze by to bylo delane jinak a ne ze tam budou vsecky drazky a priprava na filtr. Koupil jsem novy separator a k tomu filtr (ne filc ale labyrint) a nainstaloval to tam. Akorat na dilu na motoru byl vystupek (aby se filtr nebo labyrint neotacel a drzel v jedne poloze) trosku jinde nez na labyrintu, tak jsem pilnikem vybrousil novou drazku na labyrintu a pak vse dohromady krasne sedlo. Takze jsem to vyresil takto a ted uvidim zda olej potece dal, a behem nebo po zime zas rozeberu a zkontroluji zda propousti olej do sani..pokud to bylo provedeni kde neni filtr tak ten stary ale poustel zkrz vsechen olej a mel jsem ho plne sani, turbo, rosila i vakuova pumpa, plus to vsude teklo ani nevim kde a z toho plyne fleky oleje pod autem (doufam ze teda ten unik neni nicim jinym), jako prvni opatreni jsem udelal prave separator a budu dale informovat po nejake dobe zda to bylo opravdu timto a unik prestal. Pokud ano hold to zkusenost pro ostatni.. 8) 8)
Odpovědět