Stránka 2 z 3

Napsal: úte 24.02.2015 14:38
od thundercat
možná hloupý dotaz - proč tedy má Castrol zvýrazněný ten 0W-30 ??

Napsal: úte 24.02.2015 17:20
od Fx
Možná je to jen marketing a zvýrazněný je, protože je nejdražší? :-)

Napsal: úte 24.02.2015 20:40
od Perunwit
dával jsem 10W40 jednou a pak přešel na 5W40. Subjektivně je to klidnější. Měním po 10tkm. Ono za tu dobu stejně 2-3x dolévám :-).

Měnil jsem olej v převodovce i difu a neregistroval jsem žádnou změnu. Teď budu dělat ramena a spojku.

Napsal: úte 24.02.2015 22:28
od Filozof
Dávat do benzínového točivého motoru 5w30 je prasárna. Nechápu jak toto mohlo BMW případně jiní doporučovat. Je to tzv. Kurvítko motoru.
Karbonuje se a přepaluje a dělá neplechu v motoru.

Do benzínu a řekl to tady už nejeden mechanik BMW a odborník na motory patří 5w-40 nebo (10w-40) 10w-60 apod..... a měnit většinou po nájezdu 10-15tis km.

Napsal: stř 25.02.2015 10:03
od thundercat
hmm, tak to by mě zajímal názor někoho kdo opravdu ví
kdo napíše podle reálných zkušeností a rozsekne tuto nekonečnou debatu
názor zkušeného motoráře
najde se tu někdo takový :?:

já liju to co je zvýrazněno Castrolem
tedy Castrol EDGE 0W-30 s technologií Titanium FST
myslel jsem, že Castrol by měl vědět co dávat za olej, když je to ten kdo má označení (reklamu) na víčku oleje

jestli je to jenom marketing nevím, já na oleji nikdy nešetřil
a třeba i do motorek dával vždy Castrol racing pro vysoce výkonné motory
ale při tom jsem vždy jezdil spíš cestovatelsky dlouhé štreky

Napsal: stř 25.02.2015 10:09
od Filozof
není třeba nic rozsekávat je to prostě jistota ...bylo to na klubu i jinde řečeno snad stokrát. Kdo čte ruzné temata a baví se s lidma od fochu co dělají auta převážně BMW ví to už dávno.

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15

dalších xx treadu tady je kde se o tom baví ... stačí pohledat ...

jinak i zde pěknej článek s fotkama zkarbonovaných motorů vlivem špatného long life oleje v točivém benzínovém BMW.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

Napsal: stř 25.02.2015 10:42
od thundercat
nj, ten článek na dfens jsem už samozřejmě četl
píše tam - sice k N52:
"I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km."

já ale striktně měním Castrol EDGE 0W-30 s technologií Titanium FST maximálně v 15ti
tak jsem myslel, že pak je toto v pořádku

Napsal: stř 25.02.2015 19:04
od Totic
Když jsem to naklikal pro E39 diesly tak to doporučuje všeem taky Castrol EDGE 5W-30
Příkladem http://www.castroledge.cz/iframe.php?f_ide=2750

Proč tam ale není kolonka pro zadání KM to nevím? Řekl bych, že Castrol stejně jako automobilky životnost vozu berou 6let (120.000 km).
Nedávno jsem stál nad jednu dovezenou E39 525i ('01) z D a nájezdem 225tis. a na štítku furt 5W30.. No možná z výroby se to tam lilo, ale teď ten motor všudy chcal jako cedník. :mad:

Napsal: stř 25.02.2015 22:56
od Filozof
u nafty je to něco jiného. Tady je řeč o benzínu.

Kdo nevěří at se zeptá SNEJK i JARAX případně další zkušení servisáci rádi odepíšou. Případně si najděte diskuze kde se to řešilo tam už je odpovězeno viz link co jsem posílal.

Napsal: čtv 26.02.2015 08:21
od thundercat
to Filozof:
ten link a debata kolem olejů co jsi posílal, je k V8
a to je zase trošku jiný benzín než R6

myslím, že by opravdu nebylo od věci udělat vlákno v sekci technické dotazy
kde by byl typ motoru
k tomu co doporučuje výrobce a jestli je to špatně nebo dobře
když je to dle zkušeností špatně, tak jaká je správná náhrada
- detailní označení oleje
- popř. přesný typ oleje od castrolu, ......

hlavně aby toto udělal někdo se zkušenostmi
člověk, který dělá jenom motory, nejlépe jenom BMW
- ne elektrikář, ne karosář nebo lakýrník, kteří občas vymění i olej
výše jmenovaní odborníci se teď prosím neuražte, nemyslím to zle

Napsal: čtv 26.02.2015 08:39
od Perunwit
hele nic ve zlým... ale já nevím, co pořád řešíš.... OPRAVDU se do toho leje 5W40. Kdo chce, tak to tak udělá. Kdo ne, může tam lejt oliváč :twisted:

Napsal: čtv 26.02.2015 08:53
od Totic
thundercat píše:..hlavně aby toto udělal někdo se zkušenostmi
člověk, který dělá jenom motory, nejlépe jenom BMW
- ne elektrikář, ne karosář nebo lakýrník, kteří občas vymění i olej
výše jmenovaní odborníci se teď prosím neuražte, nemyslím to zle
- prostě jen kompetentní olejáři a petrolejáři - tzv. mazánci :wink:
K tomu se přímo nabízí rozšířit FAQ sekci: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68243

Tady si myslím chybí zásadní rozdělení kdy co lejt podle nájezdu km a podle tech. stavu motoru tj. úniky, usazeniny a ták.

Napsal: čtv 26.02.2015 09:34
od thundercat
to Perunwit:
řeším to, že mi nejde jenom o konkrétní olej do konkrétní M54B30
ne, nejsem natvrdlej a když mi všichni říkáte dej tam 5W40, tak to akceptuji
ale někteří si nedokáží najít na netu ani to základní (i když někdy špatné) doporučení výrobců olejů
a proto i pro takové

myslel jsem to pro všechny motory
prostě kde by se dalo mrknout a najít pro jakýkoliv motor podle prověřených zkušeností motorářů správný olej
ne hledat v 50ti vláknech a pročítat komplet diskuzi, kde jeden říká to a druhý zase něco jiného
pro motoráře znalého věci to zase nebude takový problém, jenom si najít trochu času
- chápu, že čas může být problém
třeba jako zde k motorům
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014051802

spousta lidí by byla vděčná a mohla se tak vyvarovat chyb, které můžou být dost fatální pro jeho BMW miláčka

Napsal: čtv 26.02.2015 11:14
od Kubaa
Hoší, taky přidám svůj názor. Toto jsem diskutoval hned při koupi prvního bmw, e36 320i. N52. A pro zmíněné motory to platí také. 5w40 castrol je to nejlepší co tomu motoru můžete dát. Je sice zvláštní že moje e39 má nastený interval v BC na longlife 30tkm. je možné že nové motory pro použití bežného ježdení a ne na dračení snesou 5w30 nebo 0w30 a dlouhý interval, ale přijde mi to jako blbost. 5w40 tam je a vždy bude a motor je spokojenej.

BTW se trošku odbočilo od původního tématu 8O

Napsal: čtv 26.02.2015 14:04
od thundercat
myslím, že ani ne
tohle je docela důležité pro životnost motoru :wink:

Napsal: čtv 26.02.2015 20:31
od Lucifer
U m52 je nejjistější lejt 10w40 tomu motoru se nemůže nic stát, naopak pokud budu lejt hodně řídký oleje s tenkým olejovým filmem tak se můžou přidřít šály a začít bouchat na spodku.

Pokud dám hustější po několika tis km tak naopak prospěju silnější vrstvou oleje která vyplní vůle, proto se neřídím a spousta lidí neřídí nařízením výrobců, protože už v těch dobách měli moc dobře spočítáno co 0w30 s 300tis km starým motorem dovede udělat

Napsal: pát 03.04.2015 00:21
od rzich
Lucifer píše:U m52 je nejjistější lejt 10w40 tomu motoru se nemůže nic stát, naopak pokud budu lejt hodně řídký oleje s tenkým olejovým filmem tak se můžou přidřít šály a začít bouchat na spodku.

Pokud dám hustější po několika tis km tak naopak prospěju silnější vrstvou oleje která vyplní vůle, proto se neřídím a spousta lidí neřídí nařízením výrobců, protože už v těch dobách měli moc dobře spočítáno co 0w30 s 300tis km starým motorem dovede udělat


mam benal 220000 km, takze po 5 letech (daval jsem mob1 0W40) muzu
jit na 10w40 v pohode ne?Trochu to jeste posetrit....

Napsal: pát 03.04.2015 08:23
od Hanz
Lucifer píše:U m52 je nejjistější lejt 10w40 tomu motoru se nemůže nic stát, naopak pokud budu lejt hodně řídký oleje s tenkým olejovým filmem tak se můžou přidřít šály a začít bouchat na spodku.
trochu se divim, proc se teda nevyrabi jenom prevodovej olej, ten je hustej a stacil by, podle tvoji teorie... lejte si tam co chcete, protoze to stejne kazdej udela, nehlede na rady... ale je duvod, proc do nekterych duvodu se nevyplati lejt jinej jak predepsanej...
M52 mezi takoveto nepatri, tomu je to celkem jedno, protoze ma a) relativne nizky vykon b) nizke max otacky c) kvalitni a vhodne navrzene pistni krouzky, vacky, saly a pod
u M54 to uz problem je, zacnou se zakarbonovavat pistni krouzky
u N52 a vyse vacky, stejne tak u S50 a ostatních M motoru...
no a pokud tomu das napit v lete na okruhu, docela jiste to s normalnim olejem (10w40) pridres na klice...

Napsal: pát 03.04.2015 22:48
od rzich
tak co teda? prejit ci ne.Auto nehonim, olej asi nezere a ta 10W40 je prece jen levnejsi....

Napsal: sob 04.04.2015 09:30
od Hanz
Jestli mas m52 tak klidne, u m54 bych to nedělal, leda by uz brala litr/500.