Stránka 2 z 5

Napsal: pát 28.11.2014 11:54
od kurevtor
manuál je nesmysl :-D

Napsal: pát 28.11.2014 15:37
od Pazdi
535d 10-11 litru nafty? 8O to nee;-)

Napsal: pát 28.11.2014 23:22
od M4we
jtk545 píše:To Asfix - ahoj, měl jsem 545i s DD (teď slouží m4we - doufám, ze dobře) a měl jsem možnost souběžně projet i 530i bez DD od kamaráda a musím říct, ze to je pěkný rozdíl, hlavně v zatáčkách kdy se auto s DD skoro vůbec nenaklani, je to proste parádní pocit jak to auto s DD tu zatáčku projede. Ale zase najít e60 s DD za slušnou cenu je docela problém, moc jich není.


Souhlasím, DD je opravdu výborná fičura. Auto neskutečně sedí a maskuje svou váhu, ve městě to člověk ani moc nevyužije ale na okreskách a všude jinde je to bezkonkurenční. Není to až tolik tvrdé, ale výborně sedí. V kombinaci s dobrýma kolama/gumama naprosto dostačující.
Zdravím JTK545 - auto slouží skvěle, dostává vše oč žádá + něco navíc :)

Jinak k té 535d, myslím, že musí jednoznačně být nákladama jinde, jasně svody + vtg, to je výhoda. Ale běžný spotřebák se pohybuje jinde, desky/kotouče, spotřeba, 2xturbo, pořizovací cena, obrovský krouťák = ko převodovka apod. Nic proti ní, ale ve srovnání s klasickou m57 je tam větší riziko potencionálních závad a vyšší spotřební náklady.

Napsal: pát 28.11.2014 23:27
od coud
Já mám 535dA 4 týdny, mám zatím 90% město a průměrnou spotřebu mám 8,9L/100km, takže řeči o 10-11 jsou trochu mimo ... Samozřejmě když budeš stát furt na plynu, tak jo, ale to s tímto výkonem a krouťákem fakt není potřeba. Ve chvíli kdy motor roztočíš přes 1800ot tak jede pekelně.

Spolehlivost různých dílů 530d vs. 535d nemůžu osobně srovnávat. Toto je moje první BMW. Psal jsem zde informace, které jsem nabral z posledního servisu v KP design u Brna, který je tady na fóru extrémně chválený servis. Uznávám, že obecně lze říci, že servisům se nedá věřit.

Než jsem ho kupoval, tak jsem pročetl několik mnoho hodin tady na fóru a z toho jsem vycházel, že jakákoliv motorizace před FL má svoje mouchy, ale nejedná se o žádné propadáky ani v jednom případě.

Ale stojím si za svým, že když vybíráte auto, musí se vám hlavně dobře řídit. A mě se prostě všechny 530d řídili hůře než 525/535d. tož tak :-)

Napsal: pát 28.11.2014 23:43
od coud
S těma servisníma nákladama 530 vs 535 se dá myslím dost polemizovat - např. že to má 2 turba - no to má, jenže díky tomu má lineárnější průběh výkonu, tzn. že můžeš obě turba míň namáhat, protože pro rozjezdy nepotřebuješ aby jedno turbo (u 525/530d) mělo maximální výkon, ale tuto potřebuje ti řeší právě to rozložení mezi turba 2.

S převodovkou to může být jinak o tom žádná, je tam prostě větší krouťák. Ale ono to všechno je hlavně o tom, jak se k tomu kdo chová, což je samozřejmě problém číslo 1.

Já bych se 535d fakt nebál :-)

Napsal: sob 29.11.2014 18:51
od Teddy
coud píše:S těma servisníma nákladama 530 vs 535 se dá myslím dost polemizovat - např. že to má 2 turba - no to má, jenže díky tomu má lineárnější průběh výkonu, tzn. že můžeš obě turba míň namáhat, protože pro rozjezdy nepotřebuješ aby jedno turbo (u 525/530d) mělo maximální výkon, ale tuto potřebuje ti řeší právě to rozložení mezi turba 2.

Teda tohle je ale nesmysl. Nic ve zlym. :D

coud píše:Ale ono to všechno je hlavně o tom, jak se k tomu kdo chová, což je samozřejmě problém číslo 1.

Pod tohle bych se klidně podepsal.

Jo a s tou spotřebou.... jestli to město myslíš prázdnou jižní spojku (třeba v noci), tak tomu věřim. Jinak ti nejspíš špatně ukazuje BC. Ale jak jsem nastínil, je provoz ve městě a ve městě. Ve městě dokážu s 3.0d jet za 5,5 ale i za 30 (to neni překlep). Když projedu magistrálu bez zdržení, tak to při tý 80km/h nic nebere. Stačí zabrousit do nějaký kolony, kde má člověk průměrnou rychlost do 1km/h a spotřeba se blíží nekonečnu

Napsal: sob 29.11.2014 23:24
od Pazdi
Teddy píše:
coud píše:S těma servisníma nákladama 530 vs 535 se dá myslím dost polemizovat - např. že to má 2 turba - no to má, jenže díky tomu má lineárnější průběh výkonu, tzn. že můžeš obě turba míň namáhat, protože pro rozjezdy nepotřebuješ aby jedno turbo (u 525/530d) mělo maximální výkon, ale tuto potřebuje ti řeší právě to rozložení mezi turba 2.

Teda tohle je ale nesmysl. Nic ve zlym. :D


no - obecně, pokud je něco přizpůsobeno ke kompromisům - turbo u 530d var. naklápění lopatek + větší rozsah otáček...a turbo u 535d každé na to, co má dělat....tak bych řekl, že logicky turbo u 530d má větší náchylnost na průser....nicméně je pravda - pokud s 535d někdo jezdil jako debil....tak dostane zabrat úplně stejně:-D

Napsal: ned 30.11.2014 10:14
od Teddy
Pazdi píše:no - obecně, pokud je něco přizpůsobeno ke kompromisům - turbo u 530d var. naklápění lopatek + větší rozsah otáček...a turbo u 535d každé na to, co má dělat....tak bych řekl, že logicky turbo u 530d má větší náchylnost na průser....nicméně je pravda - pokud s 535d někdo jezdil jako debil....tak dostane zabrat úplně stejně:-D


Co ti nejčastějš zničí turbo?
něco tim turbem proletí - to riziko je u všech turbín stejný
zapeče se olej na ložiskách - to je daný hlavně způsobem použití - dochlazování, nebo tahání těžkých vleků v dlouhých kopcích
vydřený ložiska - nedostatečný mazání, mizernej olej, dlouhý intervaly výměny

Tohle platí obecně pro všechny turbíny. To, že v 535 to v nízkých otáčkách dokrmuje ještě kompresor na tom nic nemění. Konstrukce turbíny je pořád prakticky stejná, točí stejný otáčky.... v 535 dává víc vzduchu, takže je teoreticky trochu víc zatížený. Jeho životnost to ale nezkracuje. Je prostě větší. Nebo má snad turbo v 1,2 fabče 5x delší životnost, než v 530 bawu, když je 5x menší? :D

P.S. ten kompromis neni kompromis, jak si to představuješ. Prostě turbíny blbě tlačí v nízkých otáčkách, tak to v 535 dohnali kompresorem.
Kdyby existoval elektromotor, kterej dokáže točit 300 tis. otáček, tak by se turbo roztáčelo elektromotorem a bylo by po starostech.

Napsal: ned 30.11.2014 11:13
od Vlasta
U turba se nejčastěji dojebe variabilní naklápění lopatek, což u twinturba odpadá. Jsou tam dvě klasický turba, žádnej kompresor. Co by turbem mělo proletět? To není motor z airbusu. Netuším, kolik točí otáček, ale v 550d je to třetí turbo elektrický

Napsal: ned 30.11.2014 11:37
od Zdenda530d
Mám e39 530d, 2001 a musím se ztotožnit s názorem matesse. Všechny ty hovadiny v autě navíc jsou dobrý jen pro jednu věc!!! ABY SE POSRA.Y. Navíc já jsem řidič a já chci řídit auto a ne aby mi pořát někde něco pípalo, vibrovalo, signalizovalo, samo řadilo atp. Nejsem debil a umím se držet v pruhu, nejsem debil a umím zaparkovat, nejsem debil a umím dát na 0,4s oči o 12 cm níž abych skouknul kolik jedu a kolik mám otáček.

A ano e39 je sice starý model, ale co se týče zpracování, je to jedno z nejlépe řešených aut vůbec. Design je věc názoru a mě se líbí víc než pozdější modely.

Napsal: ned 30.11.2014 12:12
od kurevtor
Co to je "hovadina navíc"? :)

Napsal: ned 30.11.2014 12:27
od Vlasta
Zdenda530d píše:A ano e39 je sice starý model, ale co se týče zpracování, je to jedno z nejlépe řešených aut vůbec. Design je věc názoru a mě se líbí víc než pozdější modely.

To jsem si myslel taky do doby, než jsem se svezl v 535d

Napsal: ned 30.11.2014 12:33
od Don
Co ma motor spolecneho s kvalitou zpracovani a designem?

Napsal: ned 30.11.2014 12:43
od Teddy
tak třeba spoustě lidem turbem proletí úlomek ze svodů.

ale s těmi turby máš pravdu, je tam twin turbo.... dvoustupňový s obtokovými kanálky pro regulaci. Klasickou regulaci má tušim jen to malý turbo.
Trochu jsme ale odbočili. :)

Napsal: ned 30.11.2014 12:55
od Vlasta
Don píše:Co ma motor spolecneho s kvalitou zpracovani a designem?

Že to auto je úplně jinde

Napsal: ned 30.11.2014 15:53
od kurevtor
Jak je na tom 535d s hlukem a vibracema motoru? Oproti 545i treba..

Napsal: ned 30.11.2014 16:16
od M4we
kurevtor píše:Jak je na tom 535d s hlukem a vibracema motoru? Oproti 545i treba..


Nevím jak oproti 535d, ale oproti 530d mi přijde 545 o dost tišší a bez vibrací, což je pochopitelné. E60 je ale celkově dobře odhlučněná. V 545 v podstatě slyším jen hluk pneumatik při běžném provozu, když to člověk zašlápne, tak už o motoru ví, ale i tak to není nic extra hlučného.

Napsal: ned 30.11.2014 17:03
od Jirke
no spis bych u osmivalce nejaky zvuk od motoru ocekaval a vyzadoval.. :D

Jeste bych reagoval na tu pohadkovou spotrebu 8,9 ve meste s 535d.
Kolik to pak bude zrat pri 100kmh na tempomat mimo mesto ? :) 4 ? :)

Je jasny ze kazdy z nas jezdi jinak...A tak treba ja s 525xdA jezdim v kombinaci ted v zime dokonce za 9,5...v lete to bylo o litr min. ale taky jsem v lete mam pocit tolik nespechal jako a posledni mesic...
Predchozi majitel mel dlouhodobou spotrebu 7,6...a ja sem se jednou dokazal dostat nekde k 7... a ti mto hasne.

Verim ze stary EURO 3 bez DPF v manualu muze zrat o dost min, nekdy podobne i jako ctyrvalcovy 2.0TDi...

Napsal: ned 30.11.2014 18:18
od coud
Jirke píše:no spis bych u osmivalce nejaky zvuk od motoru ocekaval a vyzadoval.. :D

Jeste bych reagoval na tu pohadkovou spotrebu 8,9 ve meste s 535d.
Kolik to pak bude zrat pri 100kmh na tempomat mimo mesto ? :) 4 ? :)

Je jasny ze kazdy z nas jezdi jinak...A tak treba ja s 525xdA jezdim v kombinaci ted v zime dokonce za 9,5...v lete to bylo o litr min. ale taky jsem v lete mam pocit tolik nespechal jako a posledni mesic...
Predchozi majitel mel dlouhodobou spotrebu 7,6...a ja sem se jednou dokazal dostat nekde k 7... a ti mto hasne.

Verim ze stary EURO 3 bez DPF v manualu muze zrat o dost min, nekdy podobne i jako ctyrvalcovy 2.0TDi...


Klidne muzu vyfotit BC a dat sem fotku. Auto mam 5 tydnu a mame najeto cca 2tis km z cehoz je fakt 90% a 10% okresky a dalnice. Mimo brno jsem jel jen 1x Kyjov a 1x Hodonin coz je dohromady cca 200-220km. Vic fakt jen mesto a mesto a mesto... Ale ja proste nemusim od kazdyho semaforu odjet s kvilenim gum, navic motor je ohraty az poslednich par minut pred praci. Vykon si neodrikam taky, ale kdyz je na to ohraty motor a prostor... Celkove jezdím lehce nadprumerne, ani brzda-plyn ani kadla-kadla a da se tech 9 jezdit vpohode. Samozrejme muze BC kecat treba o litr, to jsem jeste nepocital.

Napsal: ned 30.11.2014 18:20
od coud
535d a vibrace - jen kdyz je studeny motor, tak rekneme prvni kilometr jsou vibrace citit, pak ne, srovnavam to napr s 2.0tdi vw