Stránka 2 z 2
Napsal: sob 27.12.2014 13:17
od Michal-E39
Nejprve bych se na místě tazatele zeptal, proč chci zrovna BMW? Není nic horšího než když si někdo koupí jemu nesedící auto jen kvůli image.
Tak jako Francouzský auto si nemůže koupit nikdo koho baví řídit, tak BMW si není nejlepší volba pro někoho kdo hledá jenom bezproblémové rodinné auto s nízkými provozními náklady.
Volba mezi 5er a 3er opět musí být jasná ihned jak si uvědomíš jestli preferuješ pohodlí a velikost nebo sportovní charakter svezení. Neexistuje obojetné auto. 5er, především pak touring je na sportovní jízdu prostě těžká, tu hmotnost cítíš v každé zatáčce, na každém hupu. 3er je zase uvnitř hrozně malá.
Volba 6 válec nebo 4 válec, to si chce vyzkoušet. Rozdíl v kultuře chodu a plynulosti tahu od nízkých otáček je propastný. Ale vždy za to zaplatíš ve spotřebě. Ono když už si chceš připlatit za požitek z řízení koupí BMW, je otázka zda si ten požitek kazit průměrnou (ne)kultivovaností čtyřválce.
Benzín nebo nafta, to opět záleží na preferencích a typu cest které chceš jezdit. Ta úspora ve spotřebě není zadarmo. Já bych teda po zkušenotech s jinýma značkama naftu už nechtěl, raději si připlatím za příjemný chod a průběh atmosférického benzíňáku.
Další drobnosti jsou - pokud preferuješ komfort, nekoupíš si nízkoprofilová kola. Specialita BMW je, že v základní výbavě je snad jen karosérie, za všechny ty vychytávky, co zpříjemňují jízdu, se připlácelo. Koupit auto v provedení socialpaket nevadí pro ryzího sportovce, ale pro komfort to tedy není úplně ono.
A poslední věc: Všechy ojetiny prodávané v ČR jsou buďto napadené tunerem a/nebo 5x stočené se zakamuflovanými problémy a následky nehod, prošpikované nekvalitními polskými díly s životností půl roku a ježděné po tankodromech zde odvážně nazývanými silnice. Doporučuji poohlídnout se po Německých inzertních webech. Vynechat auta označená "pouze na export" nebo "pouze přeprodej" - to jsou vraky které se již neodváží prodat Němcovi, ty skupují čeští bazarníci. Dále se kouknout na jmého prodávajícího, v případě bazaru na jméno majitele (uváděné povinně). Pokud zní neněmecky, nebrat. Tamní čmoudi a rusáci jsou stejná podvodnická pakáž jako čeští bazarníci.
Napsal: sob 27.12.2014 13:53
od matiz
Hele, nikdo to pavprochovi nerikejte, ale ta cerna barva byl krok vedle -))))) Je to nejnevdecnejsi barva co muze byt a pekna vydrzi ani ne dvacet minut. Hned je to zaprasene a spinave -)))
Teddy: To je teda kurevsky malo co ho muze potkat, DPF jsi uplne vypustil přitom není snad jen v uplne prvních modelech, problémy s N motory taky které umiraji najednou a zcela necekane a nevyzpytatelne, když se to cerpadlo zacne pridirat odnese to cely CR a palivovy systém, praskajici bloky mezi valcema, nasata klapka, nasaty olejíček přes sani a ještě urcite další věci co mne ted nenapadly. Repasy jsou krasna věc, az bude někdo nasazovat potreti cerpadlo které po "repasi" nejede, pripadne az uvidíš co udela repasovany vstrikovac na pistu, zmenis na ty repase trochu názor. Mozna teda. Tim nechci rict ze benziny jsou uplne v poradku, nejsou a taky mají sve mouchy, ale ty jsou zpravidla mensi. Kdo nemá najezd muze si dovolit benzin sice drahsi provoz, ale urcite levnejsi servis a relativne bez starosti, kdo ten najezd ma, je ekonomicky vyhodnejsi nafta, o tom zadna. Benzinove auto je mnohem mensi ruska ruleta nez ropak. Pokud si teda nezvolis vyslovne problemovy agregat
Ja mam s benzinem nalitano 70k co jsem ho koupil, jedinna investice do motoru je olej co 12k, občas vzduchac a jednou svicky. Jinak nedostal absolutne nic a nemyslim si ze něco vylozene prijde. Jezdim stabilne s myma hrkackama za deset, vyjimecne min. Nez se zahreje tak zere přes 20, takze priskoky 5km tam a 5km zpatky jsou vrazedne a podepisuji se mi negativne na spotrebe. Verim tomu ze litrik na stovecku je dan za moje letni kola, preci jen jsou to papuce z tech sirsich a tezsich. A jelikož jsem naftu mel, tak takove hrozne to na mych trasách nebylo, jezdilo to lehce pod devět... Vyjimka byla e46 110kW, ta jezdila opravdu za "pusu"...
EDIT: Petka je oproti trojce ve vnitnim prostoru vetsi o pouhých 5cm do sirky, nepripada mi to dramaticke a to jsem z tech vyssich... I v cesku se daji koupit paradni auta, jenze rozhodne ne na kazdem rohu. Rozhodne ani nemecke auto není bez rizika a v podstate malo najeto muze byt synonymum pro budu toho brzo hooodne chtit -))) Ctyrvalec do petky nemůže nikdo myslet vazne a kdo jo, tak ten si to zaslouzi. A ted poslední kvůli cemu jsem to cele sesmolil, polsko je at se vam to libi nebo ne svetova velmoc co se tyce obchodu s nahradnima dilama se vsim co k tomu patri. Mají tam dily které jsou levne a original. Radsi si koupim z polska original pouzity dil nez tady tu svetovou kvalitu a je jedno jestli se jedna o ate, trw nebo starline... Mimochodem verili by jste ze u nas prodavane ate jsou prebaly čehokoliv, ate objednane z nemecka jsou vždycky ate. Divne -))))))
Napsal: sob 27.12.2014 15:03
od Teddy
tak já jsem psal o tom co se může vysypat i při správný údržbě. Navíc dost těch věcí se dá i odhadnout při koupi. Vstřiky se daji zhruba diagnostikovat, stejně tak řadu dalších věcí. I ten DPF. Navíc DPF je prakticky nezničitelnej, když se regeneruje jak má. S repasem čerpadla a vstřiků mam zkušenosti jen u jiných značek. Vždy mi to dělal kamarád i s montáží. Nikdy se mi nestalo, že bych mu to kvůli něčemu vracel. Asi taky záleží kde to necháš udělat.

Turbo jsem nerepasoval. Za 4 tis. jsem koupil z polska jiný a hodil jsem ho tam sám. (zase ne na BMW). Už to na něm nakroutilo lehce přes 100 tis. Pořád je pěkně tichý a nežere olej.
Nechci se hádat. Jen jsem trochu alergickej na tu místní propagandu proti naftám. Všechno má svý pro a proti. Souhlasim, že nafta je proti benzínu větší loterie. Už jsou ale pryč doby, kdy ta loterie znamenala investici třeba 100 tis.! Pořád si myslim, že když má člověk velkej pech, tak ho ta nafta bude stát třeba 30 tis. Pak ale bude mít na 200 - 500 tis. klid, takže to ve finále skončí uspořenou pěknou sumou. Teda když to hned zase neprodá.

Napsal: sob 27.12.2014 15:33
od matiz
Nene, když bude mit pech, tak pokud si neumi udelat sam, bude to přes 100 koliku jen to hvizdne. A ani nemusi ten pech byt nejak extremne velky, ono ty auta po 200k si o něco reknou, mnoho z nas tady zna radostne udalosti s ccc, vtg, menicem, remenici na klice a dalsi. Jinak jsem byl taky trochu nepresny, ty patalie s čerpadlem byly s rotackou, jmenovat nebudu... Ani dpf není nesmrtelny, ale strasne se na tom podili způsob pouzivani, pokud hrka jenom okolo komina, na nesmrtelnost se tady nehraje. Ano, spousta věci se da odhalit při koupi, ale ne všechno. A prave ze věci které mají fatalni následky moc diagnostikovat nejde, tam je to proste o tom stesti nebo smule.
Napsal: sob 27.12.2014 15:40
od Teddy
pořád mi nerozumíš.

Já mam na mysli rozdíl mezi servisem nafty a benzínu. Je naprosto jasný v autě je hromada dalších věcí do kterých může nasypat hromadu peněz. Třeba to tebou zmíněný ccc atd.
Souhlas, koupě ojetiny je o štěstí. To ale platí o všem z druhý ruky a u aut o všech značkách.

Napsal: sob 27.12.2014 17:05
od Filozof
myslím si že sám pochopil v jakém to je klubu a co ty auta stojí a už je dávno na škoda klubu a přemýšlí jakej motor se hodí do fabie či oktávie

Napsal: sob 27.12.2014 17:11
od Jirke
Michal-E39 píše:Tak jako Francouzský auto si nemůže koupit nikdo koho baví řídit...
Chapu zes chtel poukazat na mekky a do urcity doby nejisty podvozky a tupy mnohdy preposilovany rizeni u francouszkych aut, ale pokud jsi francouze nikdy nemel, nebo resp. nemel jsi jich 10 jako ja, tak vis o francouzich kulovy a netvrd tady ze s francouzem nejde zazit sranda.
Za par babek si koupis jakykoli model (Clio, Megane) s tovarnim oznacenim SPORT a budes cumet co to umi... a vetsina BMW ridicu bude v prdeli
Takze napriste zvol prosim radeji prirovnani ke korejske produkci vozidel, a verim ze vsichni budou spokojeny !
Napsal: sob 27.12.2014 18:28
od pavproch
@matiz ref černá: já vím, Bohumile, já vím.... ale ně sa prostě líbí na autě nejvíc... proto všechna čtyři auta doma sou černá... takže to u nás občas před chalupou vypadá jak na srazu funebráků (a ve firmě taky, všech 8 firemních aut je taky co?... černých....)
Napsal: sob 27.12.2014 18:45
od matiz
To bylo jen takove male pratelske popichnuti -))))

Napsal: sob 27.12.2014 19:50
od filiposvw
Jirke píše:Michal-E39 píše:Tak jako Francouzský auto si nemůže koupit nikdo koho baví řídit...
Chapu zes chtel poukazat na mekky a do urcity doby nejisty podvozky a tupy mnohdy preposilovany rizeni u francouszkych aut, ale pokud jsi francouze nikdy nemel, nebo resp. nemel jsi jich 10 jako ja, tak vis o francouzich kulovy a netvrd tady ze s francouzem nejde zazit sranda.
Za par babek si koupis jakykoli model (Clio, Megane) s tovarnim oznacenim SPORT a budes cumet co to umi... a vetsina BMW ridicu bude v prdeli
Takze napriste zvol prosim radeji prirovnani ke korejske produkci vozidel, a verim ze vsichni budou spokojeny !
Taxi, taxi
Napsal: ned 28.12.2014 10:26
od Giovany1971
to Michal e39..
Chlape nevím kolikrat jsi byl v Polsku pro díly,, nebo jaké máš s díly zkušenosti..Já jezdím zásadně do Gliwic,,a také po celem Polsku přes Allegro... pokud tedy potřebuji něj aut převodovku či motor.Nikdy jsem neměl s Poláky problém ,,nikdy mne nepodvedli!! Myslím že jsou daleko ferovější i jako lidé,,nejenom jako obchodníci. Když zajedeš do Gliwic,,koupíš origo díly,,kapoty,světla,blatníky,, třeba celý předek,komplet chladičovky i s chladiči.. Prostě vše na co si vzpomeneš
Napsal: ned 28.12.2014 10:33
od Giovany1971
Jirke píše:Michal-E39 píše:Tak jako Francouzský auto si nemůže koupit nikdo koho baví řídit...
Chapu zes chtel poukazat na mekky a do urcity doby nejisty podvozky a tupy mnohdy preposilovany rizeni u francouszkych aut, ale pokud jsi francouze nikdy nemel, nebo resp. nemel jsi jich 10 jako ja, tak vis o francouzich kulovy a netvrd tady ze s francouzem nejde zazit sranda.
Za par babek si koupis jakykoli model (Clio, Megane) s tovarnim oznacenim SPORT a budes cumet co to umi... a vetsina BMW ridicu bude v prdeli
Takze napriste zvol prosim radeji prirovnani ke korejske produkci vozidel, a verim ze vsichni budou spokojeny !
O korejce bych se už dnes neotíral,,asi jsi trochu zaspal dobu ,a ty Francouzké vozy... no ty Sport co se dají postavit aspon k seriovym bmw taky moc neni,, jinak je to bída,, je to drahé na díly, a víc v servisu jak na cestě

Napsal: ned 28.12.2014 10:53
od mobilman
Zdravím, asi to bude o preferenc, už kdysi jsem jezdil 8válcem Tatra 603 ve dvou provedeních a i když to nemělo dnešní výkony ten zvuk vzduchem chlazeného 8V a asi 2 tuny těžkého auta řídit byl požitek. Proto má volba byla jasná: když ji miluješ není co řešit 8V E60 545i. Pokukoval jsem po 7 řadě BMW 12Válec ale se mi tehdá před dvěma roky zdála drahá (samozřejmě starší) no teď s náklady na servis po dvou letech jsem na ceně 12 Válce. Jen chci říci že jsem se rozhodl již tehdy správně a nelituji toho ani na vteřinu a jen tak pro info také černá barva jako tenkráte u Tatry 603 hold to musí být asi životní styl a pak ničeho nelituješ.

Napsal: ned 28.12.2014 17:22
od Jirke
Giovany1971 píše:Jirke píše:Michal-E39 píše:Tak jako Francouzský auto si nemůže koupit nikdo koho baví řídit...
Chapu zes chtel poukazat na mekky a do urcity doby nejisty podvozky a tupy mnohdy preposilovany rizeni u francouszkych aut, ale pokud jsi francouze nikdy nemel, nebo resp. nemel jsi jich 10 jako ja, tak vis o francouzich kulovy a netvrd tady ze s francouzem nejde zazit sranda.
Za par babek si koupis jakykoli model (Clio, Megane) s tovarnim oznacenim SPORT a budes cumet co to umi... a vetsina BMW ridicu bude v prdeli
Takze napriste zvol prosim radeji prirovnani ke korejske produkci vozidel, a verim ze vsichni budou spokojeny !
O korejce bych se už dnes neotíral,,asi jsi trochu zaspal dobu ,a ty Francouzké vozy... no ty Sport co se dají postavit aspon k seriovym bmw taky moc neni,, jinak je to bída,, je to drahé na díly, a víc v servisu jak na cestě

PAneboze no samozrejme ze se dycky najde nekdo kdo pujde chcat proti vetru a uchyli se k vyzdvihovani napr. korejcu pred evropskymi vozy..
Uz jen ta agresivni reklama Hyundaie naprosto otevrene a predevsim ubohym zpusobem utocici na skodovku.. to bych musel bejt idiot koupit si to auto... kdo nezkusil, tak nevi jak drahej je pak servis a vse okolo ..
Aby sis nemyslel, na aute mam korejsky gumy...nemam predsudky, ale pokud se nekdo otira o francouze, tak se me to dotyka !
Napsal: ned 28.12.2014 18:09
od matiz
No, ja se te nechci teda nijak dotknout, ale nedavno jsem jel v krišotově kombikove C5 co ma okolo stovecky a nova v cz a reknu to teda na rovinu, není tam nic, ale vůbec nic lepšího nez ve stare vyhrkane e61, v ochote zatáčet je ten bavorak asi o sedm svetelnych roku vpredu, to same sedaky, o materiálech a zpracovani se nemá cenu bavit vůbec, protože ten krišot je na tom mnohem hur nez udrzovany bavorak se ctyrma kilama na hrbu.
Letet v primce jako trubka umi lecos, jenze o tom si myslim ze to není. I kdybys mel tech krišotu třicet, na premiove automobilky se nechyta ani omylem. Jinak když zminujes ostre verze, bmw taky dela ostre verze, oznacuje je M

Napsal: ned 28.12.2014 18:21
od filiposvw
Tomu rikam vzruso, jsme na BMW klubu otazka zni bohuzel zase rozdil mezi e60 vs e90 a tady se resi francouzke a korejske auta.
Napsal: pon 29.12.2014 10:53
od zidrad
matiz píše:No, ja se te nechci teda nijak dotknout, ale nedavno jsem jel v krišotově kombikove C5 co ma okolo stovecky a nova v cz a reknu to teda na rovinu, není tam nic, ale vůbec nic lepšího nez ve stare vyhrkane e61, v ochote zatáčet je ten bavorak asi o sedm svetelnych roku vpredu, to same sedaky, o materiálech a zpracovani se nemá cenu bavit vůbec, protože ten krišot je na tom mnohem hur nez udrzovany bavorak se ctyrma kilama na hrbu.
Letet v primce jako trubka umi lecos, jenze o tom si myslim ze to není. I kdybys mel tech krišotu třicet, na premiove automobilky se nechyta ani omylem. Jinak když zminujes ostre verze, bmw taky dela ostre verze, oznacuje je M

Jo bmw jede jinak, ale také náklady na provoz má jiné. Nic není jen černé nebo jen bílé. Nicméně zrovna ta C5 je komfortem (pokud teda není na klasickém podvozku) naprosto geniální. Pohodlnější už je snad jen méďa na vzduchu.
Napsal: pon 29.12.2014 11:58
od Totic
Jj to je všechno pravda, ten který parametr i vlastnost u různých aut může být lepší.
Blbý je, že mnoho lidí to vidí černobíle a dělají zbrklý závěry, že něco je totálně lepší a nebo totálně na (na Renaulta

)
Zmiňovaný komfort je u francouzů super a jejich RS hatchbacky TAKY ! Ještě +kreativní design (i u Korejců) a tím bych to tak asi ukončil..
No a podobně je potřeba znát požadavky na ten který parametr mezi E60/61 a E90/91 a to nejlíp podle otázek co napsal Pavproch. Pak můžu teprv hlasováním doporučit co si má Dáreček koupit.

Napsal: pon 29.12.2014 14:09
od matiz
No, ja mam obavy ze clovek který nevi jestli e6x nebo e9x a da o tom hlasovat si nekoupi nic, minimalne do doby nez si udela jasno

Proto klidne snad muzeme poplivat i jiné auta. Ja bych to i nechal byt, ale nemuzu, protože jste mne donutili a ačkoliv mne teda baworak taky v mnohem pekne sere, nalijme si cisteho vina a pojdme srovnávat hlavne srovnatelne. Protože osobne si myslim ze ten baworak který bude mit najeto stejne, cili okolo 100k km bude na tom servisne uplne stejne, nebude chtit krom kokotin vůbec nic, teda ve výjimečných pripadech ano, ale berme takovy nejaky prumer. kdy ty auta najedou 200km bez nejakych vetsich investic, nektere i 280 a ty investice prichazeji az v této fazi. Nevim kolik stoji dily na krisota, ale obavam se ze velmi stejne a velmi podobne. Kaslu na automat v e60, předpokládejme ze je tam stejny fofrklacek v obou a není to ctyrkola. Tak a ted mi klidne napiste vy co francouze tak znate jak nakladny ten servis bude. Protože ja mam obavy, ze bude velmi podobny, jak co se tyce provozních nakladu tak servisních. Jo mimochodem v eckach se sere ccc, no ten krisot taky uz necte cd... Vymenit mechaniku není problém, jenze citron ji nedodava, kdezto baworak ano. A ja znam osobne rencka který zakukal ve 120k ve smyslu dobry den, ja jsem vase kriva ojnice a prisla jsem se podivat ven z bloku. No, ne ze by se to baworaku nemohlo stat, tam se stavaji jiné věci a tez neprijemne, ale nikdo mne nepresvedci o tom ze jsou francouzi lepsi alternativa, nebo přinejmenším stejna. Taky znam c4 co musela dostat po stovecce novou palici, protože puvodni znicili, jelikož nesly vstřiky ven.
Napsal: pon 29.12.2014 15:38
od Teddy
Tak thle je matizi naprosto přesný.
Pravda je, že když vynecháme světlý výjimky, tak maji ty bawa najeto min. 3x tolik co ostatní neněmecký auta. V tomhle směru jsou na tom dobře. Taky je pravda, že žádný jiný auto se neřídí tak dobře, jako bawo! ať to zkusí někdo rozporovat. Takový ty "ostrý" verze jiných automobilek se dokážou jen přiblížit seriovýmu bawu. M verze od bawa už konkurenci prakticky nemá.
Bohužel jak jsem psal. Tohle všechno znamená komplikovanej podvozek, náročný podmínky pro brzdy atd. To si svojí daň v podobě servisu nutně musí vybrat. Takže bawo jen pro toho, kdo ty jízdní vlastnosti dokáže využít a hlavně ocenit.
Na hrkání do práce, nebo s rodinkou na dovolenou to nemá smysl.
Mimochodem ten kdo tu nadává na korejce, tak neměl v ruce jejich modely z poslední doby. Kvalitou zpracování už přeskočili řadu evropských automobilek. To je podobný, jako žigulikáři do dneška nadávaji na zadokolky v zimě. Přitom moderní zadokolku s hmotností 50:50 nikdy neměli! Zrovna dneska jsem v kopci objížděl zahrabanou pochcávku.

Já to projel bez prohrábnutí.