Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 12.02.2015 14:31
od Teddy
Souhlasim. Taky musim napsat, že jsem zcela nechal stranou lidskou stránku. Vzal jsem to striktně podle legislativy.
Troufnu si říct, že zrovna rozvody (například řemen se tušim naprosto nijak nehlásí, že prdne) jsou věc u který by nemuselo být pochyb, jestli se o skrytou vadu jedná nebo ne.
Taky musim uznat, že nevim, jestli na tom náhodou něco nezměnil novej občan.
Občas se taky prokazuje zda to prodávající při své odborné znalosti mohl poznat. Takže např. když se řetěz hlásí svojí hlučností a auto prodává zkušenej automechanik, tak by asi neuspěl s tim, že o tý závadě nevěděl. Nebo když někdo prodá auto s vadou a ono se pak ukáže, že to bylo v servisu a servis ho na tu vadu upozornil.
Napsal: čtv 12.02.2015 14:56
od Vlasta
Jestli za 5 měsíců najel 20 tis. km, tak je kupující magor, když kupoval auto s 200 tis. km
Napsal: čtv 12.02.2015 18:56
od homy
JaraX píše:od roku 2008 BMW ztenčilo řetězy a u všech sou problémy s rozvodama, neznám motor co by najel po roce 2008 300k na jedny rozvody, takže pokud to platí firma, udělal bych i rozvody. pokud bych si to platil sám tak na to kašlu ale budu s tím počítat,
tohle právě je naopak, pokud to jede na operák, tak si načítají jen servisy z klíčku a nedají tomu nic navíc. Pokud bude v mém vlastnictví, tak to samozřejmě udělám hned.
Výhoda operáku je, že pokud se mi např. rozvoďák totál vysere, tak to firma zaplatí, protože vracet rozbité auto nejde. Je to prostě postavené na hlavu

Napsal: čtv 12.02.2015 18:57
od homy
pavproch píše:mám MY2011 a 160 tis km a budu fčíl měnit napínák řetezu, bo už je volaakýsi vyťahaný *.... a dyž to nepomůže, tak to udělám komplet - řetez, kola, napínák, olej vanu se separátorem .....
* ranní studené starty = občas se rozsvítí kontrolka motoru a podle toho, jaké chyby se ve výpisu objevují to vypadá, že fakt je řetízek už krapet volný...
jj, halt katování kostů...
2011 mám taky, 525d, 6cyl, kolik ten servisní úkon (záměrně neříkám oprava) stojí v bmw a kolik v neorigo? řádově?
Napsal: čtv 12.02.2015 20:57
od pavproch
autorizák: asi 2litry sakumprdum
Napsal: pát 13.02.2015 00:22
od matik
Vlasta
Opravdu nevím přesně ale každopádně auto je už pět měsíců pryč... Když jsem auto kupoval v Belgii tak prodávající aby měl klidné svědomí odvezl asi dva dny před prodejem auto do autorizáku na kontrolní prohlídku..
Ten co to kupoval ode mě tak se na auto přijel podívat dvakrát vč. mechanika (vždy auto bylo studené), jel i na STK... V žádném případě nebyl mnou zatlačován do kouta, auto bych odvezl kamkoliv by si jen řekl a neměl bych s tím problém. A pak mám po pěti měsících telefon že je prasklej řetěz a že by to nerad řešil právní cestou...
Je mi to opravdu líto... Proto se ptám i zde jestli je toto třeba řešitelné v autorizáku ? (když auto jezdilo po celou dobu do BMW), předpokládám že ne ale za zeptání nic nedám
Jarax
Na kolika km je určena autorizákem kontrola rozvodů ? či jejich výměna ?
Kolega co to opravuje kolik je cca rozpočet opravy (od minima po maximum) ? Díky
Auta prodávám a jelikož o rozvodech vím na 18d a 20d (105kw a 130kw) tak se raději těmto kouskům vyhýbám nerad bych právě řešil toto co řeším teď.. A ono to ku.va zrovna vyjde na r6

Napsal: pát 13.02.2015 01:37
od zzeli
Uplne stejne jako kdybys reklamoval skrytou vadu v bazaru...pokud to bude chtit nekdo uplatnit po tobe, tak musi auto rovnou vratit tobe a chtit po tobe, abys to napravil. Nesmi do toho auta nijak dal zasahovat, opravovat to musis ty/tebou zvoleny servis. Pokud nebudes souhlasit, muze to resit pravni cestou s tim, ze on bude muset dokazat, ze vada byla skutecne skryta a ze se tim tedy naplnuje jeho pravo na odstraneni teto vady a opravy s tim spojene. Po celou tuto dobu, co to bude resit soud, tak auto bude mit nepojizdne, protoze ho nesmi opravit, viz vyse. Pokud se prokaze, ze to byla skryta vada, mas smulu ty, pokud se to neprokaze ma smulu on s tim ze bude mit po dobu setreni v garazi vrak.
Je na tobe, aby jsi uvazil jestli to byla skryta vada nebo ne. Poradil bych se i v BMW servisu, lepe aspon ve dvou, protoze stejne se znalecky posudek bude hodne opirat o to, co rekne BMW a sice ze se tedy muze nebo nemuze stat, ze retez praskne bez prechozich znamek toho, aby si toho mel sanci uzivatel vsimnout a z toho tedy pak vyplyva, zda to muze nebo nemuze byt povazovano za skrytou vadu.
Podle me se to bude tomu cloveku dost tezko dokazovat, ze to byla skryta vada. Na druhou stranu on je nasrany, ze ma motor v kopru a je mozny,ze tomu bude opravdu venovat dost energie, aby soudne uspel i vcetne te nevyhody zminene vyse.
Zalezi i na tom jak byla napsana smlouva. Nejsem si ted jisty, zda porad plati formulka "jak lezi a stoji" nebo podobne a co ve smlouve skutecne je. Nebo zda tam je napr. ze rozvody vozidla podlehaji provoznimu opotrebeni a jejich pripadna zavada nemuze byt brana jako skryta vada nebo neco v tom smyslu. Pokud by bylo zrejme, ze se ten clovek opravdu bude branit soudne, tak by bylo na miste, aby celou vec prostudoval pravnik z oboru a rekl jake jsou sance.
Je to nezavidenihodna situace pro tebe i druhou stranu, holt to bude muset trochu zaskripat nez se to nejak vyresi.
Napsal: pát 13.02.2015 07:57
od JaraX
rozvody nejsou skrytá vada ale spotřební material, stejně jako brzdy, tlumiče, apod. to že to u starších BMW vydrželo statisíce km a ted to nevydrží je druhá věc, ale těžko muže někdo reklamovat rozvody.
skrytá vada je že je auto svařeno ze 2ks, nebo to že někdo něco zamašlí, ale určitě ne rozvody, navíc si to měl kupující při prodeji prověřit mechanikem. vůbec bych se tím netrápil.
Napsal: pát 13.02.2015 09:45
od Teddy
Nenech si blbnout hlavu!! Rozvody jsou výborná ukázka toho co opravdu NENI skrytá vada.
Na tvym místě bych ho poslal do háje, a to hodně rychle. No a jestli ti hned v prvnim telefonátu vyhrožoval soudy, tak bych ho do tý prdele poslal i s klidnou hlavou.
Do rozvodů prostě nevidíš.
Je to prostě vada materiálu. To se stává. Ty máš kliku, že jsi to prodal a on má holt černýho petra. To je riziko ojetin.
P.S. já už mam za sebou hromadu soudů. Neni to nic příjemnýho, to mi věř. V českym právu neplatí logika a neexistuje právní jistota. Ty jsi ve výhodě. Důkazní břemeno je v tomto případě na žalobci. To on bude muset prokázat, že ten řemen byl vadnej už v době prodeje A SOUČASNĚ že jsi o tý vadě věděl. Ani při nejbujnější fantazii mě nenapadá, jak by se to dalo prokázat.
Poradil bych ti dvě možnosti.... jestli se blíží konec 6 měsíční záruky, tak to po telefonu protahuj. Máš to pak na 100%. Jestli už záruku uplatnil písemně, tak mu bez zbytečnýho odkladu (fakt to neodkládej) odepiš (doporučeně s dodejkou, nebo ISDS), že reklamaci neuznáváš z toho důvodu, že se nejedná o vadu za kterou bys měl nést odpovědnost. Čim stručnější tim lepší. Vynech i slovo "skrytou" vadu. Pak bych přerušil komunikaci. Tipuju, že na 99% to u soudu neskončí (jestli víme všechno co se skutečně událo).
Už jen když si nechá udělat znaleckej posudek, tak mu to znalec vysvětlí. Kdyby si přecejen nedal říct, tak bych si klidně vsadil na to že vyhraješ a že ti soud přiřkne veškeré náklady řízení.
Jestli bude mít posudek, tak si ho nech poslat. Jestli bude nepříznivej, tak si nech udělat svuj.
Napsal: pát 13.02.2015 09:58
od Teddy
ještě jedna podstatná věc... vzhledem k tomu, že se jedná o řetěz, tak jsi ani nezanedbal údržbu a servisní interval. (za předpokladu, že platí, co se tu píše, že řetěz je bezúdržbovej - nemá předepsanej servisní interval - výměnu)
Napsal: pát 13.02.2015 11:11
od zzeli
Pokud jsou rozvody u daneho modelu auta vedeny jako life time, tak to podle me neni spotrebka. Spotrebka je to, co se dle servisniho planu ma menit.
I kdyby to byl spotrebni material, tak se to k soudu dostat muze s ponekud blaznivou teorii, ze treba v protokolu znaleckeho posudku bude napsano, ze nekdo neodborne manipuloval s motorem/rozvody. To se pak jako skryta vada uznat muze. Ovsem tezko se povede dokazat, ze zrovna ten a ten se v tom vrtal a ze tim zpusobil to co se stalo. Ze bylo neodborne zasahnuto do motoru s nasledkem co se diskutuje je to same jako svarit auto ze dvou.
Ale urcite nechci vyvolavat nejakou velkou debatu. K soudu to dojit muze vzdycky, nicmene jak uz se pise, sance kupujiciho jsou pramale zvlast v tomto spornem pripade. To ze je nasranej a vyhrozuje je prirozena reakce.
To co pise Teddy s tou doporucenou korespondenci ja nanejvys zahodno pohlidat a pak je to uz prakticky vyhrany pripad.
Napsal: pát 13.02.2015 11:39
od kurevtor
matik píše:Vlasta
Opravdu nevím přesně ale každopádně auto je už pět měsíců pryč... Když jsem auto kupoval v Belgii tak prodávající aby měl klidné svědomí odvezl asi dva dny před prodejem auto do autorizáku na kontrolní prohlídku..
Ten co to kupoval ode mě tak se na auto přijel podívat dvakrát vč. mechanika (vždy auto bylo studené), jel i na STK... V žádném případě nebyl mnou zatlačován do kouta, auto bych odvezl kamkoliv by si jen řekl a neměl bych s tím problém. A pak mám po pěti měsících telefon že je prasklej řetěz a že by to nerad řešil právní cestou...
Nerad by to řešil právní cestou? No proč asi?

Protože sám ví, že má prostě peška a vysoudí kulový, tak z tebe zkouší dostat nějaký prachy.
Až ti znova zavolá tak ho se vší slušností pošli do hajzlu. Byl s tím v BMW servisu? Ano? Tak ať si stěžuje jim, že ho neupozornili. Nebyl s tím v BMW servisu? No tak co čekal. Hotovo dvacet.
Navíc nemůžeš vědět, jak s tím tu dobu jezdil, kdo se v tom hrabal atd... Fakt se tim netrap, při prodeji si postupoval férově, kupující má prostě smůlu.
Napsal: pát 13.02.2015 12:30
od matik
Motor je už rozhozenej

... Auto jsem ode dne prodeje neviděl.
Popravdě jediné co mi štve je to že já budu v očích kupujícího za ultra zmrda ale už prostě zapomíná na to že toto není moje chyba ale prostě blbá náhoda, kde by se s ním o tom nebavili ani v bmw. Chybu dokáži uznat a věřte nebo ne nejsem hlupák abych koupil auto v prodejní hodnotě (cca 300tis.) s klepajícím motorem či hlasitýma rozvodama...
Když šlo auto ode mě tak rozhodně řetěz slyšet nebyl a z těch dvou prohlídek jsem vždy auto ukazoval se studeným motorem (kdy třeba dva dny nejelo).
Napsal: pát 13.02.2015 12:43
od Teddy
Kéž by tak bylo víc tak poctivých chlapů, jako seš ty.
V tomhle případě si s tim ale opravdu nelámej hlavu. Ty máš svědomí čistý.
Napsal: úte 17.02.2015 14:09
od homy
Na webu jsem našel k problémům s rozvody toto:
all n47/n57 engines up to 10/2010 have faulty timing chain & camshaft sprocke
u N57 se těch problémů vyskytuje obecně méně a není to tím, že jich i méně jezdí:-)
Napsal: čtv 19.02.2015 09:43
od cejsi
Pristi tyden se chystam na vymenu motoroveho oleje na me 525d f11(sestivalec). Mam najeto cca 90tkm.
Olej budu menit po 15tkm. Jaky typ oleje by jste doporucovali. Driv jsem daval do sve 320d 5W30.
Na strankach castrolu doporucuji jak 0W30, tak i 5W30.
diky!
Napsal: čtv 19.02.2015 14:10
od homy
cejsi píše:Pristi tyden se chystam na vymenu motoroveho oleje na me 525d f11(sestivalec). Mam najeto cca 90tkm.
Olej budu menit po 15tkm. Jaky typ oleje by jste doporucovali. Driv jsem daval do sve 320d 5W30.
Na strankach castrolu doporucuji jak 0W30, tak i 5W30.
diky!
Dal bych tam tento: MOBIL 1 ESP Formula 5W-30, potřebuješ ho asi 7 litrů.