Stránka 2 z 2
Napsal: pát 25.07.2014 08:55
od Vesa88
Na m62b44TU je porad trochu pootevrena ale pry slouzi jako volnobezak, takze jestli ty volnobezak mas tak bych rekl ze ma byt uplne zavrena

Napsal: pát 25.07.2014 09:40
od HansE34
To RomanM3: na ty stržené torxi a imbusy mám takové speciální nástavce, prostě to tam namlátíš na hlavu torxu a vyšroubuješ (až budu v garáži tak ti to můžu vyfotit). A klapka na fotce je pootevřená proto aby se mi lepé čistila hrana klapky (mám strčený kus dřeva mezi kolýbkou a dorazem drřeva).
Jinak klapku jsem nastavil včera tak aby byla zcela zavřená a nezbylo okolo ní žádné místo (měl jsem za to že má být klapka zcela zavřená a že motoru na volnoběžné otáčky stačí vzduch protékající bypassem přes regulátor volnoběhu). Po montáži zpět na auto motor nastartuje ale hned chcípne, musím startovat s trochu sešláplím plynem aby se motor udržel v oráčkách. Štelovací šroub spodní volnoběžné klapky je chytře umístěnej zespoda klapky, tak jsem narychlo přitáhl lanko na štelování bowdenu aby to drželo volnoběh aspoň. Chod motoru se po vyčištění klapky trochu uklidnil, ale pořád to není na 100%

Večer až budu mít čas doladím volnoběh červíkem na dorazu klapky a uvidíme, přes to lanko je to přece jenom takové "gumové".

Napsal: pát 25.07.2014 15:27
od RomanM3
čoveče, to se mi ale nezdá....a ten volnoběžňák ti funguje jak má? a nemáš mrtvou váhu vzduchu?
mám doma mrtvou váhu vzduch a tu když dám do auta tak se chová přesně tkato - startne to a hned chcípne.
jinak M62B44TU ano, ten má pořád klapku pootevřenou, protože to je elektronickej plyn a to je uplně jinak udělanej. na před fl motoru tj bez vanosu a s mechanickým plynem jsou dvě lanka na hlavní klapce - jedno lanko jde na pedál, druhé na motorek tempomatu - pokud ho máš. ten u elektronického lynu vubec neni - neni potřeba. protiprokluz je udělaný tak, že před hlavní škrtící klapkou je ještě jedna v tom koleně, která je zase standartně pořád otevřená a když řj vyhodnotí prokluzující kola tak se přivře zase přes lanko a jiný motorek. vanosový motor nemá ani volnoběžný ventil - nepotřebuje ho. řj si koriguje množství vzduchu hlavní klapkou bez ohledu na to, že poloha plynu je v nule, v klidu tak klapka uplně zavřená není.
podle ETK má M60 i M62 před fl stejný volnoběžňák...takže bych čekal, že i ta regulace bude stejně udělaná, tedy hlavní škrtící klapka by měla být podle mě zavřená. nemám to ale ověřené. být tebou zkontroluju volnoběžný ventil jestli je ok - musí se volně hýbat - zkus ho vyčistit a pod. pak ho proměř. prostřední pin je +12 a oba krajní jsou z řj přizemňovány asi PWM kem nebo něčím podobným. když zapneš zapalování, mělo by v něm mírně bzučet - když se ho dotkneš prstem, ucítíš to. když ho odpojíš a změříš jeho odpor ohmmetrem, že dáš hrot na střed tak oba kraje by měly ukázat stejnou hodnotu....když dáš krajní svorky měl by měřák ukázat součet. hodnoty už nevím, ale budou to řádově ohmy jendom protože uvnitř je jen cívka elektromagnetu. dále ho můžeš připojit na dráty a nechat ho vymontovanej a když otočíš klíčky tak on by se měl nastavit - nesmí se uplně zavřít! to by ukazovalo že je bud kaput, nebo je kaput řj....
Napsal: pát 25.07.2014 16:54
od HansE34
Volnobežný ventil i váhu vzduchu mám novou, tudíž bych tipnul že tím to nebude. Tempomat i ACS mám, tudíš ke škrtící klapce jdou dvě lanka a v koleni před škrtící klapkou mám solo klapku pro ASC. Navíc se mi rozvítilo ACS a zdá se mi že směs je dost chudá, výfokové plyny jsou dost horký a štiplavý po benzínu.
Napsal: pát 25.07.2014 19:30
od pepino5xx
A diagnostika hlásí něco? Teda pokud jsi byl u někoho kdo má ADS.
Napsal: pát 25.07.2014 19:52
od Vesa88
Jinak jak uz nekdo psal, presne tohle mi delala vadna vaha vzduchu, zkusil bych jeste jinou, nebo promerit konektor.
Napsal: pát 25.07.2014 19:54
od HansE34
Na diagnostiku se dostanu v příštím týdnu, další váhu vzduchu vyzkouším až jí objednám, tzn v pondělí.
Napsal: sob 26.07.2014 18:23
od RomanM3
bez diagnostiky je těžko poradit - četl jsi ten muj topic asi. mi se motor strašně třepal a kuckal. jak se postupně ohříval tak to bylo lepší, ale i na provozní teplotě to furt nebylo uplně ono. vyfukovy plyny byly velice brzo hodně horké a smrděly benzínem ale tak nějak jinak než tomu byva, když jsou jenom vyřezane katy.
na diagu bys to viděl na live datech že máš vysoko potřebu vzduchu ale máš vysoko i údaj na váze vzduchu. tzn že ti to nikde nesaje falešný vzduch, ale jen ti jde prostě do motoru vzduchu moc. protože si to saje přes pootevřenou klapku.
M62 co mám já před fl taky s mechanickym plynem vychází z M60 co máš ty. volnoběžný ventil je dle etk stejny na obou našich motorech. tedy bych čekal, že i ta regulace volnoběhu bude stejná. ten volnoběžný ventil je dost velký aby tu V8 nakrmil vzduchem sám. nepotřebuje mít pootevřenou klapku. co hadice k volnoběžnemu ventilu? neni ucpana? je volně pruchozi? ventil je novy, ok. ale sani jsi měl plne oleje, mže byt tudiž i ten nový ventil zašpiněny a špatně regulovat. zkontroluj ho raději. musí se volně otáčet a když ho necháš připojený na drátech a dáš klíček do druhé polohy tak se musí nastavit ale nesmí být zavřený! trochu vzduchu přes něj musí procházet. pokud by se nastavil špatně, bude spíš problem v řj nebo někde s ukostřením řj by ještě možná moh být.
odkud jsi? to tam není niokdo kolem kdo by uměl na tom běžícím motoru skouknout live data?
nebo je mrtvá váha, nebo mě ještě napadly čidla teploty vody a čidlo teploty nasavaneho vzduchu. všecko se to da ale krasně zkontrolovat na live datech....
Napsal: pon 28.07.2014 10:43
od HansE34
Hmm, umí to někdo v Ústeckém kraji napíchnout na diagnostiku??? Díky za tipy
Napsal: stř 30.07.2014 19:16
od HansE34
Dnešní domácí diagnostika:
Napsal: stř 30.07.2014 20:32
od RomanM3
hm,tak to píše lambdu že je kaput nebo má přerušené vedení. takže bych doporučil ji napřed proměřit jestli má napájení, zem a dává signál - vyloučit to přerušené vedení.
nicméně se mi nezdá, že by to kvuli lambdě mělo dělat takovy bordel, že to chytne a hned chcipne. prvnich par minut než se lambda ohřeje totiž stejně dává nebo spíš nedává mnoho užitečných informací pro řj. takže pochybuju celkem že by to bylo jen o lambdě.
jinak pokud to auto jezdilo nějaký čas na chudou směs, tak výfukové plyny byly moc horké a mohly tu lambdu poškodit...já jsem na svojem autě měnil obě, protože mi to psalo taky často chyby lambdasond, ale lambdama to zřejmě nebylo...bylo to to klapkou, všechno ostatní byly jen dusledky toho.
jo hele a vyfotíš mi pls to udělátko na vytahování strženejch torxu?klidně do sz. moc díky
Napsal: stř 30.07.2014 20:49
od HansE34
Chcípání po startu jsem už vyřešil. Klapka je vyčištěná a nastavená tak že je při volnoběhu úplně dovřená, tzn motoru stačí na volnoběžné otáčky vzduch proudící přes volnoběžný ventil. Čínskej carsoft mi neukazuje live data tak se nemůžu hnout dál, vyměním lambdy a proměřím vedení k nim. ADS tu nikdo nemá. Přípravky ti zítra vyfotím.
Napsal: stř 30.07.2014 21:17
od RomanM3
ataaaak....a jak se to ted chová? je to lepší už? a čím to bylo, že to nejelo?
Napsal: čtv 31.07.2014 10:27
od HansE34
Chová se to furt stejně, vyčištění klapky nepomohlo. Běží to na volnoběh furt jak pytel na sračky a má to hodně chudou směs. Na volnoběžném ventilu byl zasviněný konektor, proto to pořád chícpalo když jsem to složil zpátky.